Ga naar inhoud
GENEGEERD

Designer/artist op zoek naar preppers

Taohu928
 Share

Recommended Posts

Hey guys,

Ik ben een art/design student op zoek naar preppers die open staan om mij mee te helpen aan een project,

het onderwerp spreekt waarschijnlijk al voor zich.

Ik wil de preppers wereld leren kennen, ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang erachter.

Ook ben ik erg benieuwd naar overlapping tussen de onwetendheid en en de werkelijkheid, mijn uiteindelijke doel is een documentatie (documantaire en/of fotoserie). Daaruit zal ik verschillende producten en/of visuele projecten ontwikkelen waaruit tijdens een expositie de bezoekers en critici hopelijk een blik kunnen werpen in een minder oppervlakkige wereld van preppen.

Naar wens wil zal ik de identiteit van alle correspondenten anoniem houden.

Ik hoop dat een van jullie mij met dit project kunnen helpen

met vriendelijk groet,

Tao

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hou Tao, een begin heb je grmaakt! Log in, vertel over je zelf watje kwijt wil en lees, lees heel veel op dit forum. Bezoek meetings en leer forum leden kennen. Je gaat alles te weten komen over het preppen.

Vriendelijke groet Rumble

Ps verwacht geen prepper die op dit bericht oppenhartig een interview geeft. Zijn we te opsec voor

Link naar reactie

Ik wil de preppers wereld leren kennen, ik ben nieuwsgierig naar de gedachtegang erachter.

Hoi Tao, welkom op dit forum. Dit forum is de beste manier om de prepperswereld te leren kennen. In het Nederlands is er niets beters. Door hier rond te struinen, draadjes uit te pluizen, de zoekfunctie te gebruiken, en als je vragen hebt waarop je geen antwoorden vindt, dan kun je het altijd vragen. Zo zijn we hier allemaal begonnen. Laat die fotoreportage voorlopig maar even zitten, en begin met waarom je die wilt maken: de prepperswereld te leren kennen. Prep je zelf eigenlijk ook? Of ga je er mee beginnen?

Veel leesplezier hier!

:cool:

Link naar reactie

Tao,

Voor mij begint preppen thuis. Heb ik genoeg eten en drinken in huis ? Wat als ik me snij of verbrand ? Voldoende persoonlijke verzorging, EHBO en dergelijke.

En wat daarbuiten ? Als je met de auto gaat en je krijgt pech ...Kun je je lekke band verwisselen ? Heb je EHBO kit, brandblusser en hesjes, of warme kleding en noodlampje in de auto ?

Als je op de fiets gaat ? Heb je een tasje met bandenplakset en reserveband bij je ? Ik wel !

Preppen is voor mij vanaf de basis beginnen. Nadenken en vooruit denken. Voorbereid zijn op 'WAT ALS ?'.

Want falen is geen optie !

Link naar reactie

Er zijn de camo-jochies met van die broeken met zakken aan de zijkant, en messen, veel messen.

Er zijn ecologische duurzaam levende preppers die ook brandmelders in huis hebben en automatische buitenlampen.

Er zijn off grid wonende preppers.

Er zijn religieuze preppers, en atheistische.

Er zijn SP-preppers en PVV-preppers.

Er zijn panikerende preppers die overal een complot in zien of het einde van de wereld.

Er zijn rijke preppers en bijstand-preppers,

Er zijn moestuinierende, weckende, broodbakkende preppers, zowel vegetarisch als niet vega.

Er zijn boswandelende preppers en stadspreppers.

Ow en er zijn de preppers die preppen voor als de aliens komen of die zich voorbereiden op een poolshift.

Welke "de prepper" wil jij dan neerzetten?

Meestal willen de fotograven iets als de halve zolen van de Amerikaanse tv neerzetten. Wat is jouw bedoeling?

Link naar reactie

http://www.sesamestreet.org/parents/topicsandactivities/toolkits/hurricane

http://www.sesamestreet.org/parents/topicsandactivities/toolkits/ready

Twee goede voorbeelden hoe preppen begint. Gewoon je kinderen leren wanneer en hoe ze 112 moeten bellen.

Later op school krijgen kinderen jaarlijks de brandoefening, ook een vorm van preppen.

Preppen is gewoon het Amerikaanse woord voor voorbereiden. Inderdaad, bandenpakspul mee, en pleisters in huis hebben, flesje water en een appel bij je hebben als je met de trein gaat(en ergens op een station strandt) en wat extra eten voor als je drie dagen niet naar buiten kan vanwege sneeuw ofzo.

Link naar reactie

Hoi Tao, welkom op dit forum. Dit forum is de beste manier om de prepperswereld te leren kennen. In het Nederlands is er niets beters. Door hier rond te struinen, draadjes uit te pluizen, de zoekfunctie te gebruiken, en als je vragen hebt waarop je geen antwoorden vindt, dan kun je het altijd vragen. Zo zijn we hier allemaal begonnen. Laat die fotoreportage voorlopig maar even zitten, en begin met waarom je die wilt maken: de prepperswereld te leren kennen. Prep je zelf eigenlijk ook? Of ga je er mee beginnen?

Veel leesplezier hier!

:cool:

Ik weet het niet helemaal zeker, ik ben wel erg bewuster gaan leven. weten wat ik eet kweek en koop, ik baar me zorgen over de recentelijke actualiteiten, maar zou ik me nu al een beginnende prepper kunnen noemen?

Link naar reactie

Ik weet het niet helemaal zeker, ik ben wel erg bewuster gaan leven. weten wat ik eet kweek en koop, ik baar me zorgen over de recentelijke actualiteiten, maar zou ik me nu al een beginnende prepper kunnen noemen?

Zie boven :-)

Het is helemaal niet belangrijk hoe je jezelf noemt. Zelf noem ik mij geen prepper, ik ben alleen iets beter voorbereid dan de gemiddelde Nederlander, dat is alles.

Link naar reactie

Als je vantevoren voor een foto-opdracht je fototoestellen checkt, zorgt dat ze opgeladen zijn, genoeg geheugenkaarten bij je hebt, je statief klaar hebt staan...dan ben je aan het preppen.

Vaktechnisch, maar dat is preppen. Voorbereiden, op tijd zorgen dat de toestellen opgeladen zijn, op tijd geheugenkaarten bijbestellen, betere lenzen aanschaffen, cursus doet om je kwaliteiten te ontwikkelen en/of verbeteren, andere fotografen volgt om op de hoogte te zijn van wat er aan veranderingen gaande is...hoort allemaal bij preppen.

En net als @Dreutel, noemen velen het geen preppen. Ik ook niet. Ik leef, en bereid wat dingen voor, voor later. Maar dat deed mijn oma ook. Voorraadje geweckte groenten in de kelder, suiker en meel groot inkopen, en af en toe een halve koe en varken kopen. Voor oma was dat zo gewoon.

Link naar reactie

maar wat wil je laten zien?

dat ligt aan wat ik tegenkom tijdens een goed gesprek, om te beginnen ben ik nog steeds niet zeker wanneer je in deze community nou iemand een prepper kan noemen. begint dat al bij het hamsteren of een bepaalde bezorgdheid.

Maar waar ik wel zeker van ben is dat ik een collectie van kunst/design werken wil maken ter introductie van een anonieme commune gemeenschap, daarnaast wil ik niemand voor gek verklaren of vergelijken met anderen (dat is niet mijn werk en dat zou ik ook niet willen).

Link naar reactie

Het is best mooi hoe nuchter jullie over het "woord" zelf kunnen praten. Het beschaamt wel mijn eerdere oppervlakkigheid toen ik preppers koos als onderwerp, ik ben erg blij dat iedereen hier met beide benen op de grond staan.

Anyway, ik ben heel nieuwschierig of ik een van jullie kan contacten om over het onderwerp. Kennende ik eerder heb meegemaakt is heel anders een subcultuur goed in beeld te brengen zonder de personen achter het digitale masker te leren kennen.

skype, een bezoekje aan de academie/instituut waarin in fungeer of een lekker bakje koffie.

p.s. ik houdt het helemaal anoniem.

laat een bericht achter of private message me op het forum.

ik ben functioneer en woon in Eindhoven en Rotterdam dus "the closer, the better"

laat wat van jullie horen

Link naar reactie

om te beginnen ben ik nog steeds niet zeker wanneer je in deze community nou iemand een prepper kan noemen. begint dat al bij het hamsteren of een bepaalde bezorgdheid.
Je neemt hier wel aan dat een prepper hamstert, en een andere prepper bezorgd is.

Heb jij een inboedelverzekering? Of voor de auto een WA-verzekering? Zijn je fototoestellen verzekerd tegen schade en diefstal?

Is dat dan omdat je zo bezorgd bent? Of is het zo dat je juist omdat je een keer brand ergens meemaakte, wel verzekerd bent, en er verder niet meer aan denkt. Of vind je het juist geruststellend dat als iemand jouw fototoestellen pikt, je wel geld van de verzekering krijgt?

Sta je dan elke dag op met, ojee als ze vandaag maar niet gestolen worden?

Link naar reactie

Je neemt hier wel aan dat een prepper hamstert, en een andere prepper bezorgd is.

Heb jij een inboedelverzekering? Of voor de auto een WA-verzekering? Zijn je fototoestellen verzekerd tegen schade en diefstal?

Is dat dan omdat je zo bezorgd bent? Of is het zo dat je juist omdat je een keer brand ergens meemaakte, wel verzekerd bent, en er verder niet meer aan denkt. Of vind je het juist geruststellend dat als iemand jouw fototoestellen pikt, je wel geld van de verzekering krijgt?

Sta je dan elke dag op met, ojee als ze vandaag maar niet gestolen worden?

Hey, Stuudje.

Ik wil niemand beledigen hier, maar houdt rekening dat ik nog vrij onwetend ben over het onderwerp.

Neem me niet kwalijk als ik een verkeerde opmerking maak, maar opbouwende kritiek zal wel fijn zijn.

Ik neem alles terug als ik het verkeerd heb, maar je antwoord kwam wel defensief over.

Link naar reactie

Anyway, ik ben heel nieuwschierig of ik een van jullie kan contacten om over het onderwerp. Kennende ik eerder heb meegemaakt is heel anders een subcultuur goed in beeld te brengen zonder de personen achter het digitale masker te leren kennen.

skype, een bezoekje aan de academie/instituut waarin in fungeer of een lekker bakje koffie.

p.s. ik houdt het helemaal anoniem.

laat een bericht achter of private message me op het forum.

ik ben functioneer en woon in Eindhoven en Rotterdam dus "the closer, the better"

laat wat van jullie horen

Link naar reactie

Wat het mooie is van deze community; we stoppen mensen niet in hokjes. Er bestaat geen minimum aan blikken bruine bonen om jezelf een "prepper" te noemen. We hebben geen "secret handshake" (eigenlijk wel, maar dat ontken ik, omdat 'ie "secret" is...). Wat "we" wel vinden is dat iemand toch tenminste schoon drinkwater moet kunnen vinden/maken als de kraan het niet meer doet. Maar het feit dat je jezelf hebt aangemeld op deze site is al een hele stap, ook al is het slechts voor een studie opdracht.

Overigens ben ik "slightly offended" door je kwalificatie "subcultuur", anderzijds wel lachwekkend dat jij je dus per definitie schaart onder het kopje "normcultuur"? Geen "vrije denker" dus... Jammer, voor een student... Nog veel erger omdat je jezelf voorstelt als een "designer/artist"... Brrr... Als onze toekomstige kunstenaars zich al dermate in een keurslijf laten drukken...

Men ligt tegenwoordig aan het infuus van de welvaart, en wanneer er een stap teruggezet moet worden, zijn we volstrekt onvoorbereid. Vraag aan jou: Als jij de eerstkomende twee maanden niet naar de Appie kan, je kraan het niet meer doet en je toilet niet meer doorspoelt; Hoe lang denk jij te kunnen overleven op de inhoud van je koelkast?

Quid pro quo.

JB

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Hey johnny,

ik begrijp je reactie dat ik jullie in een soort hokje plaats als ik praat over subculturen. Maar zie het wel zo dat het project over subculturen gaat en zo werd gebriefd, we hebben 2 weken lang onze keuzes moeten bestuderen en moeten trechteren tot een duidelijk onderwerp. het is geen kunstenaars opdracht btw, maar ik wil deze community een duidelijke imago geven. Zelf ben ik veel met biomateriaal en bioplastic en de; so called storage design vandaar dat de community wel aansloot op mijn interesses.

Uiteindelijk moet er een visuele taal uitkomen, textiel worden ontwikkeld, een boek, maar ik heb hulp nodig van de community. Het klinkt daarom een beetje plat dat ik de community een subcultuur noem, omdat er echt al een plan zwart op wit staat geschreven en al waarschijnlijke producten staan gecategoriseerd voor productie.

"Men ligt tegenwoordig aan het infuus van de welvaart, en wanneer er een stap teruggezet moet worden, zijn we volstrekt onvoorbereid. Vraag aan jou: Als jij de eerstkomende twee maanden niet naar de Appie kan, je kraan het niet meer doet en je toilet niet meer doorspoelt; Hoe lang denk jij te kunnen overleven op de inhoud van je koelkast?"

Ik snap je citaat, maar ik heb meer kritiek nodig die ik visueel kan vertalen, wat je beschreef was meer een praktische ingeving.

als je me kan helpen daarin graag ;)

Link naar reactie

Ik ben op zoek naar preppers die open staan om mij mee te helpen aan een project,

het onderwerp spreekt waarschijnlijk al voor zich.

Ik hoop dat een van jullie mij met dit project kunnen helpen

Nou, ik wil je wel helpen aan een project..........

Maar ja, je bent me voor. Je hebt het project waar je aan geholpen wil worden, zelf al beschreven.

Dus nu niet langer dralen.... ga aan 't "preppen" (dan leer je "de prepperswereld" kennen), onderzoek je gedachtengang (dan wordt je nieuwsgierigheid bevredigt), etc. etc., en je hebt degene die je zoekt om je bij het project te kunnen helpen 24/7 voorhanden.

Succes en veel plezier

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...