Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Oekraïne - Foute boel! (alleen berichtgeving!)

Recommended Posts

Ja en? de beelden spreken voor zich.....

En dan? Wat wordt er nou eigenlijk bewezen? Het is heel gebruikelijk dat er witte voertuigen worden gebruikt tijdens een humanitaire missie of een vredesmissie. En dan spuit je even over. Netjes gedaan overigens door die Russen, ik zag geen zakkers in de verf zitten..

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 3.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ja, gelukkig, ik zie nu inderdaad dat dit zeer verdacht is en inderdaad ONOMSTOTELIJK bewijs dat hier zeer boze krachten aan het werk zijn......laat geen twijfel bestaan over de intenties van rusland.......dank maar weer!

Inderdaad. Ze hebben vrachtwagens overgespoten. Ik hoop dat de daders hun welverdiende straf niet ontlopen!!!

Thanx voor het delen van je verhaal fcTollius!

Volgens mij staat er niet echt iets nieuws in, voor mij althans niet.

Het enige dat in mijn ogen wel heel erg mist in je "samenvatting" is MH17.

Nieuws is het inderdaad niet, zeker niet als je de moeite neemt zelf informatie uit meerdere bronnen tot je te nemen en niet blind vaart op de papegaai journalistiek van de Telegraaf ed. Over MH17, iedereen met Russische roots die ik heb gesproken vandaag begon met medeleven betuigen en sprak hoopt dat de echte toedracht boven komt. Men geeft openlijk aan dat ze niet weten wat er is gebeurd, ook vanuit de eigen media niet, maar dat de door de VS/UK en door Oekraïne zelf verspreide informatie in twijfel wordt getrokken. En indien inderdaad blijkt dat de wapens vanuit Rusland komen ze hiervoor niet worden aangerekend (vergelijk, de Amerikanen keken zichzelf ook niet aan toe de man die ze zelf hebben gefund een vliegtuig door het WTC stuurde). Algemeen sentiment viel me trouwens wel op, ze willen allemaal heel erg graag de relatie met de EU en vooral noord/west Europa verbeteren en hopen allemaal dat we samen in een Europa verder kunnen werken en de ingeslagen weg kunnen voortzetten.

Oekraïense aanval op Russisch hulpkonvooi (Xandernieuws)

Het Russische humanitaire konvooi dat bij de Oekraïense grens wachtte op toestemming van de regering in Kiev om de hulpgoederen, zoals voedsel en medicijnen, af te leveren, is beschoten door het Oekraïense leger. Een deel van het volgens Kiev ‘bewapende’ konvooi zou door de artillerie zijn vernietigd.

Rusland had een konvooi van 280 vrachtwagens vol met humanitaire hulp naar het verscheurde zuidoosten van Oekraïne gestuurd. Vandaag beschuldigde het Kremlin Oekraïne ervan het konvooi doelbewust op te houden. Bovendien zou het Aidar bataljon van het Oekraïense leger doelbewust mijnen hebben gelegd op geplande route van de vrachtwagens.

Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken krijgt naar eigen zeggen ‘de indruk dat er in Oekraïne en het buitenland mensen zijn die de humanitaire missie willen verstoren, zelfs als dit nieuwe slachtoffers en vernietiging betekent.’

Mocht de aanval worden bevestigd, dan zal een Russische reactie ongetwijfeld volgen. De beurzen in Europa en de VS schoten na het bericht onmiddellijk zwaar in de min.

Eerder vandaag eiste de NAVO dat Rusland zijn troepen bij de Oekraïense grens terugtrekt. Het Westerse bondgenootschap beschuldigde Rusland van ‘verdere escalatie’ door 23 pantservoertuigen de grens met Oekraïne te laten passeren. Het Kremlin ontkende echter dat dit was gebeurd, en wees erop dat het juist het Oekraïense leger is dat met nieuwe troepen en beschietingen op dorpen in het grensgebied erop uit lijkt om een confrontatie uit te lokken.

Dit bovenstaande bericht is ernstig, vandaar dat ik de geciteerde bronnen zelf heb nageplozen.

Deze geven een meer genuanceerd beeld of melden zelfs het tegenovergestelde:

Aid convoy to Ukraine faces disruption, may be attacked

Published time: August 15, 2014 15:18 RUSSIA TODAY

Edited time: August 15, 2014 18:21

Zerohedge bericht echter precies het tegenovergestelde:

NATO Accuses Russia Of Escalating Ukraine Conflict, Demands Withdrawal Of Russian Troops From Border

08/15/2014 08:03 -0400 ZEROHEDGE

• RASMUSSEN ASKS RUSSIA TO WITHDRAW TROOPS FROM UKRAINE BORDER
  • RASMUSSEN SAYS RUSSIA RESUPPLIED MATERIALS TO SEPARATISTS
  • RUSSIA CROSSED UKRAINE BORDER LAST NIGHT, RASMUSSEN SAYS
  • NATO SEES CONTINUOUS FLOW OF RUSSIAN WEAPONS INTO UKRAINE

Russia Today ontkent dat echter weer:

Russian Defense Ministry denies reports military column crossed into Ukraine

Published time: August 15, 2014 13:56 RT

Edited time: August 15, 2014 19:57

We weten dus steeds niet wat daar gebeurt ! Maar de situatie is ernstig! Ik zoek verder.

Bericht geving graag.

sorry hoor, maar een bericht zonder interpretatie, analyse en discussie is niet veel waard......dan blijft het bij het doorgeven van de ene of de andere propaganda.....het nut van een forum is volgens mij juist dat je "propaganda" kunt analyseren, beoordelen en bediscussiëren, delen en van elkaar leren.....

Ja, laten we het weer eens over aardbeien gaan hebben.

Sorry hoor maar @MyronPrps kon toch ook niet weten dat jij een of andere rare aardbeienobsessie hebt. Echt niet nodig om dat in iedere reactie nog een keer te melden hoor. Als je denkt dat je boodschap ondertussen nog niet duidelijk is, kun je misschien beter energie steken in je communicatieve vaardigheden dan in die aardbeien.

No offence.

• Leuk 1

Rusland ontkent pantservoertuigen in Oekraïne; VS stuurt troepen en tanks naar Polen

Xander 15-08-2014 13:36

Oekraïne stuurt steeds meer soldaten naar grenzen met Rusland - Rusland zal bij aanval terugslaan met kernwapens

Maar ja!, Dit is Xandernieuws. Hieronder de gerefereerde bronnen:

ФСБ опровергает сообщения о пересечении границы Украины военными РФ

FSB ontkent berichten over het oversteken van de Oekraïense grens door militairen van de Russiache Federatie.

(Vertaling volgt bij voldoende belangstelling)

13:4015.08.2014 Ria Novosti

Russische pantservoertuigen in Oekraïne

NU.nl 15-8-2014

1st Cavalry soldiers headed to Poland, Baltics

Stars and Stripes Published: August 13, 2014

Погранслужба РФ: российские БТР не пересекали границу с Украиной

Grensposten van de Russische Federatie: Russische pantservoertuigen zijn de grens met Oekraïne niet overgegaan.

(Vertaling volgt bij voldoende belangstelling)

10:4915.08.2014

• Leuk 1
kijk en hier is nou een prachtig apart onderwerp voor en er staat duidelijk alleen berichtgeving in de titel.

Als we ons op objectieve media gaan richten, kunnen we het forum wel opdoeken.

Inderdaad. Als er onzin voorbij komt dient dat niet ontkracht te worden. Zoals net nog, met die al dan niet overgespoten YP's. Liever onzin, dan dat we er wijzer van worden.

@Nonkel Jones fijn dat je die quote uit een ander onderwerp haalt:) als het je dwars zit (wat toch duidelijk is) stuur me dan maar een PM.

@nu even niet kijk en hier is nou een prachtig apart onderwerp voor en er staat duidelijk alleen berichtgeving in de titel.

is dat alle berichtgeving of alleen die uit officiële bronnen?

• Moderator

@Nonkel Jones @nu even niet

jullie weten allebei volgens mij erg goed wat ik bedoel en vind deze reacties dan ook erg jammer, ik heb jullie allebei een persoonlijk berichtje gestuurd en vind dan ook dat we het hiermee beter kunnen uitpraten dan in dit topic wat voor berichtgeving bedoeld is zodat iedereen op dit forum de situatie haarfijn kan volgen.

ik zal dus ook niet meer op jullie reageren tenzij het via PM is want ik vind dat je zulke dingen beter persoonlijk kan oplossen dan steeds "grappige" opmerkingen naar elkaar te plaatsen.

ik zie jullie berichten wel verschijnen.

Goed situatie tot nu toe wat ik ervan gehoord heb : de situatie is ge-escaleerd tot het punt dat de EU Rusland met verdere sancties dreigt indien Rusland verder gaat met het verder schenden van de Oekraïnse grenzen.

De beurzen en goud onderuit en olie omhoog.

Mijn vragen tot nu toe , wie weet het weet etc .: Is de Oekraïne nu wel of geen bufferzone van de EU voor het 'Russische' gevaar..

Zal Rusland door de verdere sancties dan niet verworden tot het energie leverings-slaafje van China..

Een andere voor mij altijd interessante vraag is : wie heeft er belang bij welke ontwikkelingen en waarom?

Goed situatie tot nu toe wat ik ervan gehoord heb : de situatie is ge-escaleerd tot het punt dat de EU Rusland met verdere sancties dreigt indien Rusland verder gaat met het verder schenden van de Oekraïnse grenzen.

De beurzen en goud onderuit en olie omhoog.

Mijn vragen tot nu toe , wie weet het weet etc .: Is de Oekraïne nu wel of geen bufferzone van de EU voor het 'Russische' gevaar..

Zal Rusland door de verdere sancties dan niet verworden tot het energie leverings-slaafje van China..

Een andere voor mij altijd interessante vraag is : wie heeft er belang bij welke ontwikkelingen en waarom?

heb je een link?

Er bestaan geen objectieve media. Ik pluis zo mogelijk ALLES na om geïnformeerd te blijven.

Er bestaan media die hun uiterste best doen hun verslaggeving zo objectief mogelijk te houden, er bestaan media die het doelbewust niet zo nauw met de waarheid nemen omdat ze propaganda verspreiden en er bestaan media die de boel opnaaien. De kunst is hier onderscheid in te maken en zelf uiterst kritisch te blijven.

• Moderator

Huizen branden af in donetsk na beschietingen, dit in combinatie met videos van witte fosfor bommen zou dus betekenen dat het oekrainse leger ook fosfor in zet tegen de eigen bevolking.

Assad mag geen vieze bommen gebruiken, Poroshenko blijkbaar wel.

Wel van RT

Edit:

Washington can't confirm that Kiev troops destroyed an alleged Russian convoy inside Ukraine, however it warned Russia against illegal intervention in Ukraine.

"Even as we work to gather information, we reiterate our concern about repeated Russian and Russian-supported incursions into Ukraine," White House spokeswoman Caitlin Hayden said in a statement.

"Russia has no right to send vehicles, persons, or cargo of any kind into Ukraine, under any pretext, without the government of Ukraine's permission.”

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...