Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Böker Plus Bob


GuywithAplan

Aanbevolen berichten

Het is een zeer stevig en degelijk mes.

Een prima formaat en goed te gebruiken in de dagelijkse handelingen. Hij is goed zelf te slijpen, hij wordt al scherp geleverd.

Zelf nog even over de polijststeen gehaald om hem scheermes scherp te krijgen.

Prijs kwaliteit verhouding is goed voor het geld krijg je een zeer degelijk mes. het enige nadeel wat ik vind is dat je met je wijsvinger tegen het lemmet aanzit.

Er is geen stop die verkomt dat je wijsvinger het lemmet op kan glijden.

Voor de rest eigenlijk niks om aan te merken hij ligt lekker op de hand. Een mooi detail vindt ik het rode fiberglas laagje wat tussen het staal en het handvat zit.

Als je bekend bent met Boker dan ken je dit zeker dat word in elk fultang mes verwerkt van de ontwerper:Jesper Voxnaes

Het kydex foedraal wordt geleverd met een Tek-Lok riemclip die je zelf moet monteren. Het mes zit stevig vastgeklemd, dus verliezen zal niet snel gebeuren..

 

prijs 132,95

 

Eigenschappen

Lemmetlengte: 8,9 cm

Totale lengte: 19,5 cm

Dikte lemmet: 6,7 mm

Hoogte lemmet: 4,2 cm

Staalsoort: AUS8

Hardheid: 56 HRC

Type snede: plain edge

Afwerking lemmet: blank

Materiaal handgreep: micarta

Gewicht: 270 gram

Foedraal: kydex

Kleur: lichtgroen

 

 

download.jpg.59c387f62176d105ee0e2056efd01c59.jpg

images.jpg.bd1481cbca05e6eb07d507541bba41ae.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ze hebben mooie messen, er zwerven er een paar hier in de familie rond, en ik heb nog twee modelen op een verlanglijstje staan :rolleyes:

 

K a n s

Welke als ik zo vrij mag zijn?

Ik heb pas de nanno nog besteld die ligt nu op me te wachten in NL

nano_1.jpg.8b5a4cf1bfd145c82a7c563fdeba5ebd.jpg

 

Ben nu erg aan het lezen in de reviews van de boker creditcard knife

Eigenlijk hoop ik stiekem dat ik die gewoon het vliegtuig in kan nemen maar zal wel

images.jpg.5d3c9b6bdbd75b85143d03a669ce4c5a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie:

http://preppers.nl/forum/threads/8594-Review-Mes-Boker-MTT?highlight=Boker

 

Fijn mesje, heb er voor elk kind een klaar liggen, de oudste mag er al mee oefenen...

Ik wil graag nog deze:

https://www.boker.de/en/fahrtenmesser/boeker/jagdmesser/120596.html

 

De andere hou ik maar voor me....

 

Die cck krijg je niet door de beveiliging op een vliegveld, normaal gezien, en als je het probeert krijg je erg veel lastige vragen omdat je een wapen het vliegtuig wilt insmokkelen, niet slim ben ik bang...

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, het enige veschil dat ik van belang vind is dat het staal van esee, 1095 carbonstaal, redelijk snel 'roest'

Verder zal het meer voorkeur zijn? ( ze maken allebij hele mooie en goede messen, boker heeft wel heel veel modellen tov esee)

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg tevreden met m'n Boker plus Bushcraft. Een ontwerp van Ray Mears wat hij niet gepatenteerd heeft, dus diverse fabrikanten maken dit model.

 

De schede was ik niet blij mee, maar dat komt omdat dit waarschijnlijk een terugstuur gevalletje was. Ik heb hem dan ook gekregen.

Dit heeft @Bandoeng voor mij opgelost in ruil voor twee flessen wodka. Een schede die ik horizontaal kan dragen (op de rug). Mooi uit het zicht en geen last van bij klauteren, klimmen, hurken en simpelweg gaan zitten. Ik hou niet zo van een mes verticaal aan m'n riem. Als ik een rugzak op heb, gaat hij gewoon daarin.

 

De snede was ook niet naar m'n zin, heb ik een full Scandi van gemaakt.

 

Ik heb niet zo heel veel ervaring met diverse type messen, maar vond altijd dat platte handvaten nogal irritant zijn als je er langer mee moet werken (blaren!).

Erg blij met het ronde handvat van deze Boker.

 

IMG_0981.jpg.5c8e25b78fdb21f3aac363fe86567b00.jpg

 

IMG_0983.jpg.a32dc0dd2699447570a11b92d158ff4c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg tevreden met m'n Boker plus Bushcraft. Een ontwerp van Ray Mears wat hij niet gepatenteerd heeft, dus diverse fabrikanten maken dit model.

 

De schede was ik niet blij mee, maar dat komt omdat dit waarschijnlijk een terugstuur gevalletje was. Ik heb hem dan ook gekregen.

Dit heeft @Bandoeng voor mij opgelost in ruil voor twee flessen wodka. Een schede die ik horizontaal kan dragen (op de rug). Mooi uit het zicht en geen last van bij klauteren, klimmen, hurken en simpelweg gaan zitten. Ik hou niet zo van een mes verticaal aan m'n riem. Als ik een rugzak op heb, gaat hij gewoon daarin.

 

De snede was ook niet naar m'n zin, heb ik een full Scandi van gemaakt.

 

Ik heb niet zo heel veel ervaring met diverse type messen, maar vond altijd dat platte handvaten nogal irritant zijn als je er langer mee moet werken (blaren!).

Erg blij met het ronde handvat van deze Boker.

 

 

Ziet er goed uit, Zelf ben ik toevallig van morgen ook begonnen aan een schede. Met huid van een hert kijken of het wat word en anders ga ik toch een gewone leren maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Boker plus Bushcraft staat al een tijdje op mijn verlanglijstje .... goed om te lezen dat er mensen tevreden mee zijn.

 

Gewoon een heel simpel mes. Juiste lengte om met de duim te sturen en goed handvat. Stevig genoeg om mee te batonnen, maar daar wel wat aan de korte kant voor.

 

Er een full scandi snede op zetten was best een hele klus met de hand en een simpele steen van de blokker. Hardheid 58 als ik het goed heb onthouden, 440C staal.

Afgewerkt met 1200 watervast schuurpapier. Origineel zat er nog een kleine snede op, bijwerken vereist.

 

De firesteel heb ik er niet bij gekregen. De schede hoor je meer commentaar over op diverse sites.

De messen worden individueel genummerd. De mijne is nummer 863.

 

Redelijk veel waar voor je geld, net boven de 60 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GuywithAplan Eigenlijk hoop ik stiekem dat ik die gewoon het vliegtuig in kan nemen maar zal wel.......

 

Niet aan te raden in de handbagage!!! ruimtebagage lukt vaak wel.

 

Heeft mij een keer in de problemen gebracht in azie, nah probleem....

 

Toen ik op de lucht haven was moest ik door de bagage check. net op dat ogenblik realiseerde ik me dat ik de multitool nog in mijn rugzak had. ik wilde hem niet kwijt, dus ik dacht zeg maar niets.

Even later stond ik bijna in mijn onderbroek, met 5 mannen in uniform om mij heen. you have a knife in your backpack......please come with us. Nog steeds wilde ik hem niet kwijt, dus ik maakte het mes in de multitool open

legde het op de grond, ging er met de voet opstaan en brak het mes.

Look, now i dont have a knife anymore :) lol, ze waren zooo verbaasd van mijn handeling dat ik door kon.

 

En ik heb hem nog steeds.

 

multitool.jpg.0f27152e1415ff535888eae4550b8fbc.jpg

 

multitool2.jpg.73cc818cd1fc1d82138030e82a4b99d9.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...