Ga naar inhoud
GENEGEERD

Journal Of The Yurt:)


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen:)

 

Vele van jullie zullen deze series al kennen dus klik of swipe dan maar even weg:)

 

Maar voor diegene die deze series van meneer dave canterbury nog niet kennen raad ik hem zeker aan.

Dave laat zien hoe hij voor een maand lang in een Yurt woont en hoe hij dus met voedsel, drinken, hygiene, (af)wassen en warmte omgaat en dat allemaal in een yurt!

 

hij laat bijvoorbeeld zien hoe je kan afwassen met het as van een vuur of wat je allemaal kan doen met een emmer maar ook hoe je heel basic toch heel lekker kan koken (eekhoorn!)

 

Dit is zijn YoutubeChannel: https://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters

 

en dit is de link naar het eerste filmpje:

 

Dus veel kijkplezier:)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hallo Iedereen:)

 

Vele van jullie zullen deze series al kennen dus klik of swipe dan maar even weg:)

 

Maar voor diegene die deze series van meneer dave canterbury nog niet kennen raad ik hem zeker aan.

Dave laat zien hoe hij voor een maand lang in een Yurt woont en hoe hij dus met voedsel, drinken, hygiene, (af)wassen en warmte omgaat en dat allemaal in een yurt!

 

hij laat bijvoorbeeld zien hoe je kan afwassen met het as van een vuur of wat je allemaal kan doen met een emmer maar ook hoe je heel basic toch heel lekker kan koken (eekhoorn!)

 

Dit is zijn YoutubeChannel: https://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters

 

en dit is de link naar het eerste filmpje:

 

Dus veel kijkplezier:)

 

mvg, MP

We hebben deze serie al meerdere keren gezien en is zeker een aanrader. Een aantal ideeën van Dave Canterbury willen we hier zelf ook in onze eigen Yurt gaan toepassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben deze serie al meerdere keren gezien en is zeker een aanrader. Een aantal ideeën van Dave Canterbury willen we hier zelf ook in onze eigen Yurt gaan toepassen.

 

ik heb net deel 20 gekeken en hij deed hier bij aardappelen uien en eekhoorn vlees wat bloem bij, hebben jullie dit al eens geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net deel 20 gekeken en hij deed hier bij aardappelen uien en eekhoorn vlees wat bloem bij, hebben jullie dit al eens geprobeerd?

Zelf hebben we nog geen eekhoorn gegeten.

In Amerika hebben ze voornamelijk alleen de Amerikaanse chipmunk terwijl we in Nederland juist meer de Britse rode eekhoorn hebben. Ook hier zullen verschillen met smaak inzitten.

In Nederland is het eten van eekhoorn verboden omdat deze onder beschermde diersoorten behoren en het onder stropen valt. In Engeland mag het wel mocht je het toch een keer willen proberen.

Zelf zou ik persoonlijk de eekhoorn ook niet zo snel eten en altijd zoeken naar een alternatief wanneer een noodsituatie voordoet. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld insecten.

 

Om vergelijkbare gravy te maken kun je de eekhoorn vervangen voor konijn of haas. Deze komen als het goed is nog het meeste in dezelfde richting met smaak en dat heb ik in het verleden al meerdere malen gegeten en is ook echt goed te doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren keek ik even naar the Last Frontier waar je wat eekhoorns, vis en eenden hadden gevangen om op te eten. Nu ben ik niet kieskeurig en zeker niet als ik honger heb, maar ze deden het gewoon in een pot met water koken en opvreten.

 

Ik zou toch iets meer aandacht aan de maaltijd geven door wat kruiden of bladeren van planten te gebruiken voor de smaak. Ook kun je een keer stomen of het vlees eerst wat aan bakken\grillen of een lekkere bouillon trekken van de vis. De enige variatie die zij konden bedenken is om et velletje van de eend apart te grillen met wat zout. Best jammer want een iets betere maaltijd kan je zo'n goed gevoel geven al blijven de calorieën ongeveer hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren keek ik even naar the Last Frontier waar je wat eekhoorns, vis en eenden hadden gevangen om op te eten. Nu ben ik niet kieskeurig en zeker niet als ik honger heb, maar ze deden het gewoon in een pot met water koken en opvreten.

 

Ik zou toch iets meer aandacht aan de maaltijd geven door wat kruiden of bladeren van planten te gebruiken voor de smaak. Ook kun je een keer stomen of het vlees eerst wat aan bakken\grillen of een lekkere bouillon trekken van de vis. De enige variatie die zij konden bedenken is om et velletje van de eend apart te grillen met wat zout. Best jammer want een iets betere maaltijd kan je zo'n goed gevoel geven al blijven de calorieën ongeveer hetzelfde.

 

Dit vind ik ook heel leuk aan deze serie zo ging hij laatst bijvoorbeeld even snel het bos in om wat uitjes te zoeken voor zn maaltijd en liet hij de aardappelen koken en stoomde hij de eekhoorn, lijkt me ook weer een boost voor het moraal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...