Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie is Courtney Brown?

Charlie
 Share

Recommended Posts

Courtney Brown is een wiskundige, een visionair, auteur, kunstenaar en een ‘remote viewer’..

Ik plaats dit bericht, omdat ik er nog niets over gelezen heb.

Op Want to Know kwam ik een apart artikel tegen. Het is een keer geen voorspelling en al helemaal geen aankondiging van rampspoed. Het betreft een vooraankondiging die de wereld zal veranderen. Die aankondiging was eerst gepland in februari, nu uitgesteld tot 15 maart! Dat is dan wel weer jammer.

Maar toch, als je de punten leest die de aankondiging moeten inleiden, dan heeft die vent wel iets te vertellen. Hieronder staat punt 11 van 23 febr die ik zeer intrigerend vond.

#11 (23-02) De Mensheid is een collectieve intelligentie. En een collectieve intelligentie verandert alleen dán, wanneer de gedachten van velen evolueren. Door ‘anders’ te denken, creëren mensen een verandering in hun realiteit. En het is onmogelijk voor een enkel individu om dit alléén voor elkaar te krijgen, ongeacht of die persoon nu een president is van een land, een heilige of ‘Jan-met-de-pet’. Het is volledig nutteloos om de elite een petitie aan te bieden, waarin het verzoek staat om de samenleving te veranderen. Omdat de personen van deze elite, in eerste instantie juist onderdeel werden van de elite, door het bewustzijn van een maatschappij te reflecteren, zoals die wás.

De elite verandert pas dán, als de maatschappij verandert. Er is niet te ontsnappen aan het feit, dat wanneer iemand een betere wereld wil, hij met de massa zal dienen te gaan werken, omdat de massa zich letterlijk een weg naar een betere wereld moet ‘denken’.. Er zijn op dit principe geen uitzonderingen.

Maar goed, over drie dagen zullen we het weten, zoals het op de site staat: Het betreft geen Aarde-veranderingen, enkel een aankondiging met informatie. Maar informatie is in staat de richting waarop een beschaving evolueert, te veranderen; en het is een aankondiging van deze soort...

Nou, iets positiefs, al is het maar een idee, kunnen we wel gebruiken. Ik ben benieuwd.

En ja, een aluhoedje mag gedragen worden op de 15de maart.

Charlie

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Komt wel deels een beetje neer op hoe ik ook tegen het leven aan kijk. Voor degenen die het punt niet helemaal snappen mbt collectieve intelligentie en de kracht/invloed van gedachtes: enige verdieping in quantum physics helpt hier misschien (ben te lui atm om het punt verder uit te leggen)

• Leuk 1
Link naar reactie

Komt wel deels een beetje neer op hoe ik ook tegen het leven aan kijk. Voor degenen die het punt niet helemaal snappen mbt collectieve intelligentie en de kracht/invloed van gedachtes: enige verdieping in quantum physics helpt hier misschien (ben te lui atm om het punt verder uit te leggen)

Gaat niet echt helpen aangezien de theorie en met name de aangenomen universele toepasbaarheid nogal onzinnig is.

Link naar reactie

jongens denken jullie nou daadwerkelijk dat er alleen op deze aardkloot leven voorkomt? , zijn julie echt zo kortzichtig? trouwens een soort van collectieve intelligentie komt ook voor in de plantenwereld lees dit stuk maar eens http://www.kennislink.nl/publicaties/zegt-de-ene-plant-tegen-de-andere-punt-punt-punt

Communiceert een boom met het klimaat als hij zijn bladeren laat vallen in de herfst?

Als je de term communicatie zodanig op wil rekken dat het hardcoded DNA omvat dan heb je een punt.

Zat net even te lezen:

Deze afluisterhypothese werd in de jaren negentig onderzocht door ecoloog Jan Bruin onder begeleiding van Sabelis en Dicke. ‘De metingen werden uitgevoerd in een windtunnel om de luchtstroom te kunnen controleren’, legt Bruin uit. ‘Je neemt twee planten waarvan er een wordt aangevallen door insecten.Die zet je bovenwinds in de tunnel. Die aangevallen plant scheidt een geur af om lijfwachten aan te trekken. De andere plant staat benedenwinds. Dit is de afluisterplant, althans dat is de hypothese. De vraag is of de afluisterplant vervolgens aantrekkelijker wordt voor lijfwachten. Daarom kregen de lijfwachten de keuze tussen een plant die heeft kunnen afluisteren en eentje die niet heeft afgeluisterd.’De uitkomst was verrassend: De roofmijten bleken inderdaad een voorkeur te hebben voor planten die in de nabij staan van aangetaste planten.

Redelijk kansloos onderzoek dit, die geurstoffen waaien non-stop langs de ene plant, beetje hetzelfde effect als dat je benedenwinds aan een kampvuur zit, dan stinken je kleren ook naar rook......

Link naar reactie

fijne vladimir juist net dat ene eruit pikken maar niet verder kijken dan je neus lang is daarom plak ik maar even dit stukje erin

Maar Dicke liet zich niet weerhouden en ontdekte dat planten wel degelijk communiceren: met dieren zoals roofmijten of sluipwespen. Roofmijten blijken te worden aangetrokken door planten die worden aangevreten door spintmijten. De roofmijten eten vervolgens de spintmijten op. Dicke toonde aan dat het de plant zelf was die de roofmijten lokte, en dat ze niet afkwamen op geuren van spintmijten. De plant gebruikt de roofmijten dus als een soort lijfwacht. Het oude adagium ‘de vijand van mijn vijand is mijn vriend’, geldt blijkbaar ook voor planten.

Communicatie is een activiteit waarbij levende wezens betekenissen uitwisselen door op elkaars signalen te reageren. Het Latijnse woord communicare slaat terug op "iets gemeenschappelijk maken". Deze pagina gaat over interactie tussen mensen. (Er bestaat ook diercommunicatie en plantencommunicatie.) Communicatie is behalve een sociale activiteit, ook het resultaat van het contact: de optelsom van wederzijdse betekenisgevingen, ook wel communicatie-effect genoemd.

zo jammer zo jammer

Hamster

Communiceert een boom met het klimaat als hij zijn bladeren laat vallen in de herfst?

Als je de term communicatie zodanig op wil rekken dat het hardcoded DNA omvat dan heb je een punt.

Zat net even te lezen:

Redelijk kansloos onderzoek dit, die geurstoffen waaien non-stop langs de ene plant, beetje hetzelfde effect als dat je benedenwinds aan een kampvuur zit, dan stinken je kleren ook naar rook......

• Leuk 1
Link naar reactie

fijne vladimir juist net dat ene eruit pikken maar niet verder kijken dan je neus lang is daarom plak ik maar even dit stukje erin

Communicatie is een activiteit waarbij levende wezens betekenissen uitwisselen door op elkaars signalen te reageren. Het Latijnse woord communicare slaat terug op "iets gemeenschappelijk maken". Deze pagina gaat over interactie tussen mensen. (Er bestaat ook diercommunicatie en plantencommunicatie.) Communicatie is behalve een sociale activiteit, ook het resultaat van het contact: de optelsom van wederzijdse betekenisgevingen, ook wel communicatie-effect genoemd.

zo jammer zo jammer

Hamster

Mijn waarde hamster, ik heb het hele stuk uit je link doorgelezen, vandaar ook de opmerking over hardcoded DNA.

De plant maakt een bepaald stofje aan als het beschadigd wordt en daar komen de roofmijten op af die weten dat er dan spinmijten te vinden zijn.

Niet echt veel anders dan een beer die zijn hol induikt als het winter wordt, communiceren de seizoenen dan met de beer?

Daarna wordt in de tweede helft van het stuk geclaimd dat planten onderling communiceren dmv "afluisteren", het stukje wat ik poste was alleen om de erbarmelijk slechte onderzoeksmethodiek aan te stippen waarmee dat "bewezen" wordt.

Om eerlijk te zijn komt daarna nog dit:

Actief of passief

De grote vraag is nu of het afluisteren een actief of een passief proces is. Passief betekent dat de afluisterplant onaantrekkelijk wordt omdat hij een stof adsorbeert die door de aangevallen plant wordt verspreid. ‘Een soort tweedehandsgebruik’, legt Bruin uit, ‘net zoals je kleren naar rook ruiken als je in een roken-coupé hebt gezeten, zonder dat je zelf hebt gerookt. Maar het kan ook zijn dat de afluisterplant actief reageert en stoffen aanmaakt.’

Inmiddels wordt steeds duidelijker dat planten actief stoffen produceren. Niet alleen in lab experimenten, maar ook in veldonderzoek is dit aangetoond

Dus, je hebt een plant die aangevallen wordt door spinmijten, die scheidt een stofje af, dat waait toevallig over naar een benedenwindse plant en die gaat het stofje ook aanmaken.

Hier is geen sprake van reageren op elkaars signalen maar reageren op een bepaald chemisch stofje, hoe is dit onderlinge communicatie?

Vraag me trouwens af of die spinmijten niet altijd naar dat stofje ruiken, wegens altijd op een plant zitten die het produceert enzo, als ze dan verkassen naar een andere plant nemen ze dit stofje mee en gaat de plant direct datzelfde stofje aanmaken cq de plant denkt in het onderzoeksvoorbeeld dat er spinmijten op zitten doordat dat bepaalde stofje op die plant waait.

Of klinkt dit heel erg veel onwaarschijnlijker dan plantjes die met elkaar praten?

zo jammer, zo jammer....

.... dat dit niet in het echt kan ;)

verszw.gif

Link naar reactie

Hier is geen sprake van reageren op elkaars signalen maar reageren op een bepaald chemisch stofje, hoe is dit onderlinge communicatie?

Hangt dat niet af van je definitie van 'communicatie'? @Vladimir

Veel levensvormen communiceren anders dan via geluid, lichtsignalen, of bits en bytes door een koperdraadje, maar juist chemische stofjes.

Motten die een vrouwtje lokken, mieren die een spoor uitzetten naar eten, zelfs de mens reageert op feromonen......

Definieer communicatie.......

Link naar reactie

Hangt dat niet af van je definitie van 'communicatie'? @Vladimir

Veel levensvormen communiceren anders dan via geluid, lichtsignalen, of bits en bytes door een koperdraadje, maar juist chemische stofjes.

Motten die een vrouwtje lokken, mieren die een spoor uitzetten naar eten, zelfs de mens reageert op feromonen......

Definieer communicatie.......

Was in reactie op de definitie van hamster:

Communicatie is een activiteit waarbij levende wezens betekenissen uitwisselen door op elkaars signalen te reageren.

Plantje 2 reageert op de luchtstroom in de windtunnel waardoor het blootgesteld wordt aan dat stofje, dit heeft verder niets met plantje 1 te maken want een bakje met dat stofje ipv plantje 1 had exact hetzelfde effect gehad, en had de wind de andere kant op geblazen was er niets gebeurd.

Dus om nu te zeggen dat die planten communiceren nee.

Link naar reactie

Was in reactie op de definitie van hamster:

Plantje 2 reageert op de luchtstroom in de windtunnel waardoor het blootgesteld wordt aan dat stofje, dit heeft verder niets met plantje 1 te maken want een bakje met dat stofje ipv plantje 1 had exact hetzelfde effect gehad, en had de wind de andere kant op geblazen was er niets gebeurd.

Dus om nu te zeggen dat die planten communiceren nee.

Ok, duidelijk. Hangt mijns inziens nog steeds af van de definitie van communiceren.

Die etherpiraten hier in de buurt blijven ook uitzenden al luistert niemand naar die bagger. :p

Radio is typisch zo´n voorbeeld, is dat communicatie.

´k Snap nu wel precies jullie ´geschil´, ´t is maar wat je onder communicatie verstaat dus.

Vandaar mijn vraag over het definiëren van communicatie.

Link naar reactie

Communiceren kan je niet in je eentje @Raycoupe , maar zolang je niet zeker weet dat je helemaal geen luisteraars hebt kan je radio communicatie noemen ja ;)

Ben het eerlijk gezegd ook niet met de definitie van hamster eens, communicatie kan ook éénrichtingsverkeer zijn.

(Behalve in de vorm van een windtunnel dan :p)

zeker in jou geval eenrichtingsverkeer zoals ik al zei en @Raycoupe ook, communicatie is niet alleen het vibreren van je stembanden, als ik mijn middelvinger naar je opsteek weet je ook donders goed wat ik bedoel en toch in jouw defenitie communiceer ik dan niet?

en elk onderzoek moet al haar bevindingen/resultaten uitbrengen dat jij die anders interpreteert dan bedoeld is tja dat is niet mijn fout

en blijkbaar heb je niet het hele onderzoek gelezen anders had je dit wel gezien

Actief of passief

De grote vraag is nu of het afluisteren een actief of een passief proces is. Passief betekent dat de afluisterplant onaantrekkelijk wordt omdat hij een stof adsorbeert die door de aangevallen plant wordt verspreid. ‘Een soort tweedehandsgebruik’, legt Bruin uit, ‘net zoals je kleren naar rook ruiken als je in een roken-coupé hebt gezeten, zonder dat je zelf hebt gerookt. Maar het kan ook zijn dat de afluisterplant actief reageert en stoffen aanmaakt.’

Inmiddels wordt steeds duidelijker dat planten actief stoffen produceren. Niet alleen in lab experimenten, maar ook in veldonderzoek is dit aangetoond. Bruin: ‘Het totaal aan publicaties wordt langzaam indrukwekkend. Die veldexperimenten zijn belangrijk om tegenstanders over de streep te krijgen, want hun kritiek is vaak dat de labomstandigheden in de natuur nooit voorkomen.Uit het veldonderzoek blijkt overigens wel dat de afstand waarover de signalen afgeluisterd kunnen worden vooralsnog niet zo groot is, een centimeter of tien, twintig.’

maar om een heel lang verhaal kort te maken tometo? of tomato!

Link naar reactie

Gaat niet echt helpen aangezien de theorie en met name de aangenomen universele toepasbaarheid nogal onzinnig is.

Tsja, als ik zo je replies zie in dit topic denk ik niet dat dit een onderwerp is waar we het snel over eens zullen worden. Maar ieder z'n mening ten slotte ;)

Link naar reactie

zeker in jou geval eenrichtingsverkeer zoals ik al zei en @Raycoupe ook, communicatie is niet alleen het vibreren van je stembanden, als ik mijn middelvinger naar je opsteek weet je ook donders goed wat ik bedoel en toch in jouw defenitie communiceer ik dan niet?

Dus wat je wil zeggen is dat je het ook niet eens bent met de definitie die je zelf geeft :confused:

Maar misschien een idee om eerst een stukje te lezen voordat je het quote? Volgens mijn definitie is een opgestoken middelvinger naar mij wel communicatie, een opgestoken middelvinger naar een plant zou ik ndan weer niet onder communicatie scharen.

en elk onderzoek moet al haar bevindingen/resultaten uitbrengen dat jij die anders interpreteert dan bedoeld is tja dat is niet mijn fout

en blijkbaar heb je niet het hele onderzoek gelezen anders had je dit wel gezien

Joh, dat zelfde stukje quote ik zelf een paar posts naar boven, ik had het gezien ja.

Gaat ook niet over het interpreteren van onderzoeksresultaten maar meer om kritiek op de volstrekt ondermaatse onderzoeksmethodiek in het windtunnelonderzoek. :p

Link naar reactie

Volgens mijn definitie is een opgestoken middelvinger naar mij wel communicatie, een opgestoken middelvinger naar een plant zou ik ndan weer niet onder communicatie scharen.

huh nu opeens is dat geen communicatie en nog geen tel terug heb je het over éénrichtings verkeer, een middelvinger naar een plant is in jou opvatting dan gewoon communicatie hoor

Link naar reactie

huh nu opeens is dat geen communicatie en nog geen tel terug heb je het over éénrichtings verkeer, een middelvinger naar een plant is in jou opvatting dan gewoon communicatie hoor

Begrijpend lezen schijnt moeilijk te zijn.

Een opgestoken middelvinger naar een plant is defacto hetzelfde als een opgestoken middelvinger naar een stenen muur, aangezien zowel de plant als de muur de opgestoken middelvinger niet registreert.

Je zou het hoogstend onder het kopje "hamster probeert met een plant/muur te communiceren" kunnen scharen.

Voor communicatie heb je zowel een zender als een ontvanger nodig, of denk jij dat die plant merkt dat jij je middelvinger naar hem opsteekt?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...