Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gratis Heirloom Tomatenzaden gaat van start!!!


Greener

Aanbevolen berichten

Ik heb de zaden binnen en ze staan al in potjes in mijn kweekkasje. Ik ben enorm benieuwd. Vorig jaar had ik heirloom zaden gekregen van mijn tante, die gaven dezelfde 'misvormde' 'roze' tomaten. Die zaden kwamen uit Spanje geloof ik. Tomaten waren heerlijk. Ik hoop dat deze 'Greener-tomaten' net zo lekker zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Een aantal jaren geleden heb ik meegedaan aan een soortgelijk iets.

Ging toen om stekmateriaal.

Voor zover ik heb kunnen nagaan is er toen middels weefselkweek materiaal van mij vermeerderd.

Nu kan je in mijn optiek geen eigenaar worden van planten maar een erg lekker gevoel heb ik er toen niet aan overgehouden.

 

Dan ga ik liever zelf verder pionieren en zorgen dat sommige zelfgekruiste cultivars wel mijn naam dragen als veredelaar.

Vandaar dus ook mijn oproep om de geschonken zaden alleen voor eigen gebruik te houden.

 

Mogelijk dat ik in de toekomst wel zaden beschikbaar stel maar dit zullen niet mijn toppers zijn hoe jammer dit ook is.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal jaren geleden heb ik meegedaan aan een soortgelijk iets.

Ging toen om stekmateriaal.

Voor zover ik heb kunnen nagaan is er toen middels weefselkweek materiaal van mij vermeerderd.

Nu kan je in mijn optiek geen eigenaar worden van planten maar een erg lekker gevoel heb ik er toen niet aan overgehouden.

 

Dan ga ik liever zelf verder pionieren en zorgen dat sommige zelfgekruiste cultivars wel mijn naam dragen als veredelaar.

Vandaar dus ook mijn oproep om de geschonken zaden alleen voor eigen gebruik te houden.

 

Mogelijk dat ik in de toekomst wel zaden beschikbaar stel maar dit zullen niet mijn toppers zijn hoe jammer dit ook is.

 

Greener

 

Ondertussen hebben wij op het forum hier wel de geweldige kans om die soorten te kweken!

 

Nogmaals dank daarvoor Greener. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik voel me vereerd deze zaden te mogen gebruiken.

Ik zal ze hier "Greener's tomatoes" noemen.

 

Je zal toch echt met meer namen moeten komen aangezien het verschillende kruisingen zijn.

Ik heb ze persoonlijk nog geen naam gegeven aangezien ik met nummers werk.

 

Een klein geelgoud glanzend tomaatje zouden we @Mr Gold kunnen dopen.

 

Een tomaat met littekens of met een wit/rode gloed zou @Keyser Suze kunnen heten :p

 

Enz

 

Greener

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal toch echt met meer namen moeten komen aangezien het verschillende kruisingen zijn.

Ik heb ze persoonlijk nog geen naam gegeven aangezien ik met nummers werk.

 

Een klein geelgoud glanzend tomaatje zouden we @Mr Gold kunnen dopen.

 

Een tomaat met littekens of met een wit/rode gloed zou @Keyser Suze kunnen heten :p

 

Enz

 

Greener

 

Met littekens dat klopt wel :)

 

Kun je geen tomaten kruisen met knoflook en rode pepers? Lekker snel saus maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Tijd voor een kleine update. Ik heb sinds we de sleutels hebben eindelijk de tomaten in de tuin kunnen zetten, waar ze nu een kleine 2 weken in staan. Ze groeien allemaal erg goed en in elke plant zitten nu al bloemetjes, sommige daarvan zijn al geopend :) De planten staan (indien hij schijnt) bijna de hele dag in de zon, en dat vinden ze blijkbaar erg lekker.

 

Hieronder even een foto met hoe ze er nu bij staan. De linker 2 plantjes zijn van @Greener zaden, de middelste 2 zijn de cherry tomaten die ik van de VPRO gekregen heb en de rechter 2 zijn ook tomaten van @Greener. Afgaand op bladgrootte heb ik (denk ik) nu 3 soorten op rij staan. Linksonder staat ook nog een krop ijsbergsla, daar staan er 2 van naast elkaar maar ik vrees dat die dit jaar voor de slakken gaan zijn :cool:

 

IMAG0451.jpg.6f63a4fe0e34bece5528b5a72e90a8ca.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor een kleine update. Ik heb sinds we de sleutels hebben eindelijk de tomaten in de tuin kunnen zetten, waar ze nu een kleine 2 weken in staan. Ze groeien allemaal erg goed en in elke plant zitten nu al bloemetjes, sommige daarvan zijn al geopend :) De planten staan (indien hij schijnt) bijna de hele dag in de zon, en dat vinden ze blijkbaar erg lekker.

 

Hieronder even een foto met hoe ze er nu bij staan. De linker 2 plantjes zijn van @Greener zaden, de middelste 2 zijn de cherry tomaten die ik van de VPRO gekregen heb en de rechter 2 zijn ook tomaten van @Greener. Afgaand op bladgrootte heb ik (denk ik) nu 3 soorten op rij staan. Linksonder staat ook nog een krop ijsbergsla, daar staan er 2 van naast elkaar maar ik vrees dat die dit jaar voor de slakken gaan zijn :cool:

 

IMAG0451.jpg.6f63a4fe0e34bece5528b5a72e90a8ca.jpg

 

Je hebt je best gedaan zie ik!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu een week verder en met het mooie weer van de afgelopen dagen (en de aankomende dagen) doen de tomaten het werkelijk fantastisch :) Soms heb ik het gevoel zelfs dat je ze kan zien groeien als je er bij blijft staan. Vergeleken met de foto hierboven van vorige week zijn de planten nu minstens 20cm groter en ook veel voller met grotere bladeren. Inmiddels zitten alle planten vol met bloemetjes, sommige trossen in de planten van @Greener zitten wel 20-30 bloemen aan 1 tros, ik ben echt reuze benieuwd wat het gaat worden. Ook zijn sinds 2 dagen de eerste tomaten ontstaan, in 2 dagen van bloem naar tomaat van 1cm al, echt super leuk om te zien hoe de plant groeit en ontwikkeld.

 

Enkele planten hebben zich gesplitst in 2 hoofdstammen, elk met eigen bloemen. Blijkbaar heb ik niet goed genoeg gedieft maar daar leren we maar weer van (de eerste keer dat ik tomaten groei). Nogmaals dank (kan het niet vaak genoeg zeggen) aan @Greener voor de zaden en het bijbehorende verrassingselement :) Ik kan niet wachten tot ik de eerste kan proeven :cool: zal volgende week weer eens wat foto's maken en hier plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons staan de planten in het raam op het zuiden. Ze groeien nu niet meer zo hard in de hoogte. De grove tomaat groeit het hardst. We zij heel nieuwsgierig welke soorten we hebben. Buiten staan ook nog een paar planten. Maar die zijn nog geen 50 cm hoog.

 

image.jpg.20393efe26ddf8adb85e7d4b051d09af.jpg

image.jpg.ac7b40acfd6fc90776ae8d38f83f8fa6.jpg

 

Sorry op de kop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren versgeplukte sla uit eigen tuin gegeten :) Smaakte heerlijk, veel meer smaak dan de sla uit de winkel. Was voor ons ook de eerste groente die we zelf gekweekt hebben vanaf het zaadje wat uiteindelijk ook echt te eten is. De tomaten zitten vol met bloemen die sinds 3 dagen ook tomaten beginnen te worden, zal morgen proberen om een paar foto's te maken. Sommige trossen worden echt mega groot, ik heb ze nog nooit zo vol gezien (20-30 bloemen aan de tros), ben heel erg benieuwd hoe ze gaan worden en hoe ze zullen smaken... Ons konijntje vind de sla overigens ook heerlijk.

 

IMAG0458.jpg.a0351fbaf13f6552c86d83b9759f03e8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...