Ga naar inhoud
GENEGEERD

De misdirectie en misinformatie van de media

Zefanja
 Share

Recommended Posts

Stel dat door het gehannes van Rusland, Oekraïne, de VS en NAVO enz. (Ik ga ervan uit dat de meeste mensen inmiddels redelijk op de hoogte zijn van het geheel) de derde wereld oorlog uitbreekt.

Er zullen niet onmiddellijk overal bommen ontploffen en militairen vol bewapend uit de bosjes komen springen, dus is er voor de media en zeer zeker de politiek voldoende reden om dit alles zo lang mogelijk under wraps te houden.

Nou is mijn vraag aan jullie dus: hoe lang zou het duren voordat ook de media het groene licht krijgen om dit aan de wereld te tonen? Want als dit zo doorgaat (het nieuws over de crisis in Oekraïne wat bijvoorbeeld doodleuk wordt vervangen met het bericht dat Reinout Oerlemans een hartaanval heeft gehad) zal het mij namelijk niet verbazen dat Rutte op den duur met een semi-gedwongen ingelaste uitzending op tv verschijnt en schoorvoetend het nieuws bekend maakt wat iedereen inmiddels al weet vanwege de vele straaljagers e.d. die her en der over het land vliegen.

Wat denken jullie? Word dit netjes medegedeeld aan het klootjesvolk, of wachten ze ermee tot het echt niet anders kan? (In dit geval telt een zeer hoge kans dat WW3 uitbreekt ook mee.)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

het zal waarschijnlijk erg lang duren om paniek en plunderingen te voorkomen maar stel je ever voor dat nederland zich mobiliseert wat doet een "able bodied prepper" dan want vanaf je achttiende kun je opgeroepen worden voor het leger en laat je je preps dan achter of bug je out?

With a sign his sword the brave man draws and asks no omen but his country's cause (?)

Link naar reactie

Het word gemeld als het is begonnen en het te laat is om voor menig mensen nog voorbereidingen te treffen.(tot in hoeverre het dan nog zin heeft en wat je der dan op kan voorbereiden)

Het is hier nogal dichtbij er is hier ook al een zender met dag en nacht updates en info(polen)

Er word op het nieuws nergens anders over gesproken maar dat is denk ik vooral door de voorgeschiedenis met Rusland.

Maar dienstplicht lik me reet Roverheid.

We hebben al zoveel plichten tegen over ze we moeten van alles voor ze doen.

Als ze nou eens voor een keer hun plichten nakomen dat zou al heel wat zijn

Begrijp me niet verkeerd ik hou van NL maar niet van de !@##%^#@ die het regeren. En zal zeker geen pion zijn in hun schaakspel

Link naar reactie

..

Wat denken jullie? Word dit netjes medegedeeld aan het klootjesvolk, of wachten ze ermee tot het echt niet anders kan? (In dit geval telt een zeer hoge kans dat WW3 uitbreekt ook mee.)

Om Colijn te citeren zou ik zeggen:

"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."

Deze uitspraak was overigens op 11 maart 1936 vermeld en niet zoals vaak foutief wordt vermeld op de vooravond van de Duitse bezetting.

Maar persoonlijk denk ik dat ze wachten totdat het niet anders kan, maar dat is denk ik enkele seconden na je eerste optie.

Het internet heeft niet alleen nadelen opgeleverd (geen privacy) maar ook het voordeel dat men dit soort zaken onmogelijk onder de pet kan houden.

(p.s. ik geloof overigens niet dat we op korte tijd een 3e wereldoorlog hebben. Niet uit naiviteit, maar uit rationaliteit)

• Leuk 1
Link naar reactie

@MyronPrps: Ik zou zelf vanwege een chronisch voetkwaaltje nooit door de keuring komen, en zou er ook al had ik dat niet, geheel expres ook niet doorheen komen. Ik laat me nog liever voor gek verklaren dan dat ik totaal onvoorbereid met een dik wapen naar de frontlinie word gestuurd. Met alle respect voor soldaten, ik ben daar niet geschikt voor. Vind het al bijna zielig als iemand een spin dood terwijl het beest zonder al teveel moeite gewoon even naar buiten gebracht kan worden. Bug Out is alleen acceptabel als het echt niet anders kan en m'n leven op het spel zou staan wanneer ik blijf waar ik ben.

Link naar reactie

(p.s. ik geloof overigens niet dat we op korte tijd een 3e wereldoorlog hebben. Niet uit naiviteit, maar uit rationaliteit)

Dat denk ik ook niet, maar goed; dat is hoe ik er nu op dit moment over denk. Het kan ook zomaar ineens zo erg escaleren dat de beslissing om WW3 te starten aan een zijden draadje hangt dat elk moment kan knappen.

Link naar reactie

Gast DickBerts

@Zefanja. Om even terug te keren naar je oorspronkelijke vraag. Als de NAVO en Rusland daadwerkelijk op een klassieke militair slaags met elkaar raken, dan is dat in het twitter tijdperk nog geen tien seconden onder de pet te houden. Het lijkt er alleen op, dat er allerlei nieuwe stiekeme manieren van (economsiche) oorlogvoering zijn uitgevonden, waarbij de kanonnen vooralsnog niet bulderen. Een dergelijke oorlog is vermoedelijk wel een tijdje onder de pet te houden, totdat het ergens ineens heel erg misgaat (instorting van de dollar bijvoorbeeld).

Link naar reactie

Met de huidige (social)media weten oplettende burgers nog eerder wat er aan de hand is dan dat Rutte zijn sokken aan heeft om überhaupt met zijn kop op tv te komen.

Als echt de pleuris uitbreekt en mensen gaan de straat op dan duurt het bijv. nog geen 10 minuten om een hele megastore winkel leeg te plunderen. De domme mensen lopen dan met TV's op hun nek, de slimmere met levensmiddelen die lang houdbaar zijn, de slimsten (preppers) doen niet mee en zitten al in hun BOL met hun voorraad.:rolleyes:

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Als het echt misgaat zal het internet wel uitgezet worden.... gebeurt vaker .....

Hehe, dat wordt schrikken, als je internet plat gaat..

door een storing.

:D

Link naar reactie

rus krijgt verknipt beeld oekraine

"In Oekraïne heeft een fascistische staatsgreep plaatsgevonden. De hoofdstad Kiev is goeddeels in de as gelegd. Gewapende bendes zwerven er door de straten. De staat is geïmplodeerd en de politie is machteloos. Ultranationalistische strijdgroepen trekken op naar de Russisch-sprekende oostelijke delen van Oekraïne en de Krim om ieder verzet de kop in te drukken. Tienduizenden vluchtelingen trekken de grens over om in Rusland een veilig heenkomen te zoeken."

Dat is zo ongeveer het beeld dat miljoenen Russische televisiekijkers wel moeten hebben van de recente gebeurtenissen in Oekraïne. En zij niet alleen: ook in het oosten van Oekraïne, de Krim incluis, kijken veel Russisch-sprekenden dagelijks naar het Russische nieuws.

Geen wonder

Wie niet verder kijkt dan zijn neus lang is en alleen vertrouwt op de federale nieuwszenders zal daadwerkelijk de schrik om het hart slaan. In die situatie is het geen wonder dat inwoners van bijvoorbeeld de Wolgastad Samara dekens, levensmiddelen en ook kinderspeelgoed inzamelen om naar de noodlijdende vluchtelingen aan de grens te sturen.

meer: http://nos.nl/artikel/621565-rus-krijgt-verknipt-beeld-oekraine.html

Link naar reactie

Ik denk dat we de komende nuke top in Den Haag als graadmeter kunnen aanhouden. Zegt Obama hiervoor af, dan kun je ervan uitgaan dat het niet lang duurt voor de shtf. Aangezien de VS internet in handen hebben, vermoed ik dat ze internet gedeeltelijk plat zullen gooien en alleen nog propaganda sites toe zullen staan online te zijn. Maar zoals al gezegd, het internet is zo snel met nieuws, dat we echt heel snel al zullen merken als het ergens fout gaat.

Arme mensen die het niet aan hebben zien komen en dus geen tijd meer hebben om zich voor te bereiden. En dat dan allemaal omdat onze media de koffie tent van Gordon en de hartaanval van Arnie belangrijker vinden dan de dreiging die ons allemaal boven het hoofd hangt. Journalisten tegen die tijd maar kaal scheren en met pek en veren naar de frontlinie sturen............

Link naar reactie

@wiskers; mee eens. Zou me niks verbazen als het internet word platgegooid om te voorkomen dat er paniek ontstaat. @phtvs: yup.

Ik denk dat er juist paniek ontstaat als ze internet plat zouden gooien, dus daar zullen ze mee wachten tot het laatste moment als het er al van komt. Tot nu toe is dat nog nooit gebeurd, bij geen enkele oorlog. Toegegeven er is nog geen WW3 geweest natuurlijk ;-)

Link naar reactie

Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die het uitvallen van internet linken aan de hypothetische ontketening van WW3. Ik ben zelf namelijk al lang niet meer verbaasd als Ziggo het weer eens niet doet. Zal voor meerdere mensen gelden.

ja en dat is ook het probleem, Bij WWII zagen mensen het aankomen maar hier zien mensen dat er in oekraine een ruzietje is ofzo en daarna zappen ze snel weer door want een of andere barbiepop heeft zo'n schattig hondje gekregen.

Waarschijnlijk zullen ze alleen balen dat ze geen leuke filmpjes kunnen kijken op youtube en gewoon rustig gaan slapen daarna terwijl de echte SHTF losbarst.

mvg, MP

Link naar reactie

@MyronPrps; dat is ook precies wat ik verwacht. Wat ik sinds het begin van dit gehannes (om het zo maar even te zeggen) zie, of juist niet zie, is dat er hier in Nederland bijna geen aandacht word besteed. Zal voorlopig waarschijnlijk ook niet gebeuren gezien er andere dingen zoals Arnie met z'n hartaanval duidelijk nieuwswaardiger is dan al het andere.

Link naar reactie

@Zefanja Mijn xms doet het altijd. Echt altijd. Nog nooit een storing meegemaakt. Dat gold ook voor Tiscali/Telfort die we hiervoor hadden. Dus wij zouden het wel merken. Misschien overstappen?

@Stuudje In hoeverre worden de russen verkeerd geïnformeerd? Ik volg dit conflict niet zo maar wat ik er vorige maand op Twitter van merkte was dat er massale gevechten en demonstraties waren waarbij politie agenten total loss geslagen werden (pas later vochten ze terug en werden demonstranten gemolesteerd). Dit waren berichten uit de Oekraïne zelf. Wat wilden ze? Dat de democratisch gekozen president afgezet zou worden. Deze man is gevlucht, uiteindelijk. En de vorige president werd uit de gevangenis ontslagen. In hoeverre is dit geen staatsgreep? In ieder geval niet erg democratisch.

Wat de Krim betreft. Zijn de meeste mensen op de Krim niet Russisch? En wat doet Putin anders dan Obama/Bush? Wat mij betreft zijn ze allemaal hetzelfde. Er zal wel één of andere wapenhandelaar besloten hebben dat hij te weinig winst gemaakt heeft in 2013. Misschien Nederland wel.

2014-03-11-10.52.53.jpg.6be1c113bcbf5eada3abd4d3668b593c.jpg

Link naar reactie

Gast Heksenboot
@Heksenboot Ik moet nog zien hoe we ons redden zonder Internet. ..(Ook als preppers dus) voor een groot deel zal het echt schrikken zijn. .. help wat nu?

Goeie vraag.

We hebben nog maar een klein netwerk.

Er is nog niet veel draadloos contact.

Hoever gaat jouw ontvangst?

Als hier de paddestoelen uit de Randstad groeien zijn we sowieso de lul, maar dat wisten we al. :)

Link naar reactie

Ik geef een nieuwsbericht door @IsaBo..zelfs de kop van het bericcht is gekopieerd(en niet door mij verzonnen)

Het is een stukje uit een krant over informatievoorziening betreffende dit conflict leek me in dit topic passend. Als dat niet zo is zal ik het verwijderen hoor.

Dan past het geheel (jouw en mijn bericht) goed in dit draadje over misinformatie door de media. Prima toch. :)

Link naar reactie

Veel berichten worden aangekocht bij het ANP of Reuters. Als je 5 kranten naast elkaar legt of internet media, dan staat er voor 80% hetzelfde in. Onzin wordt dus massaal gekopieerd en doorverteld. Eigen onderzoek wordt zelden meer toegepast en nieuws is al helemaal niet meer onafhankelijk. Journalisten, bedrijven, overheden en organisaties zijn helemaal met elkaar verstrengeld en commercieel afhankelijk van elkaar. Daarnaast nog de corruptie en doofpotten en je komt tot de conclusie van nieuws eigenlijk allemaal gemanipuleerd is.

Er zijn hooguit nog een handje vol journalisten die op eigen titel schrijven.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...