Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gaslantaarn


phaelin

Aanbevolen berichten

Weet iemand meer over dit apparaat?

 

Moeten er kousen vervangen worden en zo ja, na hoeveel gebruik?

 

Als je 'm neerzet met een pannetje erop, blijft ie dan wel staan? Lijkt niet erg stabiel zo op de foto.

 

http://www.internet-trading.nl/index.php?item=gaslantaarn&action=article&group_id=18&aid=236&lang=NL

 

Edit: Besef me net dat er natuurlijk nog een gaspatroon onder komt dus dat zorgt dan wellicht voor de stabiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Weet iemand meer over dit apparaat?

 

Moeten er kousen vervangen worden en zo ja, na hoeveel gebruik?

 

Als je 'm neerzet met een pannetje erop, blijft ie dan wel staan? Lijkt niet erg stabiel zo op de foto.

 

http://www.internet-trading.nl/index.php?item=gaslantaarn&action=article&group_id=18&aid=236&lang=NL

 

Edit: Besef me net dat er natuurlijk nog een gaspatroon onder komt dus dat zorgt dan wellicht voor de stabiliteit.

 

 

Zo te zien moet je hem ophangen aan die ketting. Ik vermoed dat het een vergasser is en dat er dus brandstof onder in het tankje moet. Zo te zien zit er een kous in, en kousen gaan ooit kapot, maar als je er voorzichtig mee omgaat gaan ze best wel een tijd mee.

 

Jammer dat er geen toelichting bij staat. Ik zou ze nooit zomaar ongezien kopen, want nu weet je niet precies wat je koopt. Maar je schijnt je internet aankopen binnen 14 dagen (ofzo) te kunnen retourneren. Dat is wat vrouwen doen met zalando. Wat ze niet bevalt sturen ze gratis retour. Zelf ben ik niet zo'n internet koper. Ik wil het eerst in mijn handen hebben, voor ik besluit of ik het hebben wil.

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is alles wat erbij staat:

 

Gaslantaarn van RVS

Werkt op camping gas en electronische ontsteker.

Zeer veel licht en plaatje word ook heet zodat men er bv soep op kan koken

Aansluiting voor de gewone camping gas flesjes

 

Maar zelfs zonder soep koken zou 't erg leuk zijn om er eentje op 't balkon te hangen.

 

Ik zal ze gewoon even moeten bellen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een zeer klein gaslampje met iets van 30-40watt aan licht. Er op koken? Daar is het lichtje te klein voor. @wiskers Niks mis met dure schroefdraad tankjes hoor. Best wel praktisch. Je kan ook van die Markill/Primus adapters voor de 190gr prikblikjes kopen. Dan maak je van je prikblik een schroef gascartridge.

Het voordeel van die schroeftankjes van Coleman/MSR etc is dat je brander/lampje lekker klein op te bergen is in je rugzak. Met een vast prikblik blijft je brander te groot en ook enigzins kwetsbaar. Zowieso zou ik geen lamp met een kousje meenemen in de rugzak. Voordat je je rugzak hebt ingepakt is je gaskousje al kapot of van de branderkop af....:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een zeer klein gaslampje met iets van 30-40watt aan licht. Er op koken? Daar is het lichtje te klein voor. @wiskers Niks mis met dure schroefdraad tankjes hoor. Best wel praktisch. Je kan ook van die Markill/Primus adapters voor de 190gr prikblikjes kopen. Dan maak je van je prikblik een schroef gascartridge.

 

Tnx voor de info, enig idee waar deze te koop zijn?

Heb wel een adapter waarmee ik ook Campinggas schrofblikken kan gebruiken maar van deze had ik nog niet gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vladimir dit is de adapter die ik heb: http://www.bergsportwinkel.nl/prik-adapter-cartouche-edelrid.html

In de UK zijn ze soms iets goedkoper. Je kan ook deze eens proberen, werken ook erg prettig : http://www.go-system.co.uk/catalog/product/view/id/396/category/67/

[ATTACH=CONFIG]8877[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8878[/ATTACH]

Deze onderste optie is het beste voor thuis. Is wat zwaarder maar werkt fijner met prikcartridges. Je dan niet zo te rommelen met die klemmen van die Edelrid/markill types.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vladimir dit is de adapter die ik heb: http://www.bergsportwinkel.nl/prik-adapter-cartouche-edelrid.html

In de UK zijn ze soms iets goedkoper. Je kan ook deze eens proberen, werken ook erg prettig : http://www.go-system.co.uk/catalog/product/view/id/396/category/67/

kijk wat slim! zijn me nooit opgevallen die adapters :eek:... wel heel vaak gemist, want die prikblikken zijn echt overal te koop. De ventielblikken daartegen steeds minder.

 

Inderdaad, op zo'n lampje is niet te koken, snap echt niet dat er nog advertentie's bestaan die dat beweren. Je kan er een mok water op 'verwarmen' maar zelfs 'maar 200 ml' gaat net niet koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zulke lampen zijn wel goed voor een shelter , de warmte is goed voor een acceptable verhoging van de omgevingstemperatuur , Tunnel tent bij -10 graden Celsius , kwam op een temperatuur van 5 graden .

 

Precies. Maar hou wel rekening met de kleine besloten ruimte waarin je zo'n lampje gebruikt! Tevens zijn ze niet echt handig in je rugzak ivm het kousje, wat snel van de vergasser afvalt en/of stuk gaat door schokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk wat slim! zijn me nooit opgevallen die adapters :eek:... wel heel vaak gemist, want die prikblikken zijn echt overal te koop. De ventielblikken daartegen steeds minder.

 

Inderdaad, op zo'n lampje is niet te koken, snap echt niet dat er nog advertentie's bestaan die dat beweren. Je kan er een mok water op 'verwarmen' maar zelfs 'maar 200 ml' gaat net niet koken.

 

Daarom lopen we hier toch rond Highway? Om elke dag weer wat te leren van elkaar? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...