Ga naar inhoud
GENEGEERD

The Story of Your Enslavement, oude en moderne slavernij

sunnysuzanna
 Share

Recommended Posts

In dit filmpje gaat niet alleen over de geschiedenis van onze levenssituatie, maar ook waarom er een einde aan komt aan de situatie van nu.

Het gegeven is niet onbekend voor de meeste preppers: sheeple.

Ook al hebben we hier in het westen leiders die goed voor ons zorgen vergeleken bij heel veel andere landen die nog op een ouderwetse manier handelen met geweld, dat betekend niet dat we hier werkelijke vrijheid genieten.

Hoe ziet werkelijke vrijheid er eigenlijk uit? Hoe ziet een maatschappij er uit wanneer wij werkelijk vrij zijn?

Er zijn wel ideeën, maar is dat het dan?

geldloos-systeem-ruilhandel

plaatselijke economie

sociocratie

iedereen een basisinkomen

meer zelfstandigheid door eigen voedsel- en energievoorzieningen

vul maar aan...

waarschuwing: expliciet gewelddadig materiaal!

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@sunnysuzanna

de dingen die je noemt;

plaatselijke economie

sociocratie

iedereen een basisinkomen

vul maar aan...

klinkt hartstikke fantastisch leuk (niet sarcastisch)

maar ultieme echte vrijheid werkt niet bepaalde "systemen" en "richtlijnen/regels" blijven nodig

het enigste wat trouwens echt aanspreekt in dit voor de rest paranoide filmpje is het stukje; geef de vrijheid door en leer het onze kinderen

(en in deze dagen kun je privacy er zeker bijzetten)

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Prachtig, maar wat was nu de oplossing? Of heb ik die nu gemist?

plaatselijke economie

Link naar reactie

Het filmpje biedt geen oplossing, het laat alleen zien dat we nog steeds slaaf zijn.

Paranoïde of niet. ik denk dat we inderdaad slaaf zijn: wij zijn als consumenten een economisch belang en het is niet voor niks dat dit gevoed wordt. De (sociale) druk is behoorlijk: met producten kun je je status verhogen, mooi, rijk en succesvol zijn lijkt het hoogste bereikbaar doel. Op scholen is prestatiegerichtheid de norm.

Vrijheid begint wellicht bij "consuminderen" en onafhankelijk zijn.

Helemaal mee eens dat we vrijheid doorgeven en aan onze kinderen moeten leren.

Zoals dit voorbeeldje:

vraagt men een kind wat het later wil worden, dan krijg je meestal antwoorden als brandweerman, kok, piloot, etc.

Het enige juiste antwoord is mijn inziens: gelukkig, vrij.

• Leuk 1
Link naar reactie

Het filmpje biedt geen oplossing, het laat alleen zien dat we nog steeds slaaf zijn.

...............................

Uiteindelijk ben je altijd een slaaf als je er op die manier tegenaan kijkt.

Als je volledig onafhankelijk en zelfstandig overleeft ben je daar dagelijks keihard mee bezig.

Vroeg op, hard werken op het land, jagen, onderhoud plegen, verplicht dingen doen die dan noodzakelijk zijn in het seizoen, je lichaam verslijten voor het je tijd is,.etc, afhankelijk zijn van de natuur en zijn willekeur.

Je moet eens weten hoeveel moeite het mij alleen al kost om straks een kilo of veertig eigen geteelt voer in de opslag te hebben. :mad:

Mensen die vroeger zo leefden zagen dat als zijnde slaaf van alledag. Geen tijd voor zelfontplooiing, nadenken over dit soort zaken, de mogelijkheid hebben om je af te zetten tegen wat voor 'systeem' dan ook en hierover te discussiëren op een forum!

Een betere tijd om daar zelf invulling aan te geven is er nog nooit geweest en in plaatst van te klagen kun je daar zelf wat aan doen of testjes als deze gaan invullen: http://preppers.nl/forum/threads/9171-Ontdek-hoe-jij-afwijkt-van-de-normale-mens-van-nu

Meer vrijheid dan nu hebben we eigenlijk nooit gehad in de geschiedenis. Dat wordt nog wel eens snel vergeten.

Link naar reactie

Voor een ieder natuurlijk geld iets anders.. wat heb je liever? De hedendaagse maatschappij waarin eigenlijk alles makkelijk gemaakt word voor de mens (westerse cultuur dan teminste) of ben je er niet vies van de handen uit de mouwen te steken? Naar mijn mening word de mens een beetje lui in dit systeem.. persoonlijk zou ik graag terug gaan naar "het oude" , liever aan het werk voor mijzelf dan tegen een loon & consumeren.. daarbij denk ik dat ieder mens een stuk dichter bij zich zelf staat als je in samenwerking met de natuur leeft.. in de huidige maatschappij heeft de mens zich zelf buiten de natuur geplaatst!

@Raycoupe die keus heb je natuurlijk altijd! Dat moet niet van de maatschappij afhangen;)

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Jij weet beter en snapt de strekking van het verhaal dan dus niet.

De enige reden dat ik de keuze heb om het anders te doen komt wel voort uit diezelfde maatschappij.

Jazeker weet ik beter.

Ik weet waar de fabrieken staan voor al onze mooie spulletjes.

Ik ken de werkomstandigheden.

Ik weet waar ons voedsel vandaan komt en hoe het geproduceerd wordt.

Ik ken de consequenties van onze manier van leven.

Ik ben op de hoogte van de illusie van privacy.

Wij hebben het heel goed hier. Dus geniet ervan, zolang het nog kan.

Wilt u alstublieft doorlopen? Hier is niets te zien.

Link naar reactie

Niet zo cynisch @Heksenboot.

Met zijn allen kiezen we hier dus wel bewust en onbewust voor?

En/Of we zijn te lui, dom , machteloos enz om er iets aan te doen?

Dus helaas zal het moeizaam blijven:

Eerst voorlichting wat we precies aan het doen zijn wat er gebeurt.

De alternatieven laten zien/doen.

En hopen dat je blijft leven :confused:

K a n s

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Niet zo cynisch @Heksenboot.

Met zijn allen kiezen we hier dus wel bewust en onbewust voor?

En/Of we zijn te lui, dom , machteloos enz om er iets aan te doen?

Dus helaas zal het moeizaam blijven:

Eerst voorlichting wat we precies aan het doen zijn wat er gebeurt.

De alternatieven laten zien/doen.

En hopen dat je blijft leven :confused:

K a n s

Cynisch valt wel mee toch?

Eigenlijk net zo cynisch als jou. :p

Realistisch.

Voorlichting deed ik net.

Alternatieven heb ik wel eens laten zien.

Overleven gaat ook wel lukken.

Zijn we dom? Nee.

Zijn we machteloos? Nee.

Zijn we lui - verwend - ingeslapen? ... misschien.

Link naar reactie

Voor een ieder natuurlijk geld iets anders.. wat heb je liever? De hedendaagse maatschappij waarin eigenlijk alles makkelijk gemaakt word voor de mens (westerse cultuur dan teminste) of ben je er niet vies van de handen uit de mouwen te steken? Naar mijn mening word de mens een beetje lui in dit systeem.. persoonlijk zou ik graag terug gaan naar "het oude" , liever aan het werk voor mijzelf dan tegen een loon & consumeren.. daarbij denk ik dat ieder mens een stuk dichter bij zich zelf staat als je in samenwerking met de natuur leeft.. in de huidige maatschappij heeft de mens zich zelf buiten de natuur geplaatst!

@Raycoupe die keus heb je natuurlijk altijd! Dat moet niet van de maatschappij afhangen;)

Wat dat betreft denk ik hetzelfde als jij hoor! Liever zelf doen, hard werken en een eerlijk leven opbouwen. :)

Het enige wat ik aanstipte is dat we nu een bepaalde luxe kennen dat we over dit soort dingen kunnen nadenken. Het keuterboertje van 150 jaar geleden die leefde zoals wij zouden willen had die keus niet.

@Heksenboot: Het is best lastig je te ontworstelen aan deze maatschappij, zoals je hebt gemerkt. Hypotheek, zorgverzekering, inschrijvingsadres, uitkering of werkende partner, in NL zit je behoorlijk vast aan bepaalde zaken. Consuminderen is de eerste stap, meer zelf doen op de beperkte grond om je eigen voedsel te verbouwen, 't blijft toch een druppel op de gloeiende plaat. Ik heb geen zin om te gaan zitten wachten op een SHTF die zaken afdwingt, liever nu al meer de zelfvoorzienende kant op. Voor de prijs van een flinke auto kun je een nieuw bestaan opbouwen in bv. Hongarije, maar ook dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Geld is ook daarbij cruciaal.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Ik ben het er helemaal mee eens, Ray. Toevallig had ik het er nog over met Dree, voor ik dit draadje las. Misschien wordt vrijheid wel overschat. Je zult nooit volledig vrij zijn, zoals je zegt.

M.a.w.: we zijn te laat?

Link naar reactie

Uiteindelijk ben je altijd een slaaf als je er op die manier tegenaan kijkt.

Als je volledig onafhankelijk en zelfstandig overleeft ben je daar dagelijks keihard mee bezig.

Vroeg op, hard werken op het land, jagen, onderhoud plegen, verplicht dingen doen die dan noodzakelijk zijn in het seizoen, je lichaam verslijten voor het je tijd is,.etc, afhankelijk zijn van de natuur en zijn willekeur.

Klopt zeker wat je zegt maar het is ook hoe je je eigentijd indeelt.

Oke de zijn altijd onverwachten dingen die op je pad komen en die gelijk moeten worden aangepakt. Maar zodra je een ritme hebt en een plan voor jezelf.

Heb je wel zelf de keuze hoe je je dagen in deelt. Je bent niet afhankelijk van andere en hebt alleen verplichting tegenover jezelf en je familie. Je hebt niemand die in je nekt hijgt.

En als je het op die manier bekijkt ben je slaaf van je eigen lichaam want je moet toch eten en drinken hebt onderdak nodig etc.

Ben ik persoonlijk liever slaaf van me eigen lichaam dan voor de Roverheid.:D

Link naar reactie

Iedereen moet eens voor zichzelf bekijken in hoeverre je onderdeel bent van de huidige slavendrijvers. De mensen die bepalen hoe je moet leven, wat je moet doen en vooral hoeveel je moet betalen aan HUN wereldje. Wanneer je dat in kaart brengt, kun je mogelijk 80% van deze afhankelijkheid terugbrengen naar je eigen idealen. Helaas is 100% bijna niet mogelijk als je in dit land wilt blijven wonen.

Belasting, rente, accijns en btw zijn allemaal verzonnen om aan middelen te komen. Niet voor jou, maar vooral voor zichzelf en de baantjesmachines van politieke vriendjes. Dat gebeurt al heel lang en het gaat nog lang door zolang de mensen het pikken. Vroeguh had je struikrovers die je opwachten, je geld afpikten en soms ook je leven. Dat was niet handig voor de continuïteit, dus hebben de struikrovers belastingen verzonnen. Zolang je betaald en geld oplevert, houden ze je in leven anders ben je overbodig geworden.:mad: Het hele systeem is erop gebaseerd om zoveel mogelijk geld af te nemen voor een kleine groep graaiers.

Zouden we als mensheid eigenlijk niet andere idealen moeten hebben?

Link naar reactie

Gast Heksenboot
We zijn, net zoals in The Matrix, batterijen geworden. Alleen leveren we geen stroom, we leveren arbeid en geld.

Arbeid. Is dat niet een vorm van energie? :p

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...