Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Communicator

Oekraïne - Foute boel! (alleen berichtgeving!)

Recommended Posts

BREAKING UPDATE:

NAVO-secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen heeft zojuist laten weten dat voornoemde crisisvergadering zondag plaats zal vinden. ANP meldt: "In de Raad zitten vertegenwoordigers van de 28 Europese en Noord-Amerikaanse NAVO-lidstaten. Na de zitting van de Raad volgt overleg met de Oekraïense vertegenwoordiger in Brussel. Volgens een diplomatieke bron begint de zitting van de Raad om 13.00 uur en volgt het overleg met Kiev om 16.00 uur."

617682.jpg

Live Stream

[video=youtube_share;Y_LFrMcoEm4]

Links

Onrust Oekraïne nu.nl

Russisch

NOS berichtgevingen

NRC Berichtgevingen

Introductie

Ik zit er met mijn neus boven op en houd de berichtgevingen nauwlettend in de gaten via verschillende media.

Het lijkt mij het meest overzichtelijk als we allemaal dit topic gebruiken omtrent Oekraïne en de Krim e.d.

Belangrijk

Probeer discussies te mijden of open hier een passend topic over. Desnoods doe je dit via PM. Houd dit topic dus vrij voor belangrijke berichtgevingen!

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast DickBerts

NAVO OVERWEEGT WEL DEGELIJK MILITAIR INGRIJPEN EN DIRECTE CONFRONTATIE MET RUSLAND !

Lees dit artikel maar van de voormalige Surpreme Allied Commander Europe. Dit soort artikelen verschijnt niet zomaar. Ik weet van binnenuit hoe dit gaat. Over publicatie van dit soort artikelen wordt op het allerhoogste niveau overleg gevoerd! Onderschat dit niet!!

http://www.foreignpolicy.com/articles/2014/03/01/nato_needs_to_move_now_on_crimea

Bericht niet zo makkelijk te lezen zonder aanmelding, maar de kop kun je zien en die zegt alles, beetje heen en weer springen en je kunt het hele stuk ook lezen.

Deze post delen

NAVO OVERWEEGT WEL DEGELIJK MILITAIR INGRIJPEN EN DIRECTE CONFRONTATIE MET RUSLAND !

Lees dit artikel maar van de voormalige Surpreme Allied Commander Europe. Dit soort artikelen verschijnt niet zomaar. Ik weet van binnenuit hoe dit gaat. Over publicatie van dit soort artikelen wordt op het allerhoogste niveau overleg gevoerd! Onderschat dit niet!!

http://www.foreignpolicy.com/articles/2014/03/01/nato_needs_to_move_now_on_crimea

Op een tablet gewoon te lezen, dank aan @DickBerts voor de link naar het artikel!

Deze post delen

Gast Peerke

Ook op mijn laptop met windows 7 en mozilla firefox/ adblockplus is de link van DickBerts gewoon te openen en leesbaar.

Deze post delen

@DickBerts kan dat artikel niet lezen omdat ik geen lid ben van die site...

Je kunt dat schermpje en die donkere overlapping blokkeren met Adblock met block element.

Deze post delen

Gast DickBerts

LONDEN ROEPT ZIJN AMBASSADEUR UIT MOSKOU TERUG (nog niet officieel bevestigd).

Behoorlijk heavy onder deze omstandigheden....

Deze post delen

NAVO-secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen heeft zojuist laten weten dat voornoemde crisisvergadering zondag plaats zal vinden. ANP meldt: "In de Raad zitten vertegenwoordigers van de 28 Europese en Noord-Amerikaanse NAVO-lidstaten. Na de zitting van de Raad volgt overleg met de Oekraïense vertegenwoordiger in Brussel. Volgens een diplomatieke bron begint de zitting van de Raad om 13.00 uur en volgt het overleg met Kiev om 16.00 uur."

bron

Deze post delen

Het Oekraïense leger moet zijn troepen in gereedheid brengen om te vechten. Dit heeft interim-president Oleksandr Toertsjinov bevolen. Hij hamerde erop dat er geen rechtvaardiging was voor wat hij de 'Russische agressie' tegen Oekraïne noemde.

Interim-premier Arseni Jatsenjoek voegde daaraan toe dat de Russische troepen op de Krim moeten terugkeren naar hun bases.

Een militaire interventie van Rusland zou leiden tot oorlog en tot het einde van de betrekkingen tussen Moskou en Kiev. Beiden spraken na een vergadering van meer dan drie uur met de defensietop.

Er bevinden zich 15.000 Russische militairen op de Krim. Dit heeft de Oekraïense VN-ambassadeur zaterdag gezegd in New York, zo meldt CNN. De VN-Veiligheidsraad is er in spoedzitting bijeengekomen.

De Noord-Atlantische Raad komt zondag in buitengewone zitting bijeen om de 'ernstige situatie' in Oekraïne te bespreken. Dit heeft NAVO-secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen zaterdag laten weten.

In de Raad zitten vertegenwoordigers van de 28 Europese en Noord-Amerikaanse NAVO-lidstaten. Na de zitting van de Raad volgt overleg met de Oekraïense vertegenwoordiger in Brussel.

gisteren 23u06

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

Deze post delen

De centrale bankiers willen graag oorlog en de achtertuin van Putin is daar de perfecte plek voor....

• Leuk 1

Deze post delen

Gast DickBerts

Nieuwsupdate zondag 2 maart 04:35;

- Ukraine mobiliseert.

- VS willen OVSE waarnemers sturen.

- Kerry waarschuwt Moskou nogmaals.

- Obama en Putin voeren telefoongesprek van 90 minuten.

- Navo land Canada roept zijn ambassadeur uit Moskou terug voor overleg.

- Navo ambassadeurs vergaderen vandaag over militair hulpverzoek Ukraine.

- Hoofd Russische hogerhuis zegt dat Westen geen recht heeft op militaire interventie In Ukraine.

Deze post delen

Goedemorgen heren, voor de "gelegenheid" even uit de sabbatical.

Gespannen sfeertje aldaar. Zal mogelijk gevolgen hebben voor Ruslands' deelname aan de NSS. (Als het hele gedoe al doorgaat).

Na een decennium van asymmetrische oorlogvoering komt er weer een conventionele oorlog? Oef... Wordt wat.

Daarnaast vind ik de timing meer dan curieus. Letterlijk net de Spelen afgesloten....

Hopen dat kalme geesten de overhand hebben.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

• Leuk 2

Deze post delen

Het kan nog alle kanten op. De Russen willen de Krim niet weggeven, niet omdat er zoveel Russen wonen hoor, maar om de strategische locatie. De vraag is of ze dat willen tegen elke prijs. Als de VN onder leiding van de VS en GB en misschien nog landen als DU en FR de druk opvoert en aangeven dat ze achter de Oekraïne staan, dan komt er misschien een politieke oplossing. Anders wordt het een langdurig steekspel, waarbij men Rusland sancties zal opleggen in eerste instantie en wellicht ook bloed zal vloeien. Poetin heeft al vaker zijn hand overspeeld, maar hij wil alleen maar aangeven dat je je niet zomaar van Rusland kunt afsplitsen. Anders krijgt hij straks in eigen land weer een opstand.

Als de gaskraan dicht gaat dan hebben we er allemaal last van. De prijs zal omhoog gaan, maar we zullen echt nog wel gas uit de kraan blijven houden. Als Poetin dat doet, krijgt hij ook geen inkomsten uit zijn gas meer. Dus dat raakt hem en zijn gas vriendjes ook direct. Obama zei al dat Poetin een hoge prijs gaat betalen als hij de Krim wilt houden\terug wil. In het verleden kon hij iedereen in de Oekraïne kopen, maar dat lijkt nu voorbij.

Het volk van de Oekraïne zal zich moeten uitspreken in de verkiezingen welke kant ze op willen. Door deze agressie van Rusland zal het zeker tegen Rusland gaan stemmen. Ze hebben dan wel veel geld nodig van het IMF en EU om er bovenop te komen. Het hele zooitje is al gepland en tijdens de Spelen was Rusland al voorbereidingen aan het nemen tegen de Oekraïne.

Het zal een langdurig conflict worden.

Deze post delen

Updated

Canada recalls Russian ambassador, pulls out of G8 process

Obama tells Putin to withdraw forces from Ukraine

Ukraine asks UN council to stop Russian 'aggression'

Pro-Russia demonstrations break out in Ukrainian cities

Canadians advised to leave Crimea 'while it is safe to do so'

Vooral de "pro Rusland" demonstraties doet mij fronsen....

Russen gaan zich profileren als "bevrijder"?

Hoe schaar je je eigen bevolking achter je?

Door te pretenderen iets "nobels" te doen...

EDIT: was Putin niet 50 miljard "kwijt" wat voor de Spelen was bedoeld? Als die centen hiervoor gebruikt zijn is het de meest gewaagde Maskirovka ooit :-)

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Deze post delen

De centrale bankiers willen graag oorlog en de achtertuin van Putin is daar de perfecte plek voor....

Dat zou opnieuw waarheid kunnen zijn, de geschiedenis bewijst het http://ukrainianweek.com/Economics/63007 (link credit naar @carpin) Maandag gaan de Beursen weer open en start ook de goudhandel weer, wat er dit weekend gebeurd zal daar effect op hebben. En dinsdag is het 4 maart en daar was iets mee toch :confused: iets met bankiers ziekte of zo?

Dit draadje volg ik intensief en velen met mij durf ik te zeggen, net als het vorige. Het hier plaatsen van links en meldingen door 'experts' waardeer ik zeer!

... en om hen niet het gevoel te geven dat het niet gelezen is en ingeslapen lijkt, zal ik veel plussen :)

• Leuk 1

Deze post delen

Ik voorzie niet snel een echte traditionele oorlog van het westen tegen rusland.

Ik gok op smerige politieke spelletjes, sancties, en een alla koude oorlog effect doormiddel van troepen opbouw en elkaar af te troeven.

Deze post delen

Maar rusland zit toch ook bij zo,n bondgenootschap met china, brazilie en nog eat landen (sorry ik ben de naam kwijt) wat gebeurd daar dan mee

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk

Deze post delen

Het maakt eigenlijk niet zo veel uit wie met wie samenwerkt of tegenwerkt, bijna alle landen hebben heel veel redenenen om een oorlog als excuus of dekmantel voor wanbeleid, de economische ellende en de financiele ramp te verdoezelen.

(Alles is blijkbaar beter dan je bevolking te moeten uitleggen dat de schulden zo groot zijn en dat het oplossen daarvan enorm veel ellende zal opleveren. Blijkbaar is een oorlog dan een beter alternatief.... rare mensen.... die mensen :(

De huidige valuta oorlogen zijn zoals altijd de eerste stappen, landen proberen elkaar kapot te maken zonder wapens.

Natuurlijk heeft dat verliezers tot gevolg en meestal hebben die dan geen 'keus' meer anders dan de wapens oppakken.

Sinds 2008 is er eigenlijk openlijk oorlog alleen is er ondanks al onze moderen communicatiemiddelen slechts een enkeling die het door heeft of openlijk over durft te praten.

En dat maakt het allemaal zo onvoorspelbaar en eng.

Logisch redeneren en bewust nadenken heeft nog nooit echt tot een wereldoorlog geleidt.

Rusland: 150 miljoen mensen

Oekraine: 44 miljoen mensen

Alleen deze getallen zou voldoende moeten zijn om snachts wakker te liggen......

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Tymoshenko said Russia wants to play the Abkhazia and South Ossetia scenario, which must be stopped.

Tymoshenko said there’s a plan which can follow to stabilize the situation. She calls on parliament to convene urgent meeting immediately.

“We need to make an appeal to the United Nations Security Council and to the European Union countries for holding urgent European Union Council of Ministers and the EU summit at the Livadia Palace in the Crimea.”

Tymoshenko is sure Ukraine’s parliament needs to urgently resume talks over an association agreement with the EU.

“We should appeal to the Western countries and demand them to fulfill the terms of the Budapest Memorandum, which guarantees Ukraine’s safety and non-invasion. We don’t need war, we need a strategy for deterring aggression, which will be applied by the democratic world,” according to the statement.

Lees verder, ook meer nieuws op Kyivpost http://www.kyivpost.com/content/politics/tymoshenkoukraine-and-the-world-must-act-immediately-to-stop-russian-aggression-338081.html

Op http://www.beforeitsnews.com hebben ze het over WW3. Hoop ik toch niet zeg.

WW3 Update: Russian Invasion Has Begun: Russian Warship Blocks Ukraine Port, Russian Marines Surround Coast Guard Base, 400 Paratroopers Land In Sevastopol, Seize Highways (Video)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...