Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voedsel inflatie in Amerika begint eng te worden....

Kans
 Share

Recommended Posts

Tja het voorlopig onbesliste debat over in- vs de- flatie is nog lang niet beslecht...

Maar deze cijfers uit Amerika die duiden op een voedsel inflatie van 19% in 2014 zijn toch best wel heftig...

http://www.zerohedge.com/news/2014-03-26/real-inflation-fear-us-food-prices-are-19-2014

Het ultime antwoord komt steeds dichter bij....

Nog meer over deze discussie:

http://www.silverbearcafe.com/private/03.14/consensus.html

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die zagen we al een tijdje aankomen. We zijn intussen meer en meer aan het omschakelen naar meer basisproducten, we proberen meer zelf te 'bewerken' en proberen van onze tuin een bron van voedsel te maken. Dit jaar experimenteer ik met : topinambour en pastinaak (zoete wortel). Binnen een paar weken wil ik experimenteren met het kweken van oesterzwammen (ik verzamel nu vooral stammetjes vers gezaagd loofhout). De kiemgroenten zijn al een succes. De m2 tuin begint goed te groeien, vooral de bakjes waarover ik een polycarbonaat paneel legde. Volgend jaar wil ik nog meer van die panelen.

Link naar reactie

In Europa zijn de prijzen in de supermarkt juist lager geworden door de crisis\concurrentie aanbod. Dat komt dat verder ongeveer alles duurder is geworden en men beter op de prijzen moet gaan letten. Zelfs A-merken lopen te stunten om geen omzet te verliezen. Dus ons aanbod is nog ruim voldoende. In landen als China en de VS is het aanbod soms heel beperkt dus zijn de mensen meer geld kwijt aan hun dagelijkse voedsel. In China momenteel wel 35% van het inkomen.

Wij hebben er gelukkig nog geen last van als de grondstoffen maar betaalbaar blijven.

Daarnaast "verkoopt" de VS hun inflatie aan het buitenland door et blijven bijdrukken van dollars. Ooit houdt dat een keer op.

Link naar reactie

Als de Euro straks na de verkiezingen weer in crisis komt, dan zullen de Amerikanen ons beslist helpen om hem helemaal om zeep te helpen. Bovendien geven we de Amerikanen dankzij het deze week onderhandele vrijhandelsakkoord weer een nieuw middel om hun crisis naar Europa te exporrteren. Stel dat de Euro valt, dan is de kans groot dat de Amerikanen zullen voorstellen om naast een vrijhandelsakkoord ook een muntunie te maken, dan worden we helemaal een kolonie van de States. Een beetje doemdenken misschien, maar beslist een piste die -als de crisis ernstig genoeg is- een kans maakt.

Link naar reactie

Die zagen we al een tijdje aankomen. We zijn intussen meer en meer aan het omschakelen naar meer basisproducten, we proberen meer zelf te 'bewerken' en proberen van onze tuin een bron van voedsel te maken. Dit jaar experimenteer ik met : topinambour en pastinaak (zoete wortel). Binnen een paar weken wil ik experimenteren met het kweken van oesterzwammen (ik verzamel nu vooral stammetjes vers gezaagd loofhout). De kiemgroenten zijn al een succes. De m2 tuin begint goed te groeien, vooral de bakjes waarover ik een polycarbonaat paneel legde. Volgend jaar wil ik nog meer van die panelen.

Pastinaak kan een onkruid vormen, elk klein afgebroken stukje wortel kan weer opnieuw uitgroeien.

Voor Preppers misschien ideaal, maar niet als je het niet lust ;)

Greener

Link naar reactie

Dan krijg je volgens mij dus veel opbrengst met weinig werk. Ik heb al wat pastinaak gekocht om even te proeven en de smaak bevalt ons wel. We voorzien een perkje dat wordt voorbehouden voor pastinaak, wel makkelijk en aardpeer is alvast n leuke tip.

Pastinaak kan een onkruid vormen, elk klein afgebroken stukje wortel kan weer opnieuw uitgroeien.

Voor Preppers misschien ideaal, maar niet als je het niet lust ;)

Greener

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...