Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Communicator

Oekraïne - Foute boel! (alleen berichtgeving!)

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Poolse minister: crisis Oekraïne vloeit voort uit grote fouten van de EU

De Europese Unie draagt een zware verantwoordelijkheid voor het ontstaan van de crisis in Oekraïne. De annexatie door Rusland van de Krim en het oproer in Oost-Oekraïne vloeien voort uit 'grote fouten' van de Unie. Dat zegt de Poolse minister Sikorski van Buitenlandse Zaken De recente geschiedenis had een andere wending kunnen nemen als de EU bereid was geweest als politieke macht op te treden.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2800/Europese-Unie/article/detail/3656868/2014/05/17/Poolse-minister-crisis-Oekraine-vloeit-voort-uit-grote-fouten-van-de-EU.dhtml

Deze post delen

Gast DickBerts

Een halve zool laat een tank met doorgeladen kanon verlaten op straat staan in Ukraine. En daar komt de nieuwsgierige meute natuurlijk op af. Lekker plunderen, aan alle knoppen zitten, totdat..... Ik vind dit wel leerzaam. Bij sommige situaties voel je gewoon, hier moet ik niet bij wezen. Wat de impact betreft, dit is maar een hele lichte tank.

http://www.zerohedge.com/news/2014-05-17/what-happens-when-you-leave-tank-parked-city-street-ukraine

Latere aanvulling: let ook op het krankzinnige gedrag van een deel van de meute na het incident. Ze blijven rustig door het schootsveld van deze tank lopen. Wat ik zo snel kon vinden op internet; deze tank heeft een automatisch laadsysteem en naast het kanon nog een extra mitrailleur. Alle reden om nog meer ellende te verwachten, maar nee hoor..... (de mensen die de gewonde vent redden zijn uiteraard wel goed bezig).

Deze post delen

Een halve zool laat een tank met doorgeladen kanon verlaten op straat staan in Ukraine. En daar komt de nieuwsgierige meute natuurlijk op af. Lekker plunderen, aan alle knoppen zitten, totdat..... Ik vind dit wel leerzaam. Bij sommige situaties voel je gewoon, hier moet ik niet bij wezen. Wat de impact betreft, dit is maar een hele lichte tank.

http://www.zerohedge.com/news/2014-05-17/what-happens-when-you-leave-tank-parked-city-street-ukraine

Ok, ik geef het op. Ik stap zo in m'n ruimteschip, en ben vertrokken van dit planeetje.

Wellicht kom ik over een jaartje of 10.000 nog eens kijken.

Ik heb de laatste tijd zoveel achterlijke zaken gezien op dit kleine wereldbolletje.

Zonde van al het goede op deze Aarde. Wordt er moedeloos van.

Joep doei en de groeten.

• Leuk 1

Deze post delen

Uhmmm....

Nog iemand vragen over mijn opmerking dat bijna niemand doorheeft hoe snel wapens in de handen komen van burgers ?

Prep ze,

K a n s

• Leuk 2

Deze post delen

Gast DickBerts
Dit vind ik toch zeer gevaarlijk!!!!!

Dat ben ik helemaal met je eens. Het rare is, dat de westerse media er compleet over zwijgen. Russische propaganda? Wij worden weer dom gehouden? Geen hond die het weet. Wat ik wel weet, het aantal gevaarlijke situaties in de wereld explodeert zo ongeveer. Doodeng.

Overigens denk ik dat we dit draadje moeten reserveren voor berichtgeving en voor korte duiding en kort commentaar. Voor uitgebreide discussie is een ander draadje geopend. Dit schrijf ik voornamelijk aan mezelf hoor :)

Deze post delen

Gast DickBerts

Jongens blijf er alsjeblieft doorheen prikken. Enkele weken geleden beweerde Putin al, dat hij zijn troepen van de grens met Ukraine terugtrok, en nu beweert hij dat nog een keer! Je kunt je troepen maar een keer terugtrekken, hoe verleidelijk het uit PR overwegingen ook is, om meerdere keren te roepen dat dezelfde troepen teruggetrokken worden.

-Einde lente oefening legerkorps A, is begin zomeroefening legerkorps B. Een rotatie dus?

-Laat het gefuck van de Amerikanen je niet blind maken voor het evengrote gefuck van Putin.

Deze post delen

Heel goed gezegd Dick!!

Vaak als je iets maar vaak genoeg zegt/verteld gaan de mensen het geloven zo simpel is het,gelukkig zijn er altijd een paar die er doorheen (kunnen) prikken.

Deze post delen

-Einde lente oefening legerkorps A, is begin zomeroefening legerkorps B. Een rotatie dus?

Heel goed mogelijk. Je kan die mensen niet eeuwig paraat houden, dat houden ze niet vol.

Deze post delen

Ik probeer overal doorheen te prikken @DickBerts maar het word er niet lastiger op met zoveel media die elkaar tegenspreken. Wie garandeerd mij namelijk dat die troepen er überhaupt stonden?

Verder snap ik ook wel dat dit nu de 3e keer of zo is dat de troepen teruggaan en wie weet blijven ze nog even (als ze er dus al zijn/waren). Kan ook zijn dat ze in de Oekraïne nu even klaar zijn en China hulp nodig heeft bij het spelletje met Vietnam....

Deze post delen

Jongens blijf er alsjeblieft doorheen prikken. Enkele weken geleden beweerde Putin al, dat hij zijn troepen van de grens met Ukraine terugtrok, en nu beweert hij dat nog een keer! Je kunt je troepen maar een keer terugtrekken, hoe verleidelijk het uit PR overwegingen ook is, om meerdere keren te roepen dat dezelfde troepen teruggetrokken worden.

-Laat het gefuck van de Amerikanen je niet blind maken voor het evengrote gefuck van Putin.

Mja, ik hoorde 't vanochtend op de radio toen ik nog in bed lag en dacht ook van huh huh... Ik denk dat de aandacht eventjes wat minder moet worden voordat ze weer een stapje verder gaan.

Wat denken jullie, zou hier iets inzitten? Een document op Wikileaks. Lijkt er op dat er al in 2008 plannen waren om dit in gang te zetten. En als dat zo is, wat vertelt dat ons dan nog meer?

Deze post delen

Mja, ik hoorde 't vanochtend op de radio toen ik nog in bed lag en dacht ook van huh huh... Ik denk dat de aandacht eventjes wat minder moet worden voordat ze weer een stapje verder gaan.

Wat denken jullie, zou hier iets inzitten? Een document op Wikileaks. Lijkt er op dat er al in 2008 plannen waren om dit in gang te zetten. En als dat zo is, wat vertelt dat ons dan nog meer?

Waarschijnlijk heet Putin goed geluisterd naar Snowden ;-)

Deze post delen

Crowdfundactie voor Oekraïens leger

Met een speciale inzamelingsactie probeert het Oekraïense ministerie van Defensie meer en beter uitgeruste troepen naar het oosten van het land te sturen. De bevolking kan een sms sturen naar het telefoonnummer 565 om automatisch 5 grivna (30 eurocent) te doneren, maar ook uitrusting en zelfs hygiënische producten zijn welkom. Toen de collecte startte, leverde die volgens het ministerie van Defensie binnen 3 dagen omgerekend al 600.000 euro op.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22641314/__Oekraiens_leger_gecrowdfund__.html

Deze post delen

Crowdfundactie voor Oekraïens leger

Met een speciale inzamelingsactie probeert het Oekraïense ministerie van Defensie meer en beter uitgeruste troepen naar het oosten van het land te sturen. De bevolking kan een sms sturen naar het telefoonnummer 565 om automatisch 5 grivna (30 eurocent) te doneren, maar ook uitrusting en zelfs hygiënische producten zijn welkom. Toen de collecte startte, leverde die volgens het ministerie van Defensie binnen 3 dagen omgerekend al 600.000 euro op.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22641314/__Oekraiens_leger_gecrowdfund__.html

Misschien iets voor ons leger? :p

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...