Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

Erdogan's False Flag......Syrië !

Recommended Posts

Gevangen conversatie van Erdogan de Turkse premier met zijn generaals. Net doen alsof Syrië aanvalt om dan militair zwaar in te grijpen. Fijne NAVO bondgenoot.

http://www.zerohedge.com/news/2014-03-27/here-youtube-false-flag-attack-syria-clip-erdogan-wanted-banned

Ahmet Davutolu: “Prime Minister said that in current conjuncture, this attack (on Suleiman Shah Tomb) must be seen as an opportunity for us.”

Hakan Fidan: “I’ll send 4 men from Syria, if that’s what it takes. I’ll make up a cause of war by ordering a missile attack on Turkey; we can also prepare an attack on Suleiman Shah Tomb if necessary.”

Feridun Sinirliolu: “Our national security has become a common, cheap domestic policy outfit.”

Ya?ar Güler: “It’s a direct cause of war. I mean, what’re going to do is a direct cause of war.”

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gevangen conversatie van Erdogan de Turkse premier met zijn generaals. Net doen alsof Syrië aanvalt om dan militair zwaar in te grijpen. Fijne NAVO bondgenoot.

http://www.zerohedge.com/news/2014-03-27/here-youtube-false-flag-attack-syria-clip-erdogan-wanted-banned

Ahmet Davutolu: “Prime Minister said that in current conjuncture, this attack (on Suleiman Shah Tomb) must be seen as an opportunity for us.”

Hakan Fidan: “I’ll send 4 men from Syria, if that’s what it takes. I’ll make up a cause of war by ordering a missile attack on Turkey; we can also prepare an attack on Suleiman Shah Tomb if necessary.”

Feridun Sinirliolu: “Our national security has become a common, cheap domestic policy outfit.”

Ya?ar Güler: “It’s a direct cause of war. I mean, what’re going to do is a direct cause of war.”

Ik had al zo'n vermoeden toen ik het filmpje zag van de neergeschoten piloot uit Syrië.

Hij werd nl. geraakt terwijl hij gewoon boven Syrië vloog...

Greener

Deze post delen

Erdogan is een zeer kwade genius. Ziekelijk gestoord, corrupt en een boef eerste klas. De Turken worden hier niet beter van.

Natuurlijk worden er politieke spelletjes gespeeld over heel de wereld, maar deze man is zo fout tot op het bot. En dan noemt hij zich nog een goed moslim ook.:mad:

Deze post delen

Fijne NAVO bondgenoot.

Maar aan de andere kant, what's new?

Vietnam was een false flag, Irak was een false flag, om er maar twee te noemen, en dan nog wel van de grootste Navo bondgenoot.

Het is idioot, maar helaas de realiteit in onze wereld.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast DickBerts

Beste Charlie; Ik heb je als een sociaal en intelligent mens leren kennen. Maar ook die vliegen wel eens onmetelijk uit de bocht. Ik ga het recht voor zijn raap zeggen, van dit soort postings word ik dus niet goed. De vrijheid van meningsuiting brengt niet alleen vrijheden, maar ook verantwoordelijkheden met zich mee. Bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid om niet uit onnadenkendheid de grootste onzin te roepen in een cruciaal draadje;

Maar aan de andere kant, what's new?

Vietnam was een false flag, Irak was een false flag, om er maar twee te noemen, en dan nog wel van de grootste Navo bondgenoot.

Het is idioot, maar helaas de realiteit in onze wereld.

DB: Het heeft er alle schijn van dat ze WO III aan het organiseren zijn.

Charlie: What's new? We hebben al twee wereldoorlogen gehad.

Overal staan overheden financieel op instorten, de VS voorop. Erdogan dreigt afgezet te worden vanwege zijn betrokkenheid bij allerlei (corruptie)schandalen. Hij heeft dus een oorlog nodig om aan de macht te kunnen blijven. Een paar dagen geleden liet hij nog een Syrisch vliegtuig neerhalen, in de hoop dat dit uit de hand zou lopen. Nu werkt hij aan een false flag. Vrijwel zeker met steun van Obama, die zeer gefrustreerd is omdat hij zowel in Syrie als in Ukraine op zijn bek is gegaan. Als Turkije een aanval op zichzelf organiseert, dan treedt ogenblikkelijk artikel 5 van het NAVO verdrag in werking en gaat het om een aanval op de hele NAVO. En er staat al ik weet niet wat in Turkije, waaronder Nederlandse Patriot luchtafweer raketten, die daar bediend worden door Nederlandse militairen. Rusland heeft als grootste bondgenoot van Syrie militairen en bases in dat land. En het Midden Oosten is een groot kruitvat. Israel- Iran is ook niet nieuw, maar wel levensgevaarlijk *)Het gebied is ook nog eens de grootste energieleverancier van het westen. Valt de olietoevoer stil en sluit Rusland het gas af en dumpen de Chinezen en de Russen hun dollars en VS obligaties, dan is het totaal gebeurd met het westen. Klein detail; in de Amerikaanse mainstream media is te lezen, dat de NAVO niet eens meer beschikt over de mogelijkheid om zich op een georganiseerde manier tegen een Russische aanval te verdedigen. Nou stelt het Russische leger ook niet veel meer voor, maar wij hebben echt niks meer. Al met al een extreem verontrustende situatie, die op -wat nota bene een preppers site is- niet gebagatelliseerd dient te worden.

*) Dit is speculatie, maar wel eentje die in het licht van het bovenstaande aan geloofwaardigheid en aan belang wint. Mogelijk zitten de CIA en de Mossad achter de verdwenen Boeing 777. Die kan gebruikt worden voor een false flag op Tel Aviv, waardoor Israel Iran aan kan vallen.

Deze post delen

Gast DickBerts
@DickBerts en waar vliegt @Charlie nou zo uit de bocht?

Zie je wel, ik hoor hier gewoon niet meer thuis. Heb je mijn posting wel gelezen? Charlie vliegt uit de bocht door te focussen op een totaal onbelangrijk detail, namelijk de vraag of een false flag nou zo bijzonder is. Daarmee leidt hij af van de extreem ernstige situatie waarover dit draadje gaat. Een situatie die in mijn ogen met false flag en wimpel de ernstigste is uit de wereldgeschiedenis.

Een en ander valt ook niet los te zien van de algehele sfeer op preppers.nl. Het gaat hier nog over Ebola als vitamine c gebrek, welk busje het fijnste rijdt in een atoomoorlog, wie er over twee maanden toilet 3 schoonmaakt op SC, sex in Utopia etc. En dat op een prepperssite terwijl het er alle schijn van heeft, dat de Derde Wereldoorlog op uitbreken staat. En als ik daarop wijs, dan word ik massaal afgeslacht als zogenaamd arrogant of hysterisch.

Deze post delen

Zie je wel, ik hoor hier gewoon niet meer thuis. Heb je mijn posting wel gelezen? Charlie vliegt uit de bocht door te focussen op een totaal onbelangrijk detail, namelijk de vraag of een false flag nou zo bijzonder is. Daarmee leidt hij af van de extreem ernstige situatie waarover dit draadje gaat. Een situatie die in mijn ogen met false flag en wimpel de ernstigste is uit de wereldgeschiedenis.

Een en ander valt ook niet los te zien van de algehele sfeer op preppers.nl. Het gaat hier nog over Ebola als vitamine c gebrek, welk busje het fijnste rijdt in een atoomoorlog, wie er over twee maanden toilet 3 schoonmaakt op SC, sex in Utopia etc. En dat op een prepperssite terwijl het er alle schijn van heeft, dat de Derde Wereldoorlog op uitbreken staat. En als ik daarop wijs, dan word ik massaal afgeslacht als zogenaamd arrogant of hysterisch.

Ik snap DB zijn punt volledig! Er loopt van alles fundamenteel fout rondom ons en het mindert niet, in tegendeel, het wordt erger en erger. Nu kunnen wij als individu daar niet

zoveel aan veranderen, dat is waar. Aan de andere kant, je er je ogen voor sluiten en zeggen zoals Charlie dat dit of het andere al zo vaak gebeurt, is volgens mij een vrij

fatalistische houding, niets mis mee, maar het kan verzanden in een compleet aanvaarden zonder kritisch denken, en dat zou spijtig zijn.

In grote lijnen gaat het overal ter wereld achteruit en dat maakt dat een oorlogje stoken, door verschillende partijen als oplossing wordt gezien om inderdaad aan de

macht te blijven en rijker te worden dan ze nu al zijn.

Dat het hier een soort Margriet forum is geworden, dat is al langer aan de gang en is een spijtige ontwikkeling. Ik heb liever geen posts, dan posts die met preppen en de mindset

er achter, niets te maken hebben.

Just my 2 cents.

• Leuk 2

Deze post delen

Aan de andere kant, je er je ogen voor sluiten en zeggen zoals Charlie dat dit of het andere al zo vaak gebeurt, is volgens mij een vrij

fatalistische houding, niets mis mee, maar het kan verzanden in een compleet aanvaarden zonder kritisch denken, en dat zou spijtig zijn.

@wodan @DickBerts

Ik wil hier toch een reactie op plaatsen. In mijn bescheiden opinie is er altijd een verschil tussen interpretatie van zender en ontvanger. Wat @Charlie zegt in zijn korte reactie is niets meer dan dat het een zoveelste false flag is. Misschien informatie die weinig bijdraagt aan de oorspronkelijke posting, maar meer een visie, mening.

Daarmee bagitaliseert hij op geen enkele wijze de bestaande situatie op de wereld en geeft hij m.i ook geen blijk van kortzichtigheid. Sterker. Charlie heeft veel postings geplaatst die inhoudelijk erg sterk waren met een goede onderbouwing.

Dus vanuit mijn visie is er dus geen reden om op deze manier te reageren en lijkt het op het willen uiten van persoonlijke frustratie.

Wanneer de frustratie komt door wat er zich afspeelt op het forum, is daar een heel eenvoudige oplossing voor, gewoon weg blijven.

een forum is een plek waar mensen van allerlei pluimage samenkomen en het kan niet anders of deze mensen vinden andere zaken interessant dan jij en misschien wel ik, maar daarmee blijft het wel hun interesse.

En met betrekking tot preppen, mocht het een SHTF zijn, dan zijn veel postings niet meer relevant, dus waarschijnlijk ook nu niet de moeite om je druk over te maken....

• Leuk 3

Deze post delen

Gast DickBerts
Ik snap DB zijn punt volledig! Er loopt van alles fundamenteel fout rondom ons en het mindert niet, in tegendeel, het wordt erger en erger. Nu kunnen wij als individu daar niet

zoveel aan veranderen, dat is waar. Aan de andere kant, je er je ogen voor sluiten en zeggen zoals Charlie dat dit of het andere al zo vaak gebeurt, is volgens mij een vrij

In grote lijnen gaat het overal ter wereld achteruit en dat maakt dat een oorlogje stoken, door verschillende partijen als oplossing wordt gezien om inderdaad aan de

macht te blijven en rijker te worden dan ze nu al zijn.

Dat het hier een soort Margriet forum is geworden, dat is al langer aan de gang en is een spijtige ontwikkeling. Ik heb liever geen posts, dan posts die met preppen en de mindset

er achter, niets te maken hebben.

Just my 2 cents.

Wat zeg je dat prachtig Wodan! En wat ben ik blij met mensen zoals jij op dit forum. Niemand heeft de wijsheid in pacht en zeker ene Dickje Berts niet. Volgens mij kan af en toe een Margriet achtige bijdrage zelfs best goed zijn, als het erg spannend wordt in de wereld. Beetje afleiding kan geen kwaad en we moeten proberen om onder alle omstandigheden van het leven te blijven genieten, want het leven is kort. Maar op deze site is iets anders aan de hand, ook hier steken mensen massaal hun kop in het zand.

NIEMAND weet wat er gebeuren gaat. Niks is zeker in het leven. Maar wat er nu aan de hand is, ziet er bedonderd uit. Ik ben niks meer dan een ander, heb me in dit leven nog NOOIT meer gevoeld dan wie dan ook. Maar ik volg wel al bijna vijftig jaar het nieuws. De inval van de Russen In Tsjecho Slowakije staat me nog heel helder voor de geest, we zaten aan de radio gekluisterd, toen Jan Pallach zich als protest tegen de Russische invasie in brand stak. Ik heb ook enige journalistieke ervaring opgedaan. Ik sla altijd erg snel alarm, dat weet ik van mezelf en dat weten de lezers van mijn schrijfsels ook. Toch is mijn alarm zelden gelul. We zijn al zo vaak door het oog van de naald gekropen. Zelfs Klaas Knot als opperhoofd van de Nederlandse Bank gaf recent toe, dat de Euro al een paar keer bijna ingestort is, wat ons uiteraard nooit eerder verteld is. En hij zei er uiteraard niet bij, dat dit waarschijnlijk een Flintstones tijdperk zal veroorzaken. Hoe dan ook, mijn waarschuwingen zijn zelden onzin geweest. En zoals Wodan terecht schrijft, de situatie wordt alleen maar erger....

Ik ben bijna al mijn vrienden en kennissen kwijtgeraakt vanwege mijn voortdurende waarschuwingen. Ik ben toch een wat solitaire figuur, dus dat is niet zo heel erg voor me. Maar als je dan ook nog eens massaal voor hysterisch wordt uitgemaakt op een prepperssite, waarvan je hoopt dan mensen daar wel de realiteit onder ogen durven te zien, dan knapt er wat in me. Ik kan me oprecht voorstellen, dat er mensen zijn die zeggen, dat persoonlijke gezeik en die emotionele uitingen van jou zijn we zat Berts. Heb ik alle begrip voor. Ik ben een wat overgevoelig mens en daar zit een mooie en ook een behoorlijke shit kant aan. Ik ga met alle liefde in de 'read only' stand, dat kost me geen enkele moeite. Maar als deze gemeenschap nog schrijfsels van mij wil lezen, die uiteraard met kracht tegengesproken mogen worden, stel je voor zeg, dan is daar toch een voorwaarde aan verbonden. Ik laat me hier niet meer massaal afzeiken. Mijn waarschuwingen tot hysterisch bestempelen, zie ik als een extreme vorm van domheid, lafheid en noem maar op, waar ik niet tegen kan. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat ik gelijk heb, maar alleen dat mijn waarschuwingen het niet verdienen om belachelijk gemaakt te worden.

Deze post delen

Zowel @Charlie als @DickBerts hebben een punt.

Waar @Charlie zegt "What's new", spreekt dat boekdelen over hoe zelfs wij wakkere preppers aan het indutten zijn.

Kennelijk worden we dermate bekogeld met false flag roddels en leaks, dat we dat als de gewoonste zaak gaan zien.

Dat er zelfs op dit forum onbewust steeds meer het sentiment gaat leven van "ach, er is nog steeds niets gebeurd, dus het zal zo'n vaart wel niet lopen".

Het gevaar hierin, is dat we onze afleiding ergens anders gaan zoeken, zoals de discussies over Utopia en dergelijke, waardoor we mogelijk false flag theorieën links gaan laten liggen.

Of dat we andere signalen niet correct oppikken.

Dan is het altijd goed dat iemand ons even tegen de haren in strijkt, ons even goed wakker schudt. En die rol vervult @DickBerts perfect.

@DickBerts: Vooral niet wegblijven, hoor!!! Laat ze maar lekker zeiken, dat schijnt af te leiden... ;)

Deze post delen

Gast DickBerts
@wodan @DickBerts

Ik wil hier toch een reactie op plaatsen. In mijn bescheiden opinie is er altijd een verschil tussen interpretatie van zender en ontvanger. Wat @Charlie zegt in zijn korte reactie is niets meer dan dat het een zoveelste false flag is. Misschien informatie die weinig bijdraagt aan de oorspronkelijke posting, maar meer een visie, mening.

Daarmee bagitaliseert hij op geen enkele wijze de bestaande situatie op de wereld en geeft hij m.i ook geen blijk van kortzichtigheid. Sterker. Charlie heeft veel postings geplaatst die inhoudelijk erg sterk waren met een goede onderbouwing.

Dus vanuit mijn visie is er dus geen reden om op deze manier te reageren en lijkt het op het willen uiten van persoonlijke frustratie.

Wanneer de frustratie komt door wat er zich afspeelt op het forum, is daar een heel eenvoudige oplossing voor, gewoon weg blijven.

een forum is een plek waar mensen van allerlei pluimage samenkomen en het kan niet anders of deze mensen vinden andere zaken interessant dan jij en misschien wel ik, maar daarmee blijft het wel hun interesse.

En met betrekking tot preppen, mocht het een SHTF zijn, dan zijn veel postings niet meer relevant, dus waarschijnlijk ook nu niet de moeite om je druk over te maken....

Sympathiek van je Frank, om alles op een persoonlijke frustratie van mij te schuiven. Was het maar zo simpel als jij het zegt; staat het je hier niet aan, dan donder je maar op. En deze discussie is wel degelijk relevant voor het preppen. Steken we ook hier massaal onze kop in het zand? Wat voor signalen zenden we bij het bijna uitbreken van WO III uit, naar mensen die aarzelend hun eerste stap zetten op deze site en die pas een fles Spa in huis hebben? Hoe ver moet je onder de huidige omstandigheden gaan met preppen? En hoe gaan we hier met elkaar om?

Als ik alleen aan mijzelf denk, zoals jij kennelijk bepleit, dan was ik hier allang weg geweest.

Deze post delen

Nou nou nou, het is me wat. Er worden weer heel wat aannames gedaan zonder na te vragen bij deze of gene wat er bedoeld wordt. Hysterisch? Historisch!

Deze post delen

Laten we eerlijk zijn en er wel van uit gaan dat we het hier allemaal constructief bedoelen en niet op de man willen spelen.

Dus Charlie of DickBerts iets gaan verwijten is volgens mij verkeerd en enkel het gevolg van een interpretatie die mogelijks compleet fout is.

Iedereen heeft zijn gevoeligheden en zijn of haar interpretatie van wat een ander zegt wordt daardoor altijd gekleurd.

Communicatie, zeker al dmv geschreven tekst, is niet eenvoudig en leidt als eens vaker tot spraakverwarringen.

Wat frank1964 dus aanhaalt in zijn post http://preppers.nl/forum/threads/9234-Erdogan-s-False-Flag-Syri%C3%AB-!?p=229896&viewfull=1#post229896

is dus de nagel op de kop.

Deze post delen

Beste Charlie; Ik heb je als een sociaal en intelligent mens leren kennen. Maar ook die vliegen wel eens onmetelijk uit de bocht. Ik ga het recht voor zijn raap zeggen, van dit soort postings word ik dus niet goed. De vrijheid van meningsuiting brengt niet alleen vrijheden, maar ook verantwoordelijkheden met zich mee. Bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid om niet uit onnadenkendheid de grootste onzin te roepen in een cruciaal draadje;

Beste Dick, ik ben het volledig met je eens. Maar dat verandert niets aan het feit dat false flag operations een 'normale' zaak zijn in onze verziekte wereld. Met mijn post wil ik de zaken niet bagatelliseren, maar we kunnen er ook niets aan veranderen.

Ik bedoel alleen maar te zeggen, als alle politici naar eer en geweten zouden handelen, dan zou de wereld er heel anders voorstaan.

• Leuk 1

Deze post delen

Sinds ongeveer vorig jaar eind mei is het al onrustig in Turkije. De opstanden rond het Gezi Park waren eigenlijk protesten tegen Erdogan en z'n elite. En de wereld maar denken dat het om een shoppingmall ging, mede -hoewel begrijpelijk- dank aan het NOS die bang was dat hun journalisten zouden worden opgepakt als ze het echte nieuws zouden presenteren. In geen enkel ander land zitten immers zoveel journalisten gevangen als in Turkije. Ook advocaten worden willekeurig gevangen genomen en de mond gesnoerd door de Turkse overheid.

De berichten die KS plaatste kunnen wel eens voor vuurwerk gaan zorgen vermoed ik. Het verzet is in al die maanden wat stiller geworden maar niet verdwenen. Oja, en het is weer lente! daar lijkt iets mee te zijn de laatste jaren. Ben benieuwd... De Krim, Turkije en Sirie zitten in de zelfde regio en het ontstaan en overslaan van revolutie's met alle gevolgen, zou mij niet verbazen.

Deze post delen

Sinds ongeveer vorig jaar eind mei is het al onrustig in Turkije. De opstanden rond het Gezi Park waren eigenlijk protesten tegen Erdogan en z'n elite. En de wereld maar denken dat het om een shoppingmall ging, mede -hoewel begrijpelijk- dank aan het NOS die bang was dat hun journalisten zouden worden opgepakt als ze het echte nieuws zouden presenteren. In geen enkel ander land zitten immers zoveel journalisten gevangen als in Turkije. Ook advocaten worden willekeurig gevangen genomen en de mond gesnoerd door de Turkse overheid.

De berichten die KS plaatste kunnen wel eens voor vuurwerk gaan zorgen vermoed ik. Het verzet is in al die maanden wat stiller geworden maar niet verdwenen. Oja, en het is weer lente! daar lijkt iets mee te zijn de laatste jaren. Ben benieuwd... De Krim, Turkije en Sirie zitten in de zelfde regio en het ontstaan en overslaan van revolutie's met alle gevolgen, zou mij niet verbazen.

Erdogan is als een kat in 't nauw op dit moment, tot alles in staat. De bevolking is hem helemaal zat. Twitter en Youtube trachten te blokkeren is zo ongeveer de druppel.

De grote vraag nu is natuurlijk of het leger de kant van Erdogan of dat van het volk (lees, volgende machthebber in spe) kiest.

• Leuk 1

Deze post delen

Erdogan laat zien dat zijn land echt het EU-lidmaatschap waard(ig) is.

(en dan heb ik het nog niet over de rol van het leger versus een bepaalde geloofsgroep aldaar)

Ook geo-politiek bezien WIL je gewoonweg NIET op die plek betrokken zijn.

Deze post delen

.................................. Maar als je dan ook nog eens massaal voor hysterisch wordt uitgemaakt op een prepperssite.....................

Massaal? Volgens mij waren het er maar één of twee, wellicht een paar van de bijna 600 actieve leden, maar m'n geheugen is kennelijk ook niet meer alles.....

Heeft het dan zin om als antwoord een heel forum af te zeiken?

Zo ook even wat frustratie weg getikt. :o

Ga vooral wel door met je opinie te geven op gebeurtenissen. Wat iemand er ook van vind, doe ik ook.

Er zullen altijd mensen zijn op zo'n uitgebreid forum als dit die een andere mening hebben en je hebt meer dan genoeg credits opgebouwd om wel serieus genomen te worden.

Deze post delen

Gast DickBerts

http://debka.com/article/23808/Syrian-rebels-allowed-to-attack-Latakia-from-Turkish-soil-under-Turkish-air-cover-Iran-raises-Cain-in-Ankara

- Erdogan wil oorlog met Syrie, om af te leiden van de vele corruptiezaken waarbij hij betrokken is.

- Turkije helpt Syrische rebellen en laat ze zelfs vanaf Turks grondgebied opereren.

- Turkse militaire top tegen oorlog met Syrie (daarom werden Youtube beelden gelekt).

- Iran zeer verontrust, dreigt olietoevoer naar Turkije af te snijden.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...