Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nu goud/zilver kopen, of wachten?

USAfan
 Share

Recommended Posts

Hier ben ik weer, na een tijdje van afwezigheid.

We hebben het allemaal gevolgd, het afgelopen jaar, en er is geen ontkomen aan de conclusie dat de bullmarkt voor goud voorbij is. De continue stijging van de goudprijs van de afgelopen 10 jaar is voorbij. De reden ervoor, manipulatie of wat dan ook, interesseert me echt geen zak, want het verandert niets aan de matige goudprijs nu.

Na 1 januari leek de goudprijs weer even in de lift te zitten, hij steeg tot 32.000, maar is nu weer aan het terugtrekken. Wat betekent dit voor jullie aanschaf van edelmetaal?

Mijn visie: de goudprijs is nu laag, vergeleken met de afgelopen jaren. MAAR: hij is historisch gezien nog steeds zeer hoog. Als je de goudprijs bekijkt van 1990 tot 2005 zie je dat de goudprijs heel constant lag rond de 10.000 euro per kilo. Dit lijkt daarom de minimumprijs te zijn van goud. Met andere woorden: we kunnen vanaf 30.000 nog een enorm end naar beneden zakken! En de kans dat dit gebeurt acht ik redelijk groot, aangezien de economie weer herstellende is, met name in de VS. Ja, ik weet het, fundamenteel is er weinig veranderd, maar ook dat interesseert me niet, feit blijft dat de goudprijs als gevolg zakt. Mensen stappen uit het goud.

Mijn tactiek: afwachten. Ik koop dit jaar GEEN goud en zilver. Ik ga afwachten wat de markt gaat doen. Ik ga niet nu 1.000 euro neertellen voor een ounce, als ik die ounce volgend jaar misschien wel voor 700 kan kopen, of zelfs nog minder.

Als de prijs stijgt: mooi, dan profiteer ik met mijn huidige stack.

Als de prijs daalt: mooi, dan ga ik meer aanschaffen.

Maar zolang de prijs blijft schommelen rond de 30.000 per kilo, koop ik NIETS.

Maar de kans dat goud weer richting de 40.000 gaat, acht ik op korte termijn uitgesloten. Ik denk dat de goudprijs de komende 5 jaar weer zal zakken naar normale waarden, tussen de 10.000 en 15.000 euro per kilo. Over tien tot twintig jaar de volgende crisis!

Ik geloof trouwens helemaal niets van wat Willem Middelkoop allemaal blaat, want laten we wel wezen: hij heeft een agenda. En de zogenaamde "bodems" die hij al ruim een jaar ziet voor de goudprijs worden telkens weer doorbroken, waardoor het simpelweg geen bodems zijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik denk dat de goudprijs de komende 5 jaar weer zal zakken naar normale waarden, tussen de 10.000 en 15.000 euro per kilo. Over tien tot twintig jaar de volgende crisis!

Ik denk dat je beeld van de realiteit nog niet volledig is.

Er is een papieren metaalmarkt.

Er is een fysieke leveringsmarkt (de mijners).

Er is een dalende opbrengst per ton bodemmateriaal.

Er is een stijgende brandstofprijs.

Er is een minimumprijs waarbij een mijner quitte draait. (dus direkte kosten maar ook op de langere termijn exploratie van nieuwe winplaatsen)

Zie eerst maar eens wat leesvoer te vinden om je op die zaken in te lezen.

Zie daarna wat de grote staatsbanken doen. (niet de FED, maar die andere)

Ook in dit verhaal heeft de USA een bedenkelijke rol.

Vergelijk ook eens met olie:

Dalende opbrengsten uit bestaande bronnen, steeds minder vondsten, minder rijke vondsten (al decennia!), steeds lastiger winbare brandstof moet dus aangeboord worden.

Waarom anders boren op zoveel KM diepte in de Golf van Mexcio? Of Fracken? Omdat het zo voordelig en winstgevend is?

• Leuk 1
Link naar reactie

..

Ik geloof trouwens helemaal niets van wat Willem Middelkoop allemaal blaat, want laten we wel wezen: hij heeft een agenda. En de zogenaamde "bodems" die hij al ruim een jaar ziet voor de goudprijs worden telkens weer doorbroken, waardoor het simpelweg geen bodems zijn.

Heeft het eigenlijk zin om te vragen naar een advies, terwijl je duidelijk aangeef dat je over diverse zaken niks/weinig wil aannemen van anderen?

Je geeft zowel je visie, als je tactiek, maar in het onderwerp stel je een vraag?

Eigenlijk kan ik niet veel toevoegen aan @jobs zijn reactie

Persoonlijk (ja, persoonlijk, dus totaal niet economisch onderbouwd) zou ik gewoon hetgeen doen wat je gevoel zegt.

Mijn gevoel zegt dat het WEL slim is om zilver te kopen INDIEN JE GELD OVER HEB. Niet omdat ik denk dat zilver of goud gaat stijgen, maar omdat ik denk dat het geld enorm in waarde zal gaan dalen.

Zorg dat je zo min mogelijk vaste lasten heb, zorg dat je hypotheek op 0 komt, zorg dat je een maandje of 3 zonder supermarkt kan overleven, zorg dat je contant geld heb, zorg dat je wat handzame zilver munten heb, etc etc

gewoon zoals met alles, zoveel mogelijk spreiding.

De enige zekerheid die je heb is dat alles eindig is. Je zal je zelf de keuzes moeten maken hoe je naar dat einde wil toewerken.

Link naar reactie

Ik vind persoonlijk dat er nu een groter risico hangt aan goud dan Zilver. Zilver kan niet veel verder dalen. Daarnaast is het goud-zilver ratio nog steeds uit balans. Dus of knalt zilver omhoog of gaat goud hart dalen. Wie weet.. Daarnaast als je in semi numanistiek munten investeert is deze wat minder gevoelig voor prijsdalingen in de zilver prijs.

Link naar reactie

Heeft het eigenlijk zin om te vragen naar een advies, terwijl je duidelijk aangeef dat je over diverse zaken niks/weinig wil aannemen van anderen?

Iedereen heeft een mening, ik ook.

De meeste mensen met een mening, zowel religieuzen als niet-religieuzen, twijfelen nooit aan hun eigen mening.

Ik daarentegen sta open voor andere visies, om mijn mening uit te dagen - zodat ik op basis daarvan bij mijn eigen mening kan blijven óf deze juist te veranderen.

Link naar reactie

Ik vind persoonlijk dat er nu een groter risico hangt aan goud dan Zilver. Zilver kan niet veel verder dalen. Daarnaast is het goud-zilver ratio nog steeds uit balans. Dus of knalt zilver omhoog of gaat goud hart dalen. Wie weet.. Daarnaast als je in semi numanistiek munten investeert is deze wat minder gevoelig voor prijsdalingen in de zilver prijs.

Dat ben ik met je eens. Juist daarom wacht ik even. Ik verwacht inderdaad niet dat de zilverprijs nog heel veel verder zal (kan) dalen, dus zal de goudprijs wel in elkaar zakken de komende jaren. Dat lijkt ook logisch, het is het beeld dat we het afgelopen 1,5 jaar hebben gezien. Dat kan niemand ontkennen. Goud is geen bullmarkt meer.

Link naar reactie

Een glazen bol heeft niemand en je weet pas achteraf of je gelijk had. Daarom is het niet onverstandig om te spreiden, zowel in de tijd als in assets. Bovendien vind ik het bijzonder moeilijk om het 'juiste moment' te bepalen. Ook dat zie je pas achteraf in de grafieken.

Daarom is de strategie die ik volg toch ietwat anders. Ik leg het even uit :

- Eerst zorg je dat je gezin niets te kort komt.

- Ook een woning hoort daar toe.

- Je zorgt voor relatief weinig schulden, tegenwoordig is dat alleen al een kunststukje.

Heb je dat op orde, dan investeer je in minder uitgaven zodat je kosten dalen : isolatie, fietsen, zuinige apparaten, kachel, ... .

Daarna kan je kijken hoeveel je over houdt. Een deel daarvan zet je aan de kant, een ander deel investeer je in beleggingsproducten, nog een ander deel hou je als buffer voor onverwachte problemen en nog een stukje gebruik je om PM te kopen.

Door regelmatig een beetje te kopen krijg je een gemiddelde prijs. Niet de absolute bodem, maar ook niet de absolute piek. Zelf nam ik de beslissing om het belastingvoordeel van pensioensparen te negeren en zelf het heft in handen te nemen. Als je wat geeft aan de overheid of pensioenfondsen is de enige zekerheid dat je je geld voorlopig (of definitief) kwijt bent. Je kan het niet gebruiken als het jou schikt, de voorwaarden worden om de haverklap aangepast, ... . Het lijkt me veiliger om zelf je beslissingen te nemen. PM wordt nooit waardeloos maar inderdaad het fluctueert. In principe koop je PM voor je kleinkinderen en niet voor jezelf, dus dat is een ander tijdsperspectief. Je doet er ook je voordeel mee. Je hebt op dat geld al belastingen betaald, waarom zou je dat nog een keertje doen ? Door het aan het oog van de fiscus te onttrekken bespaar je toekomstige (erfenisrechten, vermogensbelasting, ...) belastingen én heb je een geheim appeltje voor de dorst. Wil je dat wel of niet, dat beslis je natuurlijk zelf.

Mijn persoonlijk plan :

Vastgoed : 75%

Beschikbaar geld op rekening : 10%

Beschikbaar geld snel beschikbaar : 5%

Belegginsprod (aandelen, obligaties, ETF's) : 10%

PM : 10%

Schulden 10%

Roerende goederen : euh, geen idee voor welke waarde. Best wel wat verzameld tijdens de laatste 15 jaar.

De scenario's :

Komt er inflatie, dan stijgt vastgoed en beleggingsproducten en goud.

Komt er deflatie, dan dalen de shulden in waarde en blijft je koopkracht behouden, je geld wordt meer waard.

Komt er een flinke crisis dan heb je snel cash en goud en je moestuin en opgeslagen energie.

Komt er een lokale instorting, dan heb ik een uitwijkmogelijkheid.

Komt er TEOTWAWKI dan heb je goud, vastgoed, en al je roerende goederen*

* Die kunnen gebruikt worden om te ruilen of om jezelf wat meer zekerheid te bieden en eventueel zelfs te verdedigen.

Merk op dat iedereen van de gewone burgers verliest bij een flinke crisis, ik hoop er niet àl te veel op achteruit te gaan. Een verlies van pakweg 10 à 20 % kan ik wel hebben zonder dat mijn gezin kopje onder gaat. Zodra dat gebeurt schat ik dat al 80% van de gewone burgers in de knoei zit en ik zelf bij de laatste 20% behoor die in de knoei komt. Al weet je dat nooit zeker. Als alles fout gaat (nucleair?) ben ik evengoed het haasje.

Door nu het nog kan je leven aan te passen heb je straks minder problemen én je spaart het milieu.

Link naar reactie

@USAfan

Het zal je opvallen dat ook schulden deel uitmaken van mijn vermogensplan. De schulden kan ik desgewenst in één keer afbetalen als ik dat nodig acht en om die manier zorgen dat het gros van mijn fiatgeld 'weg' is. Wat overblijft zijn 'hard assets'. Hiervoor mag ik niet in snelheid genomen worden natuurlijk. Ik kan een dergelijke afbetaling binnen de 15 min afhandelen. Normaliter zie je een SHTF of bankencrisis wel een beetje aankomen. Momenteel sta ik op 'stand-by'. Bij de minste rimpeling voer ik de order uit.

Link naar reactie

Dank @lewieke, dat is pas een inhoudelijk antwoord. Daar kunnen de andere forummers nog wat van leren.

Jouw initiele bericht zat ook niet vol van blijken van een kijk op de realiteit.

Dat ben ik met je eens. Juist daarom wacht ik even. Ik verwacht inderdaad niet dat de zilverprijs nog heel veel verder zal (kan) dalen, dus zal de goudprijs wel in elkaar zakken de komende jaren. Dat lijkt ook logisch, het is het beeld dat we het afgelopen 1,5 jaar hebben gezien. Dat kan niemand ontkennen. Goud is geen bullmarkt meer.

Zilver daalt niet dus goud daalt wel?

Alleen al China koopt een fors deel van de wereldproductie van goud.

Kijk eens naar de statistieken van 2012 en 2013 op dat gebied.

Kijk eens naar de bewegingen (volume) versus prijs. Bedenk dan wie er wel of niet instapt of uitstapt.

Kijk nogmaals naar hoe de kosten voor goud en zilver liggen.

En dan naar hoe de markten in elkaar steken. (papier, papier en nog eens papier)

Als jij alleen in een stijgende markt wil kopen, prima, maar hang daar geen vage redenaties aan.

Verdiep je eens in de realiteit en er is reden genoeg om ook nu te kopen.

Natuurlijk kan goud onder de 1000 dollar duiken of zilver onder de 15 dollar.

Maar hoeveel nieuw metaal wordt er bij die prijzen nog gewonnen? Op de markt gebracht?

• Leuk 1
Link naar reactie

Als je de goudprijs bekijkt van 1990 tot 2005 zie je dat de goudprijs heel constant lag rond de 10.000 euro per kilo. Dit lijkt daarom de minimumprijs te zijn van goud.

De geldontwaarding van de dollar is een feit vanwege o.a. Quantitative Easing. Het is dus niet het goud dat duurder wordt, maar de dollar die goedkoper wordt. Je beredenering is extreem kort door de bocht en onvolledig, maar als het jou een goed gevoel geeft, dan is dat mooi ;) Happy stacking!

Link naar reactie

Ik had gehoopt dat iemand anders de moeite zou nemen om je te vertellen waarom je post zo bizar slecht is.

In diverse post zijn je al stevige hints gegeven, maar om dat je er zo direct om vraagt in je vervolg posts neem ik hier gewoon even de tijd voor.

We hebben het allemaal gevolgd, het afgelopen jaar, en er is geen ontkomen aan de conclusie dat de bullmarkt voor goud voorbij is. De continue stijging van de goudprijs van de afgelopen 10 jaar is voorbij. De reden ervoor, manipulatie of wat dan ook, interesseert me echt geen zak, want het verandert niets aan de matige goudprijs nu.

Ik denk niet dat we het allemaal gevolgd hebben, de meeste mensen hebben helemaal niks met PM. Zelfs op deze prepperssite is er maar een klein percentage dat ook echt wat met PM doet.

Maar je hebt zeker gelijk dat de stijgende trend van PM die nu omgeveer tien jaar duurd een duidelijk trend breuk laat zien.

Hoezo intereseerd de reden je helemaal niet?

Als je de reden niet weet hoe kun je dan proberen te begrijpen waar de huidige trend heen gaat of wanneer weer gebroken kan worden?

Is deze trend mischien fundamenteel, stel dat we zeewater goedkoop kunnen omzetten in goud, en dat dat de huidige daling veroorzaakt, zie je dan nog ooit de goud prijs gaan stijgen?

Stel dat de de daling veroorzaakt wordt omdat de FED hun 8000 ton goud dumpen in de markt en dat daarvan nu 7990 ton al verkocht is zou je dan nu niet snel even instappen?

Dus als jou dit soort zaken " geen zak intereseert" dan wil je dus gewoon gokken, best maar waarom je post dan?

Na 1 januari leek de goudprijs weer even in de lift te zitten, hij steeg tot 32.000, maar is nu weer aan het terugtrekken. Wat betekent dit voor jullie aanschaf van edelmetaal?

Voor mij betekent dit BTFD !

Maar wat maakt jou dat dan uit?

Mijn visie: de goudprijs is nu laag, vergeleken met de afgelopen jaren. MAAR: hij is historisch gezien nog steeds zeer hoog.

Tja en nu?

Fundamenteel intereseert het je allemaal "geen zak"

Dus nu kan ik wel beginnen over afnemende rendamenten bij de mijnen, toenemende energie kosten, toenemende loonskosten, toenemende kosten door de roverheden, een toenemende bevolking en dus groter vraag, een toenemende welvaart per persoon en dus een grotere geldhoeveelheid eventueel aan PM te besteden, het toenemende verbruik in de industie, het toenemende aantal toepassingen van PM, enz, enz, enz, enz, enz maarja het " intereseert jou geen zak".

Dus waarom deze opmerking van je en wat moet jij, en helemaal wat moeten wij ermee?

Vroeger was het gewoon anders, een ijsje koste geen drol, als je jezelf bevredigde dan zou je er blind van worden en aids daar had niemand ooit van gehoord en was nog niemand aan dood gegaan.

Het gaat erom wat fundamenten zijn en wat die nu nog waard zijn of hoe je trends eventueel kunt doortrekken.

Vroeger kan een leidraad zijn voor de toekomst maar als dat je allemaal "geen zak interesseert" tja?

Als je de goudprijs bekijkt van 1990 tot 2005 zie je dat de goudprijs heel constant lag rond de 10.000 euro per kilo. Dit lijkt daarom de minimumprijs te zijn van goud. Met andere woorden: we kunnen vanaf 30.000 nog een enorm end naar beneden zakken!

Mij god, PM is een van de meest fundamenteel verweven zaken in de maatschappij van de afgelopen 5 - 6 DUIZEND jaar.

En jij pakt er even een periode van welgetelt 15 hele jaren uit om de waarde en toekomst te kunnen voorspellen?

En dat niet alleen alle andere zaken zoals hierboven al genoemd negeer je even, want " dat interesseerd je geen zak" ?

Tja, I rest my case

( voor dit punt dan)

En de kans dat dit gebeurt acht ik redelijk groot

Dat klopt als een bus maar zonder redelijk argument is de kans dat het stijgt even groot?

Het potentieel omlaag is maximaal 30.000 ( aanname dat we geen afvalstoffen heffing hoeven te betalen, en ik kom het graag even ophalen voor je), het potentieel omhoog.... Is eigenlijk niet echt gelimiteert dus dat is in iedergeval meer dan 30.000.

Dus als je zonder argumenten met aannames komt dan mag je even onzinnige aanmames de andere kant op verwachten.

aangezien de economie weer herstellende is, met name in de VS. Ja, ik weet het, fundamenteel is er weinig veranderd, maar ook dat interesseert me niet, feit blijft dat de goudprijs als gevolg zakt. Mensen stappen uit het goud.

Doe al die Amerikanen, en zeker Obama, even een plezier en kom met bewijzen dat kunnen ze wel gebruiken.

Dat de beurzen op een hoogtepunt staat heeft een vrij specifieke reden, weet je die niet dan komt het omdat ook dit je dus "geen zak interesseerd", zo ja dan weet je dat de economie dus niet gerelateerd is aan die beurzen.

Verder zijn er alleen maar negatieve feiten over die economie, maar goed ik neem maar even aan dat ook dat je "geen zak interesseerd"?

Mijn tactiek: afwachten. Ik koop dit jaar GEEN goud en zilver. Ik ga afwachten wat de markt gaat doen. Ik ga niet nu 1.000 euro neertellen voor een ounce, als ik die ounce volgend jaar misschien wel voor 700 kan kopen, of zelfs nog minder.

Afwachten is helemaal NIKS mis mee, en ik kan het daar best mee vinden.

Het hangt met name af of je al een PM positie hebt en wat hoet DOEL van die positie is.

Aangezien je het daar niet over hebt zal ik er maar niet over doorgaan.

Maar als je verwacht/weet dat je volgend jaar goud voor 700 (of zelfs minder) kunt kopen, waarom verkoop je dan in hemelsnaam je "STACK" niet en koop je over een jaar veel meer goud dan je nu hebt voor dat bedrag?

Blabla bla

Als de prijs stijgt: mooi, dan profiteer ik met mijn huidige stack.

Als de prijs daalt: mooi, dan ga ik meer aanschaffen.

Maar zolang de prijs blijft schommelen rond de 30.000 per kilo, koop ik NIETS.

Als de prijs stijgt dan profiteer je, ik ben het daar niet mee eens, maar ga de energie er niet eens instoppen om dat uit te leggen.

Als de prijs daalt dan....

Ik geloof er geen REET van, waneer zou je dan gaan kopen?

Als het een euro zakt, 10 euro, 100 euro, of pas als mensen het gratis komen brengen?

Dus dit is nog meer blabla bla?

Maar de kans dat goud weer richting de 40.000 gaat, acht ik op korte termijn uitgesloten.

En waarop mag dat gebaseerd zijn?

Kun je echt niet een scenario verzinnen waarbij goud binnen enkele maanden weer door de 40.000 gaat?

Bla bla bla dus?

Ik denk dat de goudprijs de komende 5 jaar weer zal zakken naar normale waarden, tussen de 10.000 en 15.000 euro per kilo. Over tien tot twintig jaar de volgende crisis!

En weer de vraag: als je dat denkt/gelooft dan moet je stoppen met lullen en je huidige "stack" verkopen en over 5 jaar weer instappen.

Of beter met dat geld wat goud shorten......

Dus nog meer bla bla bla?

Ik geloof Willem ook niet altijd ( ik geloof nou eenmaal niet snel iemand, beter gezegt doe ik niet snel iets dat anderen me adviseren zonder dat ik het snap en er ook achter sta) maar als ik zou moeten kiezen tussen Willem en 99% van de bevolking tav PM, dan wist ik het wel en laat ik dan een USAfan maar niet in de quotatie opnemen....

Dus in het kort je mail was niet echt de moeite waard om op te reageren.

Vandaar de soms wat korte reactie van anderen, maar zeker van mij.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Woooooowwwwww wat een lange reactie van Kans, hartelijk dank.

Mijn respons:

1) Leer even hoe het zit met d's en t's

2) Af en toe een tegengeluid is goed. Vandaar mijn post, om reacties uit te lokken. Mijn indruk is dat veel forummers hier oogkleppen op hebben en alleen maar zien wat ze willen zien. Hier hoor je alleen maar dat goud de toekomst heeft, etc., terwijl de feiten laten zien dat het hoogtepunt van de crisis (deze crisis) achter ons ligt, en dat daarmee de goudprijs weer daalt.

3) Waarom ik mijn huidige voorraadje niet verkoop? Heel simpel. Ik heb het voor duurder gekocht dan de prijs nu staat. Daarom verhuis ik ook niet. Ik verwacht een hoge goudprijs, alleen niet op korte termijn. Over twintig jaar wellicht.

4) Ik keek naar een periode van vijftien jaar, en dat is kort..? Willem Middelkoop gebruikt in zijn misleidende grafiekjes altijd de goudprijs van een paar maanden, of maximaal een paar jaar - net wat hem goed uitkomt.

5) Je schrijft over "afnemende rendamenten bij de mijnen, toenemende energie kosten, toenemende loonskosten, toenemende kosten door de roverheden" etc. etc. Juist daarom schreef ik dat het mij geen zak interesseert. Want als het klopt wat jij hier schrijft, dan zou de goudprijs moeten exploderen. En jij weet net zo goed als ik dat dat NIET gebeurt. Dan begin jij over manipulatie en zeg ik: boeiend, manupulatie of niet! Daar kunnen we toch niks aan veranderen. En de prijs is de prijs, en vrije markt is vrije markt.

• Niet leuk 1
Link naar reactie

Je hebt wat gelezen, maar niks begrepen.

( zal wel door mijn foute d's en t's komen)

K a n s

Mijn respons:

2) Af en toe een tegengeluid is goed. Vandaar mijn post, om reacties uit te lokken. Mijn indruk is dat veel forummers hier oogkleppen op hebben en alleen maar zien wat ze willen zien. Hier hoor je alleen maar dat goud de toekomst heeft, etc., terwijl de feiten laten zien dat het hoogtepunt van de crisis (deze crisis) achter ons ligt, en dat daarmee de goudprijs weer daalt.

3) Waarom ik mijn huidige voorraadje niet verkoop? Heel simpel. Ik heb het voor duurder gekocht dan de prijs nu staat. Daarom verhuis ik ook niet. Ik verwacht een hoge goudprijs, alleen niet op korte termijn. Over twintig jaar wellicht.

4) Ik keek naar een periode van vijftien jaar, en dat is kort..? Willem Middelkoop gebruikt in zijn misleidende grafiekjes altijd de goudprijs van een paar maanden, of maximaal een paar jaar - net wat hem goed uitkomt.

5) Je schrijft over "afnemende rendamenten bij de mijnen, toenemende energie kosten, toenemende loonskosten, toenemende kosten door de roverheden" etc. etc. Juist daarom schreef ik dat het mij geen zak interesseert. Want als het klopt wat jij hier schrijft, dan zou de goudprijs moeten exploderen. En jij weet net zo goed als ik dat dat NIET gebeurt. Dan begin jij over manipulatie en zeg ik: boeiend, manupulatie of niet! Daar kunnen we toch niks aan veranderen. En de prijs is de prijs, en vrije markt is vrije markt.

• Leuk 1
Link naar reactie

Mijn respons:

Serieus??

Ik heb geen mening over jullie stellingen, wel over deze zin. Het maakt jou standpunten niet sterker: "if you can't win an argument correct their grammar"

• Leuk 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...