Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

FreedomFighter

UFO vloot onderweg naar aarde?

Recommended Posts

Nou heb ik niet helemaal het forum etc. doorgelezen maar waarom zijn religie en wapens eigenlijk verboden onderwerpen?

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk

Staat in de forumregels.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is ook geen zekerheid, maar als ze zo ontwikkeld zijn dat ze dergelijke afstanden kunnen overbruggen, ofwel door snelheid met bijbehorende energie of wel door technologie om bv tijdruimtekromming of wat dan ook te kunnen benutten/beinvloeden om dergelijke afstanden/tijden te 'overbruggen'

Dan denk ik op basis van mijn beperkte natuurkundig inzichten dat er niks, aan elementen, hier op aarde is dat ze niet zelf met die technologie ook kunnen maken.

Dan zijn er nog de levensvormen, en dus oa wijzelf, en om te denken dat een veel verder ontwikkelde intelligentie daar belangstelling voor heeft vind ik dan weer arrogant.

En dan zijn er mischien nog zaken waar wij geen weet van hebben, spritualiteit andere dimensies en weet ik veel wat wij nog niet weten, en dat zullen ze dan ook wel kunnen bestuderen/meenemen/gebruiken/misbruiken zonder dat we er iets van merken?

K a n s

Je weet niet wat hun beweegt, wat voor stoffen ze hebben en hoe ver ontwikkeld ze zijn (naar onze maatstaven).

Misschien zijn ze technologisch niet ver ontwikkelt, maar kunnen ze door hun biologische bouw of grondstoffen of elementen of door simpelweg een andere loop door de tech-tree wel door de ruimte reizen.

Waarom is 'denken wat wij interessant zijn' arrogant? Zolang je niet weet wat een ander van ons kan leren, kan je niet zeggen dat wij niet interessant zijn.

Bijen kolonies zijn interessant, mieren zijn interessant, groepen vissen zijn interessant omdat we er iets van kunnen leren.

Deze post delen

Volgens mij mochten we het niet over religie hebben dus laten we dat maar in het midden houden :)

Nou heb ik niet helemaal het forum etc. doorgelezen maar waarom zijn religie en wapens eigenlijk verboden onderwerpen?

Men is bang voor het 'imago' van preppers -.-

Deze post delen

Ik denk dat de kans groot is dat een beschaving die ons heeft ontdekt (in tegenstelling tot ons die nog geen andere beschavingen hebben ontdekt) ook in staat zal zijn om ons van afstand te monitoren (zoals wij ook al veel kunnen zien vanaf grote afstand) en er dus geen reden is om naar ons te reizen, technologie vervangt dan de noodzaak tot fysieke aanwezigheid. Een reden zou kunnen zijn om biologische monsters te nemen. Als dat zo is dan impliceert dit echter dat biologisch leven in het universum alles behalve uniek is en daarmee de noodzaak vervalt om lokaal biologische monsters te verzamelen. Dus zoals een aantal al hebben gezegd, de kans dat een meer geciviliseerde beschaving het noodzakelijk zou vinden om ons te bezoeken lijkt dan klein. Ze kunnen het van afstand doen. Als leven in het universum een vaak voorkomend iets is (wat waarschijnlijk lijkt) dan is de kans klein dat het leven op aarde zo uniek is dat het extra interesse wekt van andere beschavingen.

Deze post delen

Misschien zijn die ufo's die gezien worden wel gewoon drones. Zoals die dingen die wij nu op Mars hebben rondrijden.

Deze post delen

Dus god bestaat:rolleyes:

Nope, want het al dan niet bestaan van God is geen wetenschappelijke theorie ;)

Deze post delen

Volgens mijn vriendin wel... want die roept altijd OMG (bij bepaalde activiteiten)

Ben je daar bij dan? :)

Deze post delen

Planeet zoals aarde gevonden

Wel 500 lichtjaar verderop. Da's een eind fietsen.

Wilde ik zojuist ook delen!

Hieronder nog de links van het artikel.

Aliens bestaan niet, haha. Wat toevallig dat deze nonsence steeds meer en meer ontkracht wordt en de wereld eens in moet zien dat alien-life meer realistisch is dan dat wij alleen in het hele heelal leven om elkaar te koppen klein te slaan.

http://www.nu.nl/algemeen/3754582/planeet-van-formaat-aarde-juiste-afstand-ster-gevonden.html

http://nos.nl/artikel/637138-planeet-zoals-aarde-gevonden.html

Deze post delen

Het is alleen al statistisch gezien onmogelijk dat wij de enige levende wezens in dit immense universum zouden zijn, het is voor ons alleen nog onmogelijk om deze afstanden te kunnen overbruggen, maar dat hoeft niet voor andere planeten te gelden, zelfs al liggen ze maar een paar honderd jaar voor qua techniek met ons, dan heb je al verschillen en technieken die wij niet eens kunnen bevatten nu.

Deze post delen

Het is alleen al statistisch gezien onmogelijk dat wij de enige levende wezens in dit immense universum zouden zijn, het is voor ons alleen nog onmogelijk om deze afstanden te kunnen overbruggen, maar dat hoeft niet voor andere planeten te gelden, zelfs al liggen ze maar een paar honderd jaar voor qua techniek met ons, dan heb je al verschillen en technieken die wij niet eens kunnen bevatten nu.

Dat heb je goed verwoord, zelfs alleen al 100 jaar kunnen een immens verschil maken, en daarbij te denken dat de Elite van deze wereld veel technieken en energiebronnen geheim houdt alleen om een economie te behouden die op valuta loopt.

Als de Elite van deze wereld niet zo hebberig was naar macht hadden wij vandaag al vrije energie, en met vrije energie zouden wij ook al gigantisch veel meer van de ruimte verkend hebben.

Deze post delen

Dat heb je goed verwoord, zelfs alleen al 100 jaar kunnen een immens verschil maken, en daarbij te denken dat de Elite van deze wereld veel technieken en energiebronnen geheim houdt alleen om een economie te behouden die op valuta loopt.

Als de Elite van deze wereld niet zo hebberig was naar macht hadden wij vandaag al vrije energie, en met vrije energie zouden wij ook al gigantisch veel meer van de ruimte verkend hebben.

wij hebben hier op Aarde honderden, zo niet duizenden jaren aan vooruitgang verloren door eeuwen van oorlogen. Met een beetje meer samenwerking en minder kapitalisme hadden we al veel verder kunnen zijn.

Deze post delen

Gast Peerke
wij hebben hier op Aarde honderden, zo niet duizenden jaren aan vooruitgang verloren door eeuwen van oorlogen. Met een beetje meer samenwerking en minder kapitalisme hadden we al veel verder kunnen zijn.

Yep. Ons ego staat ons in de weg.

Deze post delen

Ik had onlangs een discussie met mijn broer over buitenaards leven. Over het wel of niet bestaan er van. We zijn er wel degelijk van overtuigt dat er buitenaards leven bestaat. Maar om hiermee in contact te komen is weer een heel ander verhaal.

Wat ik me dan afvraag...

Vroeger werd gedacht dat wij (melkweg) ons in het midden van het heelal bevonden. Dit werd door Hubble in 1929 ontkracht.

Maar wij bevinden ons niet aan de buitenkant, en onze telescopen kunnen ver terug in de tijd kijken. Dit houd dus in dat er sterrenstelsels bestaan die miljarden jaren ouder zijn dan de onze en hierdoor natuurlijk ook een evolutieproces hebben doorstaan, veel eerder dan wij.

Stel.... stel dat daar dus ergens een planeet bestaat die dus miljarden jaren op ons vooruit loopt qua evolutie. en zij zenden (miljarden jaren geleden al) een signaal de ruimte in die hier dan door een instantie als SETI wordt opgevangen. Dan kunnen we daar dus he-le-maal niks mee. het is enkel een bevestiging dat er werkelijk buitenaards leven bestaat. Dit gaat voor wat probleempjes zorgen in allerlei geloven...

En om in termen van lichtjaren te praten... Ons Wereldje zend pas zo'n slordige 120-130 jaar radiosignalen uit. en niet eens gericht op de ruimte...

Voordat er ooit een signaal van ons opgepikt wordt... zijn we duizenden generaties verder... als we dat al halen :D

Het mooie van het heelal is dat er nog zoveel onbekend terrein is, dat we het niet eens kunnen bevatten hoeveel we nog niet weten. Wellicht zijn er allang buitenaardse wezens hier geweest door gebruik te maken van technieken die wij niet snappen, enfin...

Leuke materie om over te filosoferen met een lekker glas sterke drank in de handen bij een knetterend kampvuurtje :D

Deze post delen

Het ontkennen van leven elders in het universum, is dermate arrogant dat het bijna belachelijk is. Het universum is zo onmetelijk groot, dat het statistisch onmogelijk is dat er geen ander leven bestaat dan buiten het leven hier op aarde. Hetzij intelligent leven, hetzij leven in de vorm van een bacterie. Daarnaast, wat is "leven"? Wij definiëren "leven" naar "onze" standaarden. Een levensvorm, opgebouwd uit "koolstof".

Enfin, vroegah dachten "we" ook dat we van de aarde zouden pleuren als je maar ver genoeg met je bootje zou varen.

Dus "geloof" ik dat er elders leven bestaat? Ja, dat is bijna niet te ontkennen. Heb ik er bewijs voor? Nee, dat heb ik niet. De nummers werken echter wel in het voordeel.

Waar ik een beetje moeite mee heb, is de wijze waarop @FreedomFighter zijn punt tracht door te drukken. De agressie en onwelwillendheid om ook maar naar andere argumenten te luisteren dan wel voor open te staan, is voor mij het paradoxale bewijs voor de menselijke domheid.

Voor elke link die je plaats met "bewijs", kan ik er een plaatsen welke het tegendeel bewijst. Voor elke "expert" die roept dat het zo is, is er weer een andere "expert" die harder schreeuwt dat het niet zo is. Man, het lijkt wel bijna religie.

Dat je graag gelijk krijgt, dat snap ik nog wel. Maar kun je jezelf ook bedienen van de "open minded-heid" welke je van anderen vraagt? Bij voorbaat sabel je al argumenten neer van anderen, ("Voor mensen die willen zeggen dat het simpelweg lichten van onze eigen aarde zijn ... (bespaar je dan de moeite, want dat is dikke bullshit)"). omdat jij dat vindt.

Lees je berichten even terug. Ik vind het mooi als iemand bevlogen is over een onderwerp, maar wanneer je stopt om open te staan voor anderen en enkel praat en niet luistert, dan ben je verloren.

"Wat mensen zeggen of denken over een individu interesseert mij weinig! Heb ik echt letterlijk de schijt aan." Met alle respect @FreedomFighter, maar je hebt nog wel een en ander te doen aan je "geweldloze communicatie". Ik kan best een stuk met je mee gaan in je ideeën over de mogelijkheid over buitenaards leven, maar het is de toon die de muziek maakt.

Zoals ik al zei, het lijkt bijna op een religie...

Overigens ben ik ook bang voor de "anal probe".... @Keyser Suze heeft wel een punt...

Enfin, Bliep, bliep, we come in peace (Kill 'em all!).

JB phone home...

P.S.: Overigens doen "ze" er wel fucking lang over, dit topic is ruim een maand geleden gestart, waar vliegen die Aliens in? Diesel UFO's?

Deze post delen

P.S.: Overigens doen "ze" er wel fucking lang over, dit topic is ruim een maand geleden gestart, waar vliegen die Aliens in? Diesel UFO's?

Ik denk dat ze zo snel gingen dat ze niet eens gezien hebben dat wij hier ook rondhangen :)

Deze post delen

Er zijn buitenaardse die miljoenen jaren verder zijn dan ons.

En onze planeet in hun organische schepen snel weer verlaten als ze zien hoe primitief wij nog zijn.

Alleen de buitenaardse die ons willen uitbuiten blijven hier.

Moet je is kijken wat de mens bereikt heeft binnen 100jaar ondanks het achterhouden van vrije energie en andere technieken..

Waar zijn we over 100000jaar?

Dan lachen de kleuters om de theorie van Einstein.:D

Deze post delen

Er zijn buitenaardse die miljoenen jaren verder zijn dan ons.

En onze planeet in hun organische schepen snel weer verlaten als ze zien hoe primitief wij nog zijn.

Alleen de buitenaardse die ons willen uitbuiten blijven hier.

Moet je is kijken wat de mens bereikt heeft binnen 100jaar ondanks het achterhouden van vrije energie en andere technieken..

Waar zijn we over 100000jaar?

Dan lachen de kleuters om de theorie van Einstein.:D

Speculatie. Aannames. Wishful thinking? Met name dat laatste want we hebben kennelijk allemaal een verlosser nodig. Een vader figuur die zegt "kom maar, ik weet dat je er een grote bende van hebt gemaakt maar ik los het wel op"

Er zal best leven zijn op andere planeten. Maar wat heb je eraan. Wat maakt het uit of het wel of niet zo is. Tot het moment dat er werkelijk iemand uit zo'n UFO stapt en je verteld dat je ofwel voor de rest van je leven zijn sex slaaf bent ofwel andersom, heeft het allemaal weinig zin.

Deze post delen

Gast Heksenboot
...

Stel.... stel dat daar dus ergens een planeet bestaat die dus miljarden jaren op ons vooruit loopt qua evolutie. en zij zenden (miljarden jaren geleden al) een signaal de ruimte in ...

Hou die gedachte even vast.

Ze lopen miljarden jaren vooruit. . . .

Gebruiken ze dan nog miljarden jaren oude zend-apparatuur?

:p

Deze post delen

Volgens Frans Drake zouden er alleen al in ons Melkwegstelsel zo'n 10.000 bewoonde planeten/beschavingen moeten zijn

http://buitenaardsleven.webs.com/vergelijkingvandrake.htm

Er is wel veel kritiek op deze vergelijking, omdat veel variabelen gewoon onbekend zijn en er dus veel giswerk bij komt kijken.

Maar zelfs als er van die 10.000 beschavingen maar 1 procent daadwerkelijk zou bestaan, hebben we het nog over 100 bewoonde planeten. En dat is dan alleen in ons eigen Melkwegstelsel!

Ja, ik geloof wel in intelligent buitenaards leven. Ik vind het nogal egocentrisch om te denken dat wij de enige intelligente levensvorm zouden zijn (en dan is intelligent toch wel een heel relatief begrip ;) ).

Of ze ons ooit zullen vinden of wij hen, geen idee, dat gaan we tzt wel meemaken. Ik weet alleen niet of ik het wil meemaken dat ze ons zullen vinden. Ik denk dat Stephen Hawking hierin wel eens gelijk kan hebben en dat 'ze' ons uitroeien...zoals 'wij' ook oorspronkelijke bewoners in Noord en Zuid Amerika hebben uitgeroeid toen de vloot daar honderden jaren geleden aanmeerde.

Of de Ancient Alien theorie waar is, ach waarom niet. Als er mensen zijn die geloven in een godheid als Jezus of Allah, of Visnu of wat ook, waarom dan geen alien-godheid.

Of er groene mannetjes leven op Mars of de maan, dat lijkt me sterk omdat het van die kale, dorre planeten zijn. Maar aan de andere kant, we zien op aarde steeds dezelfde kant van de maan en nooit de achterkant. En misschien is daar wel een prachtig oerwoud met geweldige wezentjes. Volgens wetenschappers zouden we buitenaards leven eerder op de manen van planeten vinden ipv op de planeet zelf. Dus waarom dan niet op onze eigen maan?

Als die vloot echt onderweg was naar Aarde, hadden ze er denk ik al eens moeten zijn of in elk geval zichtbaar moeten zijn voor de hele wereldbevolking met al die lichtjes. Met smartphone's die sneller zijn dan een laptop en snelle en goede foto's kunnen maken, vind ik het maar raar dat foto's en filmpjes van UFO's altijd zo vaag en onscherp zijn. Maar wie weet is de vloot die onderweg naar ons zou zijn eerst aangemeerd aan de achterkant van de maan om bij te tanken en een bakkie te doen met de maanmannetjes ;)

Deze post delen

Hou die gedachte even vast.

Ze lopen miljarden jaren vooruit. . . .

Gebruiken ze dan nog miljarden jaren oude zend-apparatuur?

Tuurlijk, naar mensen zo achterlijk als wij.

En een signaal, pfff, misschien fluiten ze er wel 1.

Ze lopen immers miljarden jaren vooruit. :rolleyes:

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...