Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoed of cap+capuchon


phaelin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

kijk ook bij je lokale dump winkel (heb eentje voor €5)
Kan ook, mijn ervaring met de buffs van goedkoper materiaal is dat ze snel stinken en sneller kapot gaan. Op een zomerse dag komt er toch echt veel zweet in zo'n Buff.

Daarom heb ik liever een Buff. De Buff voert het zweet goed af, en zoals gezegd, zonder dat de Buff zelf gaat stinken. Wollen buufs die goedkoper zijn, ben ik nog niet tegengekomen, en mijn winterbuff is van woll, dat houdt mij goed warm. Dus ook daarom kom ik swinters weer uit bij de echte Buff.

En nee ik heb geen aandelen. Iemand mag van mij best een goedkopere soort kopen. Ik zal het alleen om bovenstaande redenen zelf niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook, mijn ervaring met de buffs van goedkoper materiaal is dat ze snel stinken en sneller kapot gaan. Op een zomerse dag komt er toch echt veel zweet in zo'n Buff.

Daarom heb ik liever een Buff. De Buff voert het zweet goed af, en zoals gezegd, zonder dat de Buff zelf gaat stinken. Wollen buufs die goedkoper zijn, ben ik nog niet tegengekomen, en mijn winterbuff is van woll, dat houdt mij goed warm. Dus ook daarom kom ik swinters weer uit bij de echte Buff.

En nee ik heb geen aandelen. Iemand mag van mij best een goedkopere soort kopen. Ik zal het alleen om bovenstaande redenen zelf niet doen.

 

ik heb een militaire voor 5euro nu al twee jaar en hij voelt nog als nieuw aan en ik gebruik hem buiten de zomers om vaak dagelijks. en in de zomer vaak alleen in de nacht als ik buiten de nacht doorbreng maar ieder zn ding ofcourse:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij was net over de 75 euro dus enorm duur is 't ook weer niet. En als je 'm een beetje verzorgt met een impregneerspray gaat ie een leven mee.

 

Plus, je ziet eruit als dat figuur van Justified... Als je zo knap ben als ik in ieder geval. :cool:

Als jij het gewoon een geile hoed vind, dan moet jij die gewoon lekker opdoen.

Who cares wat een ander zegt!

Ik vind de hoed ook mooi, maar heb er geen hoofd voor.

Zelf heb ik altijd een muts bij me en draag ook pet met capuchon.

Jij kan als back up voor als het kouder wordt, ook een muts/capuchon dragen en in de tussentijd je hoed dragen.

Doe vooral gewoon waar jij je goed bij voelt! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook een buff, waar kan je die in een beetje neutrale kleur kopen?

Op internet kom ik alleen van die hippe dingen tegen. Ik wil onopvallend !

 

Ik heb ook lang moeten zoeken voor een neutrale. De mijn is nu donkerblauw met wat witte verticale streepjes in verschillende diktes van max. 7mm ofzo veel onopvallender kon ik hem niet vinden. Maar dat is al wat jaartjes terug geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google is uw vriend

 

Meen je dat echt? Ik twijfel namelijk aan onze vriendschap.

Ik had als kind ook zo'n vriendje dat bij mij altijd over de vloer kwam.

Ging altijd leuk en aardig, tot bleek dat hij stelselmatig al mijn geheimen deelde met de grote jongens van het schoolplein....

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de sneeuw zijn ze ideaal,

geen nattigheid in je nek, en geen capuchon die je beweging hinderd

Heb je op tv ooit reizigers op een pool-expeditie gezien met een hoed op? Vermoedelijk niet, want dat een hoed is veel kouder dan een gevoerde capuchon plus baseball-cap of muts. Prepping gaat ook over rugzakkamperen in de winter. En een hoed is daarvoor veel te koud. Probeer het maar eens uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op tv ooit reizigers op een pool-expeditie gezien met een hoed op? Vermoedelijk niet, want dat een hoed is veel kouder dan een gevoerde capuchon plus baseball-cap of muts. Prepping gaat ook over rugzakkamperen in de winter. En een hoed is daarvoor veel te koud. Probeer het maar eens uit.
Heb je ooit reizigers op een jungle-expeditie gezien met een capuchon op? Vermoedelijk niet, want dat een capuchon is veel warmer dan een hoed. Prepping gaat ook over rugzakkamperen in zomerse temperaturen. En een capuchon is daarvoor veel te warm. Probeer het maar eens uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ooit reizigers op een jungle-expeditie gezien met een capuchon op? Vermoedelijk niet, want dat een capuchon is veel warmer dan een hoed. Prepping gaat ook over rugzakkamperen in zomerse temperaturen. En een capuchon is daarvoor veel te warm. Probeer het maar eens uit.

 

LOL ;) @Stuudje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ooit reizigers op een jungle-expeditie gezien met een capuchon op? Vermoedelijk niet, want dat een capuchon is veel warmer dan een hoed. Prepping gaat ook over rugzakkamperen in zomerse temperaturen. En een capuchon is daarvoor veel te warm. Probeer het maar eens uit.
In mijn bob van 15 kilo is geen gewicht over voor een slaapzak, tent en groot mes om brandhout te hakken. En in Nederland is het meestal minstens tien maanden per jaar koud om 's nachts buiten te slapen. In een subtropisch of tropisch land zou ik een bob anders samen stellen dan in Nederland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op tv ooit reizigers op een pool-expeditie gezien met een hoed op? Vermoedelijk niet, want dat een hoed is veel kouder dan een gevoerde capuchon plus baseball-cap of muts. Prepping gaat ook over rugzakkamperen in de winter. En een hoed is daarvoor veel te koud. Probeer het maar eens uit.

 

of ze die dingen op de noordpool dragen is irrelevant, ik woon in gelderland (provincie van nl) daar zakken de temperaturen zelden onder de -10

en dan is mijn cowboyhoed ideaal als ik buiten bezig ben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Australische hoed, net als een amerikaanse alleen staat de voorkant meer naar beneden en dat is erg handig omdat de wind over de rand gaat ipv er onderdoor, ze hebben ook hetzelfde model als de mijne maar die kan je opvouwen.

Ze zijn van kangaroo leder.

Ook is je gezicht meer beschermt tegen het weer.

En heb altijd een radar muts bij me in de winter. http://www.johnhelmer.com/products/full/281.jpg

erg handig vooral in het bos.

Grappig dat velen hier lijken te denken dat een hoofddeksel alleen voor warmte is, het is juist heel belangrijk bij warm weer. En bij warm weer is een hoed functioneler dan een pet.

 

Hier is een mooie folding hat https://www.youtube.com/watch?v=W94Zrys5MD0

Ideaal voor preppers :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn bob van 15 kilo is geen gewicht over voor een slaapzak, tent en groot mes om brandhout te hakken. En in Nederland is het meestal minstens tien maanden per jaar koud om 's nachts buiten te slapen. In een subtropisch of tropisch land zou ik een bob anders samen stellen dan in Nederland.

 

Te koud om buiten te slapen in NL tien maanden per jaar?!

Hoe hebben we in hemelsnaam toch die SC's overleefd. ;)

 

Ben wel benieuwd hoe je aan 15kg komt zonder slaapzak, slaapmat, tent/tarp/bivakzak, dan neem je toch flink wat spullen mee.

Heb je een inventarislijst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...