Ga naar inhoud
GENEGEERD

aanstaande vrijdag actie in nederland (eurosceptische demonstranten)

Flow
 Share

Recommended Posts

Aanstaande vr jdag ligt heel Nederland op z'n gat. Dat is in ieder geval het plan van enkele Eurosceptische activisten die via social media een protest hebben georganiseerd. Dat klinkt misschien als een potentiële faalactie, maar bestuurders zijn zo bang voor de - voornamelijk rechtse en nationalistische - demonstranten, dat ze overwegen ee noodverordening in werking te laten treden.

Vooralsnog zijn de meningen of deze demonstratie iets op gaat leveren verdeeld, heeft het uberhaubt nog nut om te gaan demonstreren. Velen denken dat er bijna geen actievoerders zullen staan en hebben een afwachtende houding i.p.v. zelf actie te gaan voeren.. Daarnaast zijn meestal "de gewonen man/vrouw" de dupe van dit soort demonstraties, dit nieuws (in een negatieve vorm) kan natuurlijk op meerdere manieren worden geïnterpreteerd. Hoe denken jullie hierover? Welke noodverordening zou er hier ingezet kunnen worden? Watvoor (nadelig) effect heeft dit op gewone burgers?

Linkje : http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2014/03/eurosceptici-nederland-platgooien

Extra linkje:

http://www.nu.nl/binnenland/3719237/politie-alert-dreiging-landelijke-acties-vrijdag.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Daarnaast zijn meestal "de gewonen man/vrouw" de dupe van dit soort demonstraties, dit nieuws (in een negatieve vorm) kan natuurlijk op meerdere manieren worden geïnterpreteerd.

tenzij jij een proleet bent die van alles profiteert en zelf niks bijdraagt aan de samenleving ben je zelf ook degene die de dupe is van het falende beleid van nederland/europa

Link naar reactie

Je ongenoegen uiten met het beleid brengt niet veel zoden aan de dijk. Ik ben er meer voorstander van om -waar mogelijk- het beleid te laten spaak lopen. Het is een beetje controversieel, maar er wordt naar mijn zin net iets te veel een beroep gedaan op mijn welwillendheid terwijl politici schaamteloos de vetpotten leeglikken. Je kan je ongenoegen laten blijken door :

- te posten op nieuwssites

- te praten met mensen en te tonen dat er ook een andere 'weg' is, die van onafhankelijkheid en minder 'werken' en dus minder belastingen betalen

- je levensstijl aan te passen

- geregeld een beetje burgerlijk ongehoorzaam te zijn

- te kiezen voor partijen die verandering willen brengen

- verstandig te argumenteren met mensen die naar je willen luisteren

- een voorbeeldfunctie uit te oefenen van jouw levensstijl

- door de overheidsdienste ook in te schakelen voor dingen die JIJ belangrijk vindt, waardoor vanzelf minder middelen gaan naar de andere dingen.

- speciaal voor Vlaanderen : contacten te onderhouden met burgers in Wallonië. We laten onze kinderen logeren in Waalse gezinnen (en ze sturen hun kinderen terug). Op deze manier tonen we onze manier van leven, krijgen ze via de praktijk een beter inzicht in ons nationalisme (in Vl. géén vies woord!), én we bouwen bruggen met de burgers in het andere landsgedeelte, daar zijn geen politici voor nodig.

Welke dingen ik al realiseerde ?

- Mensen geadviseerd bij bouwen, collega's overtuigd om met de fiets naar het werk te komen, mensen laten nadenken over groententuintjes, kiemen, broodbakken, mensen komen me om advies vragen over hoe ze best met bepaalde situaties (op het vlak van overheid, belastingen, ...) kunnen omgaan. Het lijkt niet veel, maar het is alvast beter dan niets doen.

Ik wacht al een jaar of tien tot de partijen waarvoor ik kies aan de macht komen. De kans is groot dat de trado's bij de volgende verkiezingen van de kaart worden geveegd. Er zijn té veel kiezers met wiens (protest)stem geen rekening wordt gehouden. Ook ik heb recht op vertegenwoordiging in het beleid.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...