Ga naar inhoud
GENEGEERD

Toeristen opgepast!: Franse politie flitst meer dan ooit


Tom

Aanbevolen berichten

Het mooie weer komt er aan en dus wordt het "technisch weer" tijdens mijn werk in de buitendienst ging dus iedereen met een auto van de zaak er op uit bij mooi lente weer, evenals de politie met hun controle auto's.

 

En u kunt van te voren al kijken waar ze staan als is dit niet waterdicht omdat het systeem afhankelijk is van de meldingen.

 

http://www.flitsers.nl/

 

U kunt ze zelf ook melden

http://www.flitsers.nl/flitser-melden

 

En wat kost dat nu een boete voor de snelheid?

http://www.flitsers.nl/boete

 

 

Deze is ook erg uitgebreid;

http://www.verkeerplaza.nl/flitsers

 

Nu hoor ik sommigen al zeggen maar dat is voor de veiligheid die flitsers.

In mijn straat en de gehele wijk is er een max snelheid van 30km, nu kan men wel met 80km door mijn straat mooi asfalt.

Dus ik denk zal eens de wijkagent een tip geven dat de veiligheid in gevaar is door de scheurijzers vaak ook ouders en bewoners van de achterliggende villawijk.

Dus ik zit me al te verkneuteren om de radarpost die zal komen. Maar meneer @Tom zegt de wijkagent zo gemakkelijk gaat dat niet ligt aan de landelijke politiek en is nogal moeilijk om zoiets op poten te zetten. Dat gaat zomaar niet in een woonwijk met een 30 kilometer zone. Is erg moeilijk, gaat zomaar niet, moeilijk, moeilijk.

Dus toen wist ik genoeg de controles op de buitenwegen zijn er gewoon voor de centjes.

 

 

En in het buitenland komen er ook steeds meer;

 

De Franse politie heeft vorig jaar met 99 nieuwe camera's 300.000 auto's geflitst die te hard reden. De camera's zijn gemonteerd in onherkenbare politieauto's en worden telkens op andere plaatsen ingezet. Ze kunnen overtreders in beide richtingen snappen.

Tot dusverre worden de controles uitgevoerd met auto's van het type Renault Mégane en Peugeot 208. Maar komende zomer, vanaf juni, kan het verstandig zijn ook gas te minderen als er een Citroën Berlingo ergens langs de autoroute staat.

 

 

LEES MEER OP HLN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ook aan je navigatie denken. Bepaalde landen zoals Zwitserland, Duitsland en Frankrijk...hier geen flitslocaties op je systeem hebben...

Klopt. Ik werd vorig jaar zomer gecontroleerd in Frankrijk. Alles uit de auto moeten halen en alles werd gecontroleerd. Zelfs een laptop die achterin de kofferbak in een tas zat en die uit stond, werd gecontroleerd. Als daar een navigatie op staat met flitsers waarschuwing, krijg je naast dat het apparaat in beslag wordt genomen ook nog een leuke boete. (meteen dokken overigens) Ook smartphones werden nagelopen. Uiteraard ben je verplicht daaraan mee te werken en eventuele wachtwoorden op die apparaten te geven, doe je dat niet, dan mag je even mee naar het bureau.

 

Uiteraard waren wij op de hoogte dat dit niet mocht en hadden dus geen navigatie op smartphone, tablet en laptop. De Mio in de auto was voorzien van een flitsers blokering voor Frankrijk.

 

Echt ongeloofelijk dit, was voor ons meteen een forse domper op een leuke vakantie. Om op deze manier behandeld te worden op je vakantie is gewoon schandalig en dat alles om even te controleren of wij geen verboden flitsers meldingen konden ontvangen.

 

Ging het om drugs, mensenhandel ofzo oke, maar flitsers waarschuwingen, kom op zeg pffffffffffffffff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon melken wat de overheid doet, net als de accijnzen op brandstof en sigaretten. Dat men bewuster word van de snelheid is een positief bijeffect.

 

Dus als we de overheid willen naaien, dan moet heel NL zich aan de snelheid houden. Aan de andere kant.... de overheid haalt z'n belasting dan wel op een andere manier binnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon melken wat de overheid doet, net als de accijnzen op brandstof en sigaretten. Dat men bewuster word van de snelheid is een positief bijeffect.

 

Dus als we de overheid willen naaien, dan moet heel NL zich aan de snelheid houden. Aan de andere kant.... de overheid haalt z'n belasting dan wel op een andere manier binnen...

Als heel Nederland zich vanaf morgen aan de snelheid houd, gaat gagarandeerd de maximum snelheid omlaag.

 

Mensen die te hard rijden snap ik niet. Je beloont de overheid gewoon voor het graaien. Maar goed, het zijn hun centen niet de mijne ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik heb in mijn alfa standaard de flitsmeister app aan staan op mijn telefoon.

Daar mee rijdt ik snel te hard en het heeft me al een aantal keren "gered".

Zal straks met de motor ook standaard worden, telefoon in het doorzichtige vak van de tanktas en een oortje in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar in Frankrijk geweest, tomtom geupdate zodat deze niet meer flitslocaties toonde. Daarnaast ben ik lekker zuinig als altijd en staat de tomtom op "vermijd tolwegen". Zo krijg je niet alleen mooie landelijke routes te zien maar bespaar je ook benzine en je auto. Je mag op de meeste wegen daar tussen de 70 en 90km/h maar meestal rij ik er dan nog 10km onder (heb je wel last van bumperklevende Fransen die er maar niet langs kunnen). Vergeet ook je alcohol tester niet daar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik geef om mijn medemensen,Rij ik in Europa altijd 160 km pu.

De snelheid control is hier nog Niet uit gevonden.net zoals betaals parkeren en andere ongein.

 

Ik rij ook graag stevig door, maar bijna nooit als het niet mag, wel een keer 1 boete voor 170km waar 120 mag.

Maar dat was mijn zoon met mijn auto, omdat hij beginnend bestuurder was heb ik het maar zo gelaten. Hij moest wel zelf de 450 euro betalen:mad:

 

Omdat ik regelmatig in Duitsland kom pas ik me daar wel aan maar helaas kan mijn auto maar 230 km per uur zou graag ietsje sneller willen, maar mijn vrouw vind het niet nodig. Erg jammer temeer omdat mijn BOL 600km oostwaarts ligt in Duitsland.

 

Ik droom nog steeds om deze motor ook eens in te halen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook graag stevig door, maar bijna nooit als het niet mag, wel een keer 1 boete voor 170km waar 120 mag.

Maar dat was mijn zoon met mijn auto, omdat hij beginnend bestuurder was heb ik het maar zo gelaten. Hij moest wel zelf de 450 euro betalen:mad:

 

Omdat ik regelmatig in Duitsland kom pas ik me daar wel aan maar helaas kan mijn auto maar 230 km per uur zou graag ietsje sneller willen, maar mijn vrouw vind het niet nodig. Erg jammer temeer omdat mijn BOL 600km oostwaarts ligt in Duitsla

 

Ik droom nog steeds om deze motor ook eens in te halen

 

 

 

Ik had geen idee dat ik toen gefilmd werd :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh nee joh een nederlander die zich aan de verkeersregels houdt? voorbeeld A7 rechterbaan 90 km per uur linkerbaan remmen stilstaan en 70 km per uur nederlanders kunnen gewoon niet rijden oja ik rij gewoon rechts hoor op de cruisecontrol Chilllll :cool:

 

Je zou je aan de maximum snelheid kunnen houden, scheelt naast de boetes ook een bult brandstof en onderhoud aan je auto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

goh nee joh een nederlander die zich aan de verkeersregels houdt? voorbeeld A7 rechterbaan 90 km per uur linkerbaan remmen stilstaan en 70 km per uur nederlanders kunnen gewoon niet rijden oja ik rij gewoon rechts hoor op de cruisecontrol Chilllll :cool:

 

Ik was vroeger een notoire hardrijder. Toen kon dat nog omdat de pakkans minimaal was. 500 euro boetes per jaar, daar lachte ik toen om. Dus overal 50km op de snelheidslimiet, behalve in de bebouwde kom en wegen met bomen, fietsers, kinderen, etc.

 

Een paar incidenten hebben me wel wat belangrijks geleerd.

 

Een heftige Porsche in Duitsland die de ankers uit gooide bij 200+ en daar zit je dan 150 meter achter met je GTI'tje.......

 

Ooit een driezits bank tegen gekomen op de A12 bij Utrecht. Kon er nog net links via de enorm brede vluchtstrook omheen met 150. Rechts stond een kijk file.

 

Op de compleet lege A28 van Groningen richting Utrecht in het pikke donker een auto tegen gekomen zonder verlichting die hooguit 60 reed. Ik zat op de 220 a 230 (harder wilde 'ie niet ;)). Een kleine stuur correcte in een tiende van een seconde en ook die mistte ik gelukkig.

 

Nog geen drie maanden later in Belgie over een europallet heen gereden met een 180 op de klok, einde auto, gelukkig een leenbak. Dankzij de goede vering van de Nissan Primera er zelf ongedeerd van afgekomen.

 

De laatste keer was een salto mortalis in de de lengte richting van de auto met een 150 km per uur op een autoweg. Nat gras, slootje aan de zijkant waar de voorkant van de auto lekker in hapte. De vos waarop ik reageerde heeft het overleefd, de auto niet. Dankzij het feit dat ik altijd m'n gordel strak aantrek op m'n lijf, was ik alleen bont en blauw met tig gebroken en gekneusde ribben.

 

 

Mocht ik ooit haast hebben om een of ander doomsday lot te ontvluchten, zal ik dat zeker niet met 200 km/h doen, ook al zou de auto nog veel harder kunnen, geschikte remmen, vering, banden, etc hebben voor dergelijke snelheden. Een stoeptegel, boomstammetje of zelfs enkele baksteen op de weg en je rit eindigt hoogstwaarschijnlijk op dat punt. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...