Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Stuudje

Wat doet de bank met je betalingsgegevens?

Recommended Posts

ING wil gegevens betalingsgedrag verkopen

AMSTERDAM - ING wil bedrijven als Albert Heijn inzicht gaan geven in het betalingsgedrag van klanten om hun op maat gesneden advertenties te kunnen aanbieden. Dat zegt directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING in Het Financieele Dagblad.

De bank heeft daarvoor een speciaal 'big data’-team geformeerd, dat de gegevens uit het betalingsverkeer kan analyseren. Hagenaars verwacht nog dit jaar van start te kunnen gaan met een proef.Als de proef succesvol is, kan de dienst worden uitgerold naar de circa 4,2 miljoen klanten die bij ING bankieren. Bedrijven gaan ING dan waarschijnlijk betalen voor de dienst, maar dat is nog niet zeker.

ING is zich ervan bewust dat het plan tot privacydiscussies kan leiden. "We moeten dan ook ruim binnen de grenzen blijven van wat de maatschappij accepteert", aldus Hagenaars.

http://www.bndestem.nl/algemeen/multimedia/ing-wil-gegevens-betalingsgedrag-verkopen-1.4257704

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Het is een van de redenen dat ik tegenwoordig een substantieel deel van mijn betalingen weer contant doe, en sinds kort een ander deel met de (betrekkelijk anonieme) debit card, waar zelfs geen naam meer op de kaart staat. Naast de betalingen via pin, chip, AMEX, Visa, Mastercard of direct vanaf een toegoed op de paypal rekening. Het versnipperen van je betaalgedrag maakt het moeilijker om een compleet plaatje op te bouwen.

Deze post delen

Het in de lucht houden van hun site en betalingsverkeer is al een zooitje. Laten ze eerst dat eens op orde hebben. Buiten dat dit te belachelijk voor woorden is ivm privacy...

Deze post delen

Gast DickBerts

Jaren geleden zat ik naar aanleiding van een aantal indringende artikelen die ik over privacy had geschreven, in het VPRO radio programma "Het Gebouw", samen met mr. Hustinx, de voorzitter van de toenmalige Registratiekamer en prof. mr. Berkvens, privacy deskundige en directeur van Rabo Nederland.

Berkvens nadat hij door mij was aangevallen op het privacygedrag van de banken: "Ja maar wij kennen het bankgeheim".

DB: "Het bankgeheim is fake in Nederland, het is nergens gecodificeerd en het is inhoudsloos".

Aartsleugenaars zijn het. We worden geregeerd en bestuurd door aartsleugenaars en pedo's.

Deze post delen

pff toch wel weer even schrikken, ik heb een rekening bij de ing en pin best veel ( ivm onkosten werk die ik moet declareren, is overzichtelijker dan allemaal losse bonnetjes, die ik vaak kwijt raak) maar daar moet ik nou toch maar wat anders op verzinnen.

stomme bank !! denk alleen dat rekening opzeggen niet helpt want als de proef bij de ing een succes is zullen andere banken vanzelf volgen : (

Deze post delen

Gast DickBerts

DE ING HEEFT PRIVACY, U NIET!!

In Zweden willen ze het contante geld helemaal afschaffen. Het zou interessant zijn, als onze Zweedse preppers daar iets meer over zouden vertellen. Bloedlink bij een shtf en tijdens de oneindige reeksen storingen die de banken veroorzaken. Datamining levert goud geld op, de banken krijgen er nu dus helemaal een groot belang bij om cash af te schaffen.

http://www.vief.be/geld-en-recht/cash-betalen-met-uitsterven-bedreigd.html

Als dit zo doorgaat, dan eindigen we als slaven, die alleen nog standaardgedrag mogen vertonen om een kleine elite te verzorgen. Maar ja, de domme meute denkt; ik heb niks te verbergen en leuk toch die aanbiedingen. Ik zie dit als een van de grootste bedreigingen voor de mensheid. Kennis is macht. Langzamerhand wordt letterlijk iedere stap die we zetten achter onze rug om geanalyseerd. De mega kennis en macht die dit oplevert zal worden misbruikt. Vooral ook, omdat wij maar al te vaak niet eens mogen weten wat er met onze gegevens gebeurt. Banken en bedrijven hebben wel privacy en wij niet. Ik geef daarvan een meer dan stuitend voorbeeld;

Een aantal jaren geleden kwam de Airmiles organisatie in opspraak. De Registratiekamer had ze op de vingers getikt, omdat ze de toenmalige Wet persoonsregistraties overtraden. Nou, ik de Registratiekamer op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (WOB) gevraagd om een afschrift van de briefwisseling hierover met Airmiles (LMN). Kreeg ik niet. Zaak door mij voor de Amsterdamse rechtbank gebracht; verloren. Hoger beroep aangetekend bij de hoogste bestuursrechter; ook verloren.

Raad van State: Het zijn vertrouwelijk aan de overheid verstrekte bedrijfsgegevens en die vallen niet onder de WOB.

DB: Het zijn persoonsgegevens die van ons gejat zijn en wij mogen niet eens weten wat er van ons gejat is!

DE ING HEEFT PRIVACY, U NIET!!

Deze post delen

Gast Peerke

Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk contant te betalen en zo weinig digitale sporen achter te laten. Het gaat niemand iets aan wat ik waar aanschaf.

Deze post delen

Gast DickBerts

Rabo Nederland bv

Geachte heer Berts,

Uit een analyse van de gegevens die wij van onze collega's van de ING hebben gekregen en die wij gekoppeld hebben aan andere bestanden zoals die van de Albert Heijn Bonuskaart, blijkt dat de voedingsmiddelen die u de afgelopen maand heeft gebruikt, meer suiker bevatten, dan de normhoeveelheid die het Staatstoezicht op de Gezondheid toelaat. Op grond hiervan hebben we besloten, om de premie van de aan uw hypotheek gekoppelde levensverzekering, met ingang van deze maand met 25% te verhogen.

Hoogachtend,

V. Rijheid.

Deze post delen

Gast DickBerts

Zilveren Kruis Zorgverzekeringen bv.

Geachte heer Berts,

Uit een analyse van uw betalingsgedrag blijkt, dat u een frequente bezoeker bent van "Huize Jeanette". Zoals u weet, hebben condooms een maximale houdbaarheid van drie jaar. Aangezien noch u noch Huize Jeanette in de afgelopen drie jaar condooms hebben gekocht, zeggen wij uw zorgverzekering per heden wegens roekeloos gedrag op.

Hoogachtend,

H. Eelfijn.

Deze post delen

Gast DickBerts

Ministerie van Justitie.

Het arrestatieteam Noord wordt hierbij met spoed opdracht gegeven, om de terrorist Dick Berts met doorgeladen wapens aan te houden en over te brengen naar de extra beveiligde inrichting te Vucht. Uit een analyse van het betaalgedrag van de heer Berts blijkt, dat hij dieselolie heeft gekocht en kunstmest. De basis ingredienten voor zelfgemaakte bommen. De heer Berts heeft een benzine auto op zijn naam staan en woont in een flat zonder gazon.

(Berts haalde met de van zijn vader geleende auto met dieselmotor even wat kunstmest om zijn vader in diens tuin te helpen).

De minister van Justitie,

voor deze

J. Demmink, alias J.J. de Bom, voorheen de kindervriend.

Deze post delen

Zeer kwalijke ontwikkelingen. Cash = King geldt nog steeds.........in deze context. De voorbeelden van @DickBerts zijn in dit licht absoluut niet vergezocht meer.....:(

ING wil gegevens betalingsgedrag verkopen

AMSTERDAM - ING wil bedrijven als Albert Heijn inzicht gaan geven in het betalingsgedrag van klanten om hun op maat gesneden advertenties te kunnen aanbieden. Dat zegt directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING in Het Financieele Dagblad.

De bank heeft daarvoor een speciaal 'big data’-team geformeerd, dat de gegevens uit het betalingsverkeer kan analyseren. Hagenaars verwacht nog dit jaar van start te kunnen gaan met een proef.Als de proef succesvol is, kan de dienst worden uitgerold naar de circa 4,2 miljoen klanten die bij ING bankieren. Bedrijven gaan ING dan waarschijnlijk betalen voor de dienst, maar dat is nog niet zeker.

ING is zich ervan bewust dat het plan tot privacydiscussies kan leiden. "We moeten dan ook ruim binnen de grenzen blijven van wat de maatschappij accepteert", aldus Hagenaars.

http://www.bndestem.nl/algemeen/multimedia/ing-wil-gegevens-betalingsgedrag-verkopen-1.4257704

Deze post delen

Lijkt me fantastisch, een zorgverzekering die je opzegt :)

Putin...kom er maar in...erger dan dit kan het niet zijn.

Deze post delen

@DickBerts geeft hier in drie ronduit geniale posts weer wat in ieder geval mijn angst voor deze nieuwste toepassing van 'big data' is. Ook ik raus m'n rekeningen van tijd tot tijd helemaal leeg.

Ik betaal zoveel mogelijk cash, maar het is moeilijk om je hier volledig aan te onttrekken. Het is ronduit schandalig wat het schofterige boeventuig van de ING hiermee flikt, terwijl ze niet eens in staat zijn om hun online bankieren-inrichting drie dagen achter elkaar zonder storing te laten draaien.

Enfin, directeur Hagenaars wist nog wel te melden dat "de klant er natuurlijk toestemming voor moet geven": http://www.bnr.nl/?service=player&type=fragment&articleId=2180712&audioId=2180707 Hahahaha!

Deze post delen

Gast morningglory

Druk bezig om bij de ing weg te gaan. Storing na storing na storing na storing maar wel klant gegevens verkopen. :mad::mad:

Hierbij gelijk een grootte dank je wel voor de mede preppers die andere "stallings mogelijkheden" delen!

Deze post delen

Bij de ING weg is één ding..je aansluiten bij een andere verkeerde bank lost niet veel op hé :)

Waar ga je nu heen?

Deze post delen

Gast morningglory

morningglory international banking ltd :-)

Ben nog de verschillende opties aan het afwegen....volgens mij zijn alle banken verrot ;-). Maar je zal toch ergens een betaalrekening moeten hebben voor de normale dagelijkse zaken. Het is alleen triest dat bij de ing de storingen zo vaak voorkomen dat je zelfs hiervoor niet meer bij hun terecht kan. Ondertussen wel bonus verhogende strategieen ontwikkelen waar de klant totaal niet om vraagt.

Deze post delen

Ik had de volgende mail gestuurd:

Vandaag, 10 maart, kwam in het nieuws dat ING betalingsdata van klanten wil delen met bedrijven. Hoe ING het ook brengt voor mij is dit privacy schending. Is het zeker dat ING dit plan ten uitvoer gaat brengen? Zo ja dan zeg ik mijn rekening bij ING op.

===

Ik werd gebeld door de klantenservice.

Kernpunten:

1 Op dit moment verzamelt ING al data maar verkoopt dit nog niet door. Volgens de telefoniste is dit voor fraude bestrijding. Als je pinpas/creditcard op een, voor jou, ongebruikelijk locatie gebruikt wordt, kan je pas gestolen zijn.

2 Voor de verkoop van data aan bedrijven kwam zij met het volgende voorbeeld: Als je veel bij de AH pint dan kan de AH jou een persoonlijke aanbieding doen.

Mijn reactie: Dan speel je dus mijn persoonlijke gegevens door want anders kan AH mij geen aanbieding doen.

Haar reactie: Nee, je moet eerste toestemming geven voordat ING de data verkoopt.

Al met al kwam ze steeds op toestemming geven terug en dat ING nooit zomaar gegevens doorverkoopt. Ze hamerde erop dat alles automatisch geanalyseerd wordt en het bedrijf (in dit geval AH) niet zou weten welke klant ze een aanbieding doen.

Als ik haar was had ik nooit dat voorbeeld van de AH aangehaald, maar ik werk niet op de klantenafdeling van ING.

Deze post delen

Gast IsaBo

Nr. 1 is een onzin redenatie van de mevrouw. Ik gebruik mijn creditcard bijna alleen maar op onbekende locaties. Vaak eenmalig. Behalve dat. Ik wil niet dat ze mijn gangen na gaan. Ben zelf in staat te zien of mijn CC gestolen is.

Welkom op het forum @azor

Deze post delen

Heb het artikel gelezen en kan niet anders dan concluderen dat het analyseren al jaren gebeurd. Het enige wat er veranderd is dat ze het legaal willen maken zodat ze de gegevens kunnen doorverkopen.

De link met Ah snap ik niet, AH weet precies wat jij wanneer koopt. Die gegevens hebben ze immers al want kassa gegevens hebben ze, ze hebben ook een overzicht van je pin betalingen en als je een klantenkaart hebt weten ze nog meer van je. Het enige wat ze niet weten (voor zover bekend) is wat jij in andere winkels uitgeeft en waaraan.

Maar wen er maar alvast aan. Het EPD (electronisch patienten dossier), de zorgverzekeraars die jou meer mogen laten betalen als je ongezond leeft, de overheid die zich gaat bemoeien met de hoeveelheid suiker en vet je binnen krijgt, de overheid die precies weet waar jij bent en waar je heen gaat (spionage kastje in iedere nieuwe auto, onlangs goedgekeurd door de EU) , nog meer camera's op straat, winkels die je via wifi bespioneren, telefoon, email, sms verkeer wat verplicht wordt opgeslagen én ge-analyseerd enz enz.

En dat alles zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven, zonder dat jij inzage hebt in alle gegevens die over jou wordt verzameld en zonder dat je het kan ontlopen.

Contant afrekenen maakt je bij voorbaat al verdacht en bovendien is het niet zo moeilijk om ook dat te registreren omdat in iedere winkel gewoon camera's hangen die alles opnemen. Aan de hand van je kassabon kunnen ze heel veel te wten komen over je koop/eet gedrag..

Nederland controlestaat? is imo al jaren een feit!

Deze post delen

Je kan altijd om de bonuspas vragen want die ligt standaard bij de kassa vd Appie. @phtvs, wat een politiestaat met pinbetalingen te maken heeft begrijp ik niet.

Mogelijk dat je een andere term bedoelde.

Ook ik zal de ING zo eens bellen want ik vraag me af wat voor antwoord ik krijg.

Greener

Deze post delen

@phtvs, wat een politiestaat met pinbetalingen te maken heeft begrijp ik niet.

Mogelijk dat je een andere term bedoelde.

Greener

LOL idd draafde beetje door, bedoelde controlestaat ipv politiestaat ;-)

• Leuk 1

Deze post delen

Uitrol slimme energiemeter van start in 2015

De grootschalige uitrol van zogenoemde slimme energiemeters gaat van start op 1 januari 2015. Over zes jaar moeten alle huishoudens en bedrijven voorzien zijn van een nieuwe digitale elektriciteits- en gasmeter.

http://www.nu.nl/economie/3722339/uitrol-slimme-energiemeter-van-start-in-2015.html

Kortom: weigeren kan niet meer. ALLE huishoudens krijgen de meter

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...