Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] GPS


Aanbevolen berichten

hallo medepreppers,

Ik heb gezocht via de zoekmachine naar gps systemen

Kon er niet echt wat over vinden dus vergeef mij als ik er overheen heb gekeken.

 

Ik zit al een tijdje te denken om een gps aan te gaan schaffen.

Vooral door de groten van de bossen hier en ik graag meerde plekken wil gaan gebruiken om maandpakketten te gaan verstoppen just in case.

 

Zijn hier mensen die mij een gebruikersvriendelijk systeem kunnen aanraden( ben nog al een digibeet).

En ik weet dat je op kwaliteit niet moet besparen maar een mooi prijsje zal leuk zijn.

Ben al een tijdje aan het browsen maar zie door de bomen het bos niet meer.

 

Bij voorbaad dank

GWAP

of in dit geval Guy Without A Clou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast morningglory

Ga je het alleen gebruiken om voorraden te verstoppen?

 

Er zijn inderdaad veel mogelijkheden betreffende gps ontvangers. Zelf heb ik voor de garmin 62s gekozen. Om de volgende redenen.

 

- Kleurenscherm, kan je kaarten makkelijk lezen.

- Grootte drukknoppen, makkelijk indrukken bij nat en koud weer. Denk aan verkleumde vingers.

- Robuust

- Apparaat is makkelijk in gebruik en ligt comfortabel in de hand.

 

Ik gebruik deze ook voor het geocachen en zitten wat functies op die jij waarschijnlijk niet nodig hebt. Die gps apparaten zijn ook (in nl) op diverse plaats te huur. Ik zou zeggen "try before you buy". Enne vergeet de reserve batterijen niet. Dingen verbruiken behoorlijk wat stroom.

 

Op http://www.gps.nl staat ook veel info. Prettige winkel ook. Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je het alleen gebruiken om voorraden te verstoppen?

 

Er zijn inderdaad veel mogelijkheden betreffende gps ontvangers. Zelf heb ik voor de garmin 62s gekozen. Om de volgende redenen.

 

- Kleurenscherm, kan je kaarten makkelijk lezen.

- Grootte drukknoppen, makkelijk indrukken bij nat en koud weer. Denk aan verkleumde vingers.

- Robuust

- Apparaat is makkelijk in gebruik en ligt comfortabel in de hand.

 

Ik gebruik deze ook voor het geocachen en zitten wat functies op die jij waarschijnlijk niet nodig hebt. Die gps apparaten zijn ook (in nl) op diverse plaats te huur. Ik zou zeggen "try before you buy". Enne vergeet de reserve batterijen niet. Dingen verbruiken behoorlijk wat stroom.

 

Op http://www.gps.nl staat ook veel info. Prettige winkel ook. Succes met je keuze!

 

Wil hem ook gaan gebruiken voor lange wandelingen. Jagen

En voor bijv locaties in het bos op te slaan zoals grotten, eetbare planten bronnen enz.

 

Thanks voor de info ga er zeker naar kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

"Garmin basecamp" is een fijn programma om tochten uit te zetten voor zowel mac als pc. Eventuele bijzonderheden kan je er ook in zetten. Gratis te downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GuywithAplan ,

 

Ik heb nu al een paar jaar de Oregon 450 met 1:25000 kaarten erop.

De keuze was vanwege een aantal redenen

1 losse oplaadbare penlites

2 groot intern geheugen voor extra kaartmateriaal

3 programmeren via de pc

4 uitwisselen van waiponts en tracks met andere gebruikers onderweg

5 autorouteerfunctie

6 hoogtemeter en kompas

 

kortom een veelzijdig apparaat waar ik veel gebuik van maak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Garmin, alleen de kaarten zijn als je ze moet gaan kopen best duur. Ze zijn ook te downloaden, maar ik heb geen idee hoe dat legaal inelkaar, en wat de forumregels voor torrent links zijn.

Dus ik zal de link niet posten. Maar ze zijn er, van 2014 zelfs. Oregon ken ik niet, maar daar zijn ongetwijfeld ook kaarten voor te downloaden hoewel Garmin een wat meer 'standaardmerk' is en daardoor is er meer voor te vinden maar ik kan 't mis hebben.

Ik wilde twee jaar terug beginnen met geochachen maar dat is er nooit van gekomen, dus verder dan het apparaat uitrusten met goede kaarten en uittesten is het niet gekomen.

 

Kleurenschermpje en (spat)waterdicht is inderdaad wel een must vind ik.

 

Hier is een thread op een geochaching forum over gps apparaten. Heb 't niet allemaal doorgelezen maar misschien heb je er iets aan:

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=11829

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn eigen jacht gebied heb ik geen GPS nodig daar ken ik elk hoekje kantje . En velen hebben zelfs een naam gekregen . Voor de rest oriënteert ik mij opde zon de maan met mijn horloge .

 

Geert

Het eigen gebied is het probleem ook niet:D

Maar het is hier zo groot dat het mij erg handig lijkt om de speciale plekjes op te slaan kan niet alles onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Garmin, alleen de kaarten zijn als je ze moet gaan kopen best duur. Ze zijn ook te downloaden, maar ik heb geen idee hoe dat legaal inelkaar, en wat de forumregels voor torrent links zijn.

Dus ik zal de link niet posten. Maar ze zijn er, van 2014 zelfs. Oregon ken ik niet, maar daar zijn ongetwijfeld ook kaarten voor te downloaden hoewel Garmin een wat meer 'standaardmerk' is en daardoor is er meer voor te vinden maar ik kan 't mis hebben.

Ik wilde twee jaar terug beginnen met geochachen maar dat is er nooit van gekomen, dus verder dan het apparaat uitrusten met goede kaarten en uittesten is het niet gekomen.

 

Kleurenschermpje en (spat)waterdicht is inderdaad wel een must vind ik.

 

Hier is een thread op een geochaching forum over gps apparaten. Heb 't niet allemaal doorgelezen maar misschien heb je er iets aan:

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=11829

 

Ga je door lezen dankjewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://Www.openfietsmap.nl voor gratis legale kaarten. NIET voor commercieel gebruik.

 

Openfietsmap is Ideaal,Maaar werkt alleen met Garmin toestellen.Heb het zelfs klaar gespeeld om het op een al oude Garmin Ryno 120 te zetten.En bij de Helpdesc van Garmin zeiden ze dat dit niet werkte met de Oude toestellen.Ik bedoel Basecamp en Mapsource) kunnen gebruiken met dit toestel.

 

Op een nieuwer toestel krijg je ook veel meer detail!!!!! En Kleur natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo medepreppers,

Ik heb gezocht via de zoekmachine naar gps systemen

Kon er niet echt wat over vinden dus vergeef mij als ik er overheen heb gekeken.

 

Ik zit al een tijdje te denken om een gps aan te gaan schaffen.

Vooral door de groten van de bossen hier en ik graag meerde plekken wil gaan gebruiken om maandpakketten te gaan verstoppen just in case.

 

Zijn hier mensen die mij een gebruikersvriendelijk systeem kunnen aanraden( ben nog al een digibeet).

En ik weet dat je op kwaliteit niet moet besparen maar een mooi prijsje zal leuk zijn.

Ben al een tijdje aan het browsen maar zie door de bomen het bos niet meer.

 

Bij voorbaad dank

GWAP

of in dit geval Guy Without A Clou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AUB opletten ! Veel toestellen werken niet onder een Bladerdek!!!!!!!!!!!!

Eerst uitproberen wanneer je die optie hebt.

Ook de optie om een externe antenne aan te kunnen sluiten is ideaal.

Via onderstaande link kun je dus die kaarten downloaden,via andere Link de uitleg

 

http://garmin.openstreetmap.nl/

 

http://gpswalking.nl/webpagina.php?wt_id=30

 

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

AUB opletten ! Veel toestellen werken niet onder een Bladerdek!!!!!!!!!!!!

Eerst uitproberen wanneer je die optie hebt.

Ook de optie om een externe antenne aan te kunnen sluiten is ideaal.

Via onderstaande link kun je dus die kaarten downloaden,via andere Link de uitleg

 

http://garmin.openstreetmap.nl/

 

http://gpswalking.nl/webpagina.php?wt_id=30

 

 

Succes

 

Dankjewel dat is erg goed advies want wou hem wel in dik beboste gebieden gaan gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zoals al eerder vermeld is voor een Garmin 62S of hoger gaan. Ik heb de 62ST en die bevalt erg goed ook in de dichte bossen tijdens een hike in Schotland deed hij zijn werk, nauwkeurigheid neemt af maar blijft nog steeds goed.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

@Dreutel

 

Dat zou idd kunnen gebeuren. Maar er zit nogal een verschil tussen een wereld oorlog en "plaatselijke" shft..112 zal ook niet bereikbaar zijn tijdens een ramp maar zie het toch als een optie bij iets kleinschaligs. ;-) ;-)

 

Verder zou ik nooit vertrouwen op een systeem.

 

Als laatste kan je gps gebruiken om snel bekend te worden op nieuw gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik een Garmin Etrex 20 lekker simpel maar doet wel alle wat ik wil.

 

Groot in en uitzoemen kan lang duren en scrollen door de map ook, maar als je hem puur gebruik als hulp middel om ergens te komen heb je daar bijna geen last van.

 

Als je de GPS veel gebruiken om iets op te zoeken op de kaarten dan kan je beter voor een wat betere en snellere gaan met een groter scherm.

 

Kwa bereik doet hij het heel erg goed, soms in dikke bebossing is hij even van het patje af maar dat is meestal snel weer over en ik zorg er altijd voor dat ik minstens 1 volgende move vooruit heb gekeken (doe ik ook in de auto).

 

Ik heb ook een Garmin, alleen de kaarten zijn als je ze moet gaan kopen best duur.

 

En ja de kaarten zijn heel duur, topo van de Benelux valt wel mee maar de meeste andere zijn heel prijzig, logische als je ziet wat een werk er in zit in een dun bevolkt land.

 

Toch koop ik alleen maar originele kaarten want dat geeft toch de meeste zekerheid en als je ver van de bewoonde wereld af gaat is dat wel lekker (je moet altijd back -up hebben als een kaart en compass bearings maar toch).

 

Dus conclusie, kijk vooral waar voor je hem gaat gebruiken en kies daar je GPS op uit, hij kan wel 1000 en 1 functies hebben maar als je er maar 5 gebruik is dat ook onzin.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...