Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Prijsvraag] Wat doet de koers van goud? WIN een ounce goud!

Recommended Posts

Dat zijn eigenlijk twee vragen niet? :p

Geintje!

Misschien is het zo dat oorlog, en zelfs kans op oorlog geld oplevert voor het militair/industrieel complex en dat 't daardoor beter lijkt te gaan. Mocht 't allemaal met een sisser aflopen gaat de goudprijs misschien juist weer omhoog.

De eerste vraag kan ik wel beantwoorden, maar dat doe ik maar niet, anders zou ik mezelf voor gek verklaren :p

De goudprijs blijft raar doen, de stijgende lijn van de laatste 3 weken is nu bijna in z'n geheel in 4 dagen weer terug op het beginpunt. De beurzen stijgen nog steeds, snap ik ook al niet. Zelfs iex.nl zegt in dit artikel dat de beurzen het tegenovergestelde doen van wat ze moeten. Dalende winsten bij bedrijven terwijl de koersen stijgen, er zal een correctie moeten komen op 1 van die punten. Ik zie de winsten van bedrijven niet snel stijgen dus de koersen zullen moeten gaan dalen. Als die gaan dalen, dan zal de goudprijs wel weer omhoog gaan, maar of het voldoende is om er hier een ounce mee te winnen met mijn bod, zal wel weer niet :( (tenzij Rusland toch de rest van Oekraïne er bij wil hebben dit weekend nog of zo, of er komt een aanslag tijdens ons nucleaire summitje, dan schiet de goudprijs vast wel omhoog)

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 233
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En ik had voor meedoen nog wel gelezen dat goud de komende tijd zomaar terug zou kunnen gaan naar 900!

Gezien de onrustige tijden dacht ik ach..... zal wel los lopen en laat ik positief blijven....shit dus :( Ach ja.....shit happens :) en vandaag maar genoten van 'n mooie blauwe lucht want v.w. de *top* hebben we zomaar geen last van chemtrails.

Hoezo opvallend? :confused:

Haha @Highway er is maar een orakel op het forum dus daar moet je KS voor hebben....

Er zijn minsten twee werelden in de meeste markten:

De eerste wereld:gemanipuleerde/gecreerde/of hoe je het ook wilt noemen

De tweede wereld: funamentele/reele/intrinsieke/of hoe je het ook wilt noemen.

Als een markt alle markt gegevens negeert, afnemende vraag, afnemende omzet, afnemende winst, enz., en alleen op gecreerde zaken, geld creatie, powerpoints over een groeiende markt, sheets over toenemende werkgelegenheid enz., dan is de eerste wereld de realiteit.

Als de markt op de reele gegevens reageert is de tweede wereld de realiteit.

(Ze kunnen soms ook best alle twee overlappen)

Helaas is realiteit reaiteit en wat die realiteit veroorzaakt is dan eigenlijk niet van belang?

Wat wel van belang is als er een verschuiving in de basis van de geldende realiteit, bv als de geld creatie minder wordt, maar nog belangrijker als er een verschuiving komt van de ene realiteit naar de andere realiteit, en nog veel belangrijker als zo'n verschuiving tussen twee realiteiten heel snel gaat !

Op dit moment zitten de meeste markten in de eerste wereld met de beurzen en goud als duidelijk? Voorbeeld.

Dus, om dan eindelijk je vraag direct te beantwoorden, goud wordt momenteel gemanipuleerd door de gecreerde zaken zoals de papier markt.

Omdat dit een spel is met, als we de markt beweging als leidend gegeven mogen nemen, als doel goud laag te houden kun je verwachten dat goud tussen de huidige bandbreedte van ~1200 en ~1400 dollar zal blijven.

Omdat het waarschijnlijk is dat de goudmanipulatie oa gedaan wordt, alweer een aanname :), om het vertrouwen in fiat op het gewenste niveau te houden zal dus ook die fiat koers, denk dan vooral aan de dollar maar eigenlijk de verhouding/waarde van alle grote valuta's, een grote invloed hebben op de 'gewenste' goud koers.

Als fiat te zwak drijgt te worden, met potentieel een vlucht naar andere zaken (zoals ... Goud), zal de goudkoers verder omlaag gemanipuleerd worden ongeacht de op dat moment bereikte goudprijs.

En kan dan een korte periode zelfs, ver, onder die 1200d/o komen.

Enz enz enz.

Wanneer de de verschuiving naar de andere, tweede wereld, realiteit er komt?

Tja de vraag...

Als er fysiek geen goud meer beschikbaar is bij de momenteel leverende landen/banken/mijnen of die fysieke vraag veel groter wordt dan de fysieke beschikbaarheid dan houd die manipulatie een keer op en zal de papiermarkt een default vertonen.

Dat kan dus met een schok gaan maar ook geleidelijk als ze het spel in evenwicht kunnen houden ( of ze dat kunnen is de vraag, sommige triggers zoals een oorlog, bankrun, enz enz zijn niet te voorspellen en ook zo groot van impact dat het spel kan omvallen)

Los van de goudmarkt kan ook bv het vertrouwen in fiat omvallen, denk aan de situatie van Japan die ronduit absurt aan het worden is, en was Japan nou maar een uitzondering....

Kortom het is niet te timen en het tempo of volgorde ook niet en zelfs de gevolgen voorspellen zal dus moeilijk zijn :cool:

Ik dacht een jaar geleden dat het nooit meer een jaar kon duren.

Ik dacht dat zilver nooit onder de 20e/o zou gaan.

Dus ik heb al lang het voorspellen van de timing en de grenzen waarin alles zich gaat bewegen opgegeven.

Ik ben wel nog steeds overtuigt dat als we van de eerste wereld realiteit naar de tweede wereld realiteit gaan de gevolgen redelijk onbevatbaar zullen zijn.

(En dat heeft weer als basis dat ik denk dat die overgang te snel zal gaan)

Prep ze,

K a n s

The powers that be hebben meer tijd en andere middelen om de markt fout te laten wezen dan dat wij gewone stervelingen buffer hebben om het uit te zingen...

De markt is altijd juist, ook als is het fundamenteel fout :D

Ik laat de eer aan anderen om wat te winnen.

Helaas is realiteit reaiteit en wat die realiteit veroorzaakt is dan eigenlijk niet van belang?

Wat wel van belang is als er een verschuiving in de basis van de realiteit is die op dat moment de realiteit is, bv als de geld creatie minder wordt enz, maar nog belangrijker als er een verschuiving komt van de ene realiteit naar de andere realiteit, en nog veel belangrijker als zo'n verschuiving tussen twee werelden momenteel (heel snel) gaat !

uhm... snap er geen bal van, je doet hier net zo vaag als de goudkoers zelf :p

... maar in het kort: alles kan...en het hangt overal van af...

ok, ik neemt het, en wacht verder maar af :)

uhm... snap er geen bal van, je doet hier net zo vaag als de goudkoers zelf :p

... maar in het kort: alles kan...en het hangt overal van af...

ok, ik neemt het, en wacht verder maar af :)

Als ik het opschrijf klopt het in mijn hoofd... Ik heb het korter gemaakt en hopelijk begrijpbaarder:

Wat wel van belang is als er een verschuiving in de basis van de geldende realiteit is, bv als de geld creatie minder wordt, maar nog belangrijker als er een verschuiving komt van de ene realiteit naar de andere realiteit, en nog veel belangrijker als zo'n verschuiving tussen twee realiteiten heel snel gaat !

K a n s

Bedoel je dit: http://data.tradingcharts.com/futures/quotes/SI_.html ?

Zo ja, hoe kan ik dat 'lezen' ?

Ik bedoel de zogenaamde COT reports:

http://www.cftc.gov/MarketReports/CommitmentsOfTraders/Index.htm

En dan natuurlijk de PM data...

Aangezien dit wat taaie kost is vertrouw ik vaak de commentaren van Harvey die dagelijks de PM markt doorneemt en ook vaak de COT rapporten aanhaalt:

http://harveyorgan.blogspot.nl

Hoe te lezen staat her en der goed beschreven.

Een week/maandje Harvey zijn rapport doorlezen en proberen te snappen zou ook voldoende moeten zijn...

De papierhandel blijft werken totdat het niet meer werkt, maar zolang het werkt valt er, door de vaste partij die altijd goed zit te volgen,' heel makkelijk geld te verdienen....'

Ik gebruik het om de dips te peilen en dan fysiek bij te kopen.

Geen garantie op winst zoals ik kan beamen, maar het maakt het beter inschatbaar voor mij dan zonder die data.

Verder is het dan maar wachten tot die papier markt breekt.....

Prep ze,

K a n s

• Admin

Wat doet de goudprijs per ounce in dollars op vrijdag 28 maart 2014? (de slotkoers (23:00u) van goud wordt genomen bij de website iex.nl)

Vandaag is het zover, wie gaat er winnen en gaat die gouden munt eruit? Goud doet nu momenteel 1295. Spannend voor een aantal gebruikers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...