Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

contact combat

Gevolgen oorlog Oekraine voor Nederland?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Interessante draad. Ik ben het met de meeste waarnemingen geheel niet eens. Veel mensen dachten dat Het Westen (wij dus) de grote verliezer zouden zijn van Rusland, maar dat is in grote lijnen niet waar.

(1) Rusland blijkt sterk afhankelijk van gasleveranties aan Het Westen. Ik weet nog wel dat Rusland driftig op zoek was naar nieuwe gascontracten met Turkije en China. Veel mensen waren bang dat Rusland Europa van gas zou afsluiten, maar de deals tussen Rusland enerzijds en Turkije en China anderzijds zijn nog steeds niet getekend.

Talks on a new deal to supply natural gas from Russia to China have stalled due to differences on pricing and disagreements over the construction of a pipeline, according to Russian media.

bron: http://www.scmp.com/news/china/diplomacy-defence/article/1844624/talks-stall-gas-line-between-china-and-russia

(2) Het importverbod van Rusland op Westerse landbouwproducten (hoewel, niet alle landbouwproducten) werkt averechts. De Westerse economie is te divers om geraakt te worden door een dergelijk importverbod en vooral gewone Russen betalen de prijs.

(3) Met het zogenaamd buiten houden van de NAVO door het annexeren van de Krim betaald vooral Rusland de prijs hiervoor (en wat krijgen ze ervoor terug?). De belangrijkste inkomstenbron op De Krim kwam uit Toerisme. En 70% van de toeristen kwam uit Oekraïne zelf. Verder trok Oekraïne ieder jaar veel geld uit aan De Krim, omdat het economisch verre van zelfvoorzienend was. Rusland heeft dus een land geannexeerd met vrij weinig economische potentie en daar bovenop komen de kosten voor de annexatie zelf, de verhoging van de pensioenen enzovoort. En wat betreft gas- en watertoevoer is De Krim afhankelijk van Oekraïne, met wie Rusland zo'n goede verstandhouding heeft. Kosten kunnen wel eens oplopen tot 4,5 miljard dollar per jaar (bron: http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/the-high-price-of-crimea/497763.html )

(4) Doordat Rusland internationale verdragen met Het Westen zelf (Het Westen is dus direct belanghebbende partij in dit conflict) schendt voelt Het Westen zich - terecht - bedreigd door Rusland. Als je met Rusland geen goede afspraken kunt maken, wat is dan hun volgende zet? En met alle bedreigingen van Rusland aan het adres van Denemarken, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen en Polen is het logisch dat de NAVO zijn bakens weer heeft verzet. Rusland ging daarop vooral veel militaire oefeningen houden, maar ook deze vallen uit in het nadeel. Afgelopen zomer zijn er meerdere incidenten geweest waarbij Russische gevechtsvliegtuigen zijn neergestort, waardoor hele type vliegtuigen aan de grond zijn genageld: http://theweek.com/articles/569827/russias-air-force-falling-sky--americas (waarbij aangetekend moet worden dat de NAVO ook moet uitkijken voor het hoge verbruik versus onderhoud, al zijn Russische kisten in dat opzicht één grote ramp natuurlijk).

(5) Waar Rusland wel op gewonnen heeft is dat ze blijvende onrust hebben weten te stoken in Oekraïne. In dat opzicht heeft Rusland zijn doelen wel waargemaakt, al is het maar de vraag of de kosten die ze ervoor maken in verhouding staan tot hetgeen ze ermee winnen.

Ik kan niet zo goed inschatten hoe het conflict verder gaat verlopen. Ik denk dat Oekraïne de druk op de Russische proxy-/bandietenstaatjes "DNR" en "LNR" zal blijven opvoeren met hulp van Westerse mogendheden. De vraag is dus of Rusland het volhoudt om deze proxystaatjes economisch overeind te houden. Oorlog voeren kost immers geld, en juist dat is een probleem voor Rusland. Het zou me niets verbazen als of Oekraïne of Rusland toch weer een nieuw offensief start, de laatste laat zich meestal niet leiden door economische of humanitaire peilers.

Op langere termijn denk ik dat Rusland ook een verliezer zal zijn. Oekraïne zal zich meer op Het Westen oriënteren en wellicht zal het zichzelf meer onafhankelijk willen maken van Russisch gas. Dat betekent wederom een tegenslag voor de Russische schatkist. Verder zal Rusland zichzelf economisch en technologisch steeds meer geïsoleerd zien staan ten opzichte van Westerse landen, maar ook India en China. Ik denk niet dat Rusland in staat is om te innoveren zoals we dat hier doen. Innovatie vereist meestal rechtszekerheid voor de mensen die het bedenken en een klimaat waarin open kritiek gewoon mogelijk is. Juist nu neigt Rusland meer naar censuur wat een doodsteek is voor innovatie op de langere termijn. Waarom zou je willen innoveren als het per slot van rekening je kop kan kosten?

Deze post delen

Op langere termijn denk ik dat Rusland ook een verliezer zal zijn.

Dat hebben er wel meer gedacht de afgelopen eeuwen. En allemaal kwamen ze met hangende pootjes terug. Russen zijn vreselijk taaie vechters en geven eigenlijk nooit op. Dat is een collectieve mentaliteit die we in het individualistische westen niet begrijpen.

• Leuk 2

Deze post delen

Dat hebben er wel meer gedacht de afgelopen eeuwen. En allemaal kwamen ze met hangende pootjes terug. Russen zijn vreselijk taaie vechters en geven eigenlijk nooit op. Dat is een collectieve mentaliteit die we in het individualistische westen niet begrijpen.

Grappig, alsof Rusland wordt aangevallen. (Wat niet waar is, omdat de NAVO niet aanvalt en niet gaat aanvallen en omdat er géén oorlog is op Russisch grondgebied). Dus hoe iemand ergens van terug moet komen is mij een raadsel in deze.

Het conflict wordt momenteel vooral gestreden via diplomatieke en economische weg. Voor de diplomatieke weg wil ik de Russische strategie op korte termijn wel het voordeel van de twijfel geven. Zij hebben hun doelen op dit moment beter gerealiseerd dan wij. Alleen in economisch opzicht is Rusland natuurlijk een grote verliezer. Vanuit dat perspectief komt zelfs hun militaire apparaat in de verdrukking. Ik zie niet hoe dit zich op zowel korte of lange termijn uitbetaalt in een voordeel van Rusland, maar misschien kun je me uitleggen hoe jij dat wel ziet.

Verder ben ik het niet met je eens met je sneer naar het "individualistische westen". In Rusland zijn ze net zo individualistisch. Alleen omdat ze daar een vreemd soort collectief systeem hebben uit dat individualisme zich anders. Namelijk in corruptie.

Dankzij Rusland is er nog geen 3e Wereldoorlog:o

Ik zou zeggen: dankzij Het Westen is er nog geen 3e Wereldoorlog (zonder smiley). Overigens weet ik niet hoe Rusland überhaupt oorlog zou moeten voeren. Hun economie zou gelijk op z'n gat liggen en van strategische landen zoals Turkije (NAVO-lid) en Oekraïne hoeven ze niet veel te verwachten.

Ukraine crisis: Why a lack of parts has hamstrung Russia's military

Last month, Russian Deputy Prime Minister Dmitry Rogozin told parliament that Ukrainian components were used in the production of 186 types of Russian military equipment. That is a serious problem, he admitted, and Moscow could resolve it only by 2018. Back in June 2014, Ukrainian President Petro Poroshenko ordered a halt to military co-operation with Russia - and that has shut down several projects.

bron: http://www.bbc.com/news/world-europe-33822821

En ook de leveranties uit Het Westen zijn gestopt. Met ironisch argument op @Enigma13 dat Rusland in de Tweede Wereldoorlog sterk afhankelijk was van de Verenigde Staten in haar strijd tegen Nazi-Duitsland:

With major agricultural regions of the Soviet Union under enemy occupation, and the unsatisfactory system of distribution and transportation, to say nothing of mismanagement, the Soviet state had more than a nodding acquaintance with famine. Without Western aid, during the war the Soviet population would have been in danger of sharing the fate of those trapped in Leningrad and the earlier victims of collectivization.

http://www.historynet.com/russias-life-saver-lend-lease-aid-to-the-ussr-in-world-war-ii-book-review.htm

Deze post delen

Het hoezee en ole voor de Amerikanen is nagenoeg weggebt na de tweede wereldoorlog waar niet alleen de Amerikanen maar bovenal de Russen veel geleden hebben.

We zien daarna de Amerikanen op alle wereldfronten afgaan op militair gebied, Korea, Vietnam, Afghanistan,Irak ,ambassade Iran, en nu Syrie(IS)

Er is dus weinig om op te vertrouwen wat de Amerikanen betreft.

Zijn de Russen dan van die lieverdjes?...zeker niet, maar zoals eerder gesteld hier...wel een erg taai volk die zich niet laten koeieneren door andersdenkenden!

Deze post delen

Feit blijft dat de EU, de VS en de NAVO samen al jaren bezig zijn met expansiepolitiek ten koste van Rusland. In tegenstelling tot wat eerder is afgesproken zijn er heel wat nieuwe NAVO-bolwerken in de buurt van de Russische grenzen bijgekomen sinds het instorten van de USSR. Daar komt bij dat westerse landen zich op diverse manieren voortdurend met interne Russische aangelegenheden bemoeien. Logisch dat de Russische regering niet blij is met deze ondermijnende aktiviteiten en van zich afbijt.

Deze post delen

Gezien de situatie en aanloop van de gebeurtenissen in de Krim en Oekraine......zijn de Russen bezig hun grensgebieden te neutraliseren, een buffergebied tegen de oprukkende Navo en Amerikaanse expantiedrift.

Net als Amerika decennialang heeft gedaan met Cuba.

Rusland heeft geen enkele zin in de Brusselse tirannie, die moeten wij helaas ondergaan.

Feit blijft dat de EU, de VS en de NAVO samen al jaren bezig zijn met expansiepolitiek ten koste van Rusland. In tegenstelling tot wat eerder is afgesproken zijn er heel wat nieuwe NAVO-bolwerken in de buurt van de Russische grenzen bijgekomen sinds het instorten van de USSR. Daar komt bij dat westerse landen zich op diverse manieren voortdurend met interne Russische aangelegenheden bemoeien. Logisch dat de Russische regering niet blij is met deze ondermijnende aktiviteiten en van zich afbijt.

Deze post delen

Feit blijft dat de EU, de VS en de NAVO samen al jaren bezig zijn met expansiepolitiek ten koste van Rusland.

Grappig. Wat heeft de NAVO dan geannexeerd van Rusland?

Ik vind het vreemd dat je het vraagstuk niet anders bekijkt... Waarom zijn sinds de val van de Sovjet Unie in 1991 zoveel voormalige staten samenwerking gaan zoeken met de NAVO of de Europese Unie?

In tegenstelling tot wat eerder is afgesproken zijn er heel wat nieuwe NAVO-bolwerken in de buurt van de Russische grenzen bijgekomen sinds het instorten van de USSR.

Welke NAVO-bolwerken? En welke afspraken? In 1999 heeft Rusland - schoorvoetend weliswaar - ingestemd met de mogelijkheid tot uitbreiding van de NAVO. De NAVO is sindsdien zeer voorzichtig geweest in de benadering naar de Russen toe. De Russen mochten kregen zelfs een permanente plek in Brussel. Ik vraag me altijd af waarom mensen zoveel waarde hechten aan het Russische minderwaardigheidscomplex.

Daar komt bij dat westerse landen zich op diverse manieren voortdurend met interne Russische aangelegenheden bemoeien. Logisch dat de Russische regering niet blij is met deze ondermijnende aktiviteiten en van zich afbijt.

Grappig dat Rusland zich ook permanent bezig houdt met onze interne aangelegenheden. Waarom meten met 2 maten?

Ik ben er overigens zeer blij mee dat Het Westen zich bemoeit om zinloze vervolgingen van bijvoorbeeld Pussy Riot of andere critici van Poetin. En mensen die hier de individuele vrijheid zo hoog in het vaandel hebben zouden zich in dat opzicht ook wel wat meer mogen roeren in plaats van Ies Koeltoer te roepen. Ik gun iedereen zijn verdiende individuele vrijheid zolang het niet die van anderen schaadt.

Dit is één van mijn favoriete filmpjes van Bill Maher, waarin hij een pijnpunt blootlegt van het Westen. We zijn teveel bezig met zelfkastijding. Veel te ver doorgeschoten in het gelijkheidsdenken. Interessant is deze stellingname: "Liberal western culture isn't just different. It's better!" ! En het filmpje gaat over de Islam, maar Rusland past natuurlijk binnen hetzelfde raamwerk.

Gezien de situatie en aanloop van de gebeurtenissen in de Krim en Oekraine......zijn de Russen bezig hun grensgebieden te neutraliseren, een buffergebied tegen de oprukkende Navo en Amerikaanse expantiedrift.

Net als Amerika decennialang heeft gedaan met Cuba.

Rusland heeft geen enkele zin in de Brusselse tirannie, die moeten wij helaas ondergaan.

Ach kom op. Nederland (en het Nederlandse volk) heeft gekozen voor de Brusselse "tirannie". De Europese Unie is verre van perfect, maar Rusland zou er in die vergelijking niet beter van af mogen komen, eerder slechter zelfs. Anders dan in Rusland is er overigens nog niemand opgepakt voor het uitdragen voor een afwijkend geluid. En verklaar "oprukkende NAVO" eens nader, want wat zie jij uberhaupt als een oprukkend leger? Als ik kijk naar de aantallen en het type materieel wat er nu staat in Oost-Europa kan ik niet spreken over een aanvalsleger. Als ik kijk naar de retoriek van de VS, de NAVO, de Europese Unie zie ik geen voortekenen van een invasie, zoals iedere invasie vooraf wordt gegaan door een hoop politiek gekrakeel. De bedreigingen komen volgens mij vooral uit Rusland waarop het sturen van NAVO-troepen een reactie is.

Deze post delen

Grappig. Wat heeft de NAVO dan geannexeerd van Rusland?

Ik vind het vreemd dat je het vraagstuk niet anders bekijkt... Waarom zijn sinds de val van de Sovjet Unie in 1991 zoveel voormalige staten samenwerking gaan zoeken met de NAVO of de Europese Unie?

Welke NAVO-bolwerken? En welke afspraken? In 1999 heeft Rusland - schoorvoetend weliswaar - ingestemd met de mogelijkheid tot uitbreiding van de NAVO. De NAVO is sindsdien zeer voorzichtig geweest in de benadering naar de Russen toe. De Russen mochten kregen zelfs een permanente plek in Brussel. Ik vraag me altijd af waarom mensen zoveel waarde hechten aan het Russische minderwaardigheidscomplex.

Grappig dat Rusland zich ook permanent bezig houdt met onze interne aangelegenheden. Waarom meten met 2 maten?

Ik ben er overigens zeer blij mee dat Het Westen zich bemoeit om zinloze vervolgingen van bijvoorbeeld Pussy Riot of andere critici van Poetin. En mensen die hier de individuele vrijheid zo hoog in het vaandel hebben zouden zich in dat opzicht ook wel wat meer mogen roeren in plaats van Ies Koeltoer te roepen. Ik gun iedereen zijn verdiende individuele vrijheid zolang het niet die van anderen schaadt.

Dit is één van mijn favoriete filmpjes van Bill Maher, waarin hij een pijnpunt blootlegt van het Westen. We zijn teveel bezig met zelfkastijding. Veel te ver doorgeschoten in het gelijkheidsdenken. Interessant is deze stellingname: "Liberal western culture isn't just different. It's better!" ! En het filmpje gaat over de Islam, maar Rusland past natuurlijk binnen hetzelfde raamwerk.

Ach kom op. Nederland (en het Nederlandse volk) heeft gekozen voor de Brusselse "tirannie". De Europese Unie is verre van perfect, maar Rusland zou er in die vergelijking niet beter van af mogen komen, eerder slechter zelfs. Anders dan in Rusland is er overigens nog niemand opgepakt voor het uitdragen voor een afwijkend geluid. En verklaar "oprukkende NAVO" eens nader, want wat zie jij uberhaupt als een oprukkend leger? Als ik kijk naar de aantallen en het type materieel wat er nu staat in Oost-Europa kan ik niet spreken over een aanvalsleger. Als ik kijk naar de retoriek van de VS, de NAVO, de Europese Unie zie ik geen voortekenen van een invasie, zoals iedere invasie vooraf wordt gegaan door een hoop politiek gekrakeel. De bedreigingen komen volgens mij vooral uit Rusland waarop het sturen van NAVO-troepen een reactie is.

Ik kan mij nog goed herinneren dat na een referendum wij Nederlanders de tirannie van Brussel verwierpen, jedoch werden wij, Nederland, geannexeerd door de EU.

Mensen die zich kritisch uitlaten tegen de monarchie alhier worden selectief en na het demonstratief gooien van een objectje naar een praalkoetsje met monarchisten erin voor maanden opgesloten.

Journalisten die kritisch de corruptie bij de roverheid aankaarten worden vervolgd en het leven zuur gemaakt.

Zo gek veel verschillen we niet van ,jazeker, ook de misstanden in Rusland, tot op heden worden we hier nog net niet geelimineerd maar ver weg kan dat niet meer zijn gezien de puinhopen in politiek land.

In Polen worden raket-afweer-systemen geinstalleerd met allerlei andere doeleinden ertussendoor, zoals radarinstallaties en afluistersystemen waar de Rus niet op zit te wachten.

Elke poging om in de oude Sovjetrepublieken, grenzend aan Rusland onze vorm van (schijn)democratie in te voeren met een Navo-smaakje....zal de Rus alleen verder stimuleren om zich af te zetten tegen Europa, terwijl wij juist Rusland als deel van Europa moeten zien i.p.v. Turkye,Cyprus en andere losse eindjes.

• Leuk 1

Deze post delen

Omsingel de grens van de VS is net als er nu bij Rusland gaande is.

Dan was de 3ewereldoorlog als bezig geweest.

Zo was het destijds ook met de Cubacrisis.

Toen ging de VS heel hard dreigen met een oorlog.

Dankzij Poetin is het nu nog rustig.

Hoelang houd hij het dreigen en sarren van de NAVO nog vol!

• Leuk 1

Deze post delen

Omsingel de grens van de VS is net als er nu bij Rusland gaande is.

Dan was de 3ewereldoorlog als bezig geweest.

Zo was het destijds ook met de Cubacrisis.

Toen ging de VS heel hard dreigen met een oorlog.

Dankzij Poetin is het nu nog rustig.

Hoelang houd hij het dreigen en sarren van de NAVO nog vol!

Het is niet alleen Poetin die zich rustig houd, er spelen uiteraard grotere belangen een rol w.o. de economie wereldwijd waar ook de gekrenkte Russische bevolking mee te maken heeft.

We zien de jojo-effecten hier op de beurzen, de leugens , bedrog en indoctrinatie van de bevolking.

De NPO,NOS en andere staats-gerelativeerde media-kanalen moeten het volk koest houden...en dat gebeurd ook al decennialang, mede door de diverse politieke en religieuze stromingen in dit land van schaapjes en kudde-aanhangels.

Preppers en zelfstandig denkende individuen zijn in spe staats-gevaarlijken.

Oekraine is slechts een afleiding , een excuus om de aandacht te verkrijgen van de wereld-opinie teneinde een andere werkelijkheid te camoufleren van de NWO.

Deze post delen

Ik denk dat dit hier wel kan.

Moskou boos om NAVO training centrum in Georgië.

http://www.nu.nl/buitenland/4114344/moskou-boos-navo-centrum-in-georgie.html

Het zal niet bij deze oefening blijven, er staan er nog genoeg op de Navo-agenda waar Poetin zich in zijn land aan kan optrekken, elke provocatie is alleen goed voor zijn imago en status als redder van zijn vaderland....moedertje Rusland...en het lokt van zijn kant alleen maar verdere sanctie,s tegen het westen uit!

Deze post delen

Ik kan mij nog goed herinneren dat na een referendum wij Nederlanders de tirannie van Brussel verwierpen, jedoch werden wij, Nederland, geannexeerd door de EU.

Lijk je toch het principe van de Europese Unie (EU) niet helemaal te snappen. Nogmaals: Nederland koos er zelf voor. Zolang iedereen PvdA, D66, CDA of VVD blijft stemmen blijft de koers eurofiel en laat die nou net de afgelopen 70 jaar steun van de bevolking te hebben. Ik heb zelf op de barricades gestaan voor het NEE-kamp van het referendum, maar jouw stellingname deel ik helemaal niet.

Mensen die zich kritisch uitlaten tegen de monarchie alhier worden selectief en na het demonstratief gooien van een objectje naar een praalkoetsje met monarchisten erin voor maanden opgesloten. [...][ Zo gek veel verschillen we niet van ,jazeker, ook de misstanden in Rusland, tot op heden worden we hier nog net niet geelimineerd maar ver weg kan dat niet meer zijn gezien de puinhopen in politiek land.

Dat is niet juist. En anders dan in Rusland worden straffen nog steeds bepaald door onafhankelijke rechters die niet bang zijn om onafhankelijk van de politiek uitspraken te doen.

Even voor jouw perspectief. Afgelopen week heeft een criticus van Poetin 20 jaar celstraf gekregen vanwege kritiek. Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/25/oekraiense-filmmaker-in-rusland-veroordeeld-tot-20-jaar/

Journalisten die kritisch de corruptie bij de roverheid aankaarten worden vervolgd en het leven zuur gemaakt.

Welke journalisten dan? Je bedoelt toch niet de compleet gek geworden Micha Kat?

In Polen worden raket-afweer-systemen geinstalleerd met allerlei andere doeleinden ertussendoor, zoals radarinstallaties en afluistersystemen waar de Rus niet op zit te wachten.

Oekraïne zat ook niet op Rusland te wachten. Georgië trouwens ook niet. Dus waarom zouden we rekening met Rusland moeten houden? Als Rusland wil dat andere mensen zich aan afspraken houden, zullen ze zich eerst aan hun eigen afspraken moeten houden.

Elke poging om in de oude Sovjetrepublieken, grenzend aan Rusland onze vorm van (schijn)democratie in te voeren met een Navo-smaakje....zal de Rus alleen verder stimuleren om zich af te zetten tegen Europa, terwijl wij juist Rusland als deel van Europa moeten zien i.p.v. Turkye,Cyprus en andere losse eindjes.

Grappig dat veel landen kiezen voor de NAVO-smaakje. Smaakt toch veel beter dan Russische corruptie en de Russische totaalfaalstaat :p

H

Preppers en zelfstandig denkende individuen zijn in spe staats-gevaarlijken.

Ik voel me niet door de overheid bedreigd. Ik zou zeggen, probeer een keertje Rusland als het daar allemaal koek en ei is. Ook genoeg ruimte en natuur voor de Prepper en zolang je keurig in het gelid van Poetin loopt heb je alleen last van corrupte ambtenaren.

Deze post delen

Het zal niet bij deze oefening blijven, er staan er nog genoeg op de Navo-agenda waar Poetin zich in zijn land aan kan optrekken, elke provocatie is alleen goed voor zijn imago en status als redder van zijn vaderland....moedertje Rusland...en het lokt van zijn kant alleen maar verdere sanctie,s tegen het westen uit!

Prima, laat de sancties van Rusland maar komen. Aan wat voor sancties zit je precies te denken? Als ze weer paal en perk willen stellen betekent dat altijd een klap voor hun eigen economie.

Ik vind de NAVO-basis in Georgië overigens een stap in de goede richting. Als landen steun zoeken bij de NAVO, omdat ze worden bedreigd door grote buurlanden vind ik dat daar best wat solidariteit vanuit mag gaan. Zeker als een groot buurland de NAVO zelf loopt te sarren (en niet andersom).

Deze post delen

Ach Rusland is een lieverdje vergeleken met de NAVO (VS) , zij vallen dankzij zeer grote leugens landen binnen en leggen ze hun wil op voor jaren .

Daarom is het nu zo een rotzooi in het Midden-Oosten.

En Rusland bezet de Krim zonder geweld en word als de grote boeman gezien.

Ik verbaas mij nog steeds elke dag hoe makkelijk mensen zich laten beinvloeden door de Westerse propaganda, of ze steken hun kop in het zand omdat ze niet willen weten dat wij een naziland steunen wat door een staatsgreep aan de macht is gekomen.

Deze post delen

Ach Rusland is een lieverdje vergeleken met de NAVO (VS) , zij vallen dankzij zeer grote leugens landen binnen en leggen ze hun wil op voor jaren .

Daarom is het nu zo een rotzooi in het Midden-Oosten.

En Rusland bezet de Krim zonder geweld en word als de grote boeman gezien.

Ik verbaas mij nog steeds elke dag hoe makkelijk mensen zich laten beinvloeden door de Westerse propaganda, of ze steken hun kop in het zand omdat ze niet willen weten dat wij een naziland steunen wat door een staatsgreep aan de macht is gekomen.

Nee stel je voor, dan zouden ze onder ogen moeten zien dat daar onder westerse leiding een staatsgreep tegen een gekozen regering is gepleegd.

Ze leren wel, het was net iets minder opzichtig dan die westers geleide staatsggrepen in Iran in 1953, Vietnam in 1963, Chili in 1973 etcetc

Deze post delen

Ik vind de NAVO-basis in Georgië overigens een stap in de goede richting. Als landen steun zoeken bij de NAVO, omdat ze worden bedreigd door grote buurlanden vind ik dat daar best wat solidariteit vanuit mag gaan. Zeker als een groot buurland de NAVO zelf loopt te sarren (en niet andersom).

Met datzelfde argument kan Assad bij Rusland aankloppen voor moderne radarsystemen en luchtafweer, kijken hoe lang die gedateerde NAVO F16's dan nog in de lucht blijven.

Ik ben voor :)

Deze post delen

Waarom moet Oekraïne in allerijl bij de Europese Unie? En waarom wordt er zo geheimzinnig gedaan over het vrijhandelsverdrag TTIP? Het Europese parlementslid Guy Verhofstadt krijgt elk jaar een paar ton gestort van twee miljardairs die graag in Oekraïne willen boren naar schaliegas. Daarnaast is fracking overal in Europa toegestaan als TTIP er komt.

Met name in het oosten van Oekraïne, waar het momenteel onrustig is, zit veel schaliegas in de grond. Twee Europese bedrijven willen dat gas graag uit de grond halen, te weten Exmar en Suez-Tractebel. Exmar is eigendom van de schatrijke Belgische familie Saverys.

Suez-Tractebel kreeg in 2003 een opmerkelijke vicevoorzitter: de Belgische edelman, diplomaat, politicus en topfunctionaris Étienne Davignon, die ook voorzitter is van de Bilderbergconferenties.

Een belangrijke aandeelhouder van deze energiereus is beleggingsmaatschappij Sofina, die in handen is van de familie Boëll, een andere steenrijke Belgische familie. In de bestuursraad van Sofina vinden we onder meer Guy Verhofstadt terug. Deze Europese toppoliticus wordt dus dik betaald door twee steenrijke Belgische families die maar wat graag schaliegas willen winnen in Oekraïne.

Hoewel Verhofstadt in het Europees Parlement nogal eens emotioneel kan reageren, blijkt het achteraf vaak poppenkast. De ene dag is hij je vriend, de volgende je vijand, zolang de EU maar groter wordt. In 2011 ‘werd hij er ziek van’ dat Europa niet eensgezind wilde optreden tegen dictator Gaddafi. Eerder was Verhofstadt de eerste Europese regeringsleider ooit die Gaddafi met militaire eer onthaalde. En Davignon vloog overigens tijdens de bankencrisis naar Tripoli om Gaddafi om geld te vragen voor de redding van Fortis.

http://925.nl/archief/2015/07/08/vvd-d66-en-guy-verhofstadt-werken-samen-met-moldavische-maffiabankier-om-grexit-te-stoppen-en-ttip-te-pushen-3/

• Leuk 1

Deze post delen

Waarom moet Oekraïne in allerijl bij de Europese Unie? En waarom wordt er zo geheimzinnig gedaan over het vrijhandelsverdrag TTIP? Het Europese parlementslid Guy Verhofstadt krijgt elk jaar een paar ton gestort van twee miljardairs die graag in Oekraïne willen boren naar schaliegas. Daarnaast is fracking overal in Europa toegestaan als TTIP er komt.

Met name in het oosten van Oekraïne, waar het momenteel onrustig is, zit veel schaliegas in de grond. Twee Europese bedrijven willen dat gas graag uit de grond halen, te weten Exmar en Suez-Tractebel. Exmar is eigendom van de schatrijke Belgische familie Saverys.

Suez-Tractebel kreeg in 2003 een opmerkelijke vicevoorzitter: de Belgische edelman, diplomaat, politicus en topfunctionaris Étienne Davignon, die ook voorzitter is van de Bilderbergconferenties.

Een belangrijke aandeelhouder van deze energiereus is beleggingsmaatschappij Sofina, die in handen is van de familie Boëll, een andere steenrijke Belgische familie. In de bestuursraad van Sofina vinden we onder meer Guy Verhofstadt terug. Deze Europese toppoliticus wordt dus dik betaald door twee steenrijke Belgische families die maar wat graag schaliegas willen winnen in Oekraïne.

Hoewel Verhofstadt in het Europees Parlement nogal eens emotioneel kan reageren, blijkt het achteraf vaak poppenkast. De ene dag is hij je vriend, de volgende je vijand, zolang de EU maar groter wordt. In 2011 ‘werd hij er ziek van’ dat Europa niet eensgezind wilde optreden tegen dictator Gaddafi. Eerder was Verhofstadt de eerste Europese regeringsleider ooit die Gaddafi met militaire eer onthaalde. En Davignon vloog overigens tijdens de bankencrisis naar Tripoli om Gaddafi om geld te vragen voor de redding van Fortis.

http://925.nl/archief/2015/07/08/vvd-d66-en-guy-verhofstadt-werken-samen-met-moldavische-maffiabankier-om-grexit-te-stoppen-en-ttip-te-pushen-3/

Dat vind ik nou een geweldige post. Hoeveel verbanden tussen gebeurtenissen en namen hier wel niet gelegd worden, ik ben opgehouden met tellen na een stuk of twintig.

Van Oekraine naar Gaddafi, Bilderberg, Fortis, Guy Verhofstadt en wat rijke lui. :confused:

Deze post delen

Wij hier in de Noordoostpolder, de vergeten en van alle religie(GELUKKIG MAAR) en ontwikkeling verlaten streek van nederland....hebben schaliegas VERBODEN/VERBOTEN/NJET/NON/NEIN/NICHT . Betalen wel miljoenen aan weggegooide milieusubsidie aan linkse windenergiemolentjes....(ze lopen echt met molentjes) maar goed, beter als die chemiezooi in de grondwater-zooi.....of niet?

Deze post delen

Rutte mocht in Nederland de bodem niet vervuilen.

Ach dan ga je toch gewoon naar het corrupte Oekraine.

In het oosten van Oekraïne woedt een burgeroorlog. Er zijn al honderden burgers gedood. Tienduizenden Russisch-sprekende Oekraïners zijn de grens over gevlucht naar Rusland. Maar als het gebied is heroverd op de Russische separatisten, dan kan Shell beginnen om schaliegas uit de Oekraïense bodem te gaan winnen.

In januari 2013 sloot Shell in Davos een gasdeal met de Oekraïense regering waarmee de Nederlandse multinational een vergunning in handen kreeg voor schaliegaswinning in een gebied van bijna 8000 vierkante kilometer in de regio tussen de steden Kharkov en Donetsk. Zowel de omstreden Oekraïense president Janoekovytsj – al maandenlang het onderwerp van hevige protesten in Kiev – als premier Rutte waren bij deze ondertekening aanwezig.

http://stopdebankiers.eu/het-valse-spel-van-rutte-en-shell-in-oekraine/

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...