Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review:Lifesystems survival bag


Vempain

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug had ik een nood-bivakzak aangeschaft bij Bever van lifesystems voor 6 euro

http://www.bever.nl/lifesystems-survival-bag-261ac20003?id_colour=5806

 

Een mooie kans om deze het afgelopen weekend te testen.

De kleur is handig wanneer je in een noodsituatie zit (oranje) maar natuurlijk niet zo praktisch als je jezelf wil verbergen in het bos.

Omdat het toch het meeste lijkt op een enorme vuilniszak van 2 meter lang kraakt deze wel als je erin gaat liggen maar hoor je nauwelijks meer als je jezelf omdraait.

Ik kon er gemakkelijk met m'n slaapzak en matje in en had nog voldoende ruimte over dus als nood kun je er eventueel ook met 2 mensen in liggen maar dan moet je elkaar wel aardig vinden :p

Na ongeveer 5 uurtjes ermee geslapen te hebben heb ik deze weer uitgetrokken omdat deze veel te warm en te vochtig werd.

Dit omdat de nood bivakzak niet kan ademen.

Zeker geschikt voor een korte slaap wanneer je in een noodsituatie zit maar niet geschikt als standaard kampeeruitrusting.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja ik heb ze ook een paar keer gebruikt. Mijn ervaring is ook dat het aan de binnenkant condenseert en dat alles nat wordt. Maar ik heb hem ook in een soort noodsituatie gebruikt, slaapzak nat en geen mogelijkheid tot vuur maken, en toen heb ik er ook een paar uur in kunnen slapen. Op zich niet verkeerd dus.

 

Volgens mij heb ik op mijn zakken ook nog iets van noodsignalen staan. Altijd handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt anonieme leon wel op dat plaatje :p

 

'k Vind hem wel wat op jou lijken. :p

 

Ik heb zo'n ding ook gekregen, nog niet gebruikt of getest.

Lijkt me inderdaad voor nood en warm zal het best zijn zo'n grote plastic zak.

Wellicht volstaat het om alleen met je kleren aan erin te kruipen om een paar uurtjes slaap te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het testen @Vempain. Ik heb zelf ook een noodzak in mijn BOB van een ander merk, nooit getest, dus jouw bijdrage is waardevol. Maar als ik dan hoor dat het vochtig van binnen wordt, dan is zo'n ding toch niet zo geschikt denk ik. Vocht maakt juist de kans op onderkoeling vele malen groter. In ons klimaat is van levensbelang om droog (en warm) te blijven bij een SHTF.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Vind hem wel wat op jou lijken. :p

 

Ik heb zo'n ding ook gekregen, nog niet gebruikt of getest.

Lijkt me inderdaad voor nood en warm zal het best zijn zo'n grote plastic zak.

Wellicht volstaat het om alleen met je kleren aan erin te kruipen om een paar uurtjes slaap te pakken.

 

Ik ben veul knapperrrrrr........ :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vocht komt uit je lichaam en kleren die je aan hebt . Heeft een grote plastic zal niet de zelfde functie ? Die heb ik hier nog wel liggen .

 

Geert

Hoe lang zijn die plastic zakken ongeveer Geert?

De langste zakken die ik tot nu toe kan vinden zijn maar 140 cm lang maar je kunt er natuurlijk ook nog twee gebruiken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren terug in de lente/zomer/herfst vaak alleen onder een normale opengesnede vuilniszak gelegen en dat gaat ook prima als tarpje maar houd niet zo goed de wind tegen omdat die aan de kleine kant is.

mocht het nodig zijn in een noodsituatie wanneer je geen andere middelen meer tot je beschikking hebt om je redelijk droog en warm te houden is deze noodbivizak wel ideaal om te gebruiken om een shelter van te maken bijvoorbeeld in combinatie met een nooddeken dan ben je voor ongeveer 300 gram klaar.

Dan is het natuurlijk nog afzien in bijvoorbeeld de winter maar blijft altijd nog beter als niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang zijn die plastic zakken ongeveer Geert?

De langste zakken die ik tot nu toe kan vinden zijn maar 140 cm lang maar je kunt er natuurlijk ook nog twee gebruiken :)

 

Ik heb er een gemeten . 2.3m ×0.8m . Dat zijn vuilnis zakken die ze aan de Belgische kust gebruiken voor in ondergrondse vuilnisbakken . Bruin van kleur .

 

Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een gemeten . 2.3m ×0.8m . Dat zijn vuilnis zakken die ze aan de Belgische kust gebruiken voor in ondergrondse vuilnisbakken . Bruin van kleur .

 

Geert

Super, dank je wel Geert

Dat is een hele mooie maat en kleur :)

ga straks gelijk even kijken of ik ze ook kan vinden. Altijd makkelijk om er standaard eentje in de EDC te hebben mocht het nodig zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...