Ga naar inhoud
GENEGEERD

Politiek en belastingen

JohnVonSchutz
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat is jouw idee om de situatie te veranderen? Op welke manier bereik je volgens jou wel iets?
Als ik het zou weten zou ik het doen...

Ik ben voor protesteren, maar zoiets heeft alleen zin als je met genoeg bent.

Ik stem, om in elk geval niet de heel verkeerden aan de macht te krijgen, ook/zeker lokaal.

Politiek heb ik een werkgroep mede opgezet in mijn gemeente en ik heb vijftien jaar in adviesorgaan naar de gemeente gezeten.

Daarin heel wat bereikt wat de afgelopen twee, drie jaar allemaal opgeheven is :(

Ik zou willen dat ik weet wat ik kan doen aan een systeem wat zo verrot is, en met wie...en hoe.

Ik stelde onlangs deze vraag zelf op het forum...wat zou ik dan wél kunnen doen? ...en werd belachelijk gemaakt. Viel me erg tegen van die bekende prepper. Als jij ideeën hebt, serieuze, dan hoor ik het graag. 16 mei heb ik vrij. Ook jouw initiatief vind ik zinvoller dan alleen maar zeggen dat het allemaal zo klote is.

Link naar reactie

Als ik het zou weten zou ik het doen...

Ik ben voor protesteren, maar zoiets heeft alleen zin als je met genoeg bent.

Ik stem, om in elk geval niet de heel verkeerden aan de macht te krijgen, ook/zeker lokaal.

Politiek heb ik een werkgroep mede opgezet in mijn gemeente en ik heb vijftien jaar in adviesorgaan naar de gemeente gezeten.

Daarin heel wat bereikt wat de afgelopen twee, drie jaar allemaal opgeheven is :(

Ik zou willen dat ik weet wat ik kan doen aan een systeem wat zo verrot is, en met wie...en hoe.

Ik stelde onlangs deze vraag zelf op het forum...wat zou ik dan wél kunnen doen? ...en werd belachelijk gemaakt. Viel me erg tegen van die bekende prepper. Als jij ideeën hebt, serieuze, dan hoor ik het graag. 16 mei heb ik vrij. Ook jouw initiatief vind ik zinvoller dan alleen maar zeggen dat het allemaal zo klote is.

Hier wordt ik :) van. Dank. Wat zouden we nog meer kunnen verzinnen om dit belachelijke systeem te veranderen? Off grid gaan is nog het meest effectief, denk ik, maar niet voor iedereen mogelijk. Het moet toch mogelijk zijn dit drama af te wentelen?

Link naar reactie

Hier wordt ik :) van. Dank. Wat zouden we nog meer kunnen verzinnen om dit belachelijke systeem te veranderen? Off grid gaan is nog het meest effectief, denk ik, maar niet voor iedereen mogelijk. Het moet toch mogelijk zijn dit drama af te wentelen?

Lastige is dat het systeem niet (meer?) werkt. Stel we zouden een prepperspartij oprichten (de PPP, lol!) dan is de kans groot (ondanks alle goede bedoelingen) dat we net zo corrupt worden als de huidige politieke elite...daarnaast zijn veel belangrijke zaken zo complex, dat het voor veel mensen ook gewoon niet meer te begrijpen valt.

Persoonlijk proberen we zo onafhankelijk mogelijk te worden van het systeem, eigen voedsel, energie etc. Zorgen voor een minimale belastingdruk, door bv ook veel 2e hands te kopen. Ik hou er nu al rekening mee dat de (toekomstige) zorg voor mijn ouders op onze eigen schouders komt te liggen, dus dat nemen we nu al in onze plannen mee. Hoe meer mensen dit gaan doen hoe minder de belastinginkomsten. Ik weet niet wat daaruit gaat komen, maar bij genoeg mensen die dit volgen moeten er dan zowiezo zaken veranderen....hoe we die massa gaan bereiken? Het verhaal blijven vertellen en geduld hebben...

op een wat grotere schaal kan ik me voorstellen dat het helpt om weer echte communities te organiseren waar men elkaar kent en bijstaat. Huidige politiek state wat mij betreft helemaal los van de echte wereld en maakt veel mensen (jong en oud, rijk en arm) gemakzuchtig inde zin dat ze wijzen naar den haag en dat ze daar de problemen maar oplossen. Je zou belasting zelfs kunnen zien als een soort afkoopsom om de zorg voor je 'naasten' niet zelf te hoeven doen. We moeten dus meer beseffen dat we met z'n allen de oplossing in handen hebben, en kleine dingen kunnen doen om de verandering in gang te zetten.

(Voel me nu vreselijk hypocriet, gezien ik dit op een ipad aan het typen ben.....ach, onderdeel van de transitie zeg ik maar)

Link naar reactie

Ik vraag me dit ook vaak af. En als ik er goed over na ga denken wordt ik niet echt vrolijk. De machthebbers op deze wereld zijn konkelende, graaiende, parasiterende psychopaten. Ze hebben al het geld tot hun beschikking en wapens en anderen middelen genoeg om de bevolking te domineren en uit te melken als vee. Een evolutie geeft ze alleen maar de gelegenheid die wapens te testen om zo nog meer angst te creëren. Het systeem is inderdaad belachelijk, maar het uitmelken van de bevolking is al heel oud, het wordt al eeuwen en eeuwen gedaan. Het systeem zoals het nu is, is door de eeuwen heen zo geëvolueerd. Het is niet zomaar even in een paar jaartjes af gewenteld.

Het enige dat ik kan verzinnen is burgelijke ongehoorzaamheid, je eigen hart volgen en zorgen dat je geld niet bij de verkeerde partijen terecht komt. Je eigen communities oprichten, egodorpen opzetten, uit je eigen tuin eten en zorgen dat spionage apparatuur uit je huis blijft. Ik ken iemand die heeft zijn hele identiteit opgegeven, geen paspoort, geen ID meer. Of hij nu compleet onder de radar is vraag ik me af. En bedenk maar eens wat je niet meer kunt als je geen paspoort/ID meer hebt. Kortom, de oplossing is complex, heeft ook te maken met bewustwording van de massa.... soms lijkt het snel te gaan...soms erg langzaam.

Link naar reactie

Als banken stelen van burgers is het belasting.

Als burgers stelen van banken is het diefstal

Banken innen geen belastingen, dat doet de (gemeentelijke-, provinciale-, landelijke) overheid, oftewel De Staat!

Banken brengen kosten in rekening (die ze niet maken), rekenen provisie, en betalen een rente die nergens op slaat.

:cool:

Link naar reactie

Banken innen geen belastingen, dat doet de (gemeentelijke-, provinciale-, landelijke) overheid, oftewel De Staat!

Banken brengen kosten in rekening (die ze niet maken), rekenen provisie, en betalen een rente die nergens op slaat.

:cool:

nu ben ik niet van mening dat banken heilige zijn, maar het zijn bedrijven, en de doelstelling is winst maken

of je er wel of geen zaken mee doet (of in welke mate) bepaal je zelf

of werk jij ook voor niks?

Link naar reactie

Een zo zelfvoorzienend mogelijke gemeenschap oprichten met gelijkgezinden. Begin er maar aan he....

Een boerderij lijkt mij ideaal, waar er een aantal personen zich bezig houden met voedsel kweken, dieren kweken, verzorgen, slachten... Allemaal voor eigen gebruik.

Een aantal personen die het huishouden runnen.

Een aantal andere mensen kan gewoon blijven werken om zo geld te verdienen voor verbouwingen, infrastructuur, eigendomslasten (die er altijd zullen zijn).

Een beetje het leven van een familie, maar dan op iets grotere schaal (ook niet met te veel, het zal zo al moeilijk genoeg zijn, maar met een groep van 15 a 20 man(vrouw) lijkt mij zoiets wel haalbaar)

Alleen maar mijn bescheiden mening.

Is hier al zo veel over geluld en gezeverd, maar er komt toch niets van....

In de politiek zou ik het niet gaan zoeken, als je al aan je kiesdrempel komt, hoe ga je dan nog iets kunnen veranderen tegen al de bestaande belangengroepen in ?

Trouwens, dan moet je anderen weer gaan overtuigen van jou gelijk, en daar doe ik niet aan. Dat leidt alleen maar tot eindeloze discussies.

Link naar reactie

Een zo zelfvoorzienend mogelijke gemeenschap oprichten met gelijkgezinden. Begin er maar aan he....

Sommigen doen dat ook.

'Mensen denken dat we een sekte zijn.' fluistert Janneke Koldewijn. 'JA! Die horen we vaker ja.' reageert Paul Hendriksen, initiator van het project. 23 gezinnen uit heel Nederland, die geen echte bouwervaring hebben, bouwen in Olst een ecologische wijk. De huizen worden zo duurzaam mogelijk, van o.a. autobanden en zand. Als het goed is, hoeven de huizen niet bijgestookt te worden, dankzij zonnepanelen en de enorme ramen die naar de zon gericht staan. Vrijwilligers vanuit de hele wereld komen helpen, om te leren hoe je zo'n huis kunt bouwen.

http://www.rtvoost.nl/tv/uitzending.aspx?uid=312624

Ik woon zelf ook in zoiets, met 48 huishoudens. Ongeveer 100 mensen, van 0 tot 88.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...