Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dreutel

Natuur!

Recommended Posts

Ja Jarv, dat is het bos hier bij mij om de hoek. Jouw wl. ook welbekend. Als je weer in de buurt bent, ideaal voor een wandelingetje.

En Rockanje en omgeving is ook genoeg moois te zien. Ben je wel eens bij het Quakjeswater of de Tenellaplas geweest ? Mooi daar.

Overigens schijnt het Quakjeswater een 'energiepunt' te zijn.

Goed plan.

Wij gaan regelmatig naar het Quakjeswater (wat wij de houten paardjes noemen) is echt heerlijk banjeren daaro en lekker rustig.

Wat is er "energiepunt" aan het quackjeswater?

Tenellaplas is Oostvoorne hé ;)

Binnekort gaan we de Kwade Hoek bij Goedereede eens verkennen

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast Peerke
Goed plan.

Wij gaan regelmatig naar het Quakjeswater (wat wij de houten paardjes noemen) is echt heerlijk banjeren daaro en lekker rustig.

Wat is er "energiepunt" aan het quackjeswater?

Tenellaplas is Oostvoorne hé ;)

Binnekort gaan we de Kwade Hoek bij Goedereede eens verkennen

Het Quakjeswater schijnt op een zogenaamde Ley-lijn te liggen. Onzin of niet, maar ik vond het een fijne plek, met een mooie observatiepost op het water.

Tenellaplas ligt idd bij Oostvoorne. Ook leuk om te wandelen en lekker te relaxen.

Bij de Kwade Hoek bij Goedereede ben ik jammergenoeg nooit geweest.

Maar bij Stellendam ligt ook een mooi gebied. Hoe het heet ben ik even kwijt.

Deze post delen

Nâh .... Leylijn of niet .... maar als je je lekker voeld als je er bent dan moet er iets zijn toch ;)

Bedoel je dat gebiedje achter de binnenhaven? Deels bos deels riet .... is inderdaad ook mooi.

Heb daar ooit eens op een bospad een leuke ontmoeting gehad met een buizerd.

Deze post delen

Gast Peerke

Bedoel je dat gebiedje achter de binnenhaven? Deels bos deels riet .... is inderdaad ook mooi.

Heb daar ooit eens op een bospad een leuke ontmoeting gehad met een buizerd.

Yep. Dat gebied.

Deze post delen

Wereldwijd sterven bijenvolken uit, maar in Amsterdam gaat het juist goed met de bij. Het aantal soorten wilde bijen is deze eeuw in de hoofdstad met 20 procent gestegen, van 51 verschillende soorten in 2000 naar 61 in 2014.

zie: http://www.nu.nl/wetenschap/4004851/wereldwijd-bedreigde-bij-gedijt-goed-in-amsterdam.html

PS Ik dacht dat er een bijentopic bestond, maar dat kon ik niet vinden.

Deze post delen

De Wolf is weer terug in Nederland:

NOORD-SLEEN/EMMEN - De wolf is met zekerheid terug in Nederland en wel in Drenthe. Dit zegt wolvendeskundige Leo Linnartz van de stichting Wolven in Nederland. Een automobilist zag de wolf lopen langs de N381 ter hoogte van Noord-Sleen, bij Emmen, en zette het dier op de foto.

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/de-wolf-is-terug-in-nederland-bij-sleen-12321433.html?override=web

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Peerke

Voor wie nu of straks nog buiten komt. In het westen is een mooie conjunctie van de nieuwe maan en Venus.

IMG_0573.jpg.6776bf1ec4d98890adfd32a47053822f.jpg

Deze post delen

Gast Peerke

De natuur in.

Regelmatig fiets ik, al dan niet vergezeld van @strijder een rondje door het plaatselijke bosje.

Op een moment zijn wij iemand tegengekomen die er een soort van kamp had gemaakt. Met een beitel gaten in bomen gehakt, takken ertussen gespannen en daaroverheen een dekzeil. Stoeltje eronder.

Verder lagen er 2 fietsen in de sloot, 1 radio onder een hoop bladeren verborgen. Een stash van flessen, potten groeten en blikken. Vooral veel lege rommel.

Gister ging ik een rondje bos fietsen. Ik zag dat er iemand op het bankje zat. Ik fiets verder en zie dat hij wel heel lange kousen heeft. Ik fiets nog iets verder en zie dat meneer zichzelf ontspannen aan het sjorren is/ de Duitse helm oppoetst/ de eikel masseert.

Aangezien hij een gedrongen hond bij had ben ik de confrontatie maar niet aangegaan. En jammergenoeg mijn camera met zoomlens niet bij. Anders had ik m op afstand op beeld gezet.

Inmiddels liggen er 3 fietsen in de slootjes in het bos...

Maar ik heb via via het nummer van de plaatselijke jachtopziener, dus zal hem informeren. Als burger kan ik niet veel alleen.

Je maakt wat mee in het bos.

Deze post delen

Tsjee Peerke, ja, wel goed om dat even door te geven...hoewel dat ook via de politie kan. Je moet er niet aan denken dat er dames/meiden fietsen toch?

Deze post delen

Gast Peerke
Tsjee Peerke, ja, wel goed om dat even door te geven...hoewel dat ook via de politie kan. Je moet er niet aan denken dat er dames/meiden fietsen toch?

Het was woensdagmiddag. Veel vrij van school. Mooi weer.

Je zou er maar als gezin met kleine kinderen rondlopen.

Eenieder die ik dit vertelde stond met open mond en verbazing.

Het plaatselijke politieburo is al jaren gesloten. De jachtopziener, die mij ook kent, is binnen een paar minuten ter plaatse.

Regelmatig wordt in het bos wat gedumpt. Soms hoor ik schoten van stropers. En dan die zwerver en die rukker.

Als burger mag ik staande houden, niet aanhouden. Dus ik vind t fijn om het telefoonnummer van de jachtopziener te hebben.

Uiteraard heb ik altijd 2 trouwe vrienden bij me. Een goed zakmes en een goed vast mes. Just in case.

Deze post delen

Het plaatselijke politieburo is al jaren gesloten.
0900-8844

Als je kinderen in de buurt ziet is 112 ook goed.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Hmm niet bepaald een fijne gedachte...

Gewoon de politie bellen inderdaad Al heeft het weinig zin.

50 euro boete en je staat weer buiten met obsceen gedrag sterker nog het is goedkoper dan wild plassen :eek:

Edit: ben zelf met wandelen wel een paar keer een stelletje tegen gekomen wat knus zichzelf aan het opnemen is.

Deze post delen

Hmm niet bepaald een fijne gedachte...

Ik denk dat die man echt exact het tegenovergestelde dacht :rolleyes:

@Peerke ik denk dat het goed is dat je de confrontatie niet bent aangegaan, maar wel de jachtopziener informeert.

Jammer dat mensen dit nodig vinden. Je zou denken dat ze met dingen als chatroulette "wel aan hun trekken komen"...

Deze post delen

Gast Peerke
Ik denk dat die man echt exact het tegenovergestelde dacht :rolleyes:

@Peerke ik denk dat het goed is dat je de confrontatie niet bent aangegaan, maar wel de jachtopziener informeert.

Jammer dat mensen dit nodig vinden. Je zou denken dat ze met dingen als chatroulette "wel aan hun trekken komen"...

Alleen ga ik de confrontatie niet aan.

Eigenlijk heb ik met die bosbankrukker een beetje medelijden. Ga dan achter je gordijnen lekker fappen. Waar niemand er last van heeft.

Deze post delen

Alleen ga ik de confrontatie niet aan.

Eigenlijk heb ik met die bosbankrukker een beetje medelijden. Ga dan achter je gordijnen lekker fappen. Waar niemand er last van heeft.

Ja, ik vind het ook altijd wel een beetje zielig. Die gast zou waarschijnlijk liever samen met iemand anders met zijn lifestraw spelen :(

Toen ie vroeger in groep twee moest vertellen wat ie later wou worden als ie groot was zei hij ook vast niet vol trots "zedendelinquent!".

Deze post delen

Gast Peerke

Eergister had ik een ontmoeting met de jachtopziener en we hebben het gehad over de diverse drugsdumpingen, de wildrukker waar ik helaas geen duidelijk signalement van heb, de zwerver die er een alternatief kamp op nahield. Ik heb hem naar het kamp geleid. Dat wordt binnenkort ontruimd door een bepaalde instantie. Die idioot zal het halve bos maar laten afbranden ...

Hij bedankte mij zeer vriendelijk. We kennen elkaar al. Mocht er wat zijn kon ik hem altijd bellen. 24/7

Vandaag heb ik weer een kleine drugsdumping gevonden en hem ervan op de hoogte gesteld. Hij gaat poolshoogte nemen. Voor mogelijk sporen en eventuele gegevens.

Het bos hier is klein. En ik wil het vooral schoon en gezellig voor iedereen houden.

Uiteraard gaan camera en zoomlens mee, en niet alleen om reeën op afstand te fotograferen, maar ook om die rukker te pakken.

Dat soort wil ik er niet hebben. Je zou er als meisje of gezin met kleine kinderen maar mee geconfronteerd worden.

Ik voel me een soort van onbetaalde anonieme niet opgeleide groene BOA.

Alles voor een goed doel.

Tijdens mijn rondje bos sprong een groep van 5 reeën voor mijn neus weg. Even later stond er een ree 5 meter voor me. Gewoon mooi zo'n ontmoeting. Kleurt de dag. Daar doe ik het ook voor.

Deze post delen

Gast Peerke

Vanmiddag weer lekker een rondje door het bos gefietst. Alles schiet in het blad. Groen.

Bij het betreden van het bos zag ik al wat afval van een kwekerij liggen. Ben nog een rondje door het bos gefietst en aan de andere kant een grote dumping van een hennepkwekerij tegengekomen.

Dumping.jpg.29eeabdabfa1b51c19fb4e2230903d91.jpg

De overige 20 vuilniszakken zijn jammergenoeg niet zichtbaar op de foto.

Wederom de jachtopziener geinformeerd die van de grootste dumping afwist. Van de kleine nog niet. Misschien zitten er sporen tussen, die naar die hufters leiden.

De natuur, dat is toch niet om van te genieten, maar om te vervuilen ?

Deze post delen

Als natuurliefhebber was ik in eerste instantie wel gecharmeerd van het EO-programma "in de ban van de Condor", waarin een doorgewinterde vogelaar een BN'er wat kneepjes van het vogelen bij moet brengen. Het viel mij al tegen dat er afgerichte roofvogels gebruikt werden, en dat ze op zoek moesten naar een opgezette ijsvogel, maar het toppunt van ergernis zat aan het begin van de laatste aflevering in Nederland. De teams zijn dan al 4 weken bij elkaar en raken enigszins op elkaar ingespeeld. En dan krijgt één team het voorrecht om een ander team op te splitsen, en opeens zitten we in expeditie robinson, of willekeurig welke andere spelshow. Klasse dat het getroffen team er gewoon de brui aan geeft, en zegt "EO bekijk het maar, we gaan gewoon naar huis!"

Waarom denkt de format bedenker dat we zulke fratsen nodig hebben om geboeid te blijven?

Ik reageer wat laat, omdat ik pas achteraf programma's bekijk.

http://www.npo.nl/in-de-ban-van-de-condor/25-09-2015/VPWON_1233518

• Leuk 1

Deze post delen

Hej @Dreutel ..... jij beschrijft precies de reden waarom wij zijn afgehaakt.

Ook ik had gehoopt in mooie natuur, relaxed programma en mooie vogels ....

• Leuk 1

Deze post delen

Hej @Dreutel ..... jij beschrijft precies de reden waarom wij zijn afgehaakt.

Ook ik had gehoopt in mooie natuur, relaxed programma en mooie vogels ....

Ja ik vind dit echt een misser van de EO. Naast het vogels kijken speelde ook de teamvorming een belangrijke rol in dit programma. Natuurlijk, het is een spel, en er vallen teams af, maar de sfeer van het programma was positief, en dat is wat mij beviel. Dat was ook iets wat ik positief vond aan de EO, al heb ik niets met religie, mensen die iets nieuws in elkaar zien vind ik mooi. Vogelaars die een beetje nerd zijn binden met BN'ers (die ik meestal niet ken) levert voldoende schouwspel op. Deze strapatsen heeft het programma helemaal niet nodig, en ik vind ze ook niet bij de EO of bij de aard van het programma passen. Ik ben er best wel pissed over. Ik ben zelfs op zoek geweest naar een email-adres bij dit programma om mijn ongenoegen te uiten, maar dat heb ik nog niet gevonden, wellicht dat iemand hier de weg weet? Het lucht wel op hier even mijn gal te spuien, en ik overweeg dit programma verder aan mij voorbij te laten gaan.

Bah en Brrr

:p

Deze post delen

Een uil in het gevang?

Nieuwsbericht over de terror-oehoe die maandenlang in het nieuws is geweest vanwege constante aanvallen op mensen die te dicht in de buurt kwamen. Mooie fotoseries zijn hieraan overgehouden;).

http://www.nu.nl/binnenland/4160903/gevaarlijke-oehoe-purmerend-blijft-levenslang-vastzitten.html

Deze post delen

Grutto verkozen tot Nationale Vogel

Ongeveer 85 procent van alle grutto's broeden in Nederland door ons typische polderlandschap. "De grutto is daarom terecht de Nationale Vogel", aldus Kees de Pater van Vogelbescherming Nederland tegen VARA.

"Nergens broeden zoveel grutto’s als in ons land. Zelfs binnen de stadsgrenzen van Amsterdam broeden meer grutto’s dan in heel Groot-Brittannië en Frankrijk samen."

http://www.nu.nl/dieren/4166987/grutto-verkozen-nationale-vogel.html

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...