Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voorschot op wat er met zilver gaat gebeuren ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Dit zou wel eens een voorschot kunnen zijn op wat er met zilver staat te gebeuren op wereldschaal.

In India is op goud een vrij grove belasting ingevoerd.

En dan gaat er naast veel illegale invoer van goud er automatisch meer vraag naar zilver ontstaan 6125 Ton in 2013 !:

( weer een mooi stuk van Koos)

http://www.ingoldwetrust.ch/india-imported-6125-tonnes-of-silver-in-2013

Maar dit is dus meteen een teken aan de wand wat wereldwijd met zilver staat te gebeuren.

Het is duidelijk dat de huidige vraag van, oa, China naar fysiek goud niet kan doorgaan.

Ofwel zal China gewoon al het goud opkopen, ofwel China moet stoppen met het kopen van goud.

Tot op de dag van vandaag is de vraag naar goud vanuit China alleen maar aan het versnellen......

Hoe groot het fysieke probleem echt is is heel moeilijk in te schatten, maar veel signalen wijzen erop dat het vinden van fysiek goud om naar China te verschepen steeds moeilijker wordt.

Natuurlijk is er nog voldoende goud maar steeds meer partijen en dan met name de centrale banken lijken te beseffen dat hun voorraden te klein worden.

Zodra deze partijen stoppen met de markt van goud te voorzien, tegen deze prijs, dan zal ofwel China minder kunnen invoeren of een hogere prijs moeten gaan betalen..

Dan wordt het dus interessant, want tegen welke prijs is dan welke hoeveelheid goud wel beschikbaar.

Het kan gebeuren dat alle partijen ineens tegen "geen enkele" prijs willen leveren, denk maar aan het feit dat bv de Duitsebank hun goud , fysiek, terug willen, laat staan dat die nog verder goud fysiek in de markt willen zetten....

Een heel andere effect dat direct merkbaar zal zijn als de fysieke vraag naar goud het aanbod gaat overtreffen, zal de zilver markt zijn.

Is de goud markt vrij groot fysiek, de zilver markt is veel kleiner.

Dit komt natuurlijk vooral omdat veel zilver gebruikt wordt in producten, zoals,bv zonnepanelen enz.

Goud heeft deze industriele vraag nauwelijks met als gevolg dat al het goud ooit gedolven fysiek beschikbaar is voor ofwel monetaire doeleinde of de juweelhandel, ofwel om in te beleggen.

Het is dan ook te verwachten dat als er moeilijker goud te verkrijgen zal zijn deze vraag zich gaat verplaatsen naar de zilvermarkt, zoals dus gebeurt in India, maar dat deze nieuwe vraag het fysieke aanbod in no time compleet zal overvragen.

Wat dat voor de prijs zal betekenen mag je zelf invullen.

Als dit dan ook nog met wat paniek, omdat er een gevalletje Oekraine echt uit de hand loopt, of banken die instorten, enz enz dan zal een goud of zilver verzekering goed van pas komen.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goud wordt minder verbruikt dan zilver, er is heel veel over te vinden.

Conclusion:

1.Silver is NOT scarcer than gold. If we use the consensus Gold-above-ground number of 166000 Tonnes and our number of 748000 Tonnes, then the ratio is 4.5 silver ounces above ground for every gold ounce above ground. For those that disagree with including silver jewelry and silverware in the silver total, please be reminded gold jewelry IS in the gold total.

Bron bv..:

http://www.tfmetalsreport.com/forum/4591/silver-above-ground

De aanname is in het algemeen dat er 16 keer meer zilver fysiek is dan goud.

Dus het verschil met bovenstaande 4,5 keer mee zilver komt oa doordat veel meer zilver verbruikt wordt, en met de huidige prijs niet aantrekkelijk is om te herwinnen, terwijl dat voor het goud dat wel gebruikt wordt, en dat is al minder dan zilver, vaak wel herwonnen wordt...

Dat ondanks de 4,5 keer meer zilver dan goud dat beschikbaar is, zilver toch sneller zal stjigen heeft dan te maken met het feit dat de prijs van zilver momenteel 60 keer lager ligt dan goud.

Deze verhouding kan er dus bij extreme vraag voor zorgen dat de goud/zilver verhouding snel richting de 4,5 kan gaan....

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Platina en Palladium zijn net als goud goed te vervoeren en worden ook veel in de industrie gebruikt.......

Deze 2 zie ik sneller de rol van goud overnemen dan zilver.

Ik weet dat alles wat nieuw is; sexy, modern, spannend, enz is.

Maar als welvaartsbeschermingsmiddel val ik toch bewust terug op dat wat bewezen en bekent is.

BC hebben een eigen functie, platina, palladium klinken spannend, maar zou je het herkennen als je het onder je ogen kreeg?

Is er een basis van beschikbaar in munten? Is er voldoende in omloop? Enz enz....

Waarom zou iets de rol van goud over, moeten, nemen?

Waarom willen mensen toch zo graag het wiel opnieuw uitvinden?

KISS is soms echt gewoon het beste.

K a n s

Link naar reactie

Ik weet dat alles wat nieuw is; sexy, modern, spannend, enz is.

Maar als welvaartsbeschermingsmiddel val ik toch bewust terug op dat wat bewezen en bekent is.

BC hebben een eigen functie, platina, palladium klinken spannend, maar zou je het herkennen als je het onder je ogen kreeg?

Is er een basis van beschikbaar in munten? Is er voldoende in omloop? Enz enz....

Waarom zou iets de rol van goud over, moeten, nemen?

Waarom willen mensen toch zo graag het wiel opnieuw uitvinden?

KISS is soms echt gewoon het beste.

K a n s

Als betaalmiddel / ruilmiddel zal het niet snel zijn intrede om de redenen die jij aangeeft. Als belegging, dat is iets anders, maar dan heb je koper, aluminium, uranium enz ook nog...

Link naar reactie

Als betaalmiddel / ruilmiddel zal het niet snel zijn intrede om de redenen die jij aangeeft. Als belegging, dat is iets anders, maar dan heb je koper, aluminium, uranium enz ook nog...

Als belegging zou dat wel eens interessant kunnen zijn.

Al denk ik dat je speculeren bedoeld?:

http://www.forexinfo.nl/artikelen/forex-extra-artikelen/232-beleggen-in-forex

Ik vind alletwee momenteel niet te voorspellen, ik denk dat we te grote veschuivingen gaan zien om zo ver vooruit te kunnen kijken, beleggen, en speculeren doe ik al heel veilig, door elke maand 25 euro te investeren in nieuwe geluksvogels (staatsloterij) in de hoop dat ik het wordt...

K a n s

Link naar reactie

Nog even voor de mensen die eea nog niks zegt:

Dit is een toename van de zilver import tov het jaar ervoor met "maar" 6560% :

http://www.silverdoctors.com/india-imported-6125-tonnes-of-silver-in-2013-up-a-mind-blowing-6560-yoy/

En de verhouding tussen zilveren en gouden eagles is 124:1 in feb:

http://www.silverdoctors.com/silver-eagle-sales-steal-the-show-while-top-silver-miners-lose-money/

K a n s

Link naar reactie

• 2 weeks later...
Waardeverhoudingen staan volledig los van verkoop volume verhoudingen...

Als de papieren ponzi scheme valt dan zal de prijs weer worden bepaald door vraag en aanbod. Het feit dat de vraag gigantisch is en het aanbod laag (komt door de prijs) zorgt er uiteindelijk voor dat de verhouding tussen goud en zilver weer normaler wordt, dus richting 16:1 of misschien zelfs nog nauwer.

Link naar reactie

Als de papieren ponzi scheme valt dan zal de prijs weer worden bepaald door vraag en aanbod. Het feit dat de vraag gigantisch is en het aanbod laag (komt door de prijs) zorgt er uiteindelijk voor dat de verhouding tussen goud en zilver weer normaler wordt, dus richting 16:1 of misschien zelfs nog nauwer.

Al ben ik het met je eens, we moeten beseffen dat er geen wetmatigheid is aan het geheel:

Als de prijs verdubbeld wat doet dan het aanbod wat doet de vraag?

De hele markt is zo ondoorzichtig door de derivatenhandel dat het, tot dat die derivatenhandel instort, redelijk gokken is.

En wat als die derivatenhandel niet instort?

Dit zijn redenen dat ik niemand wil overtuigen om iets met PM te gaan doen, ik wil wel graag aangeven dat er zoiets is als PM en dat ik dat veeel veiliger vind als bv fiat.

Ik ben ook overtuigd dat mensen in geval van paniek terug vallen op hun instincten en financieel is dat volgens mij oa PM, maar dat als het maar gek genoeg wordt er weer op ruilhandel, of erger, zal worden terug gegrepen!

Er is dus simpelweg geen universele oplossing omdat er een scenario tegenover staat, en het juiste scenario zal zoiets als het winnende lot zijn...

En toch 'investeer' ik momenteel ook in PM.

Het is een balans tussen bv voedsel en drinken dat altijd nodig zal zijn maar weer bederfelijk is en in grote 'bedragen' nogal volumineus is, enz enz.

Over PM is dit ook wel een leuk stukje, over de schaarsheid van sommige metalen:

http://www.bbc.com/future/story/20140314-the-worlds-scarcest-material

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...