Ga naar inhoud
GENEGEERD

usb apparaat opladen met batterijen


phaelin

Aanbevolen berichten

Nee, dus niet een batterij oplader, die hebben we zat. Ik zoek iets waarmee ik met aa batterijen (daar zijn er genoeg van) een usb apparaat (ereader oid) kan opladen.

 

Ik heb een tijdje gegoogled en de enige die ik vond was dit:

 

http://efo.buy-lowest.com/computer-accessories-c-68/white-emergency-charger-for-iphone-ipod-mobile-phone-etc-p-214

 

Er zullen er toch wel meer zijn? En voor minder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hij hoeft niet zoveel aan te kunnen, ik heb een simpel ereadertje van de Lidl en een verzameling documentjes (medisch, jagen, etc, etc..) Daar zou ie voor zijn.

 

Die zijn er zeker een voor meer ook, het is maar welke kwaliteit en wat je aan uitgangs ampere je wil hebben. En tablet gaat hiermee niet, voor mobiel gaat het prima. Ik heb deze zelf ook. Je mag hem wel hebben als je wil

 

Als je 'm over hebt, graag. Ik betaal natuurlijk eventuele verzendkosten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij hoeft niet zoveel aan te kunnen, ik heb een simpel ereadertje van de Lidl en een verzameling documentjes (medisch, jagen, etc, etc..) Daar zou ie voor zijn.

 

 

 

Als je 'm over hebt, graag. Ik betaal natuurlijk eventuele verzendkosten :)

 

Ga ik hem voor je opzoeken, stuur mij even een pm waar hij heen mag. Postzegels neem ik wel voor mijn rekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik zou graag overstappen op eneloop batterijen. Er bestaat van eneloop ook een usb lader. Zou deze dan weer aan een solarlader met usb uitgang aan te sluiten zijn? Zolang de zon dan af en toe schijnt zou het laden dan in kombinatie met eneloop batterijen goed lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dus niet een batterij oplader, die hebben we zat. Ik zoek iets waarmee ik met aa batterijen (daar zijn er genoeg van) een usb apparaat (ereader oid) kan opladen.

 

Ik heb een tijdje gegoogled en de enige die ik vond was dit:

 

http://efo.buy-lowest.com/computer-accessories-c-68/white-emergency-charger-for-iphone-ipod-mobile-phone-etc-p-214

 

Er zullen er toch wel meer zijn? En voor minder?

 

Het spijt me , maar ik kan de lader nergens meer vinden. Als deze terecht komt zal ik aan je denken, maar ik weet het niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel ampere zou dat ding geven met 4 gewone AA's. Laten we zeggen de Aerocells van de Lidl? Staat op die batterijen niet bij hoeveel mAh ze zijn.

 

Hier:

 

http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/7767-hoeveel-mah-zit-er-normale-alkaline-batterijen.html

 

hebben ze 't over 1500mAh. Apparaatje uit de prepshop heeft 2300 mAh oplaadbare batterijen dus die 1A gaat ie niet halen denk ik, maar hij komt in de buurt. Vraag me dan weer af wat je nog wel en niet kan opladen ermee als je wegwerp batterijen gebruikt. Als je een zwengel of zonnelader moet gaan inzetten om je batterijen weer op te laden kun je daarmee net zo goed je telefoon mee opladen dus ik vind 't een beetje kip-ei verhaal.

 

Als iemand weet hoeveel die Lidl batterijen zijn, bijvoorbeeld in vergelijking met de Duracell procells, daar heb ik er 100 van op voorraad, dan graag.

 

Procell

 

EDIT: Blijkbaar hadden we al een review:

 

http://preppers.nl/forum/archive/index.php/t-6133.html

 

Blijft de vraag hoe dat gaat als je alleen die van de prepshop heb (geen zonnepanelen) en gewoon wegwerpbatterijen...

 

Als ik 'm al koop koop ik 'm met zonnepannelen erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi @phaelin,

 

Afgelopen shelter camping heb ik zo'n charger gewonnen in de MEGA karma, ik riep toen al die gaat naar jou! Dus bij deze, wil je hem nog hebben, dan stuur ik hem graag op!

 

 

 

Hoeveel ampere zou dat ding geven met 4 gewone AA's. Laten we zeggen de Aerocells van de Lidl? Staat op die batterijen niet bij hoeveel mAh ze zijn.

 

Hier:

 

http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/7767-hoeveel-mah-zit-er-normale-alkaline-batterijen.html

 

hebben ze 't over 1500mAh. Apparaatje uit de prepshop heeft 2300 mAh oplaadbare batterijen dus die 1A gaat ie niet halen denk ik, maar hij komt in de buurt. Vraag me dan weer af wat je nog wel en niet kan opladen ermee als je wegwerp batterijen gebruikt. Als je een zwengel of zonnelader moet gaan inzetten om je batterijen weer op te laden kun je daarmee net zo goed je telefoon mee opladen dus ik vind 't een beetje kip-ei verhaal.

 

Als iemand weet hoeveel die Lidl batterijen zijn, bijvoorbeeld in vergelijking met de Duracell procells, daar heb ik er 100 van op voorraad, dan graag.

 

Procell

 

EDIT: Blijkbaar hadden we al een review:

 

http://preppers.nl/forum/archive/index.php/t-6133.html

 

Blijft de vraag hoe dat gaat als je alleen die van de prepshop heb (geen zonnepanelen) en gewoon wegwerpbatterijen...

 

Als ik 'm al koop koop ik 'm met zonnepannelen erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @phaelin,

 

Afgelopen shelter camping heb ik zo'n charger gewonnen in de MEGA karma, ik riep toen al die gaat naar jou! Dus bij deze, wil je hem nog hebben, dan stuur ik hem graag op!

 

Heel vriendelijk. Ik heb inmiddels 3 goalzero 10 chargers en twee van die type 7 zonnepanelen en een Waka Waka power dus ik zit prima. Ik zou zeggen maak er een karma'tje van, er is vast interesse voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

even voor de "duudelijkheid" nog

 

mijn tip over de adventurekit was bedoeld aan @phaelin

 

ik weet dat @Simurgh de eigenaar is van de prepshop

 

maar de tip blijft staan, de adventure kit is een geweldig stukje gear wat mij niet snel zonder energie laat staan.

 

Heel vriendelijk. Ik heb inmiddels 3 goalzero 10 chargers en twee van die type 7 zonnepanelen en een Waka Waka power dus ik zit prima. Ik zou zeggen maak er een karma'tje van, er is vast interesse voor!

 

Dank, maar ik heb er inmiddels dus 2. Met een extra charger als reserve :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...