Ga naar inhoud
GENEGEERD

Schoten bij deurwaarderscontrole

kwakster
 Share

Recommended Posts

Schoten bij deurwaarderscontrole

RIJSWIJK -

Een 32-jarige man is donderdagmiddag in Rijswijk (Zuid-Holland) aangehouden na een schietincident waarbij een agent lichtgewond raakte. Dat maakte de politie bekend.

Bij een deurwaarderscontrole is vermoedelijk een schot gelost door de bewoner. De politie loste vervolgens een waarschuwingsschot. De politie was met veel personeel ter plaatse en had ook honden bij zich. Veel agenten droegen kogelvrije vesten.

Het betrokken huis staat aan de J. H. A. Schaperlaan. Omliggende woningen zijn uit voorzorg ontruimd. Bewoners worden opgevangen, aldus de politie. Wat er precies aan de hand was, wil de politie nog niet zeggen maar vermoedelijk had de man zich in een huis verschanst.

Ik heb zo'n vermoeden dat we dit in de nabije toekomst vaker gaan krijgen.

De mensen zijn zo onderhand leeggezogen en kapotbelast door onze geliefde roverheid, en dan komt vanzelf het moment dat mensen zich gaan verzetten tegen verder plukken.

Kun je op wachten.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het valt me op dat het ook steeds vaker voorkomt dat mensen zich (gewapenderhand) verzetten tegen in hun ogen onterechte beslissingen, zoals huisuitzettingen of bestuursdwang oid.

Zo is daar het voorbeeld van Gijsbert Ruiter, de man uit het Limburgse Leudal die een hek van zijn eigen terrein moest weghalen wat hij had neergezet om overlast te stoppen. Dat is een ontwikkeling die de verharding in de maatschappij weergeeft, en daarom een zorgelijke.

http://www.camilleri.nl/2012/06/limburgse-rambo-gijsbert-ruiter-opgepakt/

Link naar reactie

Het valt me op dat het ook steeds vaker voorkomt dat mensen zich (gewapenderhand) verzetten tegen in hun ogen onterechte beslissingen, zoals huisuitzettingen of bestuursdwang oid.

Zo is daar het voorbeeld van Gijsbert Ruiter, de man uit het Limburgse Leudal die een hek van zijn eigen terrein moest weghalen wat hij had neergezet om overlast te stoppen. Dat is een ontwikkeling die de verharding in de maatschappij weergeeft, en daarom een zorgelijke.

http://www.camilleri.nl/2012/06/limburgse-rambo-gijsbert-ruiter-opgepakt/

En deze verkiezingen stelde hij zich kandidaat voor de gemeenteraad. Ik weet niet of hij het gehaald heeft.

edit: een link: http://www.l1.nl/nieuws/240410-gijsbert-ruiter-kandidaat-voor-gemeenteraad-leudal

:cool:

Link naar reactie

Lijkt me logisch. En ik begrijp dat volkomen.

Ik heb voor mezelf ook een bepaalde rode lijn vooropgesteld, en als de Roverheid daarover gaat dan ga ik ook zo reageren. Als ze toch alles willen afpakken dat ze me dan maar in den bak droppen of afschieten denk ik bij mezelf. Er zijn grenzen.

Ik hoop alleen dat ik daartegen niet meer alleen ben, maar dat we het met een hele straat of buurt voor elkaar krijgen.

Jammer dat de buurtbewoners het niet voor elkaar opnemen, ze moet goed beseffen dat zij wel eens de volgende zouden kunnen zijn.

Verwonderd me dat het nog niet meer gebeurt, ofwel wordt er in de media niet teveel ruchtbaarheid aan gegeven om copy cat gedrag te vermijden. Kan ook natuurlijk, en zou me evenmin verwonderen.

Ik wacht nog altijd op het eerste bankfiliaal of deurwaarderskantoor dat wordt opgeblazen :o

Ceo's die zichzelf stevig verrijken en hun arbeiders laten stikken moeten ook nog gaan opletten in de toekomst.

We stevenen regelrecht op een klassestrijd af als de heersende orde zo blijft verder doen.

Link naar reactie

Ik denk dat het tijd wordt dat ook de Nederlanders zich gaan organiseren als het aantal uithuizettingen de pan gaat uitrijzen, naar het vb van wat er in Spanje al is gebeurd. Samen sta je sterk, alleen sta je nergens.

http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/9545_spaans_verzet_tegen_explosie_huisuitzettingen/

Het zijn tenslotte de banken en de Roverheid die de bevolking massaal hebben voorgelogen en daardoor die huizenbubbel hebben veroorzaakt.

In Vlaanderen hebben we (gelukkig maar) nog niet al te veel last van dergelijke problematiek. Hier moet de huizenbubbel nog uit elkaar spatten.

Kwestie van tijd, helaas.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik weet het, ik zal wel weer verguisd worden, maar hier ga ik.

90 procent van de huisuitzettingen bij een hypotheek heeft te maken met

a: een scheiding, en er wil er eentje in blijven zitten, wat uiteindelijk niet lukt (financieel)

b: we zijn door de crisis één (of allebei) van de tweeverdieners kwijtgeraakt, terwijl we al aan ons plafond zaten.

Daarvoor hadden we ook nog eens de groep mensen (en ja dit is door de banken gestimuleerd) om de evt overwaarde op te nemen om consumptief te genieten, danwel we wilde lagere maandlasten, dus laten we de hypo oversluiten naar een stuk aflossingsvrij.

Dan volgt er een probleem, en ja, men komt in de nog veel ergere financiële problemen. Uiteindelijk blijven er maar 2 schuldeisers over, ook al zit je in de schuldsanering. De hypotheekverstrekker en de belastingdienst.

Tadaah... dus daar gaan we op schelden.

De overige 10 procent, die door 'andere omstandigheden' hierin terecht zijn gekomen, moeten eens diep in hun hart kijken en nadenken of ze die blauwe ogen van die bankmeneer wel hadden moeten vertrouwen op. Nee joh, maak je geen zorgen.

Ergo: We hebben het zelf gedaan, en zijn geholpen door de bank. (been there, done that and worked the shit out of me, to get out).

Daarom, afgelopen week ook, toen ik weer voor een nieuwe hypotheekrente langs mocht komen. Wilt u niet dit.. wilt u niet dat.... NEE NEE NEE, ik wil alleen mijn kleine stukje afbetalen en niet meer. f*ck u, meneer de bankmeneer.

Greetz Holy.

Link naar reactie

Ik weet het, ik zal wel weer verguisd worden, maar hier ga ik.

Ergo: We hebben het zelf gedaan, en zijn geholpen door de bank. (been there, done that and worked the shit out of me, to get out).

Daarom, afgelopen week ook, toen ik weer voor een nieuwe hypotheekrente langs mocht komen. Wilt u niet dit.. wilt u niet dat.... NEE NEE NEE, ik wil alleen mijn kleine stukje afbetalen en niet meer. f*ck u, meneer de bankmeneer.

Greetz Holy.

Verguisd? Niet van deze kant. Het lijkt me een prima samenvatting van een groot deel van de oorzaak(en) van de problemen die je hier beschrijft.

Overigens denk ik dat het pas bij een zeer beperkt deel van de Nl bevolking doorgedrongen is dat het gewoon noodzakelijk is om reserves op te bouwen. En ja, dan moet volgens mij het streven zijn om bijvoorbeeld je huis af te lossen in 30 jaar.

Of voor degenen in een huurhuis een spaarpot op te bouwen op een of andere manier. Dit op een gestructureerde manier, een vast bedrag per maand opzij zetten (en hier niet meer aankomen voor vakanties, nieuwe TV, telefoon, feestdagen of andere ''goede redenen''), Als je bijvoorbeeld salarisverhoging krijgt verhoog je het bedrag wat je spaar: 3/4 van de verhoging voeg je toe aan je maandelijkse spaarbedrag, 1/4 voeg je toe aan je (huishoud)uitgaven budget.

Link naar reactie

Het zijn tenslotte de banken en de Roverheid die de bevolking massaal hebben voorgelogen en daardoor die huizenbubbel hebben veroorzaakt.

Wat een gel*l weer, als je een huis hebt gekocht inclusief hypotheek heb je zelf een handtekening gezet.

De bank heeft je gedwongen? De overheid heeft je gedwongen?

Belofte maakt schuld, ben je zelf bij en moet je niet op anderen af reageren.

Greener

Link naar reactie

Bovenstaande postings vind ik dus wel kort door de bocht en eigenlijk zelfs een voorbeeld van tunnelvisie.

Wij hier op dit forum hebben ergens in ons bestaan de keuze gemaakt om niet langer te vertrouwen op bestaande systemen en de mensen die ons daarin leiden.

Wij hebben op een bepaald moment gesteld dat de Overheid een Roverheid is en wij hebben het licht gezien dat we door de msm niet volledig, of fout geïnformeerd worden.

Wanneer wij het hier over op te zetten projecten hebben, komt een begrip als vertrouwen al heel snel om de hoek kijken. We hebben er de mond van vol en vinden bijna zonder uitzondering dat vertrouwen noodzaak is, anders gaat het niet werken.

De huidige maatschappij is voor een groot deel gebaseerd op vertrouwen, werk je, dan vertrouw je dat jouw baas je loon op tijd betaald, anders zou je niet werken. Heb je en uitkering, dan vertrouw je op de overheidsinstanties, dat zij op tijd overmaken. We hebben geleerd te vertrouwen op de artsen, de tandarts, de school, het NOS journaal enz enz.

Waarom zouden we dan destijds de overheid niet vertrouwd hebben, of die meneer in dat mooie pak met die blauwe ogen bij de bank, die ons hielp om een huis te krijgen?

Om dit dom of naïef te noemen vind ik echt te kort door de bocht.

Het is een vorm van indoctrinatie geweest, waarbij hele generaties groot geworden zijn met het vertrouwen in instanties, overheden en banken.

We zitten nu in een tijd, waarin we, mede doordat we via I-net zoveel kennis kunnen verspreiden en opdoen, gaan zien hoe zaken werkelijk lopen. Nu pas komt er een beweging op gang, waarin mensen de zaken anders gaan bekijken en zien hoe de buit werkelijk verdeeld is.

Dit is geen tijdperk van veranderingen, maar een verandering van tijdperk.

Wanneer mensen vanuit vertrouwen zaken aangegaan zijn, dan betekend dat vaak, dat ze verneukt zijn door de overheid en banken en lang niet altijd heeft het te maken met hebzucht.

Mensen gaan dingen aan in tijden dat het goed gaat, in de hoop dat dingen goed blijven gaan. Maar mensen worden ziek, krijgen kanker, gaan scheiden, verliezen hun werk etc etc. Niets staat vast in het leven.

Wanneer je de visie hanteert dat iedereen naïef is of hebzuchtig, of te goed van vertrouwen en dat is de eigen schuld, dan zeg je heel chargerend het kan altijd fout gaan, je moet niets willen wat je niet hebt en vertrouw niemand.....

Op die voorwaarden hadden er nooit gemeenschappen kunnen ontstaan, laat staan een beschaving. Ik ben dus blij dat er toch vertrouwen is, hoop bestaat en mensen durven te leven vanuit het gevoel dat alles goed gaat.

Ik heb er bewust voor gekozen het even zwart wit neer te zetten, als tegenstelling tot voorgaande postings. Natuurlijk ben ik ook van mening dat mensen gegrepen kunnen worden door hebzucht en verkeerde beslissingen daardoor nemen. Ik ken ze genoeg. Maar om dit als standaard te nemen, slaat m.i de plank flink mis.

Link naar reactie

Ik vind het een vorm van tunnelvisie als je zonder dat je de consequenties begrijpt je handtekening zet.

Het blijkt dat mensen er langer over doen om een auto uit te zoeken dan dat ze een hypotheek uitzoeken.

Daar ben je zelf bij en zelf verantwoordelijk voor.

Om daarna alles en iedereen de schuld te geven getuigd juist van, nou vul maar in..

Greener

• Leuk 1
Link naar reactie

Vertrouwen, vertrouwen. Feit is dat de banken producten verkochten die ze zelf niet snapten, maar waarvan ze in eerste instantie rijk dachten te worden, maar die later voor een crisis zorgden, waardoor de banken dreigden om te vallen. En toen moesten ze gered worden.

Tegelijkertijd sloten de banken hun loketten en werden steeds afstandelijker, maar je moest wel gaan betalen voor je pinpas, en zelfs voor het hebben van een rekening.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Zelf ben ik altijd argwanend geweest over banken, Maar het wordt ook tijd dat banken zich gaan realiseren dat sinds de crisis dit een veel algemenere houding geworden is, en dat er steeds meer mensen steeds minder vertrouwen in de praktijk van de banken heeft.

:cool:

Link naar reactie

Vertrouwen, vertrouwen. Feit is dat de banken producten verkochten die ze zelf niet snapten, maar waarvan ze in eerste instantie rijk dachten te worden, maar die later voor een crisis zorgden, waardoor de banken dreigden om te vallen. En toen moesten ze gered worden.:

Ga er maar vanuit dat de banken het helemaal begrepen en verdomd goed wisten waar ze mee bezig waren.

Link naar reactie

Wat een gel*l weer, als je een huis hebt gekocht inclusief hypotheek heb je zelf een handtekening gezet.

De bank heeft je gedwongen? De overheid heeft je gedwongen?

Belofte maakt schuld, ben je zelf bij en moet je niet op anderen af reageren.

Greener

Ik heb nooit niet gezegd dat de banken je hebben gedwongen om te tekenen. Ik heb gezegd dat ze je op zen minst massaal hebben voorgelogen. Je moet lezen wat er staat, niet wat je denkt dat er staat.

En trouwens ik reageer niets op een ander af. Ik heb gewoon geschreven dat ik volkomen begrijp dat er mensen door het lint gaan. En ik vind ook dat onder bepaalde omstandigheden het onmenselijk is van personen zo maar op straat te zetten omdat ze net wat pech hebben in hun leven (ziek, ongewild werkloos,...)

Als jij in 2005 zou hebben gezegd, let maar op met die huizenprijzen, want die zullen nog stevig in elkaar donderen hadden ze je uitgelachen waar je er bij stond.

Net zoals ze mij nu hier uitlachen als ik zeg dat in Belgie de huizenprijzen ook nog wel eens ferm naar beneden zullen donderen. Dat het maar een kwestie van tijd is.

Ik hoor ze het nog zeggen toen ik mijn (ondertussen volledig afbetaalde) hypotheek afsloot : zou je niet wat meer lenen, dan kan je dat of dat nog doen, de prijzen gaan toch alleen maar omhoog. En dan mag je niet zeggen dat de banken je massaal hebben voorgelogen of wat ?

En het systeem dat ze in Nederland hebben uitgedokterd op fiscaal gebied met alleen maar rente aflossen en geen kapitaal of hoe het ook in elkaar zit, want ik snap er de ballen van, vind ik helemaal te gek voor woorden. Maar je hele natie is er toch massaal in meegegaan. Ik zou van mijn verkozenen toch verwachten dat ze op zijn minst de intellectuele capaciteiten hebben om hun eigen bevolking voor dergelijke economische mistoestanden te behoeden.

Weet je wat je dan doet, zet iedereen maar op straat die zijn hypotheek niet meer kan betalen, dan zitten de banken met massa's vastgoed op hun balansen die ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen. Ze moeten massaal verliezen pakken op hun hypotheken, donderen nog eens massaal om, nog maar eens een massa belastingsgeld erin pompen om toch maar het syteem aan de praat te houden. De mensen hun pensioenfondsen donderen mee de dieperik in, je spaargeld verdwijnt, je job ook nog (wie kan er nog kopen ?..)

En je krijgt een toestand waar de helft van je land dak- en werkloos is, en er massa's woningen te koop staan die niemand zich nog kan permitteren. En de weinige die overblijven met een "productieve" baan moet je dan maar verder uitpersen als een citroen, want ergens anders valt er toch niets meer te halen.

Fantastisch vooruitzicht toch, alleen maar verliezers....

Maar troost je, die richting gaat het zo ie zo uit, kijk alleen al maar naar de VS, altijd al een voorbode geweest voor Europa.

Tof toch he, die tunnelvisie.:D

Link naar reactie

Ik begrijp het helemaal dat mensen zo reageren die hun huis uit worden gezet. Eigenlijk zou iedere aardbewoner moeten stoppen met het betalen van zijn/haar hypotheek en massaal samen uitzetting tegenwerken.

Maargoed, zal nog even duren voordat we op dat punt zijn aangekomen.

Hier gaan gegarandeerd mensen het niet mee eens zijn, maar ik vind het ook nog steeds te belachelijk voor woorden dat de banken die in de problemen zijn gekomen worden gered dmv belasting geld.

Ok, dus 1), ze maken ons geld kwijt en vervolgens geeft 2) de overheid ze nog meer van ons geld om kwijt te maken zodat deze banken blijven bestaan? Laat ze maar lekker instorten. Daarnaast 3) zijn de banken PRIVAAT instellingen en niet overheids instellingen. Als ik een bedrijf heb dat failliet gaat geven ze mij toch ook geen zak geld?

Nu komt er gegarandeerd iemand met de opmerking: ja maar dan verliezen veel mensen hun spaargeld. Yeah, that's not happening right now? Dat spaargeld is al weg (in de form van een wazige belegging of bonus voor de directie) of toch niet gedekt door ook maar enigssinds iets van waarde (dekkingsgraad is 1-2% ofzo?). Er wordt extreem geknoeid met de boekhoudingen en de banken hebben ondertussen in de verste verte al je geld niet meer in hun bezit. Dus veel plezier met je spaargeld als de banken dadelijk nog harder onderuit gaan!

Besides, als we de banken onderuit hadden laten gaan: o nee, snik snik, mijn 100-100000 euro spaargeld is weg. Boehoe! Prima compensatie dat je hypotheek van 100k-1000k bij dezelfde bank die net is opgeheven ook niet meer bestaat.

Link naar reactie

Ik heb nooit niet gezegd dat de banken je hebben gedwongen om te tekenen. Ik heb gezegd dat ze je op zen minst massaal hebben voorgelogen. Je moet lezen wat er staat, niet wat je denkt dat er staat.

En trouwens ik reageer niets op een ander af. Ik heb gewoon geschreven dat ik volkomen begrijp dat er mensen door het lint gaan. En ik vind ook dat onder bepaalde omstandigheden het onmenselijk is van personen zo maar op straat te zetten omdat ze net wat pech hebben in hun leven (ziek, ongewild werkloos,...)

Als jij in 2005 zou hebben gezegd, let maar op met die huizenprijzen, want die zullen nog stevig in elkaar donderen hadden ze je uitgelachen waar je er bij stond.

Net zoals ze mij nu hier uitlachen als ik zeg dat in Belgie de huizenprijzen ook nog wel eens ferm naar beneden zullen donderen. Dat het maar een kwestie van tijd is.

Ik hoor ze het nog zeggen toen ik mijn (ondertussen volledig afbetaalde) hypotheek afsloot : zou je niet wat meer lenen, dan kan je dat of dat nog doen, de prijzen gaan toch alleen maar omhoog. En dan mag je niet zeggen dat de banken je massaal hebben voorgelogen of wat ?

En het systeem dat ze in Nederland hebben uitgedokterd op fiscaal gebied met alleen maar rente aflossen en geen kapitaal of hoe het ook in elkaar zit, want ik snap er de ballen van, vind ik helemaal te gek voor woorden. Maar je hele natie is er toch massaal in meegegaan. Ik zou van mijn verkozenen toch verwachten dat ze op zijn minst de intellectuele capaciteiten hebben om hun eigen bevolking voor dergelijke economische mistoestanden te behoeden.

Weet je wat je dan doet, zet iedereen maar op straat die zijn hypotheek niet meer kan betalen, dan zitten de banken met massa's vastgoed op hun balansen die ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen. Ze moeten massaal verliezen pakken op hun hypotheken, donderen nog eens massaal om, nog maar eens een massa belastingsgeld erin pompen om toch maar het syteem aan de praat te houden. De mensen hun pensioenfondsen donderen mee de dieperik in, je spaargeld verdwijnt, je job ook nog (wie kan er nog kopen ?..)

En je krijgt een toestand waar de helft van je land dak- en werkloos is, en er massa's woningen te koop staan die niemand zich nog kan permitteren. En de weinige die overblijven met een "productieve" baan moet je dan maar verder uitpersen als een citroen, want ergens anders valt er toch niets meer te halen.

Fantastisch vooruitzicht toch, alleen maar verliezers....

Maar troost je, die richting gaat het zo ie zo uit, kijk alleen al maar naar de VS, altijd al een voorbode geweest voor Europa.

Tof toch he, die tunnelvisie.:D

Ik reageerde alleen op het stuk wat ik als quote heb gepakt.

Daarnaast heb ik inderdaad altijd geroepen dat de boel in elkaar donderde.

Mijn woning "bezit" ik dus pas twee jaar.

Voor een kleine 75.000 euro minder gekocht dan de omliggende buren.

Verder zeg je hierboven dat het Nederlandse systeem te gek voor woorden is en tevens geef je aan dat ne er de ballen verstand van hebt.

Hoe kun je een mening vormen als je dit niet eens begrijpt?

Tevens gooit geen enkele bank bij uitblijven van betaling een persoon direct uit zijn woning.

De bank zou zijn eigen ruiten ingooien en elke keer flink verlies pakken.

Hier gaan maanden en maanden aan vooraf waarbij gezamenlijke oplossingen worden gezocht.

Ik weet dat ik op sommige gebieden erg zwart wit ben.

Wij slachten niet preppers af als zij een shtf niet zagen aankomen.

Tekenen zij zelf een wurgcontract dan ligt het plots aan banken en andere instanties.

Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.

Greener

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...