Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fjallraven helags 40


Friso

Aanbevolen berichten

Die SOC is toch niet leverbaar? Keus is dan snel gemaakt, nietwaar?

Ik heb zelf ook een ziekenhuistas. Zonder waterfilter, zonder messen en bijl. Met wat boeken erin, kopietjes paspoort en zorgverzekeringspasje, wat meer verzorgingsspullen, ondergoed en sokken zonder gaten :)

Een totaal andere inhoud, dus gewoon ergens op een rommelmarkt een aardige rugzak gekocht en die gevuld met ziekenhuisspullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb een klein kooksetje op ethanol dat erin zou moeten, Geen slaapzak, wel een 'tarp'. Ik zou meenemen: voedsel voor 3 dagen van Wise of Mountainhouse, Water, waterfilter, ehbo kitje plus waterzuiveringstabletten en een life straw, wat schone sokken, ondergoed etc.., Klein vuurkitje, zaklampje, radiootje, en m'n setje id bewijsjes plus wat cash.. Daarom vroeg ik in die andere thread ook al of 30 liter inhoud genoeg is... 't moet natuurlijk ook weer niet te zwaar worden en een bugout is niet m'n eerste priorititeit. Heb zelfs geen idee waar ik heen zou moeten. Daar moet ik toch eens over na gaan denken. M'n beste vrienden wonen toch wel een eind weg, maar in drie dagen moet dat te belopen zijn. Er zitten in m'n BoB (zodra ik de rugzak heb natuurlijk) ook wat dingen waarvan ik niet zeker zijn dat ze mogen en die ik ook nog moet gaan bestellen zodra ik uitgevogeld heb of 't legaal is hier (signaalpen achtige dingen) maar alles zit al in aparte zakjes dus die kan ik eenvoudig weglaten naar gelang de situatie

 

Deze: http://www.asmc.de/en/Travel/Stuff-dry-bags/Stuff-dry-bags/Stuff-compression-sacks/Packsack-Highlander-oliv-4L-p.html

 

Ik denk inderdaad dat de rugzak van preppers.nl 't beste is. Aanbieding ook nog nu dus dat scheelt alweer. Die zakjes zijn op zich waterdicht dus dat is het probleem niet. Maar 't is nogal een uitgave en ik wil na m'n eerste poging (die enorme veel te zware rugzak) niet nogmaals de mist in gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die SOC is toch niet leverbaar? Keus is dan snel gemaakt, nietwaar?

Ik heb zelf ook een ziekenhuistas. Zonder waterfilter, zonder messen en bijl. Met wat boeken erin, kopietjes paspoort en zorgverzekeringspasje, wat meer verzorgingsspullen, ondergoed en sokken zonder gaten :)

Een totaal andere inhoud, dus gewoon ergens op een rommelmarkt een aardige rugzak gekocht en die gevuld met ziekenhuisspullen.

 

mmm. Dat wist ik dan weer niet. Ik denk zowieso dat ik een apart rugzakje van 25 euro of zo ga kopen voor een eventueel onverwacht ziekenhuis bezoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm. Dat wist ik dan weer niet. Ik denk zowieso dat ik een apart rugzakje van 25 euro of zo ga kopen voor een eventueel onverwacht ziekenhuis bezoek.
Het kan zelfs in een gewone boodschappentas. In het ziekenhuis verdwijnt toch alles in kastje. Die 25 euro vind ik dan een grote prijs voor dat doel. Kan je beter aan nuttiger dingen uitgeven. Of kijk even wat marktplaats heeft aan rugtasjes.Ik zag net een rugtas voor 15 euro...prima tas voor als het doel ziekenhuis is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin: Geen idee welk type dat is, maar 30 kg is wel heel optimisch ja!

 

Zelf heb ik nog een Saracen (leger variant) 120liter en daar wel eens 23,5kg in gesjouwd. Prima te doen van en naar het station, maar veel gekker moet het niet worden.

Werk ook aan lichter en kleiner en heb nu een Vaude van 45 tot 55 liter + 10 liter kunnen ruilen met iemand. Nu nog zien hoe daar de complete kampeer uitrusting in past. ;)

(Geen BOB dus, meer een INCH)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wist ik veel, gewoon alles erin gepropt dat ik dacht nodig te hebben. Maar goed, weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.
plan gemaakt, plan in de praktijk getest, ervaring rijker, plan geëvalueerd, plan bijgesteld...goed gedaan!

Het nadeel van een grote tas is dat men denkt dat die tas dan ook vol moet :)

Er zijn volgens mij genoeg camo-liefhebbers op het forum voor zo'n tas. En sommige mensen hebben liever nog grote slaapzakken dus die hebben de ruimte van die tas dan ook wel nodig. Zet hem gewoon te koop. En anders op marktplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een klein kooksetje op ethanol dat erin zou moeten, Geen slaapzak, wel een 'tarp'. Ik zou meenemen: voedsel voor 3 dagen van Wise of Mountainhouse, Water, waterfilter, ehbo kitje plus waterzuiveringstabletten en een life straw, wat schone sokken, ondergoed etc.., Klein vuurkitje, zaklampje, radiootje, en m'n setje id bewijsjes plus wat cash.. Daarom vroeg ik in die andere thread ook al of 30 liter inhoud genoeg is... 't moet natuurlijk ook weer niet te zwaar worden en een bugout is niet m'n eerste priorititeit. Heb zelfs geen idee waar ik heen zou moeten. Daar moet ik toch eens over na gaan denken. M'n beste vrienden wonen toch wel een eind weg, maar in drie dagen moet dat te belopen zijn. Er zitten in m'n BoB (zodra ik de rugzak heb natuurlijk) ook wat dingen waarvan ik niet zeker zijn dat ze mogen en die ik ook nog moet gaan bestellen zodra ik uitgevogeld heb of 't legaal is hier (signaalpen achtige dingen) maar alles zit al in aparte zakjes dus die kan ik eenvoudig weglaten naar gelang de situatie

 

Deze: http://www.asmc.de/en/Travel/Stuff-dry-bags/Stuff-dry-bags/Stuff-compression-sacks/Packsack-Highlander-oliv-4L-p.html

 

Ik denk inderdaad dat de rugzak van preppers.nl 't beste is. Aanbieding ook nog nu dus dat scheelt alweer. Die zakjes zijn op zich waterdicht dus dat is het probleem niet. Maar 't is nogal een uitgave en ik wil na m'n eerste poging (die enorme veel te zware rugzak) niet nogmaals de mist in gaan.

 

Alles wat je opnoemt past makkelijk in een 30L rugzak en dan is hij nog niet vol.

Zou dan zelf die van Fjallraven kopen, stuk minder gewicht en een veel beter draagsysteem.

 

Maar ook als je een 50L rugzak wil zou ik ook geen SOG maar een hikerugzak met goed draagsysteem kopen., zeker als je er drie dagen mee moet lopen.

Zo'n rugzak/koffer combi is erg handig voor stedentrips of BOB voor in de auto maar niet voor een dredaagse hike.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke en @Stuudje :

Sorry, ik lees mijn bericht nu terug en ik zie inderdaad wat jullie bedoelen.

Maar wat ik het nadeel vind aan een fjallraven is dat er weinig vakjes in en aan zitten, terwijl ik dat toch wel handig vind.

En ik wil wel dat als ik een rugzak koop, het de goede is, en dat is de reden waarom ik van alles overweeg.

En sorry dat ik het zo onduidelijk heb geplaatst, dat was mijn fout.

Maar ik heb na dat overwegen toch een lichte voorkeur gekregen voor de tasmanian tiger raid pack mk 2.

Omdat het dezelfde grootte is, meerdere(functionele) vakjes heeft en een(vind ik handiger ontwerp) en het is 45 liter.

Dus nogmaals mijn excuses

 

Groetjes,

Friso

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nou silver, het is de helags niet geworden. Ik ben voor de tasmanian tiger raid pack mk 2 gegaan, en ik ben hier superblij mee.

+-50 liter (het lijkt veel meer), zit heel fijn, echte goede kwaliteit en ziet er ook nog eens heel mooi uit (ook na best stevig gebruik)!

Voor degene die in deze tas interesse heeft, stuur maar een bericht en als je de tas zeker weten wilt bestellen, doe dat op ASMC in duitsland.

Als je de helags een mooi ding vind is dit zeker perfect voor een prepper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...