Ga naar inhoud
GENEGEERD

Laadpaaljankverhaal (elektrische auto, geen prepper auto)


Tom

Aanbevolen berichten

Nu zie ik met verbazing op de laadplaatsen auto's staan op te laden, snap echt niet het voordeel ervan.

En wij als preppers kunnen er al helemaal niet met de pet bij om zo afhankelijk te zijn van laadstations.

 

Nu dacht ik ben in nu de enige die dat ziet?

Gelukkig zijn ze bij Autoweek ook wakker en niet alleen met een groene bril op kijken naar de elektrische auto's;

 

Dan nu mijn eerste laadpaaljankverhaal, het werd eens tijd. Maar dat zeg ik fout, een klaagzang wordt het niet. Wat me trof was dat mijn laadpunt zo alleen was waar het stond.

 

Het verhaal. Ik had me in mijn hoofd gehaald een elektrische Up van Leusden naar Norg te rijden, 160 kilometer. Dat kan natuurlijk helemaal niet met een door Volkswagen uit de spreekwoordelijke duim gezogen actieradius van uitgerekend net die 160, want liegen doen die fabrikanten allemaal. Maar dan wil ik met mijn botte kop juist door het oog van die naald.

 

LEES VERDER OP AUTOWEEK

 

Een kennis van mij heeft een VW UP (benzine) gekocht en schijnt erg zuinig te zijn 1 op 23 ongeveer en met 140KM/Uur nog goed rijgedrag. En een paar tientjes belasting in de maand. Met een volle tank rij ik met gemak naar mijn BOL in het Thüringer Wald.

Goed, lukt dan niet meer in 2 uur zoals ik had gewild uitgelegd in dit topic. Maar wat is wijsheid, zo snel mogelijk of zo zuinig mogelijk.

 

Dus wat is dan het voordeel van een elektrische auto?

Voor een prepper geen voordeel, of weet iemand wel een goede reden om elektrisch te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mee eens Ray

 

 

daarbij zou het voor de preppers mooi zijn als je zelf de auto op kan laden. (off-grid)

 

Daar ook mee eens, maar dat is nog wel even heel ver in de toekomst! Tenzij je 1 uur wil rijden per dag en 23 uur wil opladen, maar schiet voor preppers nog niet echt op, voor de gemiddelde forens zal het sneller te verwezelijken zijn. Preppers willen juist iets waar ze zelf de knuisten aan kunnen vuil maken en met een hamer en elastiekje kunnen repareren. Oud is goed in dat geval, hopelijk kan ik over een maand of twee op een SC laten zien wat ik bedoel met de Le Patron kitcar (lepatron.nl voor een idee).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of PV panelen op zijn dak. Wie rijdt er meer dan 100km per dag ? De meeste mensen niet denk ik. Een elektrische auto heeft ook voordelen in combinatie met PV panelen. Je kan de accu van de auto gebruiken als buffer voor stroom, je kan de auto tijdens de nachturen aangeschakeld laten aan het net, zodat hij oplaadt als er maar enkele uren per dag stroom is, ik zeg maar een paar dingen. Momenteel kozen we nog niet voor die oplossing. Ik zorg er wel voor dat iedereen in ons gezin binnenkort een elektrische fiets ter beschikking heeft. Daarbij kies ik voor stevige batterijen (die best een hap kosten) en ongeveer 0.5kwh per stuk kunnen opslaan. Niet veel maar wel voldoende voor enkele uren licht. Nog een kleine omvormer er bij en we kunnen ... . Die omvormer moet ik alleen nog even zoeken tegen een betaalbare prijs, er zijn ook nog zo veel andere dingen te doen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen verstand van e-autos, maar ik heb weleens gehoord dat deze accu's maar 10 jaar meegaan en de auto daarna financieel total los is.

 

Deze autos worden pas intetessant voor preppers als je ze met zonne-energie op kunt laden.

En als je al een uurtje per dag kunt rijden als de rest stilstaat dat zou dat al een wereld van verschil maken.

 

Denk aan vervoeren van hout, eten, naar een doktor enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft een scootmobiel. Die zouden erop berekend moeten zijn lang mee te gaan maar in de praktijk valt dat heel erg tegen. Deze die hij nu heeft laadde al binnen een jaar niet meer goed op waardoor de actieradius erg verkleint werd. Daarom heb ik erg weinig vertrouwen in een elektrische auto. De accu zou 10 jaar mee moeten gaan? Geloof ik niet.

De beste auto voor een prepper is die waar Fred Flinstone in reed. Daarna één op zonne energie of beter haalbaar, één die extreem zuinig rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon heeft een scootmobiel. Die zouden erop berekend moeten zijn lang mee te gaan maar in de praktijk valt dat heel erg tegen. Deze die hij nu heeft laadde al binnen een jaar niet meer goed op waardoor de actieradius erg verkleint werd. Daarom heb ik erg weinig vertrouwen in een elektrische auto. De accu zou 10 jaar mee moeten gaan? Geloof ik niet.

De beste auto voor een prepper is die waar Fred Flinstone in reed. Daarna één op zonne energie of beter haalbaar, één die extreem zuinig rijdt.

 

nee de bokkenwagen , die vormt zelf gras om in energie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog niet direct het verschil tussen afhankelijk zijn van benzine/diesel of electriciteit?

 

Ja er zijn momenteel meer benzine stations dan oplaadpunten, ja brandstof tanken gaat sneller dan opladen, enz.

Maar dat is gewoon omdat het brandstofsysteem al veel langer doorontwikkeld is en electrische auto's in de kinderschoenen staat.

 

Brandstof is voor mij moeilijker te maken dan electricitiet....

Ik ga ervan uit dat brandstof alleen maar schaarser en dus duurder gaat worden terwijl de ontwikkeling op gebied van alternatieve electriciteits opwekking nog volop groeit.

De accu levensduur is een punt en tien jaar voor een auto zal met dagelijks gebruik nog niet haalbaar zijn.

 

Voor een autonome zonne installatie voor je huis is tien jaar levensduur van accus wel al goed haalbaar!

Zelfs zo haalbaar dat de kosten over die tien jaar even duur zijn als de huidige electriciteitsprijzen.

(Je moet het alleen nu even kunnen ophoesten en zelf kunnen installeren)

 

Onderhoud en slijtage aan een electrische auto is veel simpeler/minder dan een verbrandingsmotor.

 

Maar mischien moet de vraag zijn : waarom zouden we die auto nodig hebben?

En dan helemaal de vraag is het echt nodig om die bv 800km autonoom te kunnen rijden?

Ik denk dat het gewoon de aanname van ons is dat het nu kan en dus dat we dat als referentie punt zien.

Als dat referentiepunt vervolgens minder goed wordt door welke oorzaak dan ook, lijkt dat niet leuk, een stapje terug is nooit leuk of makkelijk.

 

Ik denk dat we moeten beseffen dat de huidige welvaart en dus ons referentiepunt niet houdbaar is.

Dan zul je zien dat de door jou genoemde problemen vanzelf verdwijnen ?

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben zo blij dat ik weet hoe je zelf biogas /olie en of ethanol kan maken desnoods laat ik mijn auto lopen op een hout vergasser zoals al genoemd is tentijde van een SHTF heb je hem alleen nodig voor hout vervoer , dokter enzevoort

 

dus ik zie het nut van een e car niet echt, tja misschien alleen voor de natuur , maar laten we wel wezen we zijn dan druk bezig met overleven god mag weten wat voor ramp het wordt.

 

Hamster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

al dat gelul over die accu's

 

http://www.zerauto.nl/2014/01/02/toyota-prius-rijdt-1-000-000-kilometer/

 

http://www.zercustoms.com/news/Toyota-Prius-Taxi-Cracks-550,000-km.html

 

de techniek gaat steeds verder, het staat nog een beetje in de kinder schoenen maar dat heeft tijd nodig

 

okay hybride, maar dat geeft het acculeven wel weer

voor veel mensen die woonwerk verkeer hebben is een 100 km meer dan genoeg

de meeste mensen zullen geen 800 km op een dag wegtrappen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlander PHEV ongeveer 24 kilometer op accu, daarna 1 op 10 (max) op benzine......

De rest van alle PHEV's ongeveer hetzelfde,....

Wat moet ik dan met 100.00 KM per jaar? Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange stroomkabel mee nemen?

De echte prepper en milieu vriendelijk rijder laat die PHEV gebakjes links liggen;-)

Allemaal onzin door wat "geitenharen wollen sokken" initiatieven verzonnen.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlander PHEV ongeveer 24 kilometer op accu, daarna 1 op 10 (max) op benzine......

De rest van alle PHEV's ongeveer hetzelfde,....

Wat moet ik dan met 100.00 KM per jaar? Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange stroomkabel mee nemen?

De echte prepper en milieu vriendelijk rijder laat die PHEV gebakjes links liggen;-)

Allemaal onzin door wat "geitenharen wollen sokken" initiatieven verzonnen.........

 

de meeste mensen rijden geen 100k op een jaar maar hooguit 10 a 15k

die PHEV is wel een leuk ding, zou dr graag 1 hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nu ben ik jaloers.

 

je meent toch niet dat jij tot de helft van nederand behoort die geen volkswagen golf heeft?

 

zonder gekheid, dat ding staat de hele week op een openbare parkeerplek, dus waarom zou ik iets kopen waar ik dure dingen in heb?

er is en deuk in de deur gereden, krassen op getrokken natuurlijk is dat erg jammer dat mensen het doen

maar liever bij deze auto dan bij een auto die me 10k heeft gekost

daarbij kosten onderdelen geen flikker (ook een win)

en ik heb niks om te compenseren dus ik rijd golf en hij doet alles wil, zware aanhanger in de wei en alles wat wil je nog meer

en ik rijd 1 op 22 ik ben blij met mn 38 in het dozijn knaken golf

Link naar reactie
Delen op andere sites

je meent toch niet dat jij tot de helft van nederand behoort die geen volkswagen golf heeft?

 

zonder gekheid, dat ding staat de hele week op een openbare parkeerplek, dus waarom zou ik iets kopen waar ik dure dingen in heb?

er is en deuk in de deur gereden, krassen op getrokken natuurlijk is dat erg jammer dat mensen het doen

maar liever bij deze auto dan bij een auto die me 10k heeft gekost

daarbij kosten onderdelen geen flikker (ook een win)

en ik heb niks om te compenseren dus ik rijd golf en hij doet alles wil, zware aanhanger in de wei en alles wat wil je nog meer

en ik rijd 1 op 22 ik ben blij met mn 38 in het dozijn knaken golf

 

Amen:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...