Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Flow

Econoom James Rickards "Het monotaire systeem gaat instorten"

Recommended Posts

Vandaag bij RTL Z nieuws zie ik onderaan (in de digitale nieuwskoppen) staan dat RTL Z nieuws een interview heeft met econoom James Rickards. In dit interview geeft dhr rickards aan dat het monotaire systeem zal instorten!

Het interview duurt ongeveer 15 min, de volgende zaken worden tijdens dit interview besproken:

- pm goud 7000 dollar per ounce in het nieuwe systeem...?

- de trigger van het instorten van het internationale monotaire systeem (prominente zelfmoord, militaire actie of natuurramp)

- the rules of the game

- valuta-oorlog

- euro een politiek project

- Imf sdr's, goud of een hybride vervangen de dollar...

Opnieuw hebben de alu hoedjes het bij het rechte eind!

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/rtl-z-interviewt-econoom-james-richards-het-monetaire-systeem-zal-instorten

• Leuk 6

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

De grote vraag is vooral naar het wanneer.

Hier zijn de meesten realistisch genoeg om met monetaire problemen bekend te zijn en er rekening mee te houden.

Deze post delen

Hij zegt wel dat de Euro de enige verstandige munt is, en dat Merkel de enige is die verstandig met de economie omgaat, omdat ze geen econoom, maar natuurkundige is. Ook Braghi krijgt niets dan lof, en China wil graag bij ons investeren, dus mensen, hier zitten we goed! Er zullen echter wel nieuwe regels komen nadat de dollar is ingestort! En dat goud wordt gewoon gejat door de Fed, en dat mogen we terug verdienen.

Snap ik het zo een beetje?

:cool:

Deze post delen

Het ineenstoten van fiat is tot nu toe met elke fiat munt gebeurt.

Daar kun je jezelf ook best op voorbereiden en tegen beschermen.

Helaas is onze maatschappij zo instabiel geworden en zo afhankelijk van technologie, en de gevolgen van een ineenstorting op sociaal en technologisch gebied op hetzelfde moment zo extreem (alle kerncentrales in een meltdown bv) dat we ons helaas extreem zorgen moeten maken.

En dan laat ik de vaak ook als excuus/afleiding gestarte oorlogen nog even geheel buiten beschouwing....

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Mooi interview, lekker nuchtere vent. Ja, het monetaire gaat instorten en nee, dat is niet het einde van de wereld. Het is de afgelopen 100 jaar al drie keer gebeurd, in 1914, 1939 en 1971. Oké, in '14 en '39 waren er wel wat probleempjes, wereldoorlogen geloof ik, maar uiteindelijk bleef er iets als een samenleving bestaan. Was je in 1914 een Belgische, Franse of Engelse man dan had je wel pech. Woonde je in Afrika of Zuid-Amerika dan ging het leven gewoon door. Was je in 1939 jood in Europa dan had je zelfs vette pech maar de samenleving as such bleef in de meeste landen gewoon functioneren. Ook toen.

Europa doet het volgens Rickards eigenlijk wel aardig door niet als een gek geld te drukken. De Amerikanen doen dat wel, dat heeft geen oplossing opgeleverd en nu staan ze met lege handen als de volgende crisis zich aandient. Die komt er zeker aan en de Amerikaanse banken die in 2008 'to big to fail' waren zijn nu nog een stuk groter maar de VS hebben niet meer de middelen om ze te redden als ze omvallen.

Als ik geld had zou ik daar zeker stukjes goud voor kopen.

Deze post delen

Mooi interview, jammer dat ze het niet gewoon in het RTL Nieuws om half 8 uitzenden (althans, neem niet aan dat het daarin ook voorbij kwam)

Waardeloze zuig-interviewer, die er steeds maar weer een doomsday labeltje op probeert te plakken en o,o o als het maar weer snel allemaal goed komt. Ja, tuurlijk moet het goedkomen, maar die main stream media moet ook eens in durven zien dat het systeem rot is en hoe langer we het laten doorrotten, hoe groter de problemen (bv voor onze kinderen) worden! Dus we moeten dit probleem willen aanpakken. En als gezegd, die MSM laat haar verantwoordelijkheid finaal liggen.

Ben het overigens niet helemaal met Rickards eens dat de ECB de hand op de knip houdt, i.i.t. Fed, BoE en BoJ. Want de ECB doet het heel slimmetjes via een omweggetje, LTRO genaamd.

De grote vraag is vooral naar het wanneer.

Klopt, maar de kans is uiterst klein dat je dit van te voren ooit te weten zal kunnen komen. Rickards omschrijft het als een "totaal instabiel systeem" waarbij het door elk willekeurig druppeltje-dat-de-emmer-doet-overlopen in elkaar kan storten. Ook door "iets kleins" als een faillissement van een bedrijf of de dood van een prominent iemand. Of een natuurramp. Maar Ukraïne e.o. kan ook een dikke druppel zijn.

Wetend dat je deze Grote Vraag niet beantwoord gaat krijgen, is mijn tip om je focus te verleggen naar: Als het gebeurt, ben ik dan voldoende voorbereid? Dat punt is m.i. veel belangrijker, want daar heb je wel zelf invloed op.

Note to self: Nieuw boek Rickards bestellen!

Deze post delen

Als het gebeurt, ben ik dan voldoende voorbereid?

BOB - check

backup BOB - check

backup van de backup BOB - check

Deze post delen

Gast DickBerts
Als het gebeurt, ben ik dan voldoende voorbereid?

BOB - check

backup BOB - check

backup van de backup BOB - check

KS geeft hier een belangrijk signaal mee af. En wat je ook van KS vindt, een domme vent is het niet. Zelfs veel preppers onderschatten de ernst van de huidige toestand. Amerika dat zijn strategische oliereserves aanspreekt, niet omdat er sprake is van een noodsituatie, maar om de Russen die enorm afhankelijk zijn van de olieprijs een hak te zetten. We worden bestuurd door pubers (met excuses aan pubers voor de afgrijselijke vergelijking). Ukraine staat economisch op omvallen. Dat sleurt alle Europese banken mee. En zo kan ik nog uren en uren doorgaan. Werkelijk waar! Niks is ooit zeker in dit leven, maar er cirkelen nu wel honderd zwarte zwanen rond. Dank voor je uitstekende posting KS!

Deze post delen

Vandaag bij RTL Z nieuws zie ik onderaan (in de digitale nieuwskoppen) staan dat RTL Z nieuws een interview heeft met econoom James Rickards. In dit interview geeft dhr rickards aan dat het monotaire systeem zal instorten!

Dat is een interessant interview. Het valt me op dat die Rickards helemaal niet paniekerig doet over het instorten van het monetaire systeem. Het wordt gewoon een kwestie van opnieuw de regels bepalen, net als in 1922, 1944 en 1971. En hij ziet een grote rol weggelegd voor de SDR die het IMF zal uitgeven, als de dollar valt. Hij vraagt zich daarbij wel af of de wereld de SDR zal accepteren.

Komen we toch weer bij de doemdenkers terecht, want die zien het IMF als het instrument van de bankierselite om een wereldmunt in te voeren. Fraaie boel.

Deze post delen

Gast DickBerts
Dat is een interessant interview. Het valt me op dat die Rickards helemaal niet paniekerig doet over het instorten van het monetaire systeem. Het wordt gewoon een kwestie van opnieuw de regels bepalen, net als in 1922, 1944 en 1971.
Juist daarom vond ik het een totaal oninteressant interview. Alsof je zegt; Fukushima is helemaal geen probleem. In 1922, 1944 en 1971 zijn er ook wel eens stoomketels geklapt. Dan heb je het dus echt niet begrepen.

Deze post delen

Quote: "Merkel is geen econoom, maar wetenschapper"

Ik heb naast natuurkunde, wiskunde en scheikunde ook wat economie gestudeerd.

De huidige 'economen' zijn geen echte economen, maar rasechte gokverslaafden. Ze speculeren er maar op los....

• Leuk 1

Deze post delen

Quote: "Merkel is geen econoom, maar wetenschapper"

Ik heb naast natuurkunde, wiskunde en scheikunde ook wat economie gestudeerd.

De huidige 'economen' zijn geen echte economen, maar rasechte gokverslaafden. Ze speculeren er maar op los....

Ach, we hebben een minister van defensie die nog nooit een dag in het leger heeft gediend, een minister van volksgezondheid die Aspirine nog niet van een zetpil kan onderscheiden en een minister van landbouw (iets wat vreemd genoeg nu valt onder Economische Zaken) die nog niet eens een komkommer van een banaan kan onderscheiden... Nee, dat is een succes! Doe mij toch maar mensen op posten die enigszins kennis van zaken hebben... En dan nog is het ruk... Zoals @techie al zegt, de economen zijn gokverslaafden, bankiers zijn boeven en bestuurders zijn bedriegers.

Ik kots er van dat nu de gemeenteraadsverkiezingen er weer aan komen ik ineens overal die VRESELIJKE PROPAGANDA TEGENKOM van de RATTEN in DEN HAAG! Lees en huiver:

- VVD komt met wet tegen bijstandstoerisme! Doet het altijd lekker onder de rechtsdenkende mensch... Even wat zieltjes van Geert proberen te stelen...

- PVDA bereid te kijken naar accijnsverhoging! Jeeeeuuuhhh! Eerst flink verhogen en VLAK voor de verkiezingen er "nog eens naar kijken". Flikker toch op man!

- PvdA wil dat gemeenten bouwen goedkoper maken! Ooooohhhh! Wat fijn! Donder op, niemand heeft geld om te bouwen. En dan ook: Vlak voor GEMEENTEraadsverkiezingen roepen dat GEMEENTEN bouwen goedkoper moeten maken? Hey! Dat is toevallig!!!?

- VVD wil van uitkeringsverdrag met Marokko af! Hahahahahahahahahahahahahahaha!

En dan noemen ze Geert Wilders een Populist en Emile Roemer een Doemprediker. Walgelijk, zum kotzen! Kiezersbedrog en populisme van de VVD en de PvdA.

Bovenstaande berichten in het nieuws, precies geplanned voor -welke verkiezingen dan ook- zorgen er bij mij voor dat ik een beetje moet overgeven in mijn mond, en dat ik het weer snel moet doorslikken.

Bah!

JB, de off-topic Koning.

P.S.: Leuk filmpje! ;)

Deze post delen

@ Johnny BravoNL:

En we hebben kabinetten die niet de inferieuriteit van de JSF willen inzien.

Dat riekt naar domheid.

Of naar giga omkoping.

Of naar giga hielenlikkerlij bij een stel Amerikanen. (zie JPB)

Of deze zaken gecombineerd.

Want waarom dan toch dat rare toestel dat niets van zijn rollen kan waarmaken?

Deze post delen

Juist daarom vond ik het een totaal oninteressant interview. Alsof je zegt; Fukushima is helemaal geen probleem. In 1922, 1944 en 1971 zijn er ook wel eens stoomketels geklapt. Dan heb je het dus echt niet begrepen.

Interessant misschien in de zin dat deze boodschap nu aan een groter publiek wordt getoond: 'Er is niets aan de hand, we wisselen gewoon wat muntjes en dan kunnen we weer verder.' Als het doel is om een nieuwe wereldreservemunt te introduceren wil je waarschijnlijk voorkomen dat er grote paniek uitbreekt en landen onstabiel worden. Of juist wel en als reddende engel kunnen optreden. Zolang we maar het idee hebben dat het voor ons goed uitpakt is er niets aan de hand. En wat maakt het uiteindelijk uit wie het geld uitgeeft als niemand er zich om bekommert. Ignorance is bliss.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...