Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat zijn de volgende 5 items op jouw wishlist?


Zanshin

Aanbevolen berichten

8 uur geleden, Jaap zei:

1. Fx impact met pomp , 9 mms en silencer

2. Grondwater pomp

3. Kippen + ren

4. Tijd om een hoop in elkaar te lassen en te bouwen šŸ¤”

Hoi @Jaap,

Vier items maar , dan ben jij eenĀ erg bescheidenĀ  prepper !

Je mag hier vijf kiezen , hoor !

En je punt 4.Tijd om..., ja dat is voor iedereen wel een dingetje, he?

Kun je nooit genoeg van hebben !

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zit met een scenario in mijn hoofd dat ik binnenkort eens uitgebreid zal uitwerken en met jullie zal delen.

Maar vast vooruit lopend daarop zijn dit mijn volgende items op mijn wishlist:

Ā 

1) (Portable) zonnepanelenĀ 

2) Een (portable) batterij of powerbank waar ik deze zonne energie direct op kan slaan

3) 2 grote gasflessen voor de voorraad

4) Meer olielampen, lampolie en lonten

5) Een groter houthok (met inhoud natuurlijkĀ šŸ˜œ)

Ā 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Cardhu zei:

Ik zit met een scenario in mijn hoofd dat ik binnenkort eens uitgebreid zal uitwerken en met jullie zal delen.

Maar vast vooruit lopend daarop zijn dit mijn volgende items op mijn wishlist:

Ā 

1) (Portable) zonnepanelenĀ 

2) Een (portable) batterij of powerbank waar ik deze zonne energie direct op kan slaan

3) 2 grote gasflessen voor de voorraad

4) Meer olielampen, lampolie en lonten

5) Een groter houthok (met inhoud natuurlijkĀ šŸ˜œ)

Ā 

Ha mooi @Cardhu

Daar zie ik naar uit.

Ā 

1) Zelf moet ik nog een hele goede rugzak hebben met zijzakken die je er af kan halen, en kan koppelen om zo weer een dagelijkse rugzak te hebben, en in tijd van nood ze weer samen te voegen, het geheel moet niet kleiner zijn dat 85LĀ  liever nog 95 liter.

Ā 

2) Ook wil ik heel graag een heel goed vast mes geschikt voor Bushcraft.

Hoeft niet nieuw te zijn.

Ā 

3) Kleding geschikt voor het overleven in de natuur, (een hele goede jas heb ik kort geleden gekocht).

Ā 

4) Hele goede schoenen.

Ā 

Ā 

5) en goede gebruikte naaimachine die ook geschikt is voor het naaien van Leer.

Maar in de eerste plaats omĀ zelf kleding te verstellen, enĀ maken, als minima scheelt het toch om zelf dingen te maken.

Ik heb eens de beste Bernina naaimachineĀ voor een ander gekocht,

die achteraf mij goed belazerd heeft, O wat kunnen mensen toch bedrieglijk en valsĀ zijn.

Ā 

5+) Een hele goede verrekijker is al mijn leven lang een wens.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2021 om 14:36, JJ&A zei:

Ha mooi @Cardhu

Daar zie ik naar uit.

Ā 

1) Zelf moet ik nog een hele goede rugzak hebben met zijzakken die je er af kan halen, en kan koppelen om zo weer een dagelijkse rugzak te hebben, en in tijd van nood ze weer samen te voegen, het geheel moet niet kleiner zijn dat 85LĀ  liever nog 95 liter.

Ā 

2) Ook wil ik heel graag een heel goed vast mes geschikt voor Bushcraft.

Hoeft niet nieuw te zijn.

Ā 

3) Kleding geschikt voor het overleven in de natuur, (een hele goede jas heb ik kort geleden gekocht).

Ā 

4) Hele goede schoenen.

Ā 

Ā 

5) en goede gebruikte naaimachine die ook geschikt is voor het naaien van Leer.

Maar in de eerste plaats omĀ zelf kleding te verstellen, enĀ maken, als minima scheelt het toch om zelf dingen te maken.

Ik heb eens de beste Bernina naaimachineĀ voor een ander gekocht,

die achteraf mij goed belazerd heeft, O wat kunnen mensen toch bedrieglijk en valsĀ zijn.

Ā 

5+) Een hele goede verrekijker is al mijn leven lang een wens.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Wat is je kleding maat en schoen maat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik zal eens leven in deze topic blazen.

Ā 

  1. Nieuwe zwarte smock jasĀ (gezien me ouwe kapot was)
  2. BetereĀ rugzak kleineĀ (TT RAID PACK MKIII zwart)
  3. Betere slaapzak (Snugpak Tactical 3 Black)
  4. Nieuwe treehuggersĀ en karabijnen voor hangmat
  5. CommunicatieĀ uitbreiding met 6 nieuwe 10W portofoons

Ā 

Dat zijn me 5 eerste volgende items op de lijst.

aangepast door Zwarte Schaduw
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Zwarte Schaduw zei:

Ik zal eens leven in deze topic blazen.

Ā 

  1. Nieuwe zwarte smock jasĀ (gezien me ouwe kapot was)
  2. BetereĀ rugzak kleineĀ (TT RAID PACK MKIII zwart)
  3. Betere slaapzak (Snugpak Tactical 3 Black)
  4. Nieuwe treehuggersĀ en karabijnen voor hangmat
  5. CommunicatieĀ uitbreiding met 6 nieuwe 10W portofoons

Ā 

Dat zijn me 5 eerste volgende items op de lijst.

Dat zijn mooie spullen voor een bugout bag voor wanneer je snel moet vertrekken en geen gebruik kan maken van een auto (wegblokkades, EMP attack).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik/we hebben 2 aparte lijstjes:

Ā 

Voor thuis (bug-in):

Ā 

1: Accusysteem voor m'n zonnepanelen (deels al geinstalleerd maar wacht nog op een vervangend onderdeel... hopelijk snel...)

2: Meer zonnepanelen thuis (heb er nu 20, wil er nog zeker 20 bij).

3: Een stapel stenen, cement en veiligheidsdeur, om een extra veilige ruimte in de kelder te maken, voor m'n (legale) wapens en munitie enzo, wel zo fijn als de kluis niet meer midden in de gang hoeft te staan šŸ™‚

4: Nieuwe isolatie ramen met anti-inbraak glas.

5: Een extra kas met alles er op en er aan, de huidige 3x6 is te klein, ik kijk nu naar een 5.5x5.2 kas voor erbij.

Ā 

Voor bij de bunker (BOL):

Ā 

1: Meer bomen kappen en opruimen, bbq/buitenkeuken maken van de stammen, eventueel planken/balken van zagen en een hek oid van bouwen.

2: "Garage" opbouwen over de nooduitgang en kabelput als punt 1 gedaan is.

3: Starlink systeem als backup internet verbinding

4: Extra antennes monteren in de 60m hoge radiomast, voor CB, scanner, 70cm, 2m en airband zenders/ontvangers.

5: Een handmatige starter voor de 60 kVA generator, voor het geval de start-accu's leeg/stuk zijn.

Ā 

Eventueel nog een zonnepanelen installatie daar, maar daar twijfelen we nog wat, de locatie is flink achteraf dus het risico op diefstal van dat spul is daar hoger dan normaal.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Michael Lee Platt zei:

Dat zijn mooie spullen voor een bugout bag voor wanneer je snel moet vertrekken en geen gebruik kan maken van een auto (wegblokkades, EMP attack).

Ja dat is ook zeker de intentie achter mijn hele bug-out plan. Om zonder vervoersmiddel te kunnen vertrekken. Een EMP is eveneens de reden dat ik minimaal elektrische apparatuur mee draag.

Ik heb enkel items voor communicatie, een enkele lichtbronnen en mijn Goal Zero zonnepaneel met powerbank. Meer heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Zwarte Schaduw zei:

Ja dat is ook zeker de intentie achter mijn hele bug-out plan. Om zonder vervoersmiddel te kunnen vertrekken. Een EMP is eveneens de reden dat ik minimaal elektrische apparatuur mee draag.

Ik heb enkel items voor communicatie, een enkele lichtbronnen en mijn Goal Zero zonnepaneel met powerbank. Meer heb ik niet.

Ik heb een Poweroak/Bluetti Powerstation, maar dit was een miskoop. Waardeloos apparaat. Ik heb hoge verwachtingen van de nieuwe EcoFlow River series die vanaf volgende maand uitkomen. De specs zijn iig. awesome. GoalZero is ook heel populair onder preppers. Ik heb begrepen dat EMP attacks maar tijdelijk zijn. Misschien zijn er middelen om je apparatuur te beschermen/afschermen?

Ā 

In de toekomst moeten we minder afhankelijk van tech worden om off grid te leven. De Amish in Amerika hebben de beste kans om een total collapse situatie te overleven imo.

aangepast door Michael Lee Platt
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Michael Lee Platt zei:

Ik heb een Poweroak/Bluetti Powerstation, maar dit was een miskoop. Waardeloos apparaat.

OkƩ, persoonlijk geen ervaring met Poweroak/Bleutti. Ik werk nu enkele jaren met GZ en ben heel eerlijk, ik stap er niet vanaf. Werkt geweldig.

Ā 

1 uur terug, Michael Lee Platt zei:

Misschien zijn er middelen om je apparatuur te beschermen/afschermen?

Ow maar die staat ook zeker wel op de planning. Een mooieĀ faraday cage waar mijn communicatie apparatuur en dergelijke in ligt. Je heb niet veel nodig, maar dat gene wat je heb. Moet je beschermen. Daar ben ik het zeker mee eens.

Ā 

1 uur terug, Michael Lee Platt zei:

In de toekomst moeten we minder afhankelijk van tech worden om off grid te leven. De Amish in Amerika hebben de beste kans om een total collapse situatie te overleven imo.

Ja, zelf ben ik redelijk onafhankelijk van deze troep. Waar ik dan wel echt afhankelijk van ben is, mijn radio communicatie, een laptop waarmee ik werk, TV heb ik niet nodig, is toch overheids propoganda. Dus ja. Wat blijft er over? Het echte leven buiten de voordeur. Waar we met ze alle op voorbereiden.

Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Zwarte Schaduw zei:

OkƩ, persoonlijk geen ervaring met Poweroak/Bleutti. Ik werk nu enkele jaren met GZ en ben heel eerlijk, ik stap er niet vanaf. Werkt geweldig.

Ā 

Ow maar die staat ook zeker wel op de planning. Een mooieĀ faraday cage waar mijn communicatie apparatuur en dergelijke in ligt. Je heb niet veel nodig, maar dat gene wat je heb. Moet je beschermen. Daar ben ik het zeker mee eens.

Ā 

Ja, zelf ben ik redelijk onafhankelijk van deze troep. Waar ik dan wel echt afhankelijk van ben is, mijn radio communicatie, een laptop waarmee ik werk, TV heb ik niet nodig, is toch overheids propoganda. Dus ja. Wat blijft er over? Het echte leven buiten de voordeur. Waar we met ze alle op voorbereiden.

Ā 

De Amish gebruiken helemaal geen electriciteit en ook geen autos en machines. Dat zou voor mij wel een uitdaging zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Zwarte Schaduw zei:

Een mooieĀ faraday cage waar mijn communicatie apparatuur en dergelijke in ligt. Je heb niet veel nodig, maar dat gene wat je heb. Moet je beschermen. Daar ben ik het zeker mee eens.

Ik heb een kleine faraday bag voor mijn telefoons voor wanneer ik een prive moment nodig heb. Zou dit ook afdoende zijn voor een EMP attack?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Michael Lee Platt zei:

Zou dit ook afdoende zijn voor een EMP attack?

Wanneer het de signalen "blokkeert" ingaand, zal dit ook zeker omgekeerd werken. Dat is mijn mening hoor. Kijk eindstand moet het allemaal maar blijken of het heeft gewerkt. Maar theoretisch zou het moeten werken.Ā 

Ā 

Test dit een keer uit door je telefoon aan te zetten, in de zak te stoppen. Bel vervolgens met een ander toestel naar je eigen toestel. Krijg je gelijk voicemail of ingespreks toon, dan weet je dat je test geslaagd is.

Ā 

Zo heb ik des tijd mijn oude Faraday case getest. Echter is deze tot vervelend einde van het leven gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Zwarte Schaduw zei:

Wanneer het de signalen "blokkeert" ingaand, zal dit ook zeker omgekeerd werken. Dat is mijn mening hoor. Kijk eindstand moet het allemaal maar blijken of het heeft gewerkt. Maar theoretisch zou het moeten werken.Ā 

Ā 

Test dit een keer uit door je telefoon aan te zetten, in de zak te stoppen. Bel vervolgens met een ander toestel naar je eigen toestel. Krijg je gelijk voicemail of ingespreks toon, dan weet je dat je test geslaagd is.

Ā 

Zo heb ik des tijd mijn oude Faraday case getest. Echter is deze tot vervelend einde van het leven gekomen.

ja, die faraday bag werkt wel. Er komt geen enkel signaal meer in of uit. Maar ik heb dit nog niet kunnen testen tijdens een real life EMP attack. En dat is toch iets anders dan een radio signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Michael Lee Platt zei:

ja, die faraday bag werkt wel. Er komt geen enkel signaal meer in of uit. Maar ik heb dit nog niet kunnen testen tijdens een real life EMP attack. En dat is toch iets anders dan een radio signaal.

Ā 

Het zorgt datĀ statische elektrische velden niet tot binnen de kooi kunnen doordringen. Radio golven vallen hier ook onder.

Beste is, wat ik vroeger gemaakt heb met een ouwe vriend. Een illegale radio station gemaakt in een Faraday case. Dat blijft nog steeds het beste werken. Afgekeken van een film des tijds. hihiĀ šŸ¤­

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Enki zei:

Ā 

Ja en dat op een ruim 200m hoge berg, het uitzicht vanuit de mast is fantastisch! :)

Ohhh das echt prachtig. Iemand nodig om het terrein te bewaken? Ga er wel zitten met me Tarp en hangmat. hihi Prachtig. Gebruik het niet zoals het bedoeld is. Maar JALOERS!!!! (ik gun je het van harte)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Zwarte Schaduw zei:

Ohhh das echt prachtig. Iemand nodig om het terrein te bewaken? Ga er wel zitten met me Tarp en hangmat. hihi Prachtig. Gebruik het niet zoals het bedoeld is. Maar JALOERS!!!! (ik gun je het van harte)

Ā 

Haha, wildkampeerders zijn welkom hoor, maar het is inmiddels wel rond 't vriespunt en van 't weekend gaat 't sneeuwen, dus ik hoop dat je een warme slaapzak hebt šŸ˜œ

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Enki zei:

Ā 

Haha, wildkampeerders zijn welkom hoor, maar het is inmiddels wel rond 't vriespunt en van 't weekend gaat 't sneeuwen, dus ik hoop dat je een warme slaapzak hebt šŸ˜œ

Ja dat is dus dat puntje 3 op me lijst. hmmm interessant. Hou er wel van om een goeie locatie achter de hand te hebben waarvan de eigenaar oke is met me. Wellicht dat ik in ga op dit aanbod. Ben niet de beroerdste of moeilijkste om me handjes uit de mouwen te steken en te helpen om het terrein. Is tenslotte je "huis" dan he. hahaha, nee maar even serieus. Ik draag graag een steentje bij.Ā 

Stuur me anders even een D.M hierover. In het oogpunt van OpSec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De wensenlijst bestaat uit:

  1. Een extra BOL. Ik heb een plek op het oog dieĀ te koop is voor weinig. Een olijfboomgaard op een helling in rots gebied. Heel slecht te bereiken (tractor of 4x4) en uit de loop en uit het zicht. Ik zie geen hagelhulzenĀ liggen in de buurt (jagers en zwijnenĀ zijn deĀ grootste vijanden voor een bolā€¦)Ā Eens kijken of ik in eerste instantie een dump legertent kan zetten onder camo netten. Vervolgens op mijn gemak een soortĀ onderkomen in de grond gaan maken. En anders leuk als wildkampeer/uitwaaiplek voorlopig. Geen gsm of internet. Wel 2 ingangen van grottenā€¦
  2. Een shotgun. Binnenkort haal ik mijn jachtlicencie. Kan niet wachten. Voor survival heb je een vuurwapen nodig. Punt.
  3. Een ecoflow systeem voor backup power.
  4. Mountainbikes. Enige betrouwbare transport middel.
  5. Een tractor die minimaal 3 ton kan trekken van 1985 of eerder. Hebben sowieso al eentje nodig om het land te ploegen. Het komt er steeds niet van er eentje te kopen. Tevens BOV voertuig.
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 30-11-2022 om 16:20, Michael Lee Platt zei:

De Amish gebruiken helemaal geen electriciteit en ook geen autos en machines. Dat zou voor mij wel een uitdaging zijn

dit amish gedoe, is en kult en sekte daar wil niets mee te maken hebben het zijn juist de gevaarlijkste mensen. en alle die enĀ  fanatiek geloof hebben, voorbeelden genoeg zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, food prepper zei:

vraptor pas op ... want je bent ook zo je verlof kwijt.

In Spanje zijn de regels wat losser. Jacht is hier een groot ding. Veel mensen die afgelegen wonen hebben een wapen in huis, dat is eerder logisch dan raar. De meeste (boeren) jongens en meiden Ā halen op hun 18e een (jacht)wapenvergunning en verlengen deze steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...