Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dreutel

Natuur!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Dreutel, leuk programma, vandaag niet gezien, maar ga ik zeker nog kijken, lekker bij 't ontbijt.

Effe bij de favorietjes gezet dus voor morgen bij de bak koffie. :cool:

Deze post delen

Op zich wel een goed idee @Dreutel maar ik vind 'natuur' toch niet helemaal bij preppers passen. Eerder bij een bushcraft forum. Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk wel aardig wat bushcraftende preppers op dit forum, dus misschien zou je idee wel aanslaan... Misschien kan er een subforum gemaakt worden die gaat over de mogelijke rol van de natuur in een SHTF. Denk aan orkanen, aardbevingen, vulkanen, overstromingen en wat heb je. Dan past het nieuwe onderdeel ook wat meer op dit forum. Zo denk ik er over.

Deze post delen

Gast Peerke
Op zich wel een goed idee @Dreutel maar ik vind 'natuur' toch niet helemaal bij preppers passen. Eerder bij een bushcraft forum. Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk wel aardig wat bushcraftende preppers op dit forum, dus misschien zou je idee wel aanslaan... Misschien kan er een subforum gemaakt worden die gaat over de mogelijke rol van de natuur in een SHTF. Denk aan orkanen, aardbevingen, vulkanen, overstromingen en wat heb je. Dan past het nieuwe onderdeel ook wat meer op dit forum. Zo denk ik er over.

Ga zelf eens de natuur in, en zie wat je kan ervaren. Zie ook mijn post van het weekend 'Even carnaval ontvluchten'. Misschien leerzaam voor je.

Deze post delen

Tegen de tijd dat al je preps op zijn, kon die natuur wel eens erg belangrijk worden, dus niet alleen als veroorzaker van een SHTF. Vandaar dat een heleboel preppers aan bushcraften doen. Last Resort uiteraard, maar zeker geen onderdeel wat je moet overslaan.

Deze post delen

Gast Peerke
Eigenlijk mis ik een ingang "Natuur" bij Forum Home. Een plek waar je kunt vertellen wat je vandaag nou weer gezien hebt, dingen met klimaat, natuurkrachten en ga zo maar door.

Vandaag: natuur in de media.

Vroege Vogels is weer begonnen!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1401696

:cool:

Inderdaad een leuke ingang om aan te maken. We hoeven niet altijd met survival oid bezig te zijn. Ook ik ben gewoon graag in de natuur en werkzaam als vrijwilliger bij Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten.

Op Tiengemeten zijn ijsvogels, bevers en soms de zee-arend gesignaleerd !

Inmiddels zie je overal tekenen van lente ! Ik zie lieveheersbeestjes op de coniferen. Krokussen beginnen te bloeien. Narcissen beginnen bijna uit te komen. Ook in het bos uitlopende hazelnoot, kamperfoelie, en vlierbes.

Met een verrekijker of camera met zoomlens vogels spotten. Buizerd, havik, torenvalk, puttertjes, mezen en merels.

Het is gewoon fijn om buiten te zijn ! ;)

Deze post delen

Tegen de tijd dat al je preps op zijn, kon die natuur wel eens erg belangrijk worden, dus niet alleen als veroorzaker van een SHTF. Vandaar dat een heleboel preppers aan bushcraften doen. Last Resort uiteraard, maar zeker geen onderdeel wat je moet overslaan.

Dan vindt ik een bushcraft pagina toch meer op zijn plaats dan een pagina genaamd: 'Natuur'. Dat vind ik helemaal prima. Ik heb er gewoon geen zin in dat er straks een pagina helemaal vol gepropt wordt met verhalen over boswandelingen. Niks mis met dat soort posts, maar dat vind ik dan eerder in de koffiecorner passen.

Maar een pagina waar mensen hun persoonlijk ervaringen delen met bushcraft of tips geven over hoe je moet overleven in de natuur, daar ben ik 100% voor.

Deze post delen

Dan vindt ik een bushcraft pagina toch meer op zijn plaats dan een pagina genaamd: 'Natuur'. Dat vind ik helemaal prima. Ik heb er gewoon geen zin in dat er straks een pagina helemaal vol gepropt wordt met verhalen over boswandelingen. Niks mis met dat soort posts, maar dat vind ik dan eerder in de koffiecorner passen.

Maar een pagina waar mensen hun persoonlijk ervaringen delen met bushcraft of tips geven over hoe je moet overleven in de natuur, daar ben ik 100% voor.

Ah, dat snap ik beter, je post was wat onduidelijk.

Voor de dagelijkse belevingen en wandelingen hebben we het dagboek topic: http://preppers.nl/forum/threads/62-Preppers-Dagboek-(ideeën-links-amp-tips)?highlight=dagboek

Deze post delen

Gast Heksenboot

Hehe. Natuur is het mooiste wat er is. Daarom leef ik gvd. :D

Deze post delen

Eten uit de natuur staat al bij eten. Ik poog eerder mensen naar buiten te krijgen en om zich heen te kijken, dat is het begin van "eten uit de natuur".

Deze post delen

Gast tom666

@Harmen Stap

Daar maak je een heel grote fout....

Als prepper ben je op de hoogte van ''NATUUR'' en weet je te overleven of de allereerste simpele overlevingstechnieken een beetje te kennen ivm water vuur en eten...

Dat is geen bushcraft maar simpel te weten..... Nu ja das wat ik er van denk he NATUURlijk.

Gewoon genieten van de natuur is heel belangrijk want daar liggen de roots van de mens....

Dus maw een topic ''natuur'' vind ik zeker op zn plaats

Deze post delen

zag vandaag twee ganzen zeer arrogant de weg oversteken en ik kan daar zo van genieten he

en je zal verbaasd zijn over de geweldige dingen die je ziet als je af en toe even omhoog kijkt.

(nog een dingetje die ik wil delen) vandaag tijdens voetbal op het veld (ben zelf basketballer dus mijn interesse was niet gewekt) zag ik volgens mij canadese ganzen overvliegen en moest gelijk aan de serie yukon men denken tijdens "geese hunting" dat ze met hun geweldige 12gauges zo'n gans uit de lucht halen toen gelijk de gedachte dat mijn hatsan dat nooit zou redden.

oftewel ik ben helemaal voor haha

met natuurlievende groet, MP:)

Deze post delen

Ik zou graag wat meer kennis van eetbare planten opdoen. Misschien eer keer in een workshop op een SC door iemand die er echt verstand van heeft. Groenten en fruit en kruiden lukt me nog aardig, maar in voedsel uit de natuur ben ik een NONO.

Daarom ook mijn zegen voor een "natuurlijk" plekje op dit forum.

Deze post delen

Het IJsselmeer stond vroeger bekend om de paling, de snoekbaars, de baars, en de brasem. Nu schijnt er bijna niets meer rond te zwemmen, doordat de beroepsvisserij te veel vis gevangen heeft. En de beroepsvissers klagen natuurlijk weer over de aalscholver.

Nu is er een plan om de beroepsvisserij op het IJsselmeer sterk te reduceren, of zelfs 3 jaar helemaal te verbieden, om de visstand de kans te geven zich te herstellen.

Zie: http://hsvnb.nl/advies-3-jaar-niet-vissen-ijsselmeer/

Ook wordt er een heuse kunstmatige getijdenrivier van zes kilometer lengte aangelegd, die de Waddenzee moet gaan verbinden met het IJsselmeer:

http://www.bnr.nl/nieuws/376270-1301...aar-ijsselmeer

Deze post delen

@Harmen Stap

Wij zijn een onderdeel van de natuur, alleen maken we er een zootje van.

De natuur staat niet onder ons maar wij maken deel uit van het hele geheel!

Groet

Calimero

• Leuk 1

Deze post delen

Ben vandaag de natuur in geweest met mijn BOB en tactical BO vest. Vond het echt geweldig uiteindelijk lechte ik mijn BO hengel uit ving jammer genoeg niks. Maakte toen een blikhe mais open van mijn noodratsoen was echt geweldig. Ga ik vaker zo op de zaterdag doen.

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

Deze post delen

Ga ik vaker zo op de zaterdag doen.

Pics? Verslag?

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

Onder de opties kan dit virus verwijderd worden.

Deze post delen

Oohh als het goed is moet het nu weg zijn en sorry ik heb geen foto,s gemaakt

Coel! Da's vlot, ziet er inderdaad prima uit.

Foto's zijn altijd leuk en als er leerzame details in zitten voor de anderen des te meer reden...!

Deze post delen

De lente is weer begonnen , ik verbaasde me er gister over dat het zulk mooi weer was op de eerste lente dag.

Hier is spontaan de padden trek weer begonnen. Je ziet letterlijk honderden padden en soms een verdwaalde kikker over het erf en de wegen springen.

Wat me opviel is dat er genoeg dood gereden worden en sommige (de meeste) mensen er totaal niet op letten.

Hadden vandaag in de ochten een bijeenkomst met mijn prepper groepje doen we iedere zaterdag.

En heb het in de groep gegooid over de padden trek of we ze niet een beetje konden helpen.

Dus we zijn vandaag ongeveer 9uur bezig geweest met schermen langs de wegen te plaatsten bij onze huizen en wegen er tussen in.

Ondertussen ook de padden die op de weg zaten een handje geholpen we hebben ongeveer 7km aan aan schermen langs de weg gezet met om de zoveel honderd meter een emmer.

En op de stukken waar geen asfalt lag hebben we oude regenpijpen ingegravenzodat we niet de emmer iederkeer hoeven te legen en ze zelf veilig over kunnen steken.

We hebben een schema opgezet en we gaan 3 keer per dag de emmers legen.

We zijn overigens naar het plaatselijke gemeentehuis gegaan en hebben daar de schermen gehaald het zijn oorspronkelijk herten netten om ze van de wegen te houden maar hebben ze in stroken gesneden met een kettingzaag, terwijl ze nog op de rol zaten zodat we niet 7km hoeven te knippen.

Terwijl we bezig waren kwammen we genoeg mensen met emmertjes tegen die ook bezig waren ze van de weg te halen en die ons spontaan kwamen helpen.

We hebben nog ongeveer 3km aan schermen over en zijn die vanplan morgen te gaan plaatsen samen met JAWEL 20 vrijwilligers die zich bij een maat van mij hebben aangemeld.

Kortom leuke spontane actie die mensen bij elkaar brengt en de natuur een beetje helpen

• Leuk 3

Deze post delen

@GuywithAplan super! Je kudo heb je al gekregen. zo zie je maar weer dat een druppel op een gloeiende plaat een olievlekwerking kan hebben en al die druppels de kracht van een brandweerspuit kunnen krijgen.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...