Ga naar inhoud
GENEGEERD

Freigeld: Toen niets meer een waarde had...

Rodin
 Share

Recommended Posts

Freigeld: Toen niets meer een waarde had...

Door Tom Lassing

In de jaren dertig kende Oostenrijk een werkloosheidscrisis. Het hield uiteindelijk in dat niets meer een waarde had en economische krimp het land in de greep hield. Een huis bijvoorbeeld was niets meer waard, want er was geen enkele koper in de markt. We kennen dat in Nederland nu ook al een beetje. Er was nergens een markt in, behalve in basisvoedsel. Voor de rest kon je weinig omdat je vrijwel niets kon verdienen. Door de hoge werkloosheid of de angst voor werkloosheid gaf men weinig uit. De mens was een slaaf van geld geworden en geld was alleenheerser. Bankiers waren oppermachtig.

Lees verder via: http://www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/toen-niets-meer-een-waarde-had-tom-lassing.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk artikel,

Laat ook goed zien waarom vrijgoud zo'n interessant alternatief is.

Als ze Freigeld hadden kunnen volhouden was het met zekerheid geëvolueerd naar vrijgoud.

Net als bij Freigeld wordt bij vrijgoud de oppot functie van de betaal functie ontkoppeld.

Link naar reactie

Ik ben om.

Er is echter een probleem:

Een van de basis pijlers van het systeem is dat het ene individu het beter heeft dan het andere.

Ik persoonlijk vind het onzin dat mensen/instanties zo belachelijk veel geld kunnen bezitten dat het op een normale manier niet meer op te maken is.

Waarom zou iemand meer geld willen bezitten om de rest van zijn leven normaal te kunnen leven?

(En heel eerlijk ik zou geen nee zeggen tegen zo'n bedrag, ik hoop dat ik er redelijk mee kan omgaan en sociale projecten mee zou opzetten, en toch of ik dit nou echt zou willen, het is een droom, sommige zaken kunnen mischien beter een droom blijven.)

Juist hebzucht, dus zolang we als mens die stap niet kunnen maken en bezit/geld/macht nastreven met de illusie dat het ons gelukkig kan maken?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...