Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review gevraagd over dutch army bivybag single hoop


kokki

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Iets aan moeten bieden om het gereviewed te krijgen is onzin natuurlijk en staat los van het zelf zoeken op internet naar een review.....of zit ik er nu volledig naast? :p

 

Je snap mijn gedachtengang vast wel.. komt ook door de manier waarop het hier meestal gaat. Review klinkt ook meteen zo officieel/veeleisend/tijd intensief ipv vragen of iemand er ervaring mee heeft. :o

Ach ja, what's in a word! :)

 

'k Snap jou ook wel, aangezien het hier niet gaat om de producent/importeur/leverancier van het product. :)

@kokki: Niet te zwaar aan tillen, dat gezeik van mij. 't Zal wel aan m'n kwakkelende griepje liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snap mijn gedachtengang vast wel.. komt ook door de manier waarop het hier meestal gaat. Review klinkt ook meteen zo officieel/veeleisend/tijd intensief ipv vragen of iemand er ervaring mee heeft. :o

Ach ja, what's in a word! :)

 

'k Snap jou ook wel, aangezien het hier niet gaat om de producent/importeur/leverancier van het product. :)

 

Precies Ray. Vriend :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit net te zoeken maar er zijn niet veel reviews beschikbaar over deze bivi's (in het nl dan teminst!)

@Raycoupe als je ziek bent moet je onder de dekens liggen en niet achter je computer zitten, pas je op dat je niemand aansteekt op het forum;)

 

Misschien is hier een prepper/prepster aanwezig die er 1tje heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lul ik Chinees? @Flow

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

 

Nee sergeant, sorry sergeant:)

 

 

@Raycoupe en @Stuudje

 

Haha kokki schrik je niet zomaar af.. Kokki heeft een ander type bivibag meegekregen (deze review zal hier binnenkort te lezen zijn) hij is opzoek naar een betere versie en de versie vernoemd in dit topic, leek hem wel wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee Raycoupe , bedankt voor je geweldige antwoord. En beterschap man , hoop dat je snel niet beter word. :pGeweldige boer uit Drente.

Maar uhhhhh...Bolo heeft m dus al jaren,

 

Is die echt waterdicht? Want de Mil-TEC bivy is dat helaas niet man. Misschien wel leuk om aan Raycoupe te geven , word die nog zieker.;)

 

Nee geintje RayCoupe Rotterdamse humor!!! Gewoon bij de schapen gaan staan en relativeren die handel!!!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gewicht

Uit mijn hoofd 1700 gram

 

Pakvolum?

Moet ik voor je nameten

 

Prijs?

Geen idee. Verstrekt gekregen.

 

Gooi je er een zeiltje onder of juist niet?

Grondzeil gebruik ik niet ivm crashmoves.

 

Zonder tarpje al geprobeerd in de regen?

Ja. Meermalig. Droog gebleven.

 

Onderhoud?

Uitvegen en te drogen hangen.

 

Extra tips om m beter te maken dan hij al was?

Nope.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu ook tweemaal gebruikt... en naar volle tevredenheid.

 

Hij is inderdaad waterdicht mits je de ritssluitingen en flapjes in gareel houdt. Ik laat altijd de buiten rits een stukje open en het muggennet helemaal dicht.

Ik ben 1.86m en heb er voldoende ruimte in voor mezelf, mijn schoenen, en eventueel een rugzak, of de daypacks van mijn vulcan rugzak.

Het gewicht is 1450Gram om precies te zijn en hij is erg compact en makkelijk terug te krijgen in zijn oorspronkelijke opberghoes.

 

Onderhoud is inderdaad zo simpel als laten drogen en borstelen. Als extra tip wil ik nog meegeven dat de ritssluitingen van mijn bivvy nogal stroef gingen. dat maakt het extra moeilijk om hem van binnenuit open en dicht te krijgen.

Kaarsvet smeren deed werkelijk wonderen.

 

Ik heb hem via MP gekocht destijds voor... ik dacht rond de 80-85 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ook eentje, koop een originele Carinthia al je de kans hebt, de ritsen zijn een stuk beter dan in de FECSA uitvoering.

 

Klein tarpje erbij is wel handig, als je er in ligt blijf je wel droog (wel benauwd als je hem helemaal sluit...) maar om er bij regen droog in te komen is wat lastiger.

Die haringen zijn m.i. overbodig, het verschil in ruimte merk je niet. Gebruik hem zelf samen met een Exped Synmat en zolang je deze aan debuitenkant bevestigd gaat dat prima, een thermarest oid kan je ook makkelijk in de bivakzak leggen.

 

@CMFC1988 had er eentje te koop geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee Raycoupe , bedankt voor je geweldige antwoord. En beterschap man , hoop dat je snel niet beter word. :pGeweldige boer uit Drente.

Maar uhhhhh...Bolo heeft m dus al jaren,

 

Is die echt waterdicht? Want de Mil-TEC bivy is dat helaas niet man. Misschien wel leuk om aan Raycoupe te geven , word die nog zieker.;)

 

Nee geintje RayCoupe Rotterdamse humor!!! Gewoon bij de schapen gaan staan en relativeren die handel!!!

 

Ik wil de schapen niet infecteren. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...