Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

De klok tikt rustig verder.

Met grote belangstelling heb ik de vele draadjes gevolgt de laatste tijd.

Doomdenkers en dromers, pessimisten en optimisten en alles ertussen in ventileren hun mening.

We zitten desondanks allemaal op een preppersforum.

Dus we zullen, op de trollen na, allemaal toch echt wel een reden hebben waarom we preppen?

En dus is er weinig reden om over bepaalde zaken echt te discussieren, tenzij we belangrijk vinden wat precies en wanneer dat gaat gebeuren.

De meeste die wat langer preppen beseffen dat het onmogelijk is om dat te voorspellen.

Natuurlijk is het leuk/nodig om over gebeurtenissen te praten risico's te analyseren enz.

Maar voorspellen is moeilijk en als dat dan ook nog over de toekomst gaat ( en ook ik doe dat natuurlijk weer in dit draadje).............

De feiten zijn er wel en helaas voorspellen die weinig goeds.

Schulden van meer dan 100% van het jaarlijks binnenlandsproduct blijken tot nu toe niet aflosbaar.

En er zijn steeds meer landen die daar te dicht bij in de buurt komen en sommige zijn er al ver er overheen.

Deze naar voor gehaalde welvaart wordt dan meestal, tot nu toe altijd, abrupt onderbroken door een periode van mindere welvaart.

Helaas is die mindere welvaart dan vaak een periode van recessie, vaker een lange depressie, nog vaker een van grote oorlogen en een enkele keer de ineenstorting van het hele systeem.

Je kunt dan ook huidige conflicten niet meer geheel los van de economische problemen zien.

Alles is tegenwoordig een globaal gerelateerd probleem.

Alles is door belangen aan elkaar verbonden en heeft uiteindelijk belang op het hoogste niveau.

Niemand weet wat en wanneer het fout gaat, maar dat het fout moet gaan daar twijfelen weinig mensen nog aan die het willen zien.

En dat is precies de reden dat we preppen.

We zien het niet alleen, we willen ons er ook proberen op voor te bereiden!

Doomdenken? Natuurlijk lekker makkelijk.....

Of het nu financiele pijn en afzien wordt, of een complete ontwrichting van onze maatschappij tot aan een kernoorlog toe, er gaan slechtere tijden aankomen.

Hopen dat alles hetzelfde blijft (of nog alleen maar beter wordt) is makkelijk en een prettige gedachte maar wel vreselijk dom als dat inhoud dat je enorm veel 'last' gaat krijgen van kleine of grote tegenslagen.

Ik vind het dan ook jammer dat we op ons prepperforum veel tijd en energie verspillen aan zaken waarvan we allemaal vermoeden dat het onvermijdelijk is?

Of dan A of B de oorzaak is en C of D de exacte uitkomst dat maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit, mede omdat ik denk dat de precieze impact die het op mij gaat hebben onvoorspelbaar is maar het wel bijna 100% zeker is dat het een minder goede situatie zal veroorzaken zijn dan het nu is!

Prep ze,

K a n s

We, en ik dus ook, moeten beseffen dat het vaak niet de dingen zijn die we niet weten die ons in de grootste problemen brengen maar juist de dingen waarvan we zeker weten dat ze zo zijn die niet zo blijken te zijn.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...