Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Johnny BravoNL

Waarom er GEEN oorlog komt! Rusland, Oekraine

Recommended Posts

Wanneer Oekraine een giga mediapropaganda gaat starten met de nadruk waarbij NATO met Oekraine het Boedapest Memorandum getekend heeft dat de territoriale integriteit van Oekraïne garandeert dat in dit geval door de Russen wordt geschendt ... dan ... maar ook dan alleen geloof ik in een snelle oorlog.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Poetin%20willem-alexander_0.jpg?itok=JBPk4f7b

De dochter van Poetin woont ook niet zomaar in Nederland he. En waar gedijen Russen en vooral Russisch geld het best? Juist. In een omgeving die ze het beste kennen. Een omgeving met corrupte en omkoopbare leiders. Of wil je beweren dat Poetin zomaar voor zijn plezier een Heineken binnengiet ? Dat doet volgens mij niemand. Een Rus al helemaal niet.

Deze post delen

Gast DickBerts

@Johnny BravoNL Mijn opmerking dat ik daar te dom voor ben, is alleen bedoeld in de richting van iemand waarop ik op dit forum geen kritiek mag hebben. Jij maakt daar meteen weer van, dat ik me intellectueel zo superieur zou voelen. Die vermeende arrogantie van mij, is waar ik volledig stuk op ga bij dit forum. Mensen blijven daar maar in prikken, totdat ik dan met de staart tussen de poten weer vertrek en dan is het ha, ha, daar gaat die overgevoelige zeikerd weer.

Deze post delen

Wanneer Oekraine een giga mediapropaganda gaat starten met de nadruk waarbij NATO met Oekraine het Boedapest Memorandum getekend heeft dat de territoriale integriteit van Oekraïne garandeert dat in dit geval door de Russen wordt geschendt ... dan ... maar ook dan alleen geloof ik in een snelle oorlog.

Nou heeft iedereen het wel over dat memorandum en wordt er een hoop gepapegaaid, maar kent iemand de letterlijke tekst van dat verdrag? Wat is nou echt de inhoud ervan?

Deze post delen

@Johnny BravoNL Mijn opmerking dat ik daar te dom voor ben, is alleen bedoeld in de richting van iemand waarop ik op dit forum geen kritiek mag hebben. Jij maakt daar meteen weer van, dat ik me intellectueel zo superieur zou voelen. Die vermeende arrogantie van mij, is waar ik volledig stuk op ga bij dit forum. Mensen blijven daar maar in prikken, totdat ik dan met de staart tussen de poten weer vertrek en dan is het ha, ha, daar gaat die overgevoelige zeikerd weer.

Geen idee waar dat dan over gaat, ik reageer enkel op je reactie op mijn post. Ik doe niet aan politiek alhier ;)

Deze post delen

Nou heeft iedereen het wel over dat memorandum en wordt er een hoop gepapegaaid, maar kent iemand de letterlijke tekst van dat verdrag? Wat is nou echt de inhoud ervan?
Joh, google had deze bovenaanstaan...

http://en.wikisource.org/wiki/Ukraine._Memorandum_on_Security_Assurances

http://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances

Deze post delen

Niks is onvoorspelbaarder dan oorlog, maar een kernoorlog zie ik niet zo gauw ontstaan uit dit conflict. Rusland en de VS hebben beiden meer dan voldoende 'second strike capabillity' dat wil zeggen dat ze na een complete en volledige kernaanval altijd nog voldoende atoomwapens overhouden, om de eerst toeslaande partij volledig in de as te leggen. Deze mutual assured destruction (MAD) sluit een kernoorlog vrijwel uit. Die komt pas in zicht, als de VS of Rusland met zijn rug tegen de muur komt te staan. En dat zal ook niet zo gauw het geval zijn.

Om je bewust te worden van het gevaar van dit conflict, moet je een paar stappen vooruit denken. De Krim gaat naar Rusland, dat staat buiten kijf. Obama zal daar een keel over opzetten, maar daar blijft het bij.

In bovenstaande redeneringen kan ik mij geheel vinden.

Heb bovendien nog het idee dat er expres veel theater wordt gemaakt over de Krim maar dat in feite iedereen dat prima vindt.

Vervolgens ontstaat er in de rest van de Ukraine vrijwel zeker een burgeroorlog, al dan niet omdat de Russen daar binnengevallen zijn. De pro westerse groeperingen gaan dat verliezen. Als die groeperingen het echt benauwd gaan krijgen, dan zullen ze proberen om bijvoorbeeld Polen binnen te vluchten, of om de NAVO via false flag aanvallen bij de strijd te betrekken. Polen is een zwaar getraumatiseerd land, dat maar al te snel een beroep zal doen op het NAVO verdrag dat stelt, dat een aanval op een lidstaat een aanval op allen is en dan heb je dus WOIII aan je broek.

Een burgeroorlog in Oekraine is in niemands belang en al helemaal niet in dat van de Russen, vergeet niet dat een belangrijk deel van de russische gasexport via pijpleidingen plaatsvindt die juist daar liggen. Naast het toneelstukje over de Krim denk ik dat men in de achterkamertjes al lang bezig is om te overleggen hoe Oekraine rustig en stabiel gehouden kan worden zodat wij gas krijgen en Poetin zijn dollars.

Deze post delen

Oekraine was een Nuclaire staat. Door de afbouw van Nuclaire wapens beloofde NATO onderandere dat Oekraine daarvoor als dank dus nooit alleen hoefde te staan tijdens een bedreiging en dat de NATO hun souvereiniteit garanderen zou, ten alle tijden.

Dus met andere woorden zou Kiev steeds daarop mogen wijzen. Want uit het verdrag zou dus blijken dat onderandere Engeland Oekraine moet verdedigen en hun gronden moet verdedigen als ze het zelf niet aan kunnen. Daarbij horen ook nog andere NATO leden.

Maar kennelijk is hier nooit naar gehandeld.

Deze post delen

Deze mutual assured destruction (MAD) sluit een kernoorlog vrijwel uit. Die komt pas in zicht, als de VS of Rusland met zijn rug tegen de muur komt te staan. En dat zal ook niet zo gauw het geval zijn.

.

Hier neem je aan dat jij weet wanneer Obama of Putin zich met de rug tegen de muur voelen staan.

Obama kan dat bv al zo voelen op het moment dat het duidelijk bij het grote publiek wordt dat Amerika failliet is en er helemaal geen herstel is, alleen sprookjes. Of dat de dollar verder gaat dalen of als de beurzen gaan tanken... Enz enz .

Bij putin meer van hetzelfde.

Mischien heeft hij mijn foto gezien dat hij op die beer zit en denkt hij dat heel Nederland hem als een idioot zien, en omdat iedereen in Europa weet dat wij gewoon veruit het meest verstandige volk zijn zal hij ingrijpen.

Allemaal speculatie natuurlijk, maar we weten het niet?

We denken dat het allemaal rationeel moet zijn, nou dan vertel mij eens hoe we ondanks al dat rationele denken we de huidige shitberg hebben kunnen veroorzaken?

K a n s

Deze post delen

Daar kunnen we dus kort over zijn: geen enkel land heeft beloofd Ukraine militair te steunen in geval van een inval, wel is beloofd het land niet aan te vallen. Einde gelul dus.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast DickBerts
Hier neem je aan dat jij weet wanneer Obama of Putin zich met de rug tegen de muur voelen staan.

Obama kan dat bv al zo voelen op het moment dat het duidelijk bij het grote publiek wordt dat Amerika failliet is en er helemaal geen herstel is, alleen sprookjes. Of dat de dollar verder gaat dalen of als de beurzen gaan tanken... Enz enz .

Bij putin meer van hetzelfde.

Mischien heeft hij mijn foto gezien dat hij op die beer zit en denkt hij dat heel Nederland hem als een idioot zien, en omdat iedereen in Europa weet dat wij gewoon veruit het meest verstandige volk zijn zal hij ingrijpen.

Allemaal speculatie natuurlijk, maar we weten het niet?

We denken dat het allemaal rationeel moet zijn, nou dan vertel mij eens hoe we ondanks al dat rationele denken we de huidige shitberg hebben kunnen veroorzaken?

K a n s

Nee, dat weet ik niet. Ik acht de kans dat ze via het gebruik van atoomwapens samen met alle Russen of alle Amerikanen zelfmoord gaan plegen via een atoomaanval, die onder alle omstandigheden vergolden gaat worden, alleen niet erg groot. Tenzij Obama of Putin MILITAIR met de rug tegen de muur komen te staan, dan zou het een ander verhaal kunnen worden.

Ik begon mijn verhaal overigens met de opmerking, dat niets zo onvoorspelbaar is als oorlog. Maar ja, tralalala, het regent, het regent, grote korrels Venz, ik wil wel wat irrationeels opschrijven als jij daar wat aan hebt? Normaal gesproken heeft aandacht besteden aan de irrationele aspecten van dit soort zaken niet erg veel zin. Je moet het wel noemen, omdat het helaas een belangrijke factor kan zijn en dat heb ik dan ook gedaan.

Deze post delen

Daar kunnen we dus kort over zijn: geen enkel land heeft beloofd Ukraine militair te steunen in geval van een inval, wel is beloofd het land niet aan te vallen. Einde gelul dus.

Revealed: The forgotten treaty which could drag the US and UK into WAR with Russia if Putin's troops intervene in Ukraine

The agreement sees signatories promise to protect Ukraine's borders

It was signed by Bill Clinton, John Major, Boris Yeltsin and Leonid Kuchma in 1994

Ukrainian parliament has now reached out directly to all the countries who signed the treaty

Putin currently has 150,000 troops on Ukraine's borders and it is reported some have crossed into the country

President Obama says he is 'deeply concerned' by the news

The US and Britain have both made 'crisis calls' to President Putin to warn him to respect territorial boundaries

A treaty signed in 1994 by the US and Britain could pull both countries into a war to protect Ukraine if President Putin's troops cross into the country.

Bill Clinton, John Major, Boris Yeltsin and Leonid Kuchma – the then-rulers of the USA, UK, Russia and Ukraine - agreed to the The Budapest Memorandum as part of the denuclearization of former Soviet republics after the dissolution of the Soviet Union.

Technically it means that if Russia has invaded Ukraine then it would be difficult for the US and Britain to avoid going to war.

The revelation comes as reports suggest the Kremlin was moving up to 2,000 troops across the Black Sea from Novorossiysk to their fleet base at Sevastopol.

At least 20 men wearing the uniform of the Russian fleet and carrying automatic rifles surrounded a Ukrainian border guard post in a standoff near the port yesterday.

LEES HIER MEER

Deze post delen

Revealed: The forgotten treaty which could drag the US and UK into WAR with Russia if Putin's troops intervene in Ukraine

It was signed by Bill Clinton, John Major, Boris Yeltsin and Leonid Kuchma in 1994

Ukrainian parliament has now reached out directly to all the countries who signed the treaty

Putin currently has 150,000 troops on Ukraine's borders and it is reported some have crossed into the country

The US and Britain have both made 'crisis calls' to President Putin to warn him to respect territorial boundaries

A treaty signed in 1994 by the US and Britain could pull both countries into a war to protect Ukraine if President Putin's troops cross into the country.

Bill Clinton, John Major, Boris Yeltsin and Leonid Kuchma – the then-rulers of the USA, UK, Russia and Ukraine - agreed to the The Budapest Memorandum as part of the denuclearization of former Soviet republics after the dissolution of the Soviet Union.

Technically it means that if Russia has invaded Ukraine then it would be difficult for the US and Britain to avoid going to war.

The revelation comes as reports suggest the Kremlin was moving up to 2,000 troops across the Black Sea from Novorossiysk to their fleet base at Sevastopol.

At least 20 men wearing the uniform of the Russian fleet and carrying automatic rifles surrounded a Ukrainian border guard post in a standoff near the port yesterday.

LEES HIER MEER

Hoop bla bla van Dailymail. Niets uit de inhoud van het verdrag heeft het over 'to protect'. Opnaaiartikel. Zou geschreven kunnen zijn door Horst Wessel van Balen.

Deze post delen

Hoop bla bla van Dailymail. Niets uit de inhoud van het verdrag heeft het over 'to protect'. Opnaaiartikel. Zou geschreven kunnen zijn door Horst Wessel van Balen.

Alles bla bla? Nou dan ben ik gerust gesteld. Bedankt!

Deze post delen

LEES HIER MEER

Oh, ik zit ook nog altijd te wachten op "het Kwartje van Kok", dat krijgen we nog terug, ook zo'n belofte van de politiek. De "hypotheekrenteaftrek", daar zou volgens de FeeFeeDee ook NOOIT aan getornd worden, AOW ook niet... Kom nou toch.... "Met de wetenschap van nu" is een veel gebruikte uitdrukking van onze politici............

Deze post delen

Gast DickBerts

@Johnny BravoNL. Ik ben echt doodmoe. Het lukt me nu even niet om compleet op je aanzwellende stroom argumenten in te gaan, ook al zal dat wel als een zwaktebod worden gezien. De NAVO beseft als geen ander, dat een escalatie van woorden (of die nou uit angst of uit wat dan ook voortkomen) uiteindelijk tot oorlog kan leiden. Daarom blijft het zeer opmerkelijk en zeer verontrustend dat de NAVO steeds hardere taal uitslaat.

Als mijn buurman onder normale omstandigheden bij mij aanbelt met een grote bahco in zijn hand, dan is dat geen enkel probleem. Doet hij dat als we slaande ruzie hebben, dan is dat onder die omstandigheden een extreem gevaarlijke escalatie. Zo is het ook met het verplaatsen van militair materieel. Gebeurt aan de lopende band, maar bij een dreigend militair conflict krijgt het een levensgevaarlijke signaalfunctie en dat weten beide partijen.

Deze post delen

Laten we gewoon met ons allen hopen op een snelle financiële collaps doordat Putin reageert op de "sancties" van de EU en VS, dan zijn we beter af dan wanneer ze bommen gaan gooien! Ik doe alvast een schietgebedje...

En heren, Obama en Putin spelen het spelletje "wie heeft de grootste" al... Moeten jullie daar echt aan mee doen?? :p

• Leuk 2

Deze post delen

@Johnny BravoNLDaarom blijft het zeer opmerkelijk en zeer verontrustend dat de NAVO steeds hardere taal uitslaat. .

Ik ben juist blij dat de NATO geen harde taal uitslaat. De organisatie sputtert een beetje, meer niet. Er werd geen rode lijn getrokken, niet gedreigd met ingrijpen. Beetje mopperen, dat is alles.

Deze post delen

Sorrie @zilver de alleen praten en dus kijken wie de grootste mond heeft fase, zijn we toch al weer wat weken voorbij...

En de problemen zijn onstaan omdat we het niet konden laten om naast het praten even te proberen de boel in de Oekraine te verbeteren door in te grijpen.

Organiseren van een opstand en financiele steun aan die opstand etc.

En nu is jou oplossing de preventieve nucleaire aanval ?, ja dat zal een kernoorlog voorkomen.....

K a n s

Zilver != silver

Deze post delen

@Johnny BravoNL. Ik ben echt doodmoe. Het lukt me nu even niet om compleet op je aanzwellende stroom argumenten in te gaan, ook al zal dat wel als een zwaktebod worden gezien. De NAVO beseft als geen ander, dat een escalatie van woorden (of die nou uit angst of uit wat dan ook voortkomen) uiteindelijk tot oorlog kan leiden. Daarom blijft het zeer opmerkelijk en zeer verontrustend dat de NAVO steeds hardere taal uitslaat.

Als mijn buurman onder normale omstandigheden bij mij aanbelt met een grote bahco in zijn hand, dan is dat geen enkel probleem. Doet hij dat als we slaande ruzie hebben, dan is dat onder die omstandigheden een extreem gevaarlijke escalatie. Zo is het ook met het verplaatsen van militair materieel. Gebeurt aan de lopende band, maar bij een dreigend militair conflict krijgt het een levensgevaarlijke signaalfunctie en dat weten beide partijen.

Het is geen wedstrijd Dick, echt niet. Ik hoef geen gelijk te krijgen, ik sta open voor elke argumentatie, het was slechts mijn mening...

Ik heb niet altijd gelijk (eigenlijk wel), ik wil enkel een tegengeluid bieden.

Maar een conventionele oorlog met Rusland, gebaseerd op afspraken die een twintigtal jaren geleden zijn gemaakt, dat gaat niet gebeuren. Om maar af te sluiten met de woorden die ik eerder bezigde: "Met de wijsheid van nu", of in het Engels "In hindsight... bla, bla, bla... we can conclude....", het is politiek... De NAVO en/of de EU gaan geen ruk doen... Zelfs de US niet...

Deze post delen

Not. Gonna. Happen.

Om maar af te sluiten met de woorden die ik eerder bezigde: "Met de wijsheid van nu"

Dus als ik het goed begrijp..... Not. Gonna. Happen...... met de wijsheid van nu.... :p

• Leuk 1

Deze post delen

Maar een conventionele oorlog met Rusland, gebaseerd op afspraken die een twintigtal jaren geleden zijn gemaakt, dat gaat niet gebeuren.

Welke afspraken? Er zijn toch geen sancties afgesproken als iemand toch stout is?

Deze post delen

Gast DickBerts
Het is geen wedstrijd Dick, echt niet. Ik hoef geen gelijk te krijgen, ik sta open voor elke argumentatie, het was slechts mijn mening...

Ik heb niet altijd gelijk (eigenlijk wel), ik wil enkel een tegengeluid bieden.

Maar een conventionele oorlog met Rusland, gebaseerd op afspraken die een twintigtal jaren geleden zijn gemaakt, dat gaat niet gebeuren. Om maar af te sluiten met de woorden die ik eerder bezigde: "Met de wijsheid van nu", of in het Engels "In hindsight... bla, bla, bla... we can conclude....", het is politiek... De NAVO en/of de EU gaan geen ruk doen... Zelfs de US niet...

Ik heb nooit gelijk :) Ik geef dat regelmatig toe en nog word ik voor arrogant versleten. Zoals ik al een paar keer opschreef, niks is onvoorspelbaarder dan oorlog. Natuurlijk vegen de Amerikanen liever hun billen af met een of ander shit verdrag van twintig jaar geleden, dan dat ze op de Russen gaan schieten, maar je ziet mogelijk iets over het hoofd JB. Azie is om een groot aantal redenen van levensbelang voor de VS. Dat weet jij als geen ander. Veel landen daar kunnen absoluut niet tegen China op en hebben daarom -vaak veel langer dan 20 jaar geleden- defensieverdragen gesloten met de VS. Japan, Zuid-Korea, de Filipijnen, Australie en noem ze maar op, zitten op het puntje van hun stoel te kijken wat de VS nu doen.... en dat is beslist een argument voor de VS en daarmee een enorm risico voor het conflict in Ukraine. Want als de VS nu hun billen afvegen met defensieverdragen, dan zullen veel landen in Azie een eigen koers gaan varen los van de VS.

Deze post delen

Ik heb nooit gelijk :) Natuurlijk vegen de Amerikanen liever hun billen af met een of ander shit verdrag van twintig jaar geleden

Aan welk verdrag vegen ze hun reet af? Welke verplichting hebben ze dan?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...