Ga naar inhoud
GENEGEERD

Partijtje van 10 kilo zilveren munten

Bagration
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik ben een prepper uit de regio Antwerpen, ik heb wel zin om altijd wel eens af te spreken met enen of genen. Soit, ik weet een partijtje munten steken van rond de 10 kilo zilver netto, de munten zijn allemaal identiek (1000 stuks) en bevatten netto 10 gram zilver elk. De man vraagt € 500 per kilo netto. Is er hier iemand die interesse heeft, dan stuur je mij maar een pm en dan maken we een afspraak. Ideaal voor ruilhandel wanneer SHTF.

Groet,

Bagration.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Qua wat je aan zilver koopt is het geen goeie deal!

Want je koopt 1 kilo munten voor 500 euro en hebt daarvoor 835 gram puur zilver in handen. Die zelfde hoeveelheid zilver koop je bv. bij HollandGold met 27 Canadese Maple leafs (27 x 31,1 x 0,9999 = 839,6 gram) en dat kost je € 475,20.

Maar ja, soms is het makkelijker om 83,3 kleine muntjes te hebben dan 27 grote ... Toch zou ik voor de maples gaan, omdat ze 99,99% puur zijn en dat gehalte en gewicht er ook op vermeld staan, for what it's worth. En als je moet vluchten met al je pm's, sleep je ook liever niet 16,5% schroot met je mee ;)

Link naar reactie

Want je koopt 1 kilo munten voor 500 euro en hebt daarvoor 835 gram puur zilver in handen. Die zelfde hoeveelheid zilver koop je bv. bij HollandGold met 27 Canadese Maple leafs (27 x 31,1 x 0,9999 = 839,6 gram) en dat kost je € 475,20.

Maar ja, soms is het makkelijker om 83,3 kleine muntjes te hebben dan 27 grote ... Toch zou ik voor de maples gaan, omdat ze 99,99% puur zijn en dat gehalte en gewicht er ook op vermeld staan, for what it's worth. En als je moet vluchten met al je pm's, sleep je ook liever niet 16,5% schroot met je mee ;)

Ik zou ook voor 100% zilver gaan. Voor de aangeboden prijs kun je ook NL muntgeld kopen.

https://www.amsterdamgold.com/nl/zilver-kopen/zilveren-munten/2-kilo-puur-zilver-nederlands-muntgeld

Link naar reactie

Nope, het zijn duizend stuks dat je krijgt voor 5000, dus je betaalt 500 euro voor 1002 grammen zuiver zilver en geen euro meer. (12g maal .835 is 10.02 gram). Staat trouwens in de openingspost.

Link naar reactie

Koop je er een blikschaar bij, probleem opgelost:

17067_prev.jpg.d70a07107204291926bb26a6115034b3.jpg

Link naar reactie

Nope, het zijn duizend stuks dat je krijgt voor 5000, dus je betaalt 500 euro voor 1002 grammen zuiver zilver en geen euro meer. (12g maal .835 is 10.02 gram). Staat trouwens in de openingspost.

Okee, openingspost even teruggelezen, maar vind het niet helemaal duidelijk. Heel concreet: Hoeveel munten krijg je voor 500 euro?

Link naar reactie

Is er nog de kwestie waar ze vandaan komen.

Ergens op een parkeerplaats zilveren munten naar het buitenland verkopen.. mmmmhhh... :rolleyes:

Of ben ik weer te wantrouwend?

Wen er maar aan :cool:

Even serieus, junkzulver is een van de best herkenbare en minst economisch rendabel te vervalsen zilver vorm.

Dus als je een beetje weet waar we het over hebben dan weet je dat er eigenlijk nauwelijks risico is.

Mocht je echt de boel wantrouwen, dan zou ik er niet op in gaan of anders spreek je af op een publieke plaats of bij je thuis en ga je domweg even de munten tellen.

( Lijkt me echt gaaf o de blikken te zien als je duizend munten in een cafe gaat natellen :eek: :rolleyes:)

Als je dit soort munten ziet en weet waar je op moet letten dan is tellen in de zak gooien en LUISTEREN voldoende om zekerheid te krijgen.

Als je dit niet weet moet je nog niet aan zilver beginnen en even inlezen en een SC bezoeken en om info vragen.

Daarnaast is @Bagration geen onbekende en durf ik best te zeggen dat hij betrouwbaar is.

Vergeet niet dat er niks illegaal is aan zo'n partikulieren verkoop en dat oplichting gewoon strafbaar is.

Het zou dus wel heel toevallig, en veel werk en mooi klote, zijn mocht jij opgelicht worden, je kunt verhaal halen, en Bagration zou meteen zijn zaakjes bij dat specifiek publiek voor zijn zaakjes kunnen vergeten...

Mocht je in de markt zijn, doe een goed bod , twee partijen blij?

K a n s

Link naar reactie

Wat mij betreft is het prijsverschil met maple leafs te klein. Ik moet wel nog even mijn huiswerk maken en nagaan wat de markt voor deze specifieke munten precies zegt.

Vandaag kan ik zilver 99.99% kopen tegen 509€/kg in baren of munten tegen 542€/kg gewoon Kookaburra, niets hokuspokus. Wat mij betreft is het sop de kool niet waard.

Link naar reactie

Wen er maar aan :cool:

Daar zit wat in, wie weet hoe de zaken lopen. :)

Even serieus, junkzulver is een van de best herkenbare en minst economisch rendabel te vervalsen zilver vorm.

Dus als je een beetje weet waar we het over hebben dan weet je dat er eigenlijk nauwelijks risico is.

Mocht je echt de boel wantrouwen, dan zou ik er niet op in gaan of anders spreek je af op een publieke plaats of bij je thuis en ga je domweg even de munten tellen.

( Lijkt me echt gaaf o de blikken te zien als je duizend munten in een cafe gaat natellen :eek: :rolleyes:)

Als je dit soort munten ziet en weet waar je op moet letten dan is tellen in de zak gooien en LUISTEREN voldoende om zekerheid te krijgen.

Als je dit niet weet moet je nog niet aan zilver beginnen en even inlezen en een SC bezoeken en om info vragen.

Daarnaast is @Bagration geen onbekende en durf ik best te zeggen dat hij betrouwbaar is.

Vergeet niet dat er niks illegaal is aan zo'n partikulieren verkoop en dat oplichting gewoon strafbaar is.

Het zou dus wel heel toevallig, en veel werk en mooi klote, zijn mocht jij opgelicht worden, je kunt verhaal halen, en Bagration zou meteen zijn zaakjes bij dat specifiek publiek voor zijn zaakjes kunnen vergeten...

Mocht je in de markt zijn, doe een goed bod , twee partijen blij?

K a n s

Met mijn spaargeld ben ik na één kilo al helemaal leeg. ;) Reiskosten wegen daar niet tegen op en daar koop ik toch liever een nieuw setje schoenen voor. 'k Heb nog wel een flink voorraadje erwtensoep in de aanbieding. :p

'k Herken net een zilveren lepeltje van een nepper, maar jammer genoeg meestal die lui in de kringloop ook. ;)

Het herkennen van de juiste munten en hun zilvergehalte kon nog wel eens een belangrijke skill worden in de toekomst, jammer genoeg heb ik die SC waar jij je workshop gaf nu net gemist, één van de weinigen overigens, dus kom wat vaker Kans!

Wilde geenzins impliceren dat @Bagration een oplichter was overigens, maar voor mij was het geen bekende met z'n 79 posts op dit forum.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...