Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Test] Beveiliging erf


GuywithAplan

Aanbevolen berichten

Hallo mede preppers,

 

Zoals meesten van jullie wel weten was er een paar weken geleden een mafkees op het erf. http://preppers.nl/forum/threads/8836-Crimineel-op-mijn-erf?highlight=crimineel

Die had toch zeker een gat in de beveiliging gevonden.

En ik ben zins die tijd hard bezig geweest het te verbeteren, en wou dat dus nu weleens testen.

Dus heb in Doomsday preppers style een paar vrienden(ook preppers) gevraagd of ze het wouden testen.

En toevallig is mijn vrouw een paar dagen naar Nederland op bezoek bij haar ouders, dus leek mij de ideale tijd om hun een poging te doen wagen.

Ik heb ze gevraagd of ze in dit weekend van vrijdag tot zondag nacht een avond wouden uitkiezen om proberen op het erf te komen, en als ze dat zouden lukken tot het huis te komen.De knecht gevraagd om voor deze oefening ze honden in de hokken te houden maar in shtf ga ik zijn hulp wel degelijk gebruiken.

Enfin om het wat veiliger te maken heb ik het weekend de honden een muilkorf omgedaan.

Gewapend met paintball geweren zouden zij de poging ondernemen. En ik wist ook niet met hoeveel ze zouden komen.

 

Om iets over negen was het zover. Jammer voor hun wisten ze niet dat ik camera's heb rond de poort en ze probeerden het als eerst daar.En zag dat er minstens 6 man was. Na de laatste keer heb ik daar spotlights opgehangen op afstandsbediening. Ik heb mijn paintball geweer gepakt(vals spelend met pepperballs tja je moet toch iets de overhand hebben.Ben op mijn Quad gesprongen en naar de poort gescheurd om de slagboom heen (sommige weten wat er de vorige keer is gebeurd).

Zoon 150 mtr voor de poort heb ik mijn quad neergezet en ben te voet verder gegaan op 30mtr afstand heb ik de spotlights aangegooid en ong 20 round richting de poort gevuurd. waarbij ik er 2 heb geraakt de anderen zijn de bosjes in gesprongen en 1 het water in(perongeluk dan wel maar toch).

Ik hoorde ze wegrennen en heb nog 10min bij de poort gewacht maar ze kwamen niet terug.

Zoon tien minuten later sloegen mijn ganzen als eerste aan op de zuidkant van mijn terrein waarop 2 van mijn rottweilers er gelijk op afstormde. Ze hadden een plank over de sloot gegooid en waren daarover gelopen op de oever van mijn erf( alleen de oever er was nog prikkeldraad en bramenstruiken waar ze doorheen moeten. Omdat ik ganzen heb die weleens daar de sloot in willen heb ik ergens tussen het prikkeldraad en bramenstruiken een soort hekje gemaakt heb i dat ik daar ook heen kan.

Dit hekje heb ik open gedaan en heb de honden de oever opgestuurd ben zelf aan de erf zijde lands het water gelopen.

En na hoop geschreeuw en geblaf en een plons kon ik daaruit op maken dat me honden ze te pakken hadden (wel gemuilkorfd natuurlijk). voor de zekerheid toch nog even allebei aangetikt met een paintbal BLIJFT LEUK NATUURLIJK.

Oke 4 gehad nog 2 tegaan dacht ik bij mezelf. Opeens begon de herder te blaffen iets verder achter op het erf(vier honden 3rottweilers 1 herder maar 1 rotti is nog een pup).De laatste 2 dacht ik stiekem hard op nou mooi niet dus ze waren met 3.

Ondertussen terwijl ik dieper het erf op rende al fluitend om mijn andere honden mee tekrijgen. Was er maar 1 hond die mee kwam want het mannetje vond de mensen in de sloot toch wat interessanter.Efin geen tijd om daar achter aan te gaan moet en zal ze krijgen!

Ze waren bij de buurman langs gegaan en gevraagd of ze bij hem het bos in mochten om zo bij mij via het bos op het erf te komen. In middels werd het blaffen luider en werd het duidelijk dat ik er over 1 minder zorgen hoeft te maken mijn herder stond trots boven op 1 zijn borstkas te blaffen en jawel flinke kopstoten uit te delen met zijn muilkorf toch uit medelijden mijn herder er maar afgetrokken.

De andere waar zijn ze dacht ik bij mezelf en commanderde mijn rotti te zoeken en jawel gevonden bij de hooischuur hadden ze zich op de zolder verstopt. Met de eerste stap naarbinnen vlogen de paintballs om mijn oren en het scheelde erg weinig.

!@#@! ennu de honden kunnen daar niet naar boven snel schuilend achter een stapel stookhout even een moment om te denken en jawel daar had ik de oplossing. de ladder naast de schuur snel tegen een raam gezet en zachtjes omhoog geklommen, en jahoor daar zag ik ze met de rug naar mij toe.

En dan dek je nu vast nee dat doet die toch niet en inderdaad nu omdat het een oefening heb ik ze ook niet in de rug geschoten.

Met een lullige he psst keken ze beiden verbaasd naar het raam op het moment van oogcontact heb ik ze een warm welkom gegeven met een regen van paintballs

 

Victory geslaagde oefening.

Nadat ik de natte preppers een droog setje kleren heb gegeven en we samen van een wodkatje hebben genoten bij de openhaard zijn ze weer opgestapt

 

Het duurde intotaal iets langer dan een halfuur.

 

Conclusie: de verbeteringen aan het erf hebben gewerkt ondanks dat ik wist dat ze ergens dit weekend zouden komen was het toch erg spannend.

Het was een leuke ervaring en blij dat ik het heb gedaan miscchien vinden sommige van jullie dit overdreven. Maar ik vond het zeker nodig.

Geeft me toch mijn gevoel van veiligheid weer een beetje terug.En ik ben zeker van mening dat ik meerdere mensen nodig heb om het goed te kunnen beveiligen voor langere tijd.

 

 

Comments en vragen welkom

En misschien dat ik niet alle vragen kan beantwoord een beetje OPSEC moet je houden toch

 

 

Keep on prepping

GWAP

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk, en goede oefening denk ik. Maar houd er rekening mee dat als er met scherp geschoten wordt de dingen opeens heel anders kunnen worden. Maar ik denk dat je dat al weet. Misschien eens oefenen met als uitgangspunt dat je zelf gewond bent?

 

Als je 't nog eens doet, misschien een go pro'tje opzetten en posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk, en goede oefening denk ik. Maar houd er rekening mee dat als er met scherp geschoten wordt de dingen opeens heel anders kunnen worden. Maar ik denk dat je dat al weet. Misschien eens oefenen met als uitgangspunt dat je zelf gewond bent?

 

Als je 't nog eens doet, misschien een go pro'tje opzetten en posten?

 

Daar ben ik we degelijk van bewust maar hoop dat het nooit zover komt. go pro'tje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch GWAP!

Vertel je vrouw dit verhaal ook maar in geuren en kleuren...zal haar ook geruststellen!

 

Dat was ook zeker een van de reden dat ik het heb gedaan. Maar kan ook met trots mededelen dat ze zins 2weken met me meegaat naar de schietvereniging. En sst niet bertellen ze is het einde van de maand jarig dus heb een mooi kadootje voor der haar eigen lodeblaaspijp(zo maar gezegd om niet tegen de forum regels in te gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie test! en zeker met het paintball element erbij.

Hoewel het maar ballen zijn, ga je toch anders denken en bewegen. Die ballen kunnen goed pijn doen en instinctief wil je dat toch liever voorkomen. Dus iets reëler.

Ik vroeg mij af of jullie maskers droegen (veiligheid). Dit verhinderd natuurlijk ook jouw/hun zicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie test! en zeker met het paintball element erbij.

Hoewel het maar ballen zijn, ga je toch anders denken en bewegen. Die ballen kunnen goed pijn doen en instinctief wil je dat toch liever voorkomen. Dus iets reëler.

Ik vroeg mij af of jullie maskers droegen (veiligheid). Dit verhinderd natuurlijk ook jouw/hun zicht

 

ja droegen allemaal maskers wil niet in een oefening me oog verliezenl maar we hadden wel afgesproken niet op het hoofd

En op de honden werd ook niet geschoten alleen met een klein waterpistool ( nee niet zielig doet geen pijn letterlijk zoon intertoys ding)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast een goede oefening dus ook een leuke avond! :cool:

 

De truuk bij jou erf is dus om vanaf meerdere kanten tegelijkertijd aan te vallen. 3 x 2 man ipv 1 x 6 :rolleyes:

 

Dat is meestal zo. Maar hoe je dat doet is nogal een discussie.

Ik zou er bijvoorbeeld 1 naar de poort sturen als afleiding. GWAP meet immers niet hoeveel mensen er in willen breken. Mogelijk neemt hij ook een paar honden en misschien zijn knecht mee. Waardoor de andere inbrekers meer kans maken.

 

Het zal wel lastig zijn omdat er zoveel scenario's zijn. Toch vind ik dat GWAP het heel goed gedaan heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast een goede oefening dus ook een leuke avond! :cool:

 

De truuk bij jou erf is dus om vanaf meerdere kanten tegelijkertijd aan te vallen. 3 x 2 man ipv 1 x 6 :rolleyes:

 

hahah maar je vergeet dat er ook nog buren zijn;) deze jongens hadden toestemming maar succes om dat te krijgen ;)

Proberen mag altijd heb alleen geen paintbals meer:p;) hint hint

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is meestal zo. Maar hoe je dat doet is nogal een discussie.

Ik zou er bijvoorbeeld 1 naar de poort sturen als afleiding. GWAP meet immers niet hoeveel mensen er in willen breken. Mogelijk neemt hij ook een paar honden en misschien zijn knecht mee. Waardoor de andere inbrekers meer kans maken.

 

Het zal wel lastig zijn omdat er zoveel scenario's zijn. Toch vind ik dat GWAP het heel goed gedaan heeft

Ik ben zoiezo niet van plan het in me eentje te doen, en de preppers die mij met de oefening hebben geholpen.

Zijn in een SHTF of het nou grootschalig op persoonlijk altijd welkom hier.

En we hebben ook al na meerde avonden samen het er over gehad dat ze lina directa mijn kan op komen.

Ze hebben hun BOT (bug out trailers) dag en nacht klaar staan om met familie deze kant op te komen.

En ook met hun dieren.

ze verbouwen allemaal wel wat of fokken wel wat en ze wonen relatief dichtbij.

De reden dat ze deze kant op zouden komen is omdat ik ook bronnen op het erf heb en altijd stroom.

Hun zijn nog wel afhankelijk van de gridd en ik lig het meestal centraal van onze groep.

 

Maar blijft altijd lastig een grote oppervlakte te verdedigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...