Ga naar inhoud
GENEGEERD

Antivirale middelen


Aanbevolen berichten

Ik zit nu lekker te snotteren door e.o.a. griepvirusje. Een zoektochtje met de zoekfunctie van 't forum geeft mij geen antwoorden betreffende antivirale middelen geschikt voor preppers.

Zit hier nu een geprept zakje gedroogde cranberries op te kauwen, vreselijk vieze zoete bagger. American Quality ook niet geruststellend. ;)

 

Maar op de serieuze toon, wat voor antivirale DIY middelen zou je kunnen preppen of gebruiken tegen virussen?

 

Googlen levert een hoop medicijnen op een een tof plaatje van de kleine kwelgeest, geeneens een echt organisme, zoals een bacterie, alleen wat DNA en RNA op een stokje als 'foute' lolly:

 

200px-Tekening_Virus1.SVG.png.ed5614650a2b336a3b1d5c9154e95f4a.png

 

Er staat mij dus bij dat cranberries iets doen, vandaar dat ik me even over de gore zoete smaak heen zet.

 

Vlierbloesem en vlierbessen schiet me meteen te binnen, maar een beetje lastig in dit seizoen. M'n boekjes hebben het daarnaast over duindoorn voornamelijk vanwege de vit. C en de rest meer tegen allerlei symptomen van verkoudheid en griep.

 

De vlier: bloem en bes

vlier-2-.jpg.542b4825bb6d51fb2195a399027f1bfc.jpg

 

Kom er maar in! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

Tja, alweer middeltjes tegen de symptomen, vitamine C, knoflook tegen bacteriën (terwijl griep een virus is!) en de vlier.

Die link had ik dus zelf ook gevonden, maar vrij nutteloos dus, geen antivirale middelen.

 

 

@Stuudje, griepje, 'k weet het zeker. M'n energie niveau is compleet beneden peil, kleurloos snot, lichte verhoging, vaag hoofdpijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knip en plak.

 

Een antivirale werking heeft de Citroenmelisse . Dus de ziekten die veroorzaakt worden door virussen zoals verkoudheid, gordelroos, pfeiffer en ook een koortslip pakt hij aan. Als u de plant bekijkt, ziet u dat de bloemetjes op het middengebied van de plant bevinden. Daar zit zijn kracht, zo ook op ons middengebied. Het hart wordt gekalmeerd, het kruid helpt de nerveuze maag, wat zich uit in misselijkheid en krampen. En de milt staat hij bij, als die om een bepaalde reden vergroot is.

 

Citrioenmelisse ondersteunt ook het ritmisch gebeuren. Wat is uit in de ademhaling en hartwerking. Maar er is nog een ritmische werking in het lichaam actief. Namelijk de werkzaamheid van het autonome zenuwstelsel. Zij zorgt o.a. voor een balans van rust en arbeid en is werkzaam in al de organen. Een parasympatische en een sympathische werking.

 

Balans vinden? Is dat de boodschap van de Citroenmelisse? Misschien, de Middeleeuwers wisten dit zeker. Zij maakten van Citroenmelisse een extract wat zij Levenswater noemden. Volgens onze voorouders verjongden deze vloeistof de mens . Er kwam weer een nieuwe lente in hun leven bij het drinken van citroenmelissewater.

 

Benodigdheden: twee handjes melisseblaadjes (de steeltjes mogen erbij) , een kan water. Bereidingswijze: verwarm het water tot het kookpunt; laat het kokend water even afkoelen (de kook eraf) ; vul de theekan met water en de kruiden ; Deksel op de pot en minstens tien minuten laten trekken ; Eventueel de citroenmelissethee zeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover mijn vrouw weet (apothekers assistente) zijn er weinig/geen echte antivirale vruchten of planten. Zelfs met medicijnen ligt er ook aan welk virus bestreden moet worden wil het medicijn werken. Virussen zijn nu eenmaal lastiger dan bacteriën.

 

Weerstand verhogende middelen zoals fruit zijn altijd goed tegen zowel bacteriën als viussen.

 

Cranbarry's voorkomen blaasontsteking omdat het een soort beschermlaag aanlegt in de blaas. verder zitten er gewoon vitamines in die de weerstand verhoogt

 

Verder kan ik ju niet helpen ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje: Interessant, uit welke bron komt dat?

 

De Kruidenbijbel vermeld hem alleen voor maagstoornissen. Een ander boekje (Kruiden Allerlei) ook als kalmerend middel, hartkloppingen en licht bloeddruk verlagend.

De Kruidengids voegt daar nog positief effect op menstruatiestoornissen en seksuele opwinding aan toe.

 

Edit: Ah, je volgende post geeft het antwoord, wel veel exoten, gelukkig hebben we sommigen als kruid in de tuin.

De oregano staat hier al boven de grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iets op voel komen ga ik 's avonds aan de cognac of whisky. Niet dat ik het echt lekker vind maar de volgende dag voel ik me 'n stuk beter....op 'n beetje hoofdpijn na :cool:...en die verdwijnt vanzelf weer.

 

Ik heb altijd ongezoete cranberry's die zijn veel lekkerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iets op voel komen ga ik 's avonds aan de cognac of whisky. Niet dat ik het echt lekker vind maar de volgende dag voel ik me 'n stuk beter....op 'n beetje hoofdpijn na :cool:...en die verdwijnt vanzelf weer.

 

Ik heb altijd ongezoete cranberry's die zijn veel lekkerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe soms helpt een stomen (met of zonder kruid als kamille ed ) ook wel het verhoogd je lichaamstemperatuur wat in je luchtweg systeem ,( sauna mag ook :) )

voor een verstopte neus helpt , je neus spoelen met water zout mengsel . Zon is ook altijd goed en gewoon je gemak houden lijkt me

je lichaam de tijd geven te herstellen .en zoals je zelf aangaf vitamine C duindoorn , vlierbessen sap , citroen etc .

Beterschap :rolleyes:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen pijnstillers nemen @Raycoupe . Zij zijn koorts verlagend. Maar die koorts heb je nodig. Ze zorgt er voor dat je lichaam beter kan vechten tegen de griep/verkoudheid en je weerstand verhoogd wordt. Gewoon uitzieken en zielig zijn voor een weekje.

Misschien helpt een hete grog (te koop bij een natuurwinkel) om je wat beter te laten voelen. En sterkte bouillon. Evt. vla.

Heb je geen koorts, ga dan naar buiten, klein stukje wandelen en in de zon zitten. Niet verder gaan dan je lichaam aankan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een thuiskluisteraar. Wat ik erg prettig vind, maar niet shtf proof, een rode warmtelamp, inderdaad warmt het je lichaam op en ontspant ook. Veel drinken, Thee drinken warmt ook op van binnenuit, pijnstillers gebruik ik nu niet meer, wel tijdens de reis anders voel je jezelf helemaal ellendig. Mijn Oor zit ook al 3 dagen dicht door het vliegen, dus ik ben net B100 :) beterschap @Raycoupe

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen pijnstillers nemen @Raycoupe . Zij zijn koorts verlagend. Maar die koorts heb je nodig. Ze zorgt er voor dat je lichaam beter kan vechten tegen de griep/verkoudheid en je weerstand verhoogd wordt. Gewoon uitzieken en zielig zijn voor een weekje.

Misschien helpt een hete grog (te koop bij een natuurwinkel) om je wat beter te laten voelen. En sterkte bouillon. Evt. vla.

Heb je geen koorts, ga dan naar buiten, klein stukje wandelen en in de zon zitten. Niet verder gaan dan je lichaam aankan.

 

Pilletjes hou ik niet van, dus neem ik nooit. Altijd wel wat paracetamol in huis, maar die wordt of gegeten door 't bezoek met een kater, of ik kom er na een paar jaar achter dat ze al jaren over datum zijn. ;)

 

Maar even tijd gunnen, wat extra vit. C in diverse vormen nuttigen en mezelf een beetje warm houden.

 

Lekker kopje thee idd. Groene thee met gember vind ik wel lekker.

 

Sauna wacht ik even mee, is best zwaar voor je lichaam en kun je beter doen als je al weer wat hersteld bent. (Doe het al sinds m'n 12e)

Soms kun je een aankomende griep ermee de das om doen, soms slaat hij dan juist extra hard in is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van een chinese vrouw kreeg ik de tip mee om gedroogd en verpulvert mormodica fruit (een soort meloen) te pakken. Met deze vrucht ben ik binnen 2 dagen van m'n verkoudheid en 3 dagen van m'n griepje af. Nadeel is wel dat deze vrucht behoorlijk zoet is wanneer deze gedroogd is. Maar werkt bij mij en mensen in m'n omgeving zeer goed :) In vele Toko's te verkrijgen onder de naam "Lo han kuo beverage" of luo han guo

 

 

http://www.fleurdecafe.nl/contents/nl/p353_luo-han-guo.html

image.jpg.40ae7a67f28e29b21ed19bb358e8a379.jpg

http://www.amazingoriental.com/content/lo-han-kuo-beverage-168g

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geestelijke toestand is ook belangrijk. Je kunt jezelf ziekmaken, dus waarom niet beter? Niks zweverigs, gewoon jezelf ervan overtuigen dat je je beter voelt. Werkt voor mij meestal redelijk.

 

Bijvoorbeeld, mensen die een griepje krijgen en in een hoekje gaan zitten 'wat ben ik ziek' worden alleen maar beroerder. Mensen die zeggen 'mwa, griepje' en zoveel mogelijk gewoon doorgaan (wel verantwoord houden) zijn vaak een stuk sneller beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...