Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jerrycans en afdichtingen


prepass

Aanbevolen berichten

Nav van mijn eerdere post over oude diesel ( http://preppers.nl/forum/threads/8798-Oude-diesel-werkt-dat ) merkte ik op dat de afdichtingsringen die in de sluiting van de jerrycan zitten enigzins ingedrukt waren. Aangezien ik dit toch niet zo'n goed idee vond én omdat bij het afvullen van de jerrycans de sluiting ietsje lichter dichtging dan jaren geleden, vond ik het een goed idee om ze simpelweg te vervangen. Aangezien veel online winkels de hoofdprijs rekenen voor deze afdichtingsringen kwam ik gelukkig deze site tegen. http://primatool.nl/index.php?action=article&aid=2057&group_id=10000102&lang=nl

 

Voor het schrikbarende bedrag van €0,30 p/st :D heb ik meteen 20st besteld om al m'n jerrycans maar meteen even na te lopen en waar nodig de rubber afdichting te vervangen. Verzending vond pas plaats na 4 werkdagen, maar ok niet zeuren voor €0,30 waar sommigen gewoon €1,80 tot €2,20 p/st voor durven te rekenen......

 

Het vervangen was een eitje. Even met je mes de oude eruit wippen de nieuwe erin wurmen en klaar ben je...:D

[ATTACH=CONFIG]8640[/ATTACH]

Nee er zit geen roest in de tank op bovenstaande foto. Dit is rode verf!

[ATTACH=CONFIG]8641[/ATTACH]

Wip aan de onderkant het rubber omhoog en je trekt 'm er zo uit.

[ATTACH=CONFIG]8642[/ATTACH]

Je ziet dat de metalen ring in het midden iets taps toeloopt om het de afdichtingsring goed op z'n plek te houden.

[ATTACH=CONFIG]8643[/ATTACH]

En zo zit ie weer netjes en goed sluitend dicht.

Mogelijk dat de oude rubbers het gewoon hadden gehouden, maarja waarom risico lopen voor een "investering" van 2x niets....:D ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@popeye Geen idee of ik de hele voorraad heb opgekocht. Wel vreemd dat ie uit hun assortiment is ineens, staat los denk ik van voorraad of niet? :D

@ghostwhiper ik heb de jerrycans zo overgenomen en ben er via/via aangekomen. Volgens mij zijn veel van deze jerrycans standaard zo tegenwoordig? Bij ons op de zaak hebben ze ook alleen maar dit soort jerrycans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sietsema in heerhugowaard heeft een krat vol an die rubbers staan, bij aankoop van jerrycan krijg je reserve rubbertje mee.

 

Weet iemand waar je die safety pins voor die jerrycans kunt krijgen? ik draai m nu dicht met 2.5mm2 electradraad.

 

En heb je een aantal van die Jerrycans goed van binnen bekeken? Ik heb er destijds zo'n 4-5 bekeken en allemaal hadden ze roest van binnen. Niet iets waar ik brandstof in wil bewaren.

Die safetypins passen niet op alle jerrycan sluitingen. Vooraf even goed kijken of de sluiting hier wel voor geschikt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass, Je hebt waarschijnlijk de hele voorraad opgekocht.:(

Toen ik op de site ging kijken zag ik het hieronder staande.

 

JERRYCAN: RUBBEREN RING LOS voor JERRYCAN

Rubber vervangingsring, geschikt voor de metalen jerrycans uit ons assortiment.

 

Ik zie net dat ze gewoon weer beschikbaar zijn. Ik krijg in ieder geval geen melding dat ze uit het assortiment zijn en/of niet op voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Eventjes een topic omhoog schoppen...

 

Door de recente stijging van de benzine prijzen, en het prijsverschil tussen 2km of 20km rijden naar de pomp nu al gauw 40 cent scheelt heb ik maar eens wat jerrycans ingeslagen. 12 stuks.

 

Ik heb gekozen voor de gewone stalen ex-bundeswehr variant vanwege het prijsverschil. Ik heb talloze jerrycans in gebruik met jaartallen erin tot eind jaren '40, terwijl de meeste plastic kannen die ik bezit al door de elementen (uv) zijn vergaan tot een veredelde bloempot. Ik ga niet speciaal zuinig om met mijn jerrycans. 

 

Zijn er onder jullie mensen bezig met brandstof importeren en opslaan? Ik vermoed dat de prijsstijgingen nog lang niet gepiekt zijn, daarom heb ik ondertussen een stelling staan met 20 jerrycans(400liter) 98 octaan zonder ethanol met stabilisator er in. 

 

Als jullie ook brandstof verzamelen en opslaan hoor ik graag wat jullie er mee doen. Waar je het koopt, hoe je het opslaat, vervoert en dergelijke. 

 

Groeten, J

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...