Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie kent het probleem ook" Waar Wat in Welke Rugzak"


Gast

Aanbevolen berichten

Ik zit al een tijdje met een probleem.

Dit probleem heft vooral betrekking op het verplaatsen te VOET met je Gear.

Je hebt al veel vergaard en je koopt nog meer spullen.Maar waar ga je het allemaal laten en in welke rugzak/tas wat te doen.

Misschien kun je er namelijk maar 1 mee en TOCH kun je niet zonder de rest.Misschien kun je alles meenemen en moet je later een keuze maken en heb je geen tijd om om te pakken.

Spullen van de ene Tas/rugzak naar de andere.Ja ,je kunt spullen in drievoud kopen.Maar dan word het wel duur en het gewicht neemt flink toe.

De Grote rugzak(120 Ltr) wat moet je er eigenlijk allemaal in doen?Wat is het belangrijkste.

 

 

Ik weet het af en toe niet meer.En ik denk dat ik niet de enigste ben.

 

Wel redeneren vanuit het Perspectief te VOET.met fiets of kar

 

Foto's zijn gewoon voor de Gein:)

 

preppers-jpeg-2.jpg.83d052ca805e83f5ba4653c51f65c858.jpgpreppers-2.jpg.f5ee6d6f44590af92ef4ac22dd674c11.jpgpreppers-4-jpeg.jpg.1bbf1a9cb228e9d3b2eeb928c3dc4727.jpgpreppers-jpeg.jpg.67f27d2d9001007256df38c261c7153a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gebruik je spullen, ervaar wat voor jou werkt of niet werkt. Hierdoor kan je het eea fine-tunen. Ik ben van mening dat je voor een rugzak bugout vooraf veel moet testen/uitproberen. Het elke keer aankopen van zaken omdat je denkt dat ze beter zijn en/of zou kunnen gebruiken lijkt me niet zinvol. Schaf aan wat je nodig hebt, niet denkt nodig te hebben voor een rugzak bugout.

 

Wordt het te lastig, ga dan terug naar de basis; onderdank, water/voeding, slapen. Bouw van daaruit je tas verder op. En test 'm hierna weer.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 65l rugzak, daar zitten een paar standaard dingen in

vuur, ehbo, diversen (alle in doosjes/vakken) rol schijtpapier

het hoofdvak word ingevuld per dag/rit of wat dan ook naar gelang de (verwachte) situatie

 

mijn vrouw heeft ook een kleine werkrugzak met vuur, mes, multitool, pijnstillers en mp3 speler

verder ook het zelfde verhaal vullen naar gelang situatie

 

ik geloof niet in 3 miljoen rugzakken, ik heb een klein vertrouwd setje erin wat prima werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Hangt af van het doel waar ik de rugzak voor gebruik. (en de eventuele omstandigheden) b.v. weersomstandigheden.

 

Ik gebruik hem het meest voor backpacken. europa, Azië.

 

Gewicht: moet ik er veel meelopen, of kan ik gebruik maken van vervoer.

Ik gebruik 2 rug zakken: in eerst instantie beide voor vervoer van alle spullen.

Op de plaats van bestemming pas ik de rugzakken aan, verdeeld ik de inhoud.

De grote rugzak (100 liter) blijf in "de basis" de kleine rugzak (35 liter) licht uitgebreid met 2 drinkfles tassen. (3 dagen)

 

Maak voor je zelf een pak/controlelijst voor de rugzak(en) en houd deze bij je, geef er op aan waar wat zit.

 

Veel in en uitpakken, passen en meten. daar door leer je snel en goed in pakken, en weet je later alles blindelijks te vinden.

 

Vragen staat vrij.

 

Greetz Will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een saracen gekocht. Die krijg ik echt wel vol als het moet. (Vriendin en dochtertje van 1) maar ik wilde ook iets voor onderweg en alle dag. Dus heb ik een maxpedition falcon2 gekocht. Die is klein maar daar kan echt zo veel in. Ik ben nu iedere dag bezig om die falcon twee zo optimaal mogelijk te krijgen met de ruimte die ik heb. Die saracen is nu bijna leeg. Gaat de saracen nu weg? Nee nooit. Als het ooit op een bug out aan komt komt de maxpedition op de rug van m'n vriendin en de saracen vol kleren luiers eten noem maar op.

 

Het is een heel plan in m'n hoofd maar daar heet het ook preppen voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis weegt niks.

 

Begon met de KL Sting. (Saracen vondt ik altijd al te groot, daarnaast is het af te raden die vol te knallen zonder dat je veel marstraining in je stappers hebt).

 

Nu is de "grote" tas een Kelty Strike. (Winter)

 

Zomertas is aanzienlijk kleiner. (Maxpedition Noatak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je spullen, ervaar wat voor jou werkt of niet werkt. Hierdoor kan je het eea fine-tunen. Ik ben van mening dat je voor een rugzak bugout vooraf veel moet testen/uitproberen. Het elke keer aankopen van zaken omdat je denkt dat ze beter zijn en/of zou kunnen gebruiken lijkt me niet zinvol. Schaf aan wat je nodig hebt, niet denkt nodig te hebben voor een rugzak bugout.

 

Wordt het te lastig, ga dan terug naar de basis; onderdank, water/voeding, slapen. Bouw van daaruit je tas verder op. En test 'm hierna weer.

 

Succes!

 

ik koop alleen kwalitatief hoogwaardige spullen die ik zeer zeker nodig heb of vind dat ik ze niet moet laten liggen.Nu kan ik het nog kopen en dan waarschijnlijk niet meer!Of tegen veeeeel te hoge prijzen.

Daarom ook dat probleem waar wat in te doen.Geld weggooien doe ik niet.Aldoende leer je.

Kijk maar eens wat een prepper allemaal in zijn huis kan hebben liggen!

En dan het Contrast tussen dat en een paar rugzakken,karretje met spullen.Daarom is het ook zo moeilijk om te bepalen Wat.Een huis kun je zo vol duwen als je zelf wil en financieel kan.

Maar helaas wil je met het te voet verplaatsen hetzelfde.Niets te kort willen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De basis waarmee je kan overleven:

http://overleveninnederland.blogspot.nl/2014/02/blog-post.html?m=1

Vul het aan met voedsel, medicatie, slaapzak, vasaline, wc papier, kaartspel, machette/bijl, kaart van omgeving, extra tondel en een pionierschep, zakdoek, sas survival boekje en je bent er in mijn ogen wel redelijk.

 

Leer om te gaan met deze spullen en oefen, oefen en nog eens oefenen.

Van daar uit leer je wat voor JOU het beste is om mee te nemen en wat eventueel te laten.

Bolo zegt het al: Kennis weegt niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 Ik begrijp je motivatie wel mbt aankopen van materiaal. Het feit dat je niets te kort wilt komen is alleen maar een idee. Kan je dat idee loslaten dan kom je een stuk verder en kan je met minder ook wel verder komen.

Maar OK, ik ben ook wel van de hoogwaardige/kwalitatief goede materialen, mits ze bijdragen aan bereiken van m'n doel.

 

En wil je toch de hele schuur met gear meenemen. Koop een 120ltr rugzak, ram 'm vol en ga elke dag stukken van 15-50Km lopen....... :D Tijdens een SHTF heb je misschien ook niet de keuze om even na 4Km het bijltje erbij neer te gooien.....? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81 Ik begrijp je motivatie wel mbt aankopen van materiaal. Het feit dat je niets te kort wilt komen is alleen maar een idee. Kan je dat idee loslaten dan kom je een stuk verder en kan je met minder ook wel verder komen.

Maar OK, ik ben ook wel van de hoogwaardige/kwalitatief goede materialen, mits ze bijdragen aan bereiken van m'n doel.

 

En wil je toch de hele schuur met gear meenemen. Koop een 120ltr rugzak, ram 'm vol en ga elke dag stukken van 15-50Km lopen....... :D Tijdens een SHTF heb je misschien ook niet de keuze om even na 4Km het bijltje erbij neer te gooien.....? :D

 

De 120 Ltr Saracen(Arwy) is het eerste Item dat ik destijds aangeschaft heb.Dat lopen komt wel goed .In geval van nood word ik een heel ander iemand met heel andere grenzen.Instinct, Intuitie en doorzettingsvermogen (Oa) hebben zich goed ontwikkeld bij mij.In geval van nood maakt een kat rare sprongen.Ik ben ook tot heel wat in staat.(Dat is denk ik ook een karaktertrekje van meerdere preppers).Ook ik heb dat ergens geleerd(Ben er mee geconfronteerd) en moest het doorstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 120 Ltr Saracen(Arwy) is het eerste Item dat ik destijds aangeschaft heb.Dat lopen komt wel goed .In geval van nood word ik een heel ander iemand met heel andere grenzen.Instinct, Intuitie en doorzettingsvermogen (Oa) hebben zich goed ontwikkeld bij mij.In geval van nood maakt een kat rare sprongen.Ik ben ook tot heel wat in staat.(Dat is denk ik ook een karaktertrekje van meerdere preppers).Ook ik heb dat ergens geleerd(Ben er mee geconfronteerd) en moest het doorstaan.

 

Met alle respect maar een enorme rugzak kopen, die volstouwen met gear en er dan op vertrouwen (hopen) dat je tijdens een SHTF op adrenaline alleen kunt lopen is echt het domste wat je kan doen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect maar een enorme rugzak kopen, die volstouwen met gear en er dan op vertrouwen (hopen) dat je tijdens een SHTF op adrenaline alleen kunt lopen is echt het domste wat je kan doen.

 

Eens.

 

Ik heb hele fitte, jonge en vooral getrainde knapen totaal zien afbreken, met voornoemde 120 liter op de rug.

 

Heb mezelf ook compleet guppend naar de grond gekregen met een infuus tot gevolg. (Iets met hittestuwing)

 

Snoer dat kreng op je rug en kom maar een keertje met me "wandelen".

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens.

 

Ik heb hele fitte, jonge en vooral getrainde knapen totaal zien afbreken, met voornoemde 120 liter op de rug.

 

Heb mezelf ook compleet guppend naar de grond gekregen met een infuus tot gevolg. (Iets met hittestuwing)

 

Snoer dat kreng op je rug en kom maar een keertje met me "wandelen".

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

 

Helaas ,maar ik ben er geen wedstrijd van aan het maken:confused: en er ook geen tijd aan het geven.Ook ik moet nu vaak genoeg rusten:(.Dat kan ,Nu,onder deze omstandigheden.Ik heb ook de leeftijd niet om te gaan opscheppen.

En helaas heb ik mijn grenzen moeten ondervinden in situaties:(.En ook adrenaline kan je vroeg of laat niet meer verder helpen.

Wij zijn Burgers in rust.Er is niets aan de hand vergeleken met. En we speculeren(Anticiperen) dat .... er Mischien ooit.... nog eens.... zal GEBEUREN en dat we dan Ja op pad moeten:(.En moeten we ONS AANPASSEN? Ja

Als je dat niet kan ben je aan je einde.:(

 

Ik wil zeggen ik heb ervaringen op gedaan en ook ik word ouder:rolleyes: en kan veel niet meer wat ik vroeger kon!!Dat wil zeggen dat net als toen ik ook nu mijn verstand moet gebruiken.Ik leer nu weer nieuwe dingen.preppers-oma.jpg.0cf78d854a4edd4190d2ebfc2370db2d.jpg

En anders omgaan met situaties al naar gelang mijn kunnen en conditie.

Het is geen wedstrijd of opschepperij.En ik hoef niet meer te rennen met mijn volle bepakking.ook toen was het geen wedstrijdje.Ja we waren jonge knapen en hadden het er ook toen moeilijk mee.

 

De RUGZAK heb ik gekocht vanuit het leger en waarom.Het draagcomfort En niet omdat ie 120 Ltr is.Daypacks eraf en dan zijn het er nog 100Ltr.Ben blij dat er geen rugzakken van 250 Ltr zijn:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81: Het was maar een goedbedoelde waarschuwing, geen aanval op jou persoonlijk.

 

Waar het me om gaat is dat ik hier te veel posts lees van mensen die een rugzak kopen zonder er over na te denken of ze er wel een week mee kunnen lopen indien nodig. Mensen met 40L assaultpacks/bob's met 20Kg+ bagage op twee relatief slechte schouderbanden, dat is vragen om problemen als je er niet bijna dagelijks mee gaat trainen, en dan nog koop je waarschijnlijk na een week trainen een echte rugzak.

Maar goed om te horen dat jij het wel door hebt, draagcomfort is met afstand het belangrijkste aan een rugzak.

 

OT: Heb zelf een modulair systeem op basis van prepacked lichte drybags. Afhankelijk van een situatie kan ik nu binnen een paar miniuten een 35/45/70 of 100L rugzak inpakken voor een nachtje in het bos tot een volwaardige INCH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is ook maar net wat je meeneemt. Droogvoer heeft veel volume maar weegt niets.

Ik heb een Saracen en niet bar veel (dure) lichtgewicht gear. 'k Kwam op 25kg totaal als INCH, dus daar moet nog een kilo of 7 vanaf.

Tegen de tijd dat al mijn gear is ge-upgrade naar lichtgewicht spul heb ik hem waarschijnlijk niet meer nodig of kan ik voor een maand droogvoer meeslepen.

Ook ik werd verliefd op het geweldige draagstel, heb hem toen vergelijken met een Berghaus en die kwam er op dat vlak maar karig af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81: Het was maar een goedbedoelde waarschuwing, geen aanval op jou persoonlijk.

 

Waar het me om gaat is dat ik hier te veel posts lees van mensen die een rugzak kopen zonder er over na te denken of ze er wel een week mee kunnen lopen indien nodig. Mensen met 40L assaultpacks/bob's met 20Kg+ bagage op twee relatief slechte schouderbanden, dat is vragen om problemen als je er niet bijna dagelijks mee gaat trainen, en dan nog koop je waarschijnlijk na een week trainen een echte rugzak.

Maar goed om te horen dat jij het wel door hebt, draagcomfort is met afstand het belangrijkste aan een rugzak.

 

OT: Heb zelf een modulair systeem op basis van prepacked lichte drybags. Afhankelijk van een situatie kan ik nu binnen een paar miniuten een 35/45/70 of 100L rugzak inpakken voor een nachtje in het bos tot een volwaardige INCH.

 

Reactie was niet bedoeld voor jou.Is inmiddels aangepast.:)En ik zie geen enkele reactie van iemand als aanval.Maar helaas gedragen wij mannen ons vaak als Haantjes.

Dat heb ik allang geleden afgeleerd.Leer je dat niet af dan word het misschien in bepaalde omstandigheden je EINDE.

Soms moet je opletten hoe je je tekst samensteld.Zo ook nu weer bij dit onderwerp.

 

Ben je bereid te leren dan word je wijzer,maar als je denkt dat je alles al weet dan word je gestraft:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

 

Denk dat je de nuance mist.

 

Wil geen "wedstrijdje" doen en al helemaal niet "opscheppen".

 

Tijd geleden hebben een dozijn leden van deze site een leuke hike gedaan van +- 16km. Wellicht voor sommigen niet spannend en voor anderen weer (te) uitdagend.

 

Wel ontzettend veel leermomenten bij iedereen: van schoeisel, de juiste sokken tot aan het afstellen van tassen.

 

Was je niet aan het aanvallen of wat dan ook. Ik was je oprecht aan het uitnodigen om een end te gaan stekkeren. Ben van mening dat ik nogal veel km's heb gelopen (met o.a. de Saracen die je hebt.) en ben meer dan bereid die kennis te delen.

 

That is all.

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81

 

Denk dat je de nuance mist.

 

Wil geen "wedstrijdje" doen en al helemaal niet "opscheppen".

 

Tijd geleden hebben een dozijn leden van deze site een leuke hike gedaan van +- 16km. Wellicht voor sommigen niet spannend en voor anderen weer (te) uitdagend.

 

Wel ontzettend veel leermomenten bij iedereen: van schoeisel, de juiste sokken tot aan het afstellen van tassen.

 

Was je niet aan het aanvallen of wat dan ook. Ik was je oprecht aan het uitnodigen om een end te gaan stekkeren. Ben van mening dat ik nogal veel km's heb gelopen (met o.a. de Saracen die je hebt.) en ben meer dan bereid die kennis te delen.

 

That is all.

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

 

Oke sorry,maar ik dacht echt ;Kom maar ik zal je wel eens laten zien dat het tegenvalt"

 

Dat weet ik, net zoals velen ,dat met mij ervaren hebben.

 

Met die Saracen kom ik redelijk goed uit de voeten,maaaaar ik moet er geregeld bij gaan zitten.En in de losse zand en in heuvel achtig terrein nog vaker.

Duinzand/woestijnzand Dat is een Hel met zware bepakkingen.Ook in Duitsland heb ik hem vaak vervloekt en soms wel eens gewoon willen laten liggen.

Alles verzuurt en bij warm weer is het Funest als je lichaam niet meer kan koelen.Oefenen doe ik merendeels op vlakke wegen en bospaden!maar geregeld neem ik ook een afkorting door het bos en neem een paar heuvels(Tjes)

En ik ga mij echt niet meten met de Jeugt van pl/min 24 Jaar die nog vers zijn om het zomaar te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lichtgewicht voer valt helaas nog best tegen @Raycoupe .

 

Gevriesdroogde maaltijden, hartkeks, snickers etc leveren tussen de 400-450KCal per ons dus reken op iets minder dan een kilo per dag.

De hele dag met volle bepakking buiten lopen vreet energie, zeker al het nat en koud is.

 

Dat klopt idd precies, cal/gewicht. Ach ja, ik moet gewoon naar meer UL spullen toe, maar die zijn prijzig he! INCH 2.0 staat al klaar, max 65 liter.

 

Nu nog een slaapzak van 1,8kg, pannenset van 1kg (als ik elk elemente meesleep, één alubak is ook voldoende) en zo kan ik nog wel wat opnoemen. Vandaar die 25kg incl monster rugzak. Prima om 5 km mee te lopen, maar verder wordt een martelgang/infuus nodig/gewisse dood. :rolleyes: Leuk om vanaf de trein de camping te halen, meer niet. Ik weet prima waarop ik gewicht kan besparen, maar 't ontbreekt aan poen. Vandaar dat ik wel interesse had in dat pannensetje van je laatst. :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om tijdens SC Nunspeet een oefenrondje te lopen. In mm eigen tempo daar ik nogal beroerd loop..;-).

Zal iig een goede test worden.

 

Ik ga wel eens het veld in met m'n rugzak en gooi als ballast een hele stapel veldgidsen en natuurboeken in de zak.

'k Vind het ook gewoon leuk om gezellig een plantje op te zoeken uit een stapel boeken als ik op pad ben, dubbel lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...