Ga naar inhoud
GENEGEERD

What if the SHTF happens tomorrow?


Scavenger

Aanbevolen berichten

ik denk er de laatste dagen steeds vaker aan.. net 3 maand geleden ofzo begonnen met preppen, nog lang niet alles compleet..

Maar wat nou als het morgen al zover is!? Laat staan volgende week of volgende maand??

 

Wat kun jij met wat je tot nu toe geprept hebt?

En waar ga je het meest vanuit; dat je in huis blijft, of het huis uit moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je moet roeien met de riemen die je hebt zeggen ze altijd. Vele preppers zijn al helemaal klaar, sommige zijn op de helft en weer andere zijn net begonnen. Mijn advies bij een SHTF als je nog niet klaar bent is

 

Bug in:

Water - Laat je ligbad vollopen met water tot aan de rand(ongeveer 200L). Als je geen ligbad hebt, gebruik dan emmers, pannen en potten enz.

Voedsel - Verzamel al het voedsel wat je nog in huis hebt en kijk hoelang je het hiermee kan uitzingen.

Spullen en materialen - Kijk naar spullen en materialen die je kan gebruiken voor veiligheid, brandstof, zelfverdediging enz

 

Bug out:

Pak een rugzak, Backpack, Boodschappenkarretje, Tas, iets waar je genoeg spullen en materialen in kan doen.

Water - Neem genoeg water mee voor onderweg

Voedsel - Neem genoeg voedsel mee voor onderweg

Spullen en materialen - Neem spullen en materialen mee die van levensbelang zijn(mes, multitool, zaag, touw, (regen)kleding enz.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat het preppen niet alleen maar in spullen en voedsel zit. Er vanuit gaan dat er iets kan gebeuren en dat je daarop voorbereid moet zijn, geeft ook al een bepaalde mindset, waardoor je anders over dingen gaat denken. Ik denk dat je daardoor als t mis gaat, ondanks mogelijk gebrekkige voorraden, toch een stap voor hebt op mensen die zich er nog nooit mee bezig gehouden hebben. Zij worden verrast, jij hebt al over zaken nagedacht en mogelijke strategieen in je hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat het preppen niet alleen maar in spullen en voedsel zit. Er vanuit gaan dat er iets kan gebeuren en dat je daarop voorbereid moet zijn, geeft ook al een bepaalde mindset, waardoor je anders over dingen gaat denken. Ik denk dat je daardoor als t mis gaat, ondanks mogelijk gebrekkige voorraden, toch een stap voor hebt op mensen die zich er nog nooit mee bezig gehouden hebben. Zij worden verrast, jij hebt al over zaken nagedacht en mogelijke strategieen in je hoofd.

 

Ben ik het ook helemaal mee eens. Ik heb ook nog veel zaken niet in orde die ik graag wel goed op orde zou willen hebben of wil aan werken. Maar denk dat de "mindset" ons het grootste voordeel oplevert mocht er nu al wat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gefascineerd geraakt door de serie Life after People over wat er allemaal gebeurd na een SHTF moment, met in dit geval dat het verdwijnen van de mensheid. Ik denk ook dat dit principe je uitgangspunt zou kunnen zijn. Begin gewoon bij dag 0 tot en met 7, week 2 tm 4 en dan per maand en bepaald wat je op dit moment kan of (nog) zou moeten doen om die periode te overleven.

 

Maak voor de gein ook eens een lijstje met wat je gedurende een hele week doet. Iets simpels als bijvoorbeeld na het opstaan een plas doen is dan eigenlijk al een hele interessante handeling. Spoel je het door dan gaat daar toch al gauw een paar liter (mogelijk) drinkwater doorheen. Daarnaast is het wegspoelen van urine ook weer zonde want door middel van verdamping is hier ook weer drinkwater uit te halen.

 

Bepaal wat je vind dat je moet doen en wat je kunt doen.

 

Overleven doe je dag voor dag. En zo behandel ik het nu ook.

 

Life after the Financial Meltdown ...... Day Zero !

 

gr. Tymy

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verlengde van deze vraag, en zoals cyberbeer al voor een deel aangaf, hoe ziet jullie actiepunten lijstje er uit die bedoelt is voor als SHTF start?

eerst nog extra levensmiddelen hamsteren, of juist eerst de auto voltanken, of ??? Wat is in jullie idee het belangrijkste om eerst te doen?

 

ik denk voor mij:

eerst water aanvullen, dan auto voltanken, dan cash geld pinnen, daan naar de supermarkt voor wc-papier en blikvoer, maar daarna weet ik eigenlijk niet wat het belangrijkste is...

 

Bob DP

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bob de prepper

eerst water aanvullen, dan auto voltanken, dan cash geld pinnen, daan naar de supermarkt voor wc-papier en blikvoer, maar daarna weet ik eigenlijk niet wat het belangrijkste is...

 

Hmm, ik heb een heel andere lijst. Water bijvullen, verzamelen bij verzamel punt ( bij iedereen bekend en haalbaar ) , taken verdelen. Benzine, blikjes, wc papier en cash heb ik al voorbereid en ga ik mij niet tussen de mensen begeven als ik het anders kan...door bv voorbereid te zijn.

Mini bob heb ik en mijn roedel ook...ten allertijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verlengde van deze vraag, en zoals cyberbeer al voor een deel aangaf, hoe ziet jullie actiepunten lijstje er uit die bedoelt is voor als SHTF start?

eerst nog extra levensmiddelen hamsteren, of juist eerst de auto voltanken, of ??? Wat is in jullie idee het belangrijkste om eerst te doen?

 

ik denk voor mij:

eerst water aanvullen, dan auto voltanken, dan cash geld pinnen, daan naar de supermarkt voor wc-papier en blikvoer, maar daarna weet ik eigenlijk niet wat het belangrijkste is...

 

Bob DP

 

Hoi Bob,

 

Ik denk dat de niet-preppers dit massaal gaan doen gevolgd door diegene die niets hebben en je alles kunnen en willen afnemen. Is het je werkelijk waard om een mes in je lichaam te krijgen terwijl je met 1000 euro naar je net volgetankte auto loopt ?

 

Waar jij aan denkt is iets wat je als prepper eigenlijk nu al moet gaan doen. VOORDAT de massa dit doet. Dat is het veiligst. Dat is ook het eerste wat ik ga bepalen, namelijk wat is veilig. Voorlopig denk ik dan toch dat ik mijn huisje met hand en tand wil ga verdedigen omdat ik daar kan overleven (voedsel / water). Die 1000 euro kan me dan wel gestolen worden. Die verdien ik wel terug door over een maand een blik kapucijners aan mijn hongerige buurmannen en -vrouwen te verkopen.Sommige buurvrouwen mogen in natura betalen ;-)

 

gr. Tymy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien start shtf niet met een grote, herkenbare gebeurtenis, maar gaat het juist heel langzaam. Misschien is het al begonnen.

 

OT : drinken - eten - brandstof, in die volgorde zou ik nog last-minute aankopen doen.

 

Nou en of, ik was vorige week in de winkel en zag dat de pakken water 3 ct omhoog was gegaan. vandaag nog weer 1 ct. Het zijn maar centen, maar als dat overal mee gebeurt, laat staan in 2 week tijd, gaat het wel heel rap..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bob,

 

Ik denk dat de niet-preppers dit massaal gaan doen gevolgd door diegene die niets hebben en je alles kunnen en willen afnemen. Is het je werkelijk waard om een mes in je lichaam te krijgen terwijl je met 1000 euro naar je net volgetankte auto loopt ?

 

Waar jij aan denkt is iets wat je als prepper eigenlijk nu al moet gaan doen. VOORDAT de massa dit doet. Dat is het veiligst. Dat is ook het eerste wat ik ga bepalen, namelijk wat is veilig. Voorlopig denk ik dan toch dat ik mijn huisje met hand en tand wil ga verdedigen omdat ik daar kan overleven (voedsel / water). Die 1000 euro kan me dan wel gestolen worden. Die verdien ik wel terug door over een maand een blik kapucijners aan mijn hongerige buurmannen en -vrouwen te verkopen.Sommige buurvrouwen mogen in natura betalen ;-)

 

gr. Tymy

 

Dit was precies waarom ik mijn vraag hier neerlegde, het gaat om die bewustwording, de "mindset" die (o.a. bij mij) nog een stukkie wakker geschut kan / mag worden...

De juiste prioriteiten bepalen.

 

thanks for the info!!

 

Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...