Ga naar inhoud
GENEGEERD

goed idee om aansteker te blijven gebruiken


jobs

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@jobs ik vind het een leuk idee als noodoplossing en ken het van ''Ranger Rick's necklace '' en ik heb het wel meer gezien op het net

Ik heb er eigenlijk maar één bezwaar tegen en dat is dat de as van het wieltje door flinter dun plastic gaat .Het mag werken

t als aansteker ik zou er toch niet graag mijn leven van af laten hangen ..dan verkies ik toch liever een gewone firesteel .

Deze is robuust , simpel en geen bewegende onderdelen

Wat betreft tondel ervoor ,deze man laat spul uit de tropen zien ,en hier komt het niet voor denk ik ;) tondel voor kleine

vuursteentjes hier vinden dan kom je toch snel bij het pluis van de lisdodde, paardebloem, distels , bepaalde bomen ,(populier)

en climates of het schraapsel van je spijkerbroek ed of gedroogd verrot hout .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is aardig maar beter koop je een peanut lighter voor een paar euro (prepshop). Daar kun je ook eeuwig de vuursteentjes van vervangen (doe je gewoon onder in de peanut lighter) zonder het geklooi, is kleiner dan deze oplossing (wel wat zwaarder) en mocht je toch tegen wat benzine aanlopen weer te gebruiken als normale aansteker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is aardig maar beter koop je een peanut lighter voor een paar euro (prepshop). Daar kun je ook eeuwig de vuursteentjes van vervangen (doe je gewoon onder in de peanut lighter) zonder het geklooi, is kleiner dan deze oplossing (wel wat zwaarder) en mocht je toch tegen wat benzine aanlopen weer te gebruiken als normale aansteker.

 

Waar kun je vervangende vuursteentjes voor de peanut lighter kopen dan? :confused:

Gewone van zippo passen er niet in. De mijne heeft een heel dun vuursteentje met zelfs een kopje eronder op zodat het veertje er niet overheen schuift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kun je vervangende vuursteentjes voor de peanut lighter kopen dan? :confused:

Gewone van zippo passen er niet in. De mijne heeft een heel dun vuursteentje met zelfs een kopje eronder op zodat het veertje er niet overheen schuift.

 

oh ok, ik heb zelf geen peanut lighter maar een rip off daarvan (true utilities) en die slikt wel gewone (zippo) vuursteentjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kun je vervangende vuursteentjes voor de peanut lighter kopen dan? :confused:

Gewone van zippo passen er niet in. De mijne heeft een heel dun vuursteentje met zelfs een kopje eronder op zodat het veertje er niet overheen schuift.

 

Of vuursteentjes sparen van wegwerp aanstekers (bv. Die doorzichtige cheap-ass thingies), deze vuursteentjes gaan over het algemeen langer mee dan de vulling en zijn wat dunner, waardoor ze waarschijnlijk wel zullen passen.

 

De aanstekers van bic hebben te dikke vuursteentjes, deze komen meer overeen met de zippo vuursteentjes,... Ideaal om de zippo mee bij te vullen, want je houd genoeg over om deze twee keer na te vullen (ff doormidden halen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of vuursteentjes sparen van wegwerp aanstekers (bv. Die doorzichtige cheap-ass thingies), deze vuursteentjes gaan over het algemeen langer mee dan de vulling en zijn wat dunner, waardoor ze waarschijnlijk wel zullen passen.

 

De aanstekers van bic hebben te dikke vuursteentjes, deze komen meer overeen met de zippo vuursteentjes,... Ideaal om de zippo mee bij te vullen, want je houd genoeg over om deze twee keer na te vullen (ff doormidden halen)

 

Met vuursteentjes uit wegwerp aanstekers heb ik niet zulke goede ervaringen in de zippo.

'k Had er een heel stel onderin de zippo gestopt en toen bleken ze op te lossen in de zippofuel bij de hoge temperaturen in Zuid-Frankrijk. Werd een hele vieze smurrie. Hier had ik NL nooit last van, maar sinds dus maar weer zippoflints gekocht, die doen dat niet. Sowieso ben ik wel zippo af, want bij hoge temperaturen zijn ze binnen twee dagen leeg en krijg je zo'n mooie rode vlek op je been.

 

@AWOL: Dan heb je mazzel, ik doe maar zuinig met die peazip want er zit een heel oncourant vuursteentje in. Wat ik wel geweldig vind aan de Peazip is dat ik hem vorig jaar juni 1 keer heb gevuld en hij het nu nog steeds doet. De afsluiting is perfect! :cool: Prima voor nood dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...