Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
phaelin

Betalen met zilveren munten?

Zou je diensten verlenen of goederen verkopen tegen zilveren munten?  

25 leden hebben gestemd

1. 1. Zou je diensten verlenen of goederen verkopen tegen zilveren munten?

• JA
      24
    • NEE
      1

Recommended Posts

Zomaar een idee dat in me opkwam. Hoeveel van jullie zouden diensten of goederen willen aanbieden tegen zilveren canadian maple leafs?

Nu, dus nog geen shtf situatie.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bij mij kun je een paar blikken soep kopen voor een MP hoor. Ik heb ook nog wel wat goede boeken in de aanbieding.

:rolleyes:

Deze post delen

geld goud zilver ik zou zelfs rocks vijfjes aannemen nu (ware het niet dat bever ze niet meer aanneemt)

betalen kan ook in dollars ponden ch franken slotties of kronen maakt mij geen reet uit

geld is geld (welke vorm dan ook)

• Leuk 1

Deze post delen

Kijk, das goed nieuws. Dat betekent dat ik met m'n zilveren maple leafs iig iets kan in geval van totale shtf. Geeft me toch weer een beetje vertrouwen in de medemens.

Deze post delen

Zeker ik wou dat iedereen gewoon nog met zilver en goud betaalt. Of ruilen met producten kunnen we eindelijk die #%#%^& briefjes gebruiken waar ze voor bedoeld zijn

download.jpg.3d0ff342d4f852ce280f79bfd1d18e1d.jpg

Deze post delen

Zeker ik wou dat iedereen gewoon nog met zilver en goud betaalt. Of ruilen met producten kunnen we eindelijk die #%#%^& briefjes gebruiken waar ze voor bedoeld zijn

download.jpg.3d0ff342d4f852ce280f79bfd1d18e1d.jpg

Nice one;) dubbel of triple gelaagd?

On topic, pm betalen of betaald worden is geen enkel probleem! Ik word juist liever in pm of ruilwaar betaald voor mijn diensten..

Deze post delen

Heb ooit eens een filmpje gezien op youtube, ging over alien disclosure enzo, maar hij stipte ook aan dat het misschien beter zou zijn als we gemeenschappen zouden gaan vormen die met elkaar goederen en diensten gingen ruilen zonder dat daar geld bij te pas kwam. Geld is immers (volgens hem) verzonnen door de 'evil elite' om ons in slavernij te brengen. Ben het met een boel van zijn punten over dat onderwerp wel eens. Weet iemand dat filmpje?

Deze post delen

Heb ooit eens een filmpje gezien op youtube, ging over alien disclosure enzo, maar hij stipte ook aan dat het misschien beter zou zijn als we gemeenschappen zouden gaan vormen die met elkaar goederen en diensten gingen ruilen zonder dat daar geld bij te pas kwam. Geld is immers (volgens hem) verzonnen door de 'evil elite' om ons in slavernij te brengen. Ben het met een boel van zijn punten over dat onderwep wel eens. Weet iemand dat filmpje?

Ja die heb ik wel eens gezien, k weet precies welke je bedoelt. Ik ben het niet eens met al die alien dingen enzo maar in grote lijnen ben ik het wel eens met de manier waarop mensen met elkaar zouden moeten omgaan. Zijn idee van een geldloze maatschappij lijkt me een van de beste samenlevingsvormen, maar ik verwacht niet dat de mensheid klaar is voor zo'n grote sprong.

Ik denk dat het deze is

ergens na anderhalf uur begint hij over UBUNTU, dat is het meest interssant.
  • Leuk 1

Deze post delen

Ik bedoel natuurlijk een beetje in proportie :p

Beste @phaelin, we hebben het nog niet gehad over hoeveel blikken soep, of wat voor boeken!

:cool:

Deze post delen

ik wil ook wel diensten leveren voor zilver, iemand nog problemen met zijn/haar computer? evt service aan huis (voorrijkosten 1 maple leaf per 25KM)

Deze post delen

Ik accepteer bitcoin, litcoin, goud en zilver voor spot prijs.

waarom niet? anders koop ik het op de markt, alleen kom ik geen klanten tegen die dit aanbieden.

Deze post delen

Resultaat valt me heel erg mee :) Misschien zul je er in de winkels (zolang ze nog uberhaubt open zijn) niet mee uit de voeten komen, er zijn mensen zat waar je er wel iets mee kan. Toch maar eens een riem prepareren om er wat mee te nemen voor in de BoB.

Deze post delen

Bij mij kun je met van alles betalen, geld, goud, zilver, edelstenen, wederdiensten en sommigen mogen zelfs in natura betalen.:p

Hahaha, eens!

Deze post delen

Ik ben blij dat deze poll reeds afgenomen is en het resultaat is dat het overgrote deel van de leden die meededen hieraan dus zilveren munten bruikbaar zien voor betaling van diensten en goederen.

Nu nog het idee van de zilveren rijksdaalder als basismunt verder onder de aandacht krijgen.

Deze post delen

ligt eraan wat er gevraagd word maar ik zou zilver goed accepteren hoor, ook hangt het voor mij wel een beetje af aan het gehalte.

ik zou het alleen accepteren als zilver, en niet als verzamelobject. dus een beertje van 2 á 3 gram of een munt van 2 á 3 gram is voor mij evenveel waard ( is wel een vrij kleine munt overigens maar ach )

maar als iemand mij graag in zilver of goud wil betalen zeg ik: "bring it on!" :D

Deze post delen

Ik ben blij dat deze poll reeds afgenomen is en het resultaat is dat het overgrote deel van de leden die meededen hieraan dus zilveren munten bruikbaar zien voor betaling van diensten en goederen.

Nu nog het idee van de zilveren rijksdaalder als basismunt verder onder de aandacht krijgen.

Ik ga dit maar in 1 draadje zeggen, maar het geldt voor een stuk of die in elk geval. In de laatste 24 uur is ongeveer 1/3 van de door mij gelezen posts over de goede oude rijksdaalder...

Misschien iets te veel enthousiasme? Als men interesse heeft is daar nu toch een draadje voor?

Ach misschien lees ik wel gewoon de verkeerde posts:cool:

Deze post delen

Je merkt terecht op dat het overgrote deel van de mensen die meededen op ja hebben geklikt. Maar aangezien het aantal mensen wat meedeed minder dan 1% is (0,66%) kun je jezelf afvragen hoe representatief je onderzoek is. Zelfs als je alleen naar de actieve leden kijk scoor je nog meer dan 5% respons. Ik zou er geen businessplan op durven schrijven.

Deze post delen

@FKAGB Inderdaad wat u zegt is juist.

Zoals op elk forum is het zo dat slechts een klein deel van de leden echt actief is en van de actieve leden maar een klein deel reageert op een topic.

Het is een beetje vergelijkbaar met landen waar geen stemplicht is .Maar gezien het grote verschil tussen beide groepen is wel duidelijk wat de meerderheid denkt.

Deze post delen

@FKAGB Inderdaad wat u zegt is juist.

Zoals op elk forum is het zo dat slechts een klein deel van de leden echt actief is en van de actieve leden maar een klein deel reageert op een topic.

Het is een beetje vergelijkbaar met landen waar geen stemplicht is .Maar gezien het grote verschil tussen beide groepen is wel duidelijk wat de meerderheid denkt.

Meet wat je wilt meten en interpreteer de cijfers op een correcte manier. Op basis van de uitslag is mijn conclusie dat de meerderheid hier helemaal niet mee bezig is. Het resultaat is niet valide en dan moet je gewoon accepteren dat het onderzoek geen waarde heeft.

Deze post delen

Inderdaad blijkt dat de meeste preppers hier niet mee bezig zijn.Ik ga echter niet direct akkoord dat dit onderzoek totaal geen waarde heeft.Een voorbeeld bij http://www.munthunter.nl wordt er soms een poll gedaan welke de mooiste munt van een bepaald jaar is en dan brengen op paar duizend leden er 50 een stem uit en dat levert dan toch voor het forum de mooiste euromunt van het jaar op. Misschien slechte vergelijking qua poll maar ik ben dan ok geen wiskundige.Je weet inderdaad alleen wat de personen die stemden ervan vonden.

Ik denk dan ook dat minder dan 1 procent van de bevolking behoefte heeft aan zilveren munten.Echter zal meer dan 1 procent van de bevolking in het bezit zijn van minstens 1 zilveren munt.

Deze post delen

Ik zou nu al alles aannemen in een handeltje,zolang het maar de juiste prijs heeft.

Dat is waarschijnlijk niet de prijs waarvoor de munten zijn aangeschaft of de actuele dag koers.

Er zal een compensatie moeten zijn voor de lagere liquiditeit.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...