Ga naar inhoud
GENEGEERD

Baofeng UV-B6 portofoon


Communicator

Aanbevolen berichten

http://link.marktplaats.nl/m782780546

 

$_85.JPG

 

Hier wordt gereclameerd met stuntprijzen...

 

Prijs

€39,95

Normaal €51,95!

 

Wilt u er meerdere? Zelfs op deze prijzen geven wij korting!

Neem hiervoor contact met ons op!

 

Specifications:

  • Frequency Range: 136-174 / 400-480MHz
  • Dual-Band Display, Dual Freq. Display, Dual-Standby
  • Output Power: 4 /1Watts
  • 99 Channels
  • LED Flashlight
  • Large LCD Display
  • High/Low RF Power Switchable
  • Emergency Alert
  • Low Battery Alert
  • Battery Saver
  • Time-out Timer
  • Keypad Lock
  • Monitor Channel
  • Channel Step: 5/6.25/10/12.5/20/25KHz

Is dit echt een belachelijk lage prijs, of kan het nog goedkoper....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Communicator

 

Het is inderdaad een belachelijke prijs voor een porto-tje.

Ik weet dat alle waar naar zijn geld is. Maar is dit ook waarde voor zijn geld ? Heb je er zelf ervaring mee ?

Kwaliteit, degelijkheid en betrouwbaarheid zijn voor mij een pro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://link.marktplaats.nl/m782780546

 

$_85.JPG

 

Hier wordt gereclameerd met stuntprijzen...

 

Prijs

€39,95

Normaal €51,95!

 

Wilt u er meerdere? Zelfs op deze prijzen geven wij korting!

Neem hiervoor contact met ons op!

 

Specifications:

  • Frequency Range: 136-174 / 400-480MHz
  • Dual-Band Display, Dual Freq. Display, Dual-Standby
  • Output Power: 4 /1Watts
  • 99 Channels
  • LED Flashlight
  • Large LCD Display
  • High/Low RF Power Switchable
  • Emergency Alert
  • Low Battery Alert
  • Battery Saver
  • Time-out Timer
  • Keypad Lock
  • Monitor Channel
  • Channel Step: 5/6.25/10/12.5/20/25KHz

Is dit echt een belachelijk lage prijs, of kan het nog goedkoper....

 

Mooie prijs maar is dit een goede portofoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ding ....maar heeft deze een ander frequentiebereik als de 27mc? of een breder bereik. of.... ik ben beetje leek op gebied van zenders.

 

klopt, in de omschrijving kun je vinden dat deze porto de volgende frequenties heeft: 136.000MHz-174.000MHz / 400.000MHz-480.000MHz

de 'normale' bakkies zitten rond de 27.000-28.000MHz

 

Op de WIKI van preppers kun je veel uitleg vinden over communicatie mocht je het interessant vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baofengs / Wouxuns zijn allemaal producten uit china (wat niet) en meet zich goed met kenwood/icom/yaesu.

Als je echt op details gaat letten zullen deze laatste betere prestaties leveren, maar zijn dan ook 3/4x duurder dan deze chinese tegenhangers.

 

Duidelijk !

De merken die je noemt, staan bij mijn zend-amateurouders in de bijkeuken !

 

groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij paintball in Nederland gebruiken scenario teams regelmatig te sterke portofoons omdat spelers overal bereik willen hebben (bossen/gebouwen/afstand). Vooral de Quansheng is populair.

Zover ik weet/gelezen of gehoord heb is nog niemand gecontroleerd/betrapt door de politie.

(ook word er vrijwel niet gecontroleerd op echt lijkende markers)

 

Zolang je met verstand met dit soort spul om gaat loop je weinig risico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede waarschuwing @Communicator.

De RCD peilt je er zo tussenuit. We hebben het in de bus reeds besproken. Groetjes.

 

Het voordeel van een porto is dat hij vrij portable is.

Dus laat ze maar lekker peilen, zolang je mobiel blijft,wandelen in het bos, vanuit je auto, enz, en dus niet vanuit je huis/ bol enz zend kleine pakkans?

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er helemaal geen verstand van maar men is erg tevreden over deze:

 

Quansheng TG-UV2

 

FEATURE :

 

Double frequency display of the LCD

U-U, V-V, U-V work mode

Power switch:5w/2.5w/1w

Voice scramber (Optional)

CTCSS/DCS Auto search

Built-in Vox function

FM radio

Jacklight function

Alpha-numeric display

Talkin multi-bands

PC programmable

1750Hz call tone

frequency/chaneel scanning

Channel scanning list edition (by which you may choose a channel to scan)

 

wel duurder maar hij zou technisch beter moeten zijn...

 

80 tot 85USD

http://www.radioshop888.com/radioshop_product.php?id=104050

http://www.kightradio.com/QuanSheng-TG-UV2_p_236.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je het alleen maar voor noodgevallen hebt... laat het in je bob zitten. Als de pleuris uitbreekt heb ik liever een goeie porto

 

Het zijn ook goede porto's, ik heb hier zelf al de Wouxun staan, en dat is een heel degelijk apparaat hoor. spatwater dicht, solide behuizing, Heb er best vertrouwen in.. alles is relatief he... je kunt ook teveel betalen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gekeken op wat China handel sites,

 

http://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=baofeng+uv-b6

Diverse prijzen, hang af van het aantal dat je koopt.

 

http://www.banggood.com/Baofeng-UV-B6-Dual-Band-Handheld-Transceiver-Radio-Walkie-Talkie-p-914612.html

40dollar voor 1

 

Ter info en vermeack.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator,

 

Nou ga ik je waarschijnlijk beledigen met een domme vraag, maar wat kan ik nu werkelijk met deze porto's?

Ik snap dat ik er mee op afstand met iemand anders die ook een porto heeft kan praten.

Maar hoe werkt dat? Niet het technische zend verhaal, dat bedoel ik niet, maar de werking met zo'n porto.

 

- Ik zie dat de porto kan worden geprogrammeerd. Wat programmeer ik? Dat jij op 401MHz zit, Mevr. Lekker zit op 404MHz en de RVD luistert mee op 408MH??

Of staat dat een porto standaard op kanaal x en zend iedereen op die frequentie met elkaar?

 

- we zitten in een groepje en gaan op pad met de porto, dan spreken we samen af dat we allemaal op de 440Mhz gaan zitten voor communicatie?

En als ik nu zit te blaten op 441Mhz, dan kan niemand mij horen? Dan kunnen ze mij niet een berichtsturen dat ik naar de 440Mhz moet gaan?

Met andere woorden je moet eerst samen een frequentie hebben afgesproken om met elkaar te kunnen praten.

 

-Kun je elkaar "vinden" met zo'n porto?

 

- Hoe zit het met repeaters?

 

Zoals je leest, veel vragen en onduidelijkheden....

Uit je Wiki verhaal begrijp ik dat je maar een paar kilometer ver kan zenden, afhankelijk van meerdere factoren. Als ik daar nu een aftermarket antenne op zet, hoeveel meer bereik ga je realiseren? Moet wel draagbaar blijven:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn ook goede porto's, ik heb hier zelf al de Wouxun staan, en dat is een heel degelijk apparaat hoor. spatwater dicht, solide behuizing, Heb er best vertrouwen in.. alles is relatief he... je kunt ook teveel betalen :D

 

Afwerking is beter en Wauxun is mijns inziens toch iets betere kwalitiet dan de Baofeng / Quansheng en andere variaties uit dezelfde fabriek.

De prijs is dan ook hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lekker

Ik heb er niet veel verstand van, maar op de Quansheng zit iig een FM radio.

Ook kan je scannen waarbij hij dus op andere frequenties zoekt naar signalen.

Over het gebruik na een shtf kan je ontelbare situaties verzinnen waarin je dikke profijt hebt van 2 portofoons. Efficiënt werken, tactisch, noodgevallen etc etc

 

Ik heb ervaren met paintball dat een portofoon in tactische situaties een gigantisch verschil maakt. In een gevechtssituatie met groepen is communicatie één van de, of het belangrijkste element om je kansen voor een overwinning of ontsnapping te vergroten.

 

Als met een groep bent gebruik je natuurlijk maar 1 of een paar afgesproken frequenties. Ik neem aan dat je dat ook ff test voordat je op pad gaat :rolleyes:

 

Tot zover mijn kennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator,

 

Nou ga ik je waarschijnlijk beledigen met een domme vraag, maar wat kan ik nu werkelijk met deze porto's?

Ik snap dat ik er mee op afstand met iemand anders die ook een porto heeft kan praten.

Maar hoe werkt dat? Niet het technische zend verhaal, dat bedoel ik niet, maar de werking met zo'n porto.

 

- Ik zie dat de porto kan worden geprogrammeerd. Wat programmeer ik? Dat jij op 401MHz zit, Mevr. Lekker zit op 404MHz en de RVD luistert mee op 408MH??

Of staat dat een porto standaard op kanaal x en zend iedereen op die frequentie met elkaar?

 

- we zitten in een groepje en gaan op pad met de porto, dan spreken we samen af dat we allemaal op de 440Mhz gaan zitten voor communicatie?

En als ik nu zit te blaten op 441Mhz, dan kan niemand mij horen? Dan kunnen ze mij niet een berichtsturen dat ik naar de 440Mhz moet gaan?

Met andere woorden je moet eerst samen een frequentie hebben afgesproken om met elkaar te kunnen praten.

 

-Kun je elkaar "vinden" met zo'n porto?

 

- Hoe zit het met repeaters?

 

Zoals je leest, veel vragen en onduidelijkheden....

Uit je Wiki verhaal begrijp ik dat je maar een paar kilometer ver kan zenden, afhankelijk van meerdere factoren. Als ik daar nu een aftermarket antenne op zet, hoeveel meer bereik ga je realiseren? Moet wel draagbaar blijven:p

 

Domme vragen bestaan niet, dat weet je toch wel he ;)

 

Ten eerste: als je met elkaar wilt communiceren, doe je dat vaak samen op 1 frequentie. de betreffende porto's moeten inderdaad geprogrammeerd worden met standaard kanalen.

het is wel mogelijk om via 2 frequenties met elkaar te communiceren, maar gaat in dit geval zijn functie een beetje voorbij... Verdere uitleg hierover zal ik je dan ook besparen.

 

Ten tweede: protocollen volgen tijdens groepscommunicatie is inderdaad een pré! Voordat men op pad gaat dient men eerst allemaal op hetzelfde kanaal af te stemmen. En voor noodgevallen en storingsfactoren kun je weer afspraken maken voor een uitwijk kanaal.

 

Je kan een ander alleen vinden als hij aan het zenden is. op de porto kun je dan zien of het signaal zwak of sterk binnenkomt...

 

Repeaters doen precies wat de naam doet vermoeden... jouw bericht herhalen. Als je zo'n repeater centraal op stelt, verdubbel je het bereik :

(jij)------------------6km-----------------------(repeater)-----------------6km------------------------(ik)

 

Een externe antenne verbeterd sowieso je ontvangst, bij het zenden moet je rekening houden dat je met 2 verschillende frequenties te maken hebt, en hier dus ook je antenne voor moet aanpassen.

Er zijn kant en klare antennes te krijgen waar dit mee kan, zelfs automatisch, maar die zijn vrij prijzig... voor de 2meter en 70cm zijn voldoende mobiele antenne installaties te verkrijgen.

 

Mits de antenne voldoet aan de specs en goed geplaatst word, kan je het bereik wel verdubbelen denk ik.

ik ga er hierbij van uit dat het gemiddeld bereik van zo'n porto 5 á 6km is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lekker

Ik heb er niet veel verstand van, maar op de Quansheng zit iig een FM radio.

Ook kan je scannen waarbij hij dus op andere frequenties zoekt naar signalen.

Over het gebruik na een shtf kan je ontelbare situaties verzinnen waarin je dikke profijt hebt van 2 portofoons. Efficiënt werken, tactisch, noodgevallen etc etc

 

Ik heb ervaren met paintball dat een portofoon in tactische situaties een gigantisch verschil maakt. In een gevechtssituatie met groepen is communicatie één van de, of het belangrijkste element om je kansen voor een overwinning of ontsnapping te vergroten.

 

Als met een groep bent gebruik je natuurlijk maar 1 of een paar afgesproken frequenties. Ik neem aan dat je dat ook ff test voordat je op pad gaat :rolleyes:

 

Tot zover mijn kennis

 

die FM radio en scanfunctie zit op al dit soort porto's.

 

Met goede communicatie heb je altijd een voordeel tegenover je tegenstander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...