Ga naar inhoud
GENEGEERD

De Val van Rome.....?

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Rome heeft een gat in haar begroting. Niets nieuws natuurlijk, dat heeft heel Europa. Maar het is wel een heel groot gat, ruim €800 miljoen. Gaan de Romeinen weer ten onder? Natuurlijk niet, dan valt Italië en daarmee de EU ook. Satanische woorden op ZH om het gat te dichten....... we gaan het meemaken.

And if all else fails, there is the nuclear option: "Some politicians say Rome should sell assets such as ACEA, the electric utility that is worth about €1.8 billion and is 51% owned by the city."

True: and Goldman, or some other bank filled to the gills with the Fed's generous excess reserves, would be happy to swoop in and scoop up hard Roman assets providing it with just the right cover for creeping global encroachment. The benefactors? A select few equity shareholders. Because for every million or so peasants who suffer, a few rich men have to get even richer in the New Feudal Normal.

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-27/rome-verge-detroit-style-bankruptcy

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Maar 800 miljoen? Nee hoor dat gaat niet gebeuren. De kleine gemeente waar ik woon heeft een schuld van 1, nog wat miljoen maar hier gaat alles goed. OZB is zelfs gezakt.

En de paus woont ook ergens in die buurt dus er zal wel een potje zijn die op zeer ludieke wijze richting Rome vertrekt. Oja, potjes mogen niet van de kerk (behalve doofpotjes) dus het zal een zak geld worden.

Link naar reactie

AH. Rome heeft geld nodig. De wereld heeft geld nodig. Waarom dit niet halen bij het Vaticaan en andere religieuze instellingen?

Hoe gebrainwashed kan je zijn, er is een probleem, laten we er een ander voor laten opdraaien, je hebt teveel naar politiekers geluisterd denk ik dan.

Wie heeft er hoofdzakelijk schuld aan de schuld? Wel, die mag het betalen, niets moeilijks aan en wel zo rechtvaardig.

Link naar reactie

Hoe gebrainwashed kan je zijn, er is een probleem, laten we er een ander voor laten opdraaien, je hebt teveel naar politiekers geluisterd denk ik dan.

Wie heeft er hoofdzakelijk schuld aan de schuld? Wel, die mag het betalen, niets moeilijks aan en wel zo rechtvaardig.

Wij hebben schuld aan de schuld, omdat we de politici niet hebben afgezet. Eigenlijk zouden we onze ouders en grootouders moeten aanklagen. En zelf nu een actie moeten starten om de Regering af te zetten wegens incompetentie.

Link naar reactie

@Keyser Suze

Kun je het volk domheid en onwetendheid verwijten?

Lijkt me niet!

De mensen weten niet hoe de vork in de steel steekt, we zijn misleid en bedrogen omdat we geloofde in de zorgplicht van de banken en ook de overheid

die in mijn ogen ons moet adviseren.

Voor een soortgelijk situatie lig ik (mijn moeder) overhoop met een pensioenfonds, ik ben van mening dat ze een zorgplicht hebben en dat ze daar niet aan voldaan hebben.

Waarschijnlijk een verloren strijd, maar ik zal wel vechten voor mijn recht omdat ik beter weet.

Link naar reactie

@Keyser Suze

Kun je het volk domheid en onwetendheid verwijten?

Lijkt me niet!

Ja dat verwijt ik ze wel degelijk. Mensen hebben namelijk hersenen gekregen maar verkwanselen de enorme potentie van drie miljard jaar evolutie aan voetbal kijken en dom kletsen met de buurvrouw. Qua intellect kan 80% van de bevolking verdwijnen en we worden er gemiddeld niet dommer op.

Mensen denken als ik zoiets zeg dat ik elitair ben of met een universitaire opleiding neerkijk op mensen die dat niet hebben. Maar neen, niets is minder waar. Ik heb meer respect voor iemand die met veel pijn en moeite zijn middelbare school haalt en in de avonden na het werken met cursussen nog bijleert, dan voor de gemiddelde student rechten of Nederlands die met minimale inzet wat zesjes scoort.

Ik heb weinig respect voor het niet benutten van je cerebrale vermogens. Het doel van een auto met 600 pk is toch ook dat je er mee raced? Een paard moet toch rennen? Een walvis moet zwemmen, een vogel moet vliegen. Een mens moet denken. Je hebt wel doeners en denkers maar de goede doeners zijn de doeners die nadenken over wat ze aan het doen zijn. Denkers die niet denken of doeners die niets doen gebruiken hun kwaliteiten niet en daar van vind ik dat ze hun plicht als mens, verzaken. Een of ze nou een IQ hebben van 138 of 78 dat doet niet ter zake.

Veel mensen geloven in het slaafs volgen en meegaan met de massa en vooral niet opvallen of anders denken. Bah!

Link naar reactie

Wij hebben het nu makkelijk met de komst van het internet, voorheen zou niemand ooit deze informatie verkregen hebben.

Onze opa's en oma's waren grotendeels niet geschoold en werden met 14 jaar of zelfs nog eerder werken gestuurd anders werden ze in het huishouden ingezet.

Kwa informatie moesten ze het doen met de plaatselijke krant of via mond op mond.

Al moet ik zeggen dat mijn opa me altijd gewaarschuwd heeft voor deze malaise.

Link naar reactie

Nee Wodan. Ik probeer me altijd zo ver mogelijk van politiek te houden. Het is geschiedenis. Het is de mens eigen een zondebok te kiezen als het slecht gaat. Met de eenheid die we zien ontstaan tussen regeringen wereldwijd wordt het steeds moeilijker een land uit te zoeken en het als het ultieme kwaad te bestempelen. Het gekrakeel daar in de Oekraïne met Rusland en de VS zal met een sisser aflopen. Wacht maar af. Daarnaast neemt de haat jegens religie alleen maar toe. Bedenk dat veel mensen die beweren een religie aan te hangen dat alleen maar in naam doen. Niet in hun hart. Religie zal de zondebok worden.

Wie is hier nu gebrainwashed en zeker naïef. Rechtvaardigheid? Je heb zeker iets te veel naar Hollywood gekeken. Want alleen in films wint de "good guy". Rechtvaardigheid bestaat niet in deze maatschappij. Hooguit een enkele keer. Zodat de mens zich weer goed voelt en hoop opleeft. Maar niet op grote schaal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...