Ga naar inhoud
GENEGEERD

De social club zoekt normale preppers


rowdybnn

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@rowdybnn

 

Als je meeleest, op dit draadje wat je zelf gestart bent, heb je al veel uiteenlopende reacties kunnen lezen.

Aangezien BNN graag shockeert, schat ik zo in, dat je daar wel tegen kunt.

 

Ik heb een vraag voor jou en je BNN clubje:

Waarom nu die vraag, ivm met de nucleaire top ?

Denk je nu echt, dat wij preppers, denken, dat we daar tegen kunnen preppen ?

Dus de vraag is, in mijn ogen, meer gerelateerd aan sensatie, omdat die gekkies nu in Den Haag zitten vergaderen.

 

Waarom kunnen jullie, toch als een vernieuwende omroep, hier niet eens een keer serieus mee omgaan ?

Daar zou je veel meer mee kunnen bereiken, en ik denk, een heel goed programma van maken.

 

Als ik zie, hoe jullie bij Pow nieuws, de ambassades hebben aangepakt, die denken boven de wet te staan, door overal fout geparkeerd te staan zonder gevolgen, nou, chapeau, prachtig staaltje journalistiek.

Ook best vernieuwend, zo stelselmatig, zulke lui aanpakken.

 

Dus, kijk in godsnaam eens met een andere bril naar preppers, wees daarin ook echt vernieuwend, en niet zoals alle andere mainstreammedia die alle preppers afdoen als zijnde: doomsday preppers (die horen in amerika), alu hoedjes mafferds, camo lovers, enz.

 

Het gros hier is eigenlijk niet anders dan je eigen oma en opa, die hadden ook altijd voorraad, en weet je waarom ?

Omdat ze grote calamiteiten hadden meegemaakt in hun leven, en wisten hoe belangrijk een klein voorraadje kan zijn.

Preppers zullen altijd veel meer kans hebben om bepaalde calamiteiten te overwinnen, dan de overgrote meerderheid, de schapen, omdat ze inmiddels weten, wat te doen in bepaalde situaties, zij kunnen met bijna niets een vuurtje maken, weten hoe je water kan filteren, wat eetbaar is, enz.

 

WAT WEET JIJ EN JE BNN MAATJES ?

misschien wel wat een GAP spijkerbroekje voor je baby kost, maar om het schaap te drinken te geven, wanneer er niets uit de kraan komt, heb je waarschijnlijk niet eens een paar flessen water in huis.

Blij, dat ik dan niet naar t gejank moet luisteren.

Dit is maar een voorbeeldje, als ik er alleen jou mee wakker schud, dan heb ik al iets bereikt, knor je lekker verder, rest my case.

 

Mvg AD

 

Note: hoor net dat Pow nieuws niet van BNN is, oeps, heb dat altijd gedacht.:o

Nou ja, ook ned 3, waar BNN ook zit.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@rowdybnn

 

Als je meeleest, op dit draadje wat je zelf gestart bent, heb je al veel uiteenlopende reacties kunnen lezen.

Aangezien BNN graag shockeert, schat ik zo in, dat je daar wel tegen kunt.

 

Ik heb een vraag voor jou en je BNN clubje:

Waarom nu die vraag, ivm met de nucleaire top ?

Denk je nu echt, dat wij preppers, denken, dat we daar tegen kunnen preppen ?

Dus de vraag is, in mijn ogen, meer gerelateerd aan sensatie, omdat die gekkies nu in Den Haag zitten vergaderen.

 

Waarom kunnen jullie, toch als een vernieuwende omroep, hier niet eens een keer serieus mee omgaan ?

Daar zou je veel meer mee kunnen bereiken, en ik denk, een heel goed programma van maken.

 

Als ik zie, hoe jullie bij Pow nieuws, de ambassades hebben aangepakt, die denken boven de wet te staan, door overal fout geparkeerd te staan zonder gevolgen, nou, chapeau, prachtig staaltje journalistiek.

Ook best vernieuwend, zo stelselmatig, zulke lui aanpakken.

 

Dus, kijk in godsnaam eens met een andere bril naar preppers, wees daarin ook echt vernieuwend, en niet zoals alle andere mainstreammedia die alle preppers afdoen als zijnde: doomsday preppers (die horen in amerika), alu hoedjes mafferds, camo lovers, enz.

 

Het gros hier is eigenlijk niet anders dan je eigen oma en opa, die hadden ook altijd voorraad, en weet je waarom ?

Omdat ze grote calamiteiten hadden meegemaakt in hun leven, en wisten hoe belangrijk een klein voorraadje kan zijn.

Preppers zullen altijd veel meer kans hebben om bepaalde calamiteiten te overwinnen, dan de overgrote meerderheid, de schapen, omdat ze inmiddels weten, wat te doen in bepaalde situaties, zij kunnen met bijna niets een vuurtje maken, weten hoe je water kan filteren, wat eetbaar is, enz.

 

WAT WEET JIJ EN JE BNN MAATJES ?

misschien wel wat een GAP spijkerbroekje voor je baby kost, maar om het schaap te drinken te geven, wanneer er niets uit de kraan komt, heb je waarschijnlijk niet eens een paar flessen water in huis.

Blij, dat ik dan niet naar t gejank moet luisteren.

Dit is maar een voorbeeldje, als ik er alleen jou mee wakker schud, dan heb ik al iets bereikt, knor je lekker verder, rest my case.

 

Mvg AD

 

BNN doe hier wat mee! Of is een goede documentaire teveel gevraagd? Hoe zou Bart de Graaf hiermee om zijn gegaan? Laat me denken: enthousiast, nieuwsgierig, een grap en een sneer, maar wel met respect. Beetje serieus beetje cynisch, maar geen sensatie an sich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze 'normale' preppers is niet geheel OPSEC en is best bereidt om zijn verhaal te doen. Maar dan wel graag bij een normale zender die alle onderwerpen in de maatschappij niet probeert te vertalen naar achterlijk en haast kinderlijk vermaak voor over het algemeen niet nadenkende mensen.

 

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij, mond op mond reclame werkt het beste! Het gaat langzaam maar gestaag @Simurgh om mensen wakker te maken heeft preppers.nl geen tv, radio of commercials nodig. Mensen vinden deze site & de prepshop door zelf op onderzoek te gaan. Ik ben zelf vorig jaar lid geworden van preppers.nl en sindsdien zijn er 4 personen uit mijn persoonlijke omgeving ook lid geworden. Er zullen er ongetwijfeld meer volgen in de toekomst, ik blijf in ieder geval doorgaan met mensen wakker schudden. Deze site informeert en helpt daar ontzettend goed bij!

 

Feit blijft dat iedere keer dat er hier een oproep word geplaatst voor een blog, tvprogramma, werkstuk voor school, mini documentaire enz.. de aanvrager puur opzoek is naar sensatie of het prepperonderwerp in het gekkehenkiehoekje te plaatsen.. hilversum en de publieke omroep (bnn) hebben niet de intentie mensen juist te informeren.. Daarbij neemt de aanvrager meestal niet eens de tijd om zelf wat onderzoek te doen op dit forum en zou zelfs graag zien dat het hele "prepperverhaal" op een zilveren dienblaadje word aangereikt.. dat is geen journalistiek! Dat is net als iedere youtube amateur 60 seconds of fame / knippen & plakken, en daar heb je dan een studie journalistiek voor gedaan? Wat heeft het nederlandse volk tot nu toe geleerd van programma's zoals spuiten & slikken? De social club? Sophie hillenbrand en anonieme leon?

 

Zoals @Amazing Dree al reeds zei, het gros hier is als je eigen opa en oma. Weldenkende mensen, mensen die zich voorbereiden, vaders & moeders, ooms & tantes, neven & nichten, broers en zussen, vrienden, collega's en kenissen.. waarschijnlijk heb jij zelf een prepper in je persoonlijke omgeving, waar je het niet eens van weet;)

 

De leden van deze informatieve site komen vanuit alle lagen van de bevolking politieagenten, ondernemers, brandweermannen, bakkers, bouwvakkers, huisartsen, militairen, mensen die werken in de productie, marketing, scholen, supermarkten, schoonmaak, ziekenhuizen, ouderenzorg enz..

 

in mijn ogen zijn deze mensen de "normaalste" mensen die ik ooit ontmoet heb!

 

Hier voel ik mij op mijn gemak, niet in dat neppe tv wereldje @rowdybnn vergeet niet ooit komt er een dag dat je terug kijkt op je leven, wat voor belangrijks heb jij de wereld meegegeven? Kun je dan echt trots zijn op jouw gedane werkzaamheden?

 

Zou bart de graaf trots zijn op wat bnn nu is geworden? Ik betwijfel het...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij, mond op mond reclame werkt het beste! Het gaat langzaam maar gestaag @Simurgh om mensen wakker te maken heeft preppers.nl geen tv, radio of commercials nodig. Mensen vinden deze site & de prepshop door zelf op onderzoek te gaan. Ik ben zelf vorig jaar lid geworden van preppers.nl en sindsdien zijn er 4 personen uit mijn persoonlijke omgeving ook lid geworden. Er zullen er ongetwijfeld meer volgen in de toekomst, ik blijf in ieder geval doorgaan met mensen wakker schudden. Deze site informeert en helpt daar ontzettend goed bij!

 

Feit blijft dat iedere keer dat er hier een oproep word geplaatst voor een blog, tvprogramma, werkstuk voor school, mini documentaire enz.. de aanvrager puur opzoek is naar sensatie of het prepperonderwerp in het gekkehenkiehoekje te plaatsen.. hilversum en de publieke omroep (bnn) hebben niet de intentie mensen juist te informeren.. Daarbij neemt de aanvrager meestal niet eens de tijd om zelf wat onderzoek te doen op dit forum en zou zelfs graag zien dat het hele "prepperverhaal" op een zilveren dienblaadje word aangereikt.. dat is geen journalistiek! Dat is net als iedere youtube amateur 60 seconds of fame / knippen & plakken, en daar heb je dan een studie journalistiek voor gedaan? Wat heeft het nederlandse volk tot nu toe geleerd van programma's zoals spuiten & slikken? De social club? Sophie hillenbrand en anonieme leon?

 

Zoals @Amazing Dree al reeds zei, het gros hier is als je eigen opa en oma. Weldenkende mensen, mensen die zich voorbereiden, vaders & moeders, ooms & tantes, neven & nichten, broers en zussen, vrienden, collega's en kenissen.. waarschijnlijk heb jij zelf een prepper in je persoonlijke omgeving, waar je het niet eens van weet;)

 

De leden van deze informatieve site komen vanuit alle lagen van de bevolking politieagenten, ondernemers, brandweermannen, bakkers, bouwvakkers, huisartsen, militairen, mensen die werken in de productie, marketing, scholen, supermarkten, schoonmaak, ziekenhuizen, ouderenzorg enz..

 

in mijn ogen zijn deze mensen de "normaalste" mensen die ik ooit ontmoet heb!

 

Hier voel ik mij op mijn gemak, niet in dat neppe tv wereldje @rowdybnn vergeet niet ooit komt er een dag dat je terug kijkt op je leven, wat voor belangrijks heb jij de wereld meegegeven? Kun je dan echt trots zijn op jouw gedane werkzaamheden?

 

Zou bart de graaf trots zijn op wat bnn nu is geworden? Ik betwijfel het...

 

Ik ben het niet met je eens! Er zijn wel degelijk media die het serieus nemen, alleen schaars op dit moment. Eerder gaf iemand ook al aan dat ik het op mijn vierkante meter proberen moest. Dit is zeker waar en doe ik al jaren en met succes. Ik zal 1 van de weinige preppers zijn die openlijk tegen iedereen zal zeggen dat ik het ben en waarom dit logisch is (als het onderwerp daar is). Echter wil ik met mensen de kans geven op een voortbestaan als er iets gebeurt en ook niet in de laatste plaats omdat dit ook mijn kansen vergroot. Maar hoe mooi zou het zijn als er niets ergs is wat er ook gebeurd, omdat iedereen instaat is te kunnen zorgen voor zich en anderen helpen kan.

 

Idealistisch, JA! Een droom, nog wel! Maar vergeet niet dat deze wereld zijn vooruitgang niet had gekend zonder dromers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh , is het dan niet beter om hier onder preppers eerst een te peilen welke omroepen met welke programma's in aanmerking komen? Zelf denk ik aan Tegenlicht of Zembla..die zie ik nog wel zitten. Verder zijn er denk ik ook hele goeie lokale TV zenders met documentaire's van gezond nivo, die zo op de nationale TV zouden kunnen.

 

Maar, ik blijf er bij dat in eigen beheer het beste is. Dan laat je precies zien wat je bedoeld en je kan het updaten naar de actualiteit. De Hilversumse Maffia gaat ook voor zichzelf, heeft eigen doelen, vooral BNN lijkt geheel niet meer op wat het ooit was.

 

Overigens boeit het mij persoonlijk geen drol wat 'het beeld' van een prepper zou zijn. Daarnaast geloof ik dat er vele beelden van preppers zijn en niet maar eentje.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...