Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Nu goud/zilver kopen, of wachten?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

kopen kopen kopen!zilver is een bijproduct bij het winnen van koper,door nieuwe materialen is er al minder vraag naar koper en de economische ellende versterkt de vraag ook niet,echt tastbaar zilver word dus schaars kopen kopen!en natuurlijk een zilveren cal 12 kopen,gewoon omdat het kan.

Woooooowwwwww wat een lange reactie van Kans, hartelijk dank.

Mijn respons:

1) Leer even hoe het zit met d's en t's

..

3) Waarom ik mijn huidige voorraadje niet verkoop? Heel simpel. Ik heb het voor duurder gekocht dan de prijs nu staat. ..

Mijn respons:

Heb jij een zus die @jennifer heet?

Maar even over punt 3, want ik maak me wel zorgen over je rekenkundige capaciteit.

Als jij denkt dat iets in waarde daalt, en indien jij hier iets van bezit wat je hebt aangeschaft tegen een (voor je gevoel) te hoge waarde.

Dan snap je toch wel dat het alsnog geen argument is om het niet te verkopen omdat je het voor duurder gekocht heb? (volgens mij is dat overigens taalkundig onjuist en moet het zijn, “voor meer gekocht dan de huidige prijs", maar laten we het niet over taalkundige foutjes hebben want dat is kinderachtig)

Even een rekensom, want het zou jammer zijn dat je het alsnog niet begrijpt.

Ik maak even voor het gemak gebruik van je eigen getallen uit dit stukje

1.000 euro neertellen voor een ounce, als ik die ounce volgend jaar misschien wel voor 700 kan kopen, of zelfs nog minder.

Dus stel je heb voor 1000 gekocht, maar je gaat er vanuit dat we over 1 jaar op 700 zitten.

En stel, je heb ondanks je jonge leeftijd toch al 10 stuks gouden maple leaf van 1 ounce.

Dan betekent dit dat je de overtuiging heb dat je over 1 jaar 10*300 is 3000 euro verlies zal hebben op je huidige voorraad.

@Kans maakt dus terecht de opmerking dat je met dit soort ideeën er verstandig aan doet om je voorraad te verkopen, en dan reageer jij met de opmerking:

Heel simpel. Ik heb het voor duurder gekocht dan de prijs nu staat.

Wat heeft het voor zin om op een forum een vraag te stellen ?

Je meld:

Iedereen heeft een mening, ik ook.

De meeste mensen met een mening, zowel religieuzen als niet-religieuzen, twijfelen nooit aan hun eigen mening.

Ik daarentegen sta open voor andere visies, om mijn mening uit te dagen - zodat ik op basis daarvan bij mijn eigen mening kan blijven óf deze juist te veranderen.

Is de stelling die je maakt, dat de meeste mensen nooit twijfelen aan hun eigen mening, niet tegenstrijdig met je volgende regel, en je huidige reacties?

Ik neem aan dat je na dit reken sommetje nu een leermomentje heb gehad en je bestaande voorraad ga verkopen?

We zijn hier om van elkaar te leren, en de meeste mensen zijn beslist niet te beroerd om je te helpen.

Ik verneem graag je reactie, en geen dank, graag gedaan.

• Leuk 1
Mijn respons:

Heb jij een zus die @jennifer heet?

Maar even over punt 3, want ik maak me wel zorgen over je rekenkundige capaciteit.

Als jij denkt dat iets in waarde daalt, en indien jij hier iets van bezit wat je hebt aangeschaft tegen een (voor je gevoel) te hoge waarde.

Dan snap je toch wel dat het alsnog geen argument is om het niet te verkopen omdat je het voor duurder gekocht heb? (volgens mij is dat overigens taalkundig onjuist en moet het zijn, “voor minder gekocht dan de huidige prijs", maar laten we het niet over taalkundige foutjes hebben want dat is kinderachtig)

Even een rekensom, want het zou jammer zijn dat je het alsnog niet begrijpt.

Ik maak even voor het gemak gebruik van je eigen getallen uit dit stukje

Dus stel je heb voor 1000 gekocht, maar je gaat er vanuit dat we over 1 jaar op 700 zitten.

En stel, je heb ondanks je jonge leeftijd toch al 10 stuks gouden maple leaf van 1 ounce.

Dan betekent dit dat je de overtuiging heb dat je over 1 jaar 10*300 is 3000 euro verlies zal hebben op je huidige voorraad.

@Kans maakt dus terecht de opmerking dat je met dit soort ideeën er verstandig aan doet om je voorraad te verkopen, en dan reageer jij met de opmerking:

Wat heeft het voor zin om op een forum een vraag te stellen ?

Je meld:

Is de stelling die je maakt, dat de meeste mensen nooit twijfelen aan hun eigen mening, niet tegenstrijdig met je volgende regel, en je huidige reacties?

Ik neem aan dat je na dit reken sommetje nu een leermomentje heb gehad en je bestaande voorraad ga verkopen?

We zijn hier om van elkaar te leren, en de meeste mensen zijn beslist niet te beroerd om je te helpen.

Ik verneem graag je reactie, en geen dank, graag gedaan.

@martin wil je mij s.v.p. niet onnodig noemen op het forum. Ik denk niet dat deze persoon familie van mij is, die houden zich niet bezig met forums als deze. Mijn broer is geen 27.

@USAfan als ik jou was zou ik niet meer reageren...doe wat je denkt dat het beste is. Je hebt niet voor niets een 'gut feeling', volg dat niet de meningen van een ander.

Het gaat niet om meningen.

Het in de eerste instantie om feiten.

Baseer daarop je theorie en dus je mening.

Al bij de feiten gaat het mis.

Hoe kan dan de mening hout snijden?

En zelfs al is er al een kapitaal in metaal aanwezig, wat terloops gemeld werd, wat is genoeg metaal?

Modaal inkomen, modaal huisje: wat is dan voldoende?

Over welk scenario hebben we het dan?

Enzomeer.

En stel, je heb ondanks je jonge leeftijd

Dat was ik even vergeten/weet ook niet of dat echt zo is?.

Ik ben redelijk rechtlijnig en behandel de meeste mensen gelijk ( zo gelijk mogelijk).

Ik ga dus default uit van een 'redelijke' kennis, kunde, leeftijd enz....

Dat kan een voordeel zijn; ik behandel je als een volwassenen, maar ook een nadeel; als je nog echt jong bent of die verwachte kennis, kunde niet hebt, kan eea hard aankomen?

In dat geval mijn excuus, en de opmerking: meld als je zo'n post plaatst dan even dat je jong bent en dat je nog niet echt weet wat je doet?

(Als ik het zo zelf lees kan ook dit heel ' hard' aankomen, maar als het zo is wel de beste les die je nu kan leren....)

Dan voorkomt dat waarschijnlijk die ' harde' reacties en zal ik meer informerend werken ipv confronterend...

K a n s

En zelfs al is er al een kapitaal in metaal aanwezig, wat terloops gemeld werd, wat is genoeg metaal?

Enzomeer.

Dat is weer zo'n voorbeeld van appels met peren vergelijken :rolleyes:

Maargoed, wanneer USAfan dan toch graag een mening van een ander wil....

Op FB zijn er 2 leuke preppers communities

American Preppers Network

American Prepper Nation

Ik heb daar ook het een en ander gelezen over goud en zilver...

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen @USAfan

Enzomeer.

Uitleg: goud/zilver vs hout (snijden)

De z.g.n. meningen gebasseerd op feiten over goud/zilver waarden afhankelijk wat de feiten worden veranderen ook de meningen.

Hout (snijden etc.) Is een gegeven = een vastgelegde uitdrukking van een feit.

Vandaar mijn opmerking appels met peren vergelijken.

Hopelijk heb ik duidelijk uitleg gegeven over mijn uitspraak.

Groetjes,

Jennifer

@jennifer

Gaat het je alleen om 'discussie' te kunnen voeren?

Of heb je ook iets inhoudelijks toe te voegen?

Ja ik weet dat anderen, net als ik nu, je direct om een reactie vragen....

Maar als je dat eerste laagje even kunt loslaten?

Wat is jou inhoudelijke mening over PM?

Grt,

K a n s

@jennifer

Gaat het je alleen om 'discussie' te kunnen voeren?

Of heb je ook iets inhoudelijks toe te voegen?

Ja ik weet dat anderen, net als ik nu, je direct om een reactie vragen....

Maar als je dat eerste laagje even kunt loslaten?

Wat is jou inhoudelijke mening over PM?

Grt,

K a n s

Nou nee hoor, ik raakte ongevraagd betrokken bij dit topic en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om omgevraagd, na het allemaal door te lezen, USAfan iets te melden. Ik heb geen inhoudelijke mening over PM, heb nl andere investeringen.

Groetjes,

Jennifer

Dat was ik even vergeten/weet ook niet of dat echt zo is?.

Ik ben redelijk rechtlijnig en behandel de meeste mensen gelijk ( zo gelijk mogelijk).

Ik ga dus default uit van een 'redelijke' kennis, kunde, leeftijd enz....

Dat kan een voordeel zijn; ik behandel je als een volwassenen, maar ook een nadeel; als je nog echt jong bent of die verwachte kennis, kunde niet hebt, kan eea hard aankomen?

In dat geval mijn excuus, en de opmerking: meld als je zo'n post plaatst dan even dat je jong bent en dat je nog niet echt weet wat je doet?

(Als ik het zo zelf lees kan ook dit heel ' hard' aankomen, maar als het zo is wel de beste les die je nu kan leren....)

Dan voorkomt dat waarschijnlijk die ' harde' reacties en zal ik meer informerend werken ipv confronterend...

K a n s

Bij voorbaat mijn excuus voor deze post, en iedereen die ik mogelijk op de tenen trap. Maar ik vind dat je wat te snel je excuus maakt, Kans. Mijn bescheiden mening is dat iedereen, jong of oud, mee mag praten, maar ik waardeer het toch bijzonder als een en ander ergens op gebaseerd is. Naar mate je meer onzinnigheden uitslaat ga je harder op je bek voor het publiek dat je verkoos om je wijsheden te verkondigen. Dus laat dat een les zijn voor de jongere die nog kan leren.

Ik heb me tot dusver in dit topic van commentaar weten te onthouden, maar ge moogt best weten dat mijn tenen zich bij het lezen soms kromden.

Mijn aanpak op het moment: bij elke EUR 1000 per kg dat goud daalt koop ik wat bij. EUR 27.000 per kg wordt dus het volgende koopmoment (als het daarheen daalt).

Dus ja, in een dalende markt koop ik bij, sta nu gemiddeld "onder water", en verlaag dus bij elke volgende aankoop mijn gemiddelde aanschafprijs.

Lig ik wakker van dit "onder water staan": nee. Is het jammer: ja, dat wel, had ik meer geduld gehad, dan had ik vandaag voor hetzelfde geld meer PM aan kunnen schaffen.

En verder liggen natuurlijk niet alle eieren in hetzelfde mandje.

Een bijkomend probleem is dat een markt langer irrationeel kan blijven dan wij solvabel. Op een bepaald ogenblik heb je niet genoeg middelen meer om nog bij te kopen. Als alles dan voor langere tijd nog verder daalt ben je het haasje. Oja, ik h eb momenteel ook flink verlies op mijn posities maar ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt. Op de lange termijn.

PM lijkt momenteel een brandverzekering, die je nog kunt afsluiten terwijl de vlammen al uit het dak van je huis slaan....

Tja, het kan natuurlijk altijd ineens hard gaan regenen ? Toch :confused:

Prep ze,

K a n s

Waarom heeft iedereen het altijd over de nominale waarde van goud en zilver ?

Ik lees hier maar bitter weinig over mensen die het hebben over de (toekomstige) KOOPKRACHT van goud en zilver.

Of over de overdracht van koopkracht van het huidige naar het toekomstige financieel systeem (wat dat ook moge zijn)

Dat goud of zilver 40 000 of 10 waard is, wat maakt dan nu uit ?

Mij gaat het over wat ik er mee zal kunnen als het huidige fiat sprookje is afgelopen.

(hyperinflatie in alles wat je nodig hebt, hyperdeflatie in alles wat je hebt (en vooral schuldgerelateerd is))

Als je alleen maar kijkt naar de nominale waarde in euro's of dollars ben je aan het speculeren, en eigenlijk geen haar beter dan die hebzuchtige bankiers die ons in deze stront hebben geduwd.

Goud en zilver zijn voor mij een verzekering tegen het failliet van dit systeem (is eigenlijk al failliet, alleen hebben ze het schip nog niet laten zinken).

Een verzekering contacteer je toch ook alleen maar als het onheil geschiedt is. Je gaat toch ook niet aan je verzekeraar vragen om je al uit te betalen omdat je weet dat je in de toekomst een ongeval gaat hebben ?

Ik heb voor een deel arbeid die ik gepresteerd heb een vergoeding gekregen in Euro's, en ik wil die vergoeding binnen tien of vijftien jaar nog kunnen gebruiken (ik heb er tenslotte voor gewerkt), daarom koop ik edelmetaal. Omdat ik er niet in geloof dat het fiat systeem het nog zo lang uithoudt.

En ja, de 'prijzen' zijn gedaald, er zijn wel meer mensen die ons gewaarschuwd hebben dat er deflatie zou plaatsvinden voor dat we een toenemende (hyper)inflatie gaan krijgen.

We zullen zien of ze gelijk gaan krijgen.

En trouwens, als je het in uw (@usafan) context wilt zien, een correctie in een bull market bepaalt nog niet dat deze ten einde is.

Maar voor mij speelt dat geen rol, dat is helemaal mijn motivatie niet voor de aankoop van PM.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...