Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alarm ! Dit is het absolute einde !

Gast Dick Berts
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Dick Berts

Mr. Gold vroeg: "Hoeveel maanden geef je het nog Dick?"Grappig dat jij nog in maanden denkt, het zou ook dagen kunnen zijn, of zelfs uren! Timing blijft extreem lastig. Zie het boek 1984 van George Orwell. Hij krijgt volkomen gelijk, maar alleen iets later. Onze economie is te vergelijken met een terminale patient, die je vol heroine spuit. Hij kan nu zelfs weer dansen op een feestje. Maar dan opeens, op een totaal onverwacht moment stort hij ter aarde en sterft. Daar zitten we vlak bij. Be prepared !

Rodin heeft het gelukkig ook door.

Link naar reactie

Dick, wat verwacht je dan precies? Ik denk zelf een bankholyday net zoals in Argentie jaren 2000 ongeveer.

Lees zelf ook de inkomende emails op Steve Quayle van insiders die ook dit soort waarschuwingen geven.

Zoals bekend heeft Steve veel geheime contacten en krijgt ook deze berichten van zgn klokkenluiders.

http://www.stevequayle.com/News.alert/12_Money/120618.Greek.election.html

Maar wat adviseer je, voedsel, zilver (goud is me te duur) wat verwacht jij dat er gaat gebeuren.

Heb natuurlijk van alles wat maar geen grote hoeveelheden i.v.m. ruimte en financien.

Geen BOL e.d. wel weer 500 liter drinkwater en 3 mobiele filters en 2 stationaire filters, dat is dan weer doorgeschoten.

5 BOB's

Maar voor de dagelijkse omstandigheden wil ik graag advies.

Bedankt.:)

Link naar reactie

Ik vind het lastig om dat Duitse bericht te matchen met de nieuwsberichten over Spanje.

@Dick, waarom is dat nieuws over de hedgefondsen naar jou idee zo acuut alarmerend? Zelf heb ik dat idee veel meer met Spanje, dat is toch de veenbrand van Europa?

Qua timing: ik ben voorbereid (althans, dat hoop ik - moet in de praktijk nog blijken ofcourse) op dat het over 10 minuten SHTF is, maar het zou mij ook niks verbazen als het nog een paar maanden kan duren. Want ja, het kan steeds nog erger. Met een paar rondes QE en LTRO rekken ze er heus wel een maand of 2 weer bij.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@Tom; Banken dicht, winkels dicht en een systeemcrisis waarvan niemand de gevolgen kan overzien. Wat gebeurt er als het personeel van de energiebedrijven maandenlang geen salaris meer krijgt? Gaan ze dan nog naar hun werk? Hoe betalen we onze olie importen als de euro toiletpapier wordt? Niemand die het weet. Gezien de enorme kwetsbaarheid van hoogtechnologische samenlevingen kon het wel eens heel erg worden. Een voorbeeld uit duizenden; Voor de Tweede Wereldoorlog zat er in het hele circuit producent, groothandel, winkel wel voor een half jaar eten. Een regio directeur van AH heeft me verteld, dat er nu nog maar voor twee dagen eten in het circuit zit.... Alles staat op scherp. Voorraadvorming is eigenlijk de kerntaak van winkeliers, maar die zien voorraden alleen nog maar als renteverlies. De uitpuilende schappen in de winkels zijn dus puur gezichtsbedrog. Er hoeft maar iets te gebeuren en ze zijn leeg.

Wat Argentinie betreft, dat was een geisoleerd land dat op de fles ging. Nu dreigt in een klap de hele wereld kopje onder te gaan, dat is beslist andere koek. Als je met vijftig man bent en er valt een vent in een put, dan trek je hem er met zijn allen moeiteloos uit, maar als je er met zijn vijftigen tegelijk in lazert.....

Voor een advies op maat heb ik je een persoonlijk bericht gestuurd.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@Jester. Het bericht is zo acuut alarmerend omdat hierdoor het sprookje dat Duitsland in zijn eentje de rest van Europa overeind kan houden, onderuit wordt gehaald. Als het internationale flitskapitaal zich op grote schaal terugtrekt uit Europa -dat proces is al gaande- dan kan het in een paar uur gebeurd zijn met ons. Wat Spanje betreft, het is niet Spanje OF Duitsland, maar Spanje EN Duitsland en doe de rest er maar bij. Heel Europa staat in de fik!

De timing blijft lastig.

Wat je voorbereidingen betreft; Chris Martenson een autoriteit op prepper gebied in de VS zegt altijd; het verschil tussen 0% voorbereid zijn en 10% voorbereid zijn is mega groot en betekent vaak al het verschil tussen leven en dood. Je hoeft gewoon niet alles voor elkaar te hebben, liefst wel natuurlijk, maar een klein beetje voorbereid zijn helpt al heel veel.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

OBL-Rien = Jan Kees de Jager?

@ Ivan. De meest 'betrouwbare' bronnen blijven schrijven dat er niets aan de hand is, want als die eerlijk zouden zijn, dan stortte de hele wereldeconomie binnen drie minuten in elkaar. Onder deze omstandigheden heb je dus meer aan 'onbetrouwbare' bronnen.

Link naar reactie

We hebben het over een artikel in Der Spiegel. Dat vind ik niet de meest betrouwbare bron om mijn leven naar in te richten. Maar dat het fout loopt met de euro is mij duidelijk.

Ik had in de pol geschat op 6 maanden voor de euro. Dat denk ik nog steeds eigenlijk.

Wij zijn ook niet de enige meer die dit inziet. Het consumenten vertrouwen zit in historisch dieptepunt. Mensen gaan niets meer kopen ipv preppen.

Link naar reactie

OBL- Rien je hebt helemaal gelijk! je moet gewoon niet de zwakste zijn. Maar je moet wel wakker blijven. Als er genoeg zwakken sneuvelen zou jij nog wel eens de zwakkere kunnen zijn. Als je met pokeren niet binnen 10 minuten in de gaten hebt wie de zwakste speler is dan ben jij het!

Link naar reactie

Jan Kees is een gluiperige dikke domme hufter die meer waarde hecht aan en boek van twee duizend jaaroud dan de werkelijkheid.

Tuurlijk. Maar waarom zou je je ergeren aan dit soort lakeien en knechtjes? Lach erom - dan heeft dit soort overbodige minkukels tenminste nog nut. :p

Link naar reactie

Monster bailout voor Spanje en Italië

Er is momenteel een bailout in de maak van €750 miljard voor Spanje en Italië. Tijdens de G20 in Mexico zou er volgens The Telegraph over de redding zijn gesproken. Binnenkort volgt meer informatie over de monster bailout. Na het bericht van de Britse krant daalde de Italiaanse en de Spaanse rente fors. De rente van de Spaanse 10y daalde naar 6.75% en de rente van 10-jarige Italiaanse staatsobligatie staat inmiddels op 5,75%.

http://biflatie.nl/artikelen/69-eurocrisis/31399-monster-bailout-voor-spanje-en-italie#comments

Hoppa. Van dik hout zaagt men planken. In dit geval voor de doodskist van de EU.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Haal Boerenkoolzaad bij de boerenbond.

Cardhu, Nog even een last-minute tip. Boerenkoolzaad. De meest wintervaste groente en zeer gezond. Vroeger kwamen onze voorouders alleen met boerenkool de winter door. Een super survival artikel en een extremistisch goed ruilmiddel. Bij de Boerenbond Welkoop (zie internet) hebben ze heel vers zaad, dat nog tot 2016-2017 bruikbaar is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...